Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Dentsu Aegis Network България

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

10501 прочитания

Dentsu Aegis Network България

© Dentsu Aegis Network България


32.8 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

На какво се дължи спадът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

Причините основно са две – едната е пазарната ситуация в България през 2016 година, продължаваща и през тази – безпрецедентното присъствие на две измервателни системи на телевизионния пазар. Това доведе до по-ниски инвестиции в телевизионна реклама - все още най-голямото перо от маркетинговия бюджет на рекламодателите. От друга страна, е глобалната стратегия, която Dentsu Aegis Network прие през 2015 година, а именно до 2020 година да сме компания, подготвена 100% за дигиталната икономика. Ясната визия на нашата група ни дава сигурност, че и на локално ниво сме най-добре подготвените да прилагаме иновативни маркетингови услуги, каквито са и очакванията на нашите клиенти.

Всяка от агенциите ни в България разшири портфолиото си от предлагани услуги, като междувременно уникалният ни оперативен модел на работа дава възможност на всеки клиент да се възползва от компетенциите и уменията на специалистите на всеки от брандовете под шапката на Dentsu Aegis Network - България – независимо дали е клиент на Carat или на Vizeum например, той може да се възползва от услугите на iProspect за SEO оптимизация, на Amplifi – за оптимизация на медийните си инвестиции или на Amnet – за програматик закупуване на дигитална реклама. Гордеем се и с огромния екип специалисти на Isobar Commerce/eCommera, които също вече са част от Dentsu Aegis Network.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

С една дума – стабилно! Данните от последния доклад на Dentsu Aegis Network за разходите за реклама в България (юни 2017 г.) ясно сочат очакван ръст от около 3% на годишна база.

Технологиите продължават да стимулират иновациите по отношение на начините, по които брандовете се свързват със своите потребители, като прогнозите ни показват, че през 2017 година се очаква увеличението на инвестициите в дигитални медии да достигне до 9-10% - най-големият ръст спрямо всички останали медийни канали.

Дигиталните медии ще бъдат водещата медийна платформа и през 2018 година в глобалното разпределение на разходите за реклама и за пръв път ще изпреварят телевизията в световен мащаб. В България обаче телевизията остава водещ медиен канал, привличайки над 50% от всички рекламни инвестиции.

Планирането на комбинирана реклама в телевизия и онлайн видео и възможността за измерване на ефективността й също започва да се налага все по-активно.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Още една година с пропуснати възможности за въвеждане на измеримост за ефективността на голяма част от медийните канали. Това е предизвикателство, с което индустрията ни се сблъсква всеки ден. Нула доказуемост на инвестираните средства във външна реклама, преса, радио. При телевизията пък проблемът с двете пийпълметрични системи продължава вече трета година. Това най-вече са нещата, които в голяма степен не ни позволяват да използваме пълния рекламен потенциал на много от каналите, което ощетява както клиентите, така и медиите.

Вярвам, че посоката, в която трябва да се развива медийният пазар в България, е една-единствена – инвестиция в данни и хора. Компаниите, които инвестират в данни, ще бъдат по-успешни, а тези, които инвестират и в хората си, ще бъдат по-добри от останалите.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Както вече казах - данните и хората - това са двете най-сериозни перспективи за развитие, които остават неизменен приоритет за нас. Създадохме и развиваме център за данни, който ни позволява да структурираме и анализираме информация, която има смисъл за конкретен клиент и носи стойност при използването й в конкретна кампания. Инвестираме в инструменти, които позволяват правилно и по-ефективно таргетиране, определяне на най-оптималния медия микс, както и анализиране и оптимизиране в реално време на кампаниите. И, разбира се, инвестираме в хора, които могат да работят с тези данни и инструменти – в тяхното обучение да разбират, да анализират и правилно да интерпретират резултатите от тях. Инвестицията в дигитално подготвени хора, готови да посрещнат предизвикателствата на дигиталната икономика, ще ни направят дори още по-конкурентни от сега. Това е и моя приоритет през 2018 година.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"
32.8 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Адблокър за всички вас - комбиниран с днс адблокер..
    Родих се отново след имбецили като горните..

    Когато излезе - "получавате ... ако ни уайтлистнете.." тогава.. може би...

    В момента всички гадини са се фърлили на скрита реклама и адверториалс.. Со куче на хижа.. например..

  • 2
    nik666 avatar :-|
    Strygalldwir

    "Методи за блокиране на спам" трябва да е предмет в училище.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK