София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"

6409 прочитания

33.6 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

През 2016 BBDO Group постигна стабилни нива на приходи с лек ръст спрямо предходната година. Успяхме да запазим настоящите си клиенти, спечелихме и нов бизнес - това винаги е голямо предизвикателство, особено поради факта, че към момента имаме партньори в почти всички активни категории и не можем да обслужваме конкурентни марки. Имайки предвид динамичността на пазара, както и факта, че сме една от малкото групи само с една медийна агенция, а както знаем, най-значителните обороти са на медийните агенции, смятам, че годината беше добра.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

Новото, което забелязваме през 2017, е засилващата се тенденция на търсене на по-качествени услуги, почиващи на по-дълбочинен анализ на потребителското поведение в онлайн среда. Също така все по-значима част от дигиталните инвестициите отиват към платформите на Facebook и Google . Очерта се още една интересна тенденция- търсенето на услуги и експертиза за привличане и задържане на служители, както и за изграждане на Employer branding.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Основните предизвикателствата, пред които сме изправени, са същите, които имахме през предходната година. Може би най-значимите са липсата на качествени кадри и нуждата от непрекъснато оптимизиране на разходите, което обикновено води до намаляване на качеството на услугата. За съжаление кризата с липса на достатъчно квалифицирани и подготвени кадри ще продължи и това ще е едно от предизвикателствата, които ще са пречка за ръст на агенциите и индустрията като цяло.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

За нас 2017 е устойчива и стабилна във финансов аспект. Основният ни фокус извън бизнес резултатите беше развитието и задържането на таланти. Опитваме се непрекъснато да развиваме културата в екипа ни. Инвестирахме в много обучения с международни и локални лектори. Фокус за нас е и развитието на отношенията ни с клиентите – нещо, с което винаги сме се гордели, защото имаме много над средната за пазара продължителност на договорни отношения клиент - агенция.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните, медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"
33.6 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    spalding avatar :-|
    spalding

    Сменете снимката към заглавието - в мобилното приложение се вижда снимката на Николай Неделчев.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK