Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Личен архив

Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"

5536 прочитания

Личен архив

© Личен архив


9 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

През годината успяхме да съчетаем работата върху големите ни клиенти и привличането на нов бизнес. Преразпределихме ангажираността на екипа и така освободихме ресурс за нови клиенти, което доведе и до увеличението на приходите. Въпреки това, обаче запазихме високото ниво на работа и мотивирахме допълнително екипа с по-различни и интересни проекти.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

Пазарът все повече се променя и агенциите трябва да се променят с него. Най-търсени остават традиционните решения, което в контекста на все по-дигитализираното ни ежедневие е странно. Смятам, че скоро това ще се промени и ефективните cross-channel решения ще получат повече внимание.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Предизвикателствата са най-вече на ниво експертен потенциал както от страна на агенциите, така и при клиентите. Втори голям проблем остава ценообразуването. Тъй като клиентите все повече настояват за намаляване на разходите, ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес. Ние като бранш трябва да си дадем сметка, че евтиното днес може да се окаже недостижимо скъпо утре, след като нанесе непоправими последици на целия рекламен пазар. Сериозен проблем на пазара е и липсата на потребителски изследвания, в момента българският пазар е един от малкото в Европа без такива приети и представителни данни. Това обезсмисля отделните инструменти, които агенциите ползват, тъй като няма как информацията от тях да бъде валидирана.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Фокусът на "Ню момент" за този сезон са новите клиенти и все по-високото ниво на проектите ни. След един доста голям период на работа някои от най-големите компании у нас имаме нужда от нови и вдъхновяващи кампании.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"
9 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK