С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 ное 2017, 13:29, 9870 прочитания

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
32.8 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Част от темата

Най-големите рекламни групи

София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"

Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"

Големите девет в рекламата

Кои са комуникационните групи, които управляват над 210 млн. лв., или повече от половината рекламен бизнес в страната

На какво се дължи спадът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

Причините основно са две – едната е пазарната ситуация в България през 2016 година, продължаваща и през тази – безпрецедентното присъствие на две измервателни системи на телевизионния пазар. Това доведе до по-ниски инвестиции в телевизионна реклама - все още най-голямото перо от маркетинговия бюджет на рекламодателите. От друга страна, е глобалната стратегия, която Dentsu Aegis Network прие през 2015 година, а именно до 2020 година да сме компания, подготвена 100% за дигиталната икономика. Ясната визия на нашата група ни дава сигурност, че и на локално ниво сме най-добре подготвените да прилагаме иновативни маркетингови услуги, каквито са и очакванията на нашите клиенти.


Всяка от агенциите ни в България разшири портфолиото си от предлагани услуги, като междувременно уникалният ни оперативен модел на работа дава възможност на всеки клиент да се възползва от компетенциите и уменията на специалистите на всеки от брандовете под шапката на Dentsu Aegis Network - България – независимо дали е клиент на Carat или на Vizeum например, той може да се възползва от услугите на iProspect за SEO оптимизация, на Amplifi – за оптимизация на медийните си инвестиции или на Amnet – за програматик закупуване на дигитална реклама. Гордеем се и с огромния екип специалисти на Isobar Commerce/eCommera, които също вече са част от Dentsu Aegis Network.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

С една дума – стабилно! Данните от последния доклад на Dentsu Aegis Network за разходите за реклама в България (юни 2017 г.) ясно сочат очакван ръст от около 3% на годишна база.
Технологиите продължават да стимулират иновациите по отношение на начините, по които брандовете се свързват със своите потребители, като прогнозите ни показват, че през 2017 година се очаква увеличението на инвестициите в дигитални медии да достигне до 9-10% - най-големият ръст спрямо всички останали медийни канали.



Дигиталните медии ще бъдат водещата медийна платформа и през 2018 година в глобалното разпределение на разходите за реклама и за пръв път ще изпреварят телевизията в световен мащаб. В България обаче телевизията остава водещ медиен канал, привличайки над 50% от всички рекламни инвестиции.
Планирането на комбинирана реклама в телевизия и онлайн видео и възможността за измерване на ефективността й също започва да се налага все по-активно.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Още една година с пропуснати възможности за въвеждане на измеримост за ефективността на голяма част от медийните канали. Това е предизвикателство, с което индустрията ни се сблъсква всеки ден. Нула доказуемост на инвестираните средства във външна реклама, преса, радио. При телевизията пък проблемът с двете пийпълметрични системи продължава вече трета година. Това най-вече са нещата, които в голяма степен не ни позволяват да използваме пълния рекламен потенциал на много от каналите, което ощетява както клиентите, така и медиите.

Вярвам, че посоката, в която трябва да се развива медийният пазар в България, е една-единствена – инвестиция в данни и хора. Компаниите, които инвестират в данни, ще бъдат по-успешни, а тези, които инвестират и в хората си, ще бъдат по-добри от останалите.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Както вече казах - данните и хората - това са двете най-сериозни перспективи за развитие, които остават неизменен приоритет за нас. Създадохме и развиваме център за данни, който ни позволява да структурираме и анализираме информация, която има смисъл за конкретен клиент и носи стойност при използването й в конкретна кампания. Инвестираме в инструменти, които позволяват правилно и по-ефективно таргетиране, определяне на най-оптималния медия микс, както и анализиране и оптимизиране в реално време на кампаниите. И, разбира се, инвестираме в хора, които могат да работят с тези данни и инструменти – в тяхното обучение да разбират, да анализират и правилно да интерпретират резултатите от тях. Инвестицията в дигитално подготвени хора, готови да посрещнат предизвикателствата на дигиталната икономика, ще ни направят дори още по-конкурентни от сега. Това е и моя приоритет през 2018 година.


Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова
Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни
Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост
Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем
Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса
Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания
Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес
Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно
Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й
Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 1182 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2268 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10