Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

|

Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"

7488 прочитания

|

© Цветелина Белутова


9.4 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

На първо място, ръстът се дължи на преструктурирането на групата компании, започнало през 2016 г. Навлизането на глобалната Havas в страната чрез Havas Group - България, доведе до промяна на начина на работата ни и споделяне на ноу-хау с другите агенциите от мрежата по света. Това нямаше да се случи обаче без активната работа на екипа на агенцията и спечелените нови местни клиенти, за които вече работим. Към тях се присъединиха и няколко международни компании, които включихме към портфолиото си.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

Комуникационният пазар се развива динамично, тъй като клиентите стават все по-взискателни, притискани от конкуренцията и технологиите. Разпределението на комуникационния микс се променя – днес всеки е медиа, потребителите прекарват все повече време в интернет и в мобилното пространство. Оттам всяка една търговска марка общува с клиентите си във все повече нови медийни канали. Определено мога да кажа, че все по-голям дял заемат кампаниите в дигиталната среда и в социалните медии. В този смисъл не може да се говори за предпочитани комуникационни услуги, а по-скоро за промяна на цялостната визия за развитието на комуникационния пазар, насочен към дигитализиране.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Според последния Prosumer Report, изготвен от нашите колеги от Havas Group, потребителите са по-скоро негативно настроени към стереотипните реклами. Докладът The Future Is FeMale доказва, че все повече жени и мъже се противопоставят на стереотипното разпределение на ролите в семейството, показвани в творческите решения на кампаниите. И това се забелязва не само по отношение на темата мъже - жени, но и по отношение на стандартните послания, които клиентите избират.

Предизвикателството, с което всички ние се сблъскваме, е да убедим пазара в България, че подходите към клиентите както по отношение на съдържанието, така и по отношение на каналите за комуникация трябва да се променят, защото потребителите вече живеят и консумират по различен начин.

Тук се крие и отговорът на втория въпрос – комуникационният пазар ще се развива в посока да предлага решения, осигуряващи истинско изживяване на потребителите с продуктите и услугите на нашите клиенти.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Ние в Havas продължаваме да вярваме, че не е най-важното да бъдем най-големите, а да бъдем най-добрите. В този смисъл приоритетите ни са свързани с това да осигурим на клиентите си най-добри резултати по най-ефективния начин. Такъв резултат винаги е свързан с усилена работа от страна на екипа, който е двигателят на нашия успех. Затова залагаме най-много на това да привличаме и мотивираме таланти и да им осигурим една спокойна и продуктивна среда за работа. Вие ни познавате – ние сме много и сме различни, но силата ни е в това, че работим всички заедно и постигаме невероятни неща. Очакваме финансовите резултати да продължат да се подобряват като комбинация от спечелени нови клиенти, ефективно управление и разширяване на портфолиото ни от предлагани комуникационни услуги.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"
9.4 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK