Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"

7603 прочитания

© Цветелина Белутова


8.8 млн. лв. приходи за 2016 г.

На какво се дължи спадът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

През 2016 инвестирахме в няколко направления, включително в създаването на няколко стартиращи организации, с които разширихме портфолиото си. Усилията ни в момента са именно в посока да акселерираме тези операции в жизнени самостоятелни бизнеси. Добре е да припомним, че през 2015 загубихме два от големите ни клиента със сериозни медийни бюджети.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

Пазарът продължава да е доста изнервен – всички гоним ръст на демографски свиващ се пазар, а и доходите се вдигат само в няколко града на България. Рекламодателите рядко предприемат скъпи рискове и целят бързи продажби. Неслучайно All Channels | Activation и All Channels | Advertising са най-бързоразвиващите се агенции в групата ни. Към това можем да добавим и все по-претенциозния дигитален бизнес, който става все по интегрална част от всяка една от услугите ни – дигиталното вече е новото нормално.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Технологиите ни дават много възможности, които поради ред причини – бюджетни и експертни – все още не използваме напълно. Създаването и използването на Big data за нуждите на маркетинг кампании все още е екзотика, но и сериозна възможност за развитието на пазара. Умното използване на технологиите (creative technology и internet of things) за достигане до потребителите са вече реалност на нашия пазар и тепърва ще се развиват.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Имаме три приоритета – да инвестираме в дигиталното портфолиото на основните ни звена, да консолидираме експертизата, екипа и портфолиото ни в технологична агенция и да стимулираме развитието на стартиращите ни бизнеси до тоталната им еманципация от групата. 2017 г. ще бъде като всяка друга година за нас – много предизвикателства, много възможности и борба за всеки клиент и бюджет на пазара.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"
8.8 млн. лв. приходи за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK