С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 ное 2017, 13:33, 6258 прочитания

Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

32 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Част от темата

Най-големите рекламни групи

София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"

Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"

Големите девет в рекламата

Кои са комуникационните групи, които управляват над 210 млн. лв., или повече от половината рекламен бизнес в страната

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

При медиа агенциите започна очаквана консолидация на традиционните 4-5 големи групи за медийно планиране и купуване. Това преструктуриране води до напълно нова конкурентна среда, в която много медийни агенции няма да оцелеят дълго, особено тези без международни афилиации, предизвиквайки сериозни тревоги за дългогодишните, добре установени медиа агенции, изземайки повече от 60 - 70% от техните постъпления. Това несъмнено ще доведе до появата нови брандове медийни агенции, част от големите групи (Omnicom, WPP, Publicis, Havas, Dentsu и Universal), за да управляват по-професионално бюджетите на конкурентни компании под един покрив.


Радвам да видя положителното развитие на творческите агенции, които изглежда, че се отдалечават от най-голямата заплаха - да се приемат за "стока". Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса в ситуация, където цените са почти еднакви между конкуренцията и клиентите осъзнават, че 5 хил. лв. по-високи или по-ниски такси няма да повлияят на печалбата или загубата им, но ефективната и оригинална творческа работа със сигурност ще ги засили.

При дигиталните агенции има много стартиращи компании и много закривания. Най-големият проблем при тях е креативността/съдържанието. Техническата част е едно, но идеята е всичко. Поддържането на страници за 200 - 300 евро на месец е обречен край, който може да донесе обем, но не и стойност. Развитието в тази област е да се мисли за дигиталното и творческото като едно цяло, а не поотделно. Агенциите, които се представят творчески добре, са тези, които ще растат с много малки изключения. В случая не коментирам изнасянето на работа към чужди пазари, както е в нашия случай, защото това е нова тема, за която ще говорим повече в следващите няколко години.

Рекламният пазар трябва да се развива творчески и дигитално. Многократно съм казвал, че в България има големи таланти в нашата индустрия и трябва да насочим вниманието си към износ на отличната ни работа към чужбина. Нашият пазар е малък и не може да поддържа тези таланти за дълго, ако фокусът ни е само локален.



Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Талантът/хората е първото. Липсата на добри хора прави наистина трудна работата и разрастването на бизнеса. Това не е предизвикателство само за нашата индустрия, валидно е за почти всички индустрии.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Не вярвам в силните корпоративни стратегии от типа на "искаме да увеличим приходите си от дигитален бизнес с 20%".

Най-важният ми приоритет е да подкрепям талантите ни във всички наши компании, за да бъдем най-добрите в нашия бизнес. Ако това се случи, повярвайте ми, че работата ще дойде. Бизнесът ще дойде, ще дойдат дигиталните иновации, ще дойде оригиналната работа, стойността ще дойде. Може да звучи просто, но не е така. Искам хората понякога да наричат талантите ни луди, защото това, което те ще предложат, никога преди не се е виждало. Искам да не се страхуват да се провалят славно, когато загубят конкурс, и искам да успяват блестящо, когато печелят конкурс. Искам да бъдат себе си и сами да намерят правилния баланс между личния и професионалния живот, който им подхожда най-добре, и да не се злоупотребява със свободата им. Искам те да разберат отговорността, която имат на раменете си, и да контролират резултата от работата си с голямо уважение към нашите клиенти на първо място и нашата индустрия на второ място. Към момента сме получавали невероятни възможности, които вярвахме, че могат наистина да се случат на нашия пазар, защото бяхме достатъчно луди, за да мислим в големи мащаби. Сега много голяма част от приходите ни се генерират от работа за други пазари. Резултатите на медийните ни компании нарастват и дигиталната ни работа никога не е била по-добра.

Смятам 2017 г. за добра година за нас и очаквам значително подобрение на резултатите на всички наши марки.


Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова
Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни
Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост
Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем
Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага
Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания
Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес
Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно
Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й
Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 682 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2137 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10