На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?
2016 беше година на устойчив растеж за Тhe Smarts, IQMedia и Shoot! (бивша "СмартКостПродакшънс"). Запазвайки портфолиото си, отбелязахме ръст в интензивността на кампаниите на някои от големите клиенти, а в най-лошия случай задържане на нивата от предходната година. Изцяло нови клиенти довериха обслужването си на агенциите ни (Groupe SEB – с марките "Ровента", "Тефал" и "Крупс"), предишни клиенти се активизираха отново ("Крина"), "Нестле" ни довериха проект по една от от ключовите си марки Purina. Като цяло може да се заключи, че ръстът се дължи на общото увеличение на активността на агенциите по стратегически проекти на клиентите, разбира се, присъствието им в онлайн пространството е един от ключовите фактори на този растеж.
Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?
2017 продължава да утвърждава най-новите медии – всички форми на онлайн и мобилна реклама – като шампиони по бързо развитие. Важно е да отбележим обаче, че тяхната роля става изключително ценна тогава, когато комуникацията се планира и реализира интегрирано, мисли за цялостна завладяваща и печеливша кампания, търси се силна идея, а не "кампания за интернет". Казано с други думи – ако направим заразително, грабващо видео, което нашите публики искат да видят отново и отново, тогава естествената му среда е интернет, то може да живее дълго там и да работи за марката, за която е създадено. Това, разбира се, изисква много добро познаване на аудиторията, внимание към всеки детайл и качествена реализация, която разчита на добре пресметнат бюджет. Вярването, че за рекламата в интернет са нужни малки бюджети, до голяма степен е измамно. Другият аспект на онлайн рекламата е нейната важност за най-търсената и ценена целева група през тези години – поколението милениълс, чиито представители сами избират, търсят, комбинират, решават своите ежедневни нужди през интернет и все повече отбягват масовата комуникация. Ако търсим тяхното внимание, трябва да сме в онлайн пространството, и то по най-автентични и убедителен начин.
Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?
Вероятно най-важното предизвикателство е трансформацията на мисленето на рекламодателите и агенциите в посока приемането на промените, за които стана дума по-горе. Трябва да се научим да мислим и да търсим идеята и въздействието й, а не да "пускаме кампании". Смятам, че браншът осъзнава тази необходимост, но все още не е докрай готов да пренастрои мисленето си. На по-оперативно ниво агенциите продължават да се сблъскват с недооценяване на труда си и подценяване на интелектуалните права. Продължаваме да ставаме свидетели на конкурси, които дори не приключват с избор на агенция. В хода на провеждането клиентът решава, че няма да прави нищо, съответно трудът на всички участници отива напразно, да не говорим, че често дори липсва обратна връзка. За да минем на следващото ниво, трябва да осъзнаваме колко важна е силата на идеята, нейното откриване,съхранение и реализация. И рекламисти, и рекламодатели имаме роля в това. Добрата идея не е нещо, което "хрумва" на някого ей така между другото, тя е плод на дълъг и последователен път от маркетинговата стратегия до последния детайл в рекламата.
Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?
Засега определяме 2017 като годината, в която развихме още една важна стратегическа част – ПР обслужване, и с това в рамките на групата оформихме пълен цикъл на комуникационните дейности. Правим това, за да предлагаме максимално добре таргетирани решения за всеки клиент и да подбираме точните инструменти, с които да достигаме до точните хора. Вярваме, че това е част от съвременното разбиране за професионализма в комуникациите.
Интервюто взе Сирма Пенкова

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




1 коментар
Поздравления за устойчивия ръст и успех на компаниите, които ръководи г-жа Иванова! Имах честта преди време да се запозная с нея, много приятна и интелигентна жена.
В последно време си мисля колко е тъжно, че няма нито постоянен уеб форум за хората от рекламния и медийния бизнес, какъвто беше yvox.net преди време, нито има печатна медиа за тази общност, каквото беше списание "Медиа свят". Остави ми единствено през изданията на "Икономедиа" да се информирам за ставащото в бранша. Ще следя с интерес следващите материали по темата.