Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Личен архив

Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"

8760 прочитания

Личен архив

© Личен архив


4.8 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

2016 беше година на устойчив растеж за Тhe Smarts, IQMedia и Shoot! (бивша "СмартКостПродакшънс"). Запазвайки портфолиото си, отбелязахме ръст в интензивността на кампаниите на някои от големите клиенти, а в най-лошия случай задържане на нивата от предходната година. Изцяло нови клиенти довериха обслужването си на агенциите ни (Groupe SEB – с марките "Ровента", "Тефал" и "Крупс"), предишни клиенти се активизираха отново ("Крина"), "Нестле" ни довериха проект по една от от ключовите си марки Purina. Като цяло може да се заключи, че ръстът се дължи на общото увеличение на активността на агенциите по стратегически проекти на клиентите, разбира се, присъствието им в онлайн пространството е един от ключовите фактори на този растеж.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

2017 продължава да утвърждава най-новите медии – всички форми на онлайн и мобилна реклама – като шампиони по бързо развитие. Важно е да отбележим обаче, че тяхната роля става изключително ценна тогава, когато комуникацията се планира и реализира интегрирано, мисли за цялостна завладяваща и печеливша кампания, търси се силна идея, а не "кампания за интернет". Казано с други думи – ако направим заразително, грабващо видео, което нашите публики искат да видят отново и отново, тогава естествената му среда е интернет, то може да живее дълго там и да работи за марката, за която е създадено. Това, разбира се, изисква много добро познаване на аудиторията, внимание към всеки детайл и качествена реализация, която разчита на добре пресметнат бюджет. Вярването, че за рекламата в интернет са нужни малки бюджети, до голяма степен е измамно. Другият аспект на онлайн рекламата е нейната важност за най-търсената и ценена целева група през тези години – поколението милениълс, чиито представители сами избират, търсят, комбинират, решават своите ежедневни нужди през интернет и все повече отбягват масовата комуникация. Ако търсим тяхното внимание, трябва да сме в онлайн пространството, и то по най-автентични и убедителен начин.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Вероятно най-важното предизвикателство е трансформацията на мисленето на рекламодателите и агенциите в посока приемането на промените, за които стана дума по-горе. Трябва да се научим да мислим и да търсим идеята и въздействието й, а не да "пускаме кампании". Смятам, че браншът осъзнава тази необходимост, но все още не е докрай готов да пренастрои мисленето си. На по-оперативно ниво агенциите продължават да се сблъскват с недооценяване на труда си и подценяване на интелектуалните права. Продължаваме да ставаме свидетели на конкурси, които дори не приключват с избор на агенция. В хода на провеждането клиентът решава, че няма да прави нищо, съответно трудът на всички участници отива напразно, да не говорим, че често дори липсва обратна връзка. За да минем на следващото ниво, трябва да осъзнаваме колко важна е силата на идеята, нейното откриване,съхранение и реализация. И рекламисти, и рекламодатели имаме роля в това. Добрата идея не е нещо, което "хрумва" на някого ей така между другото, тя е плод на дълъг и последователен път от маркетинговата стратегия до последния детайл в рекламата.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Засега определяме 2017 като годината, в която развихме още една важна стратегическа част – ПР обслужване, и с това в рамките на групата оформихме пълен цикъл на комуникационните дейности. Правим това, за да предлагаме максимално добре таргетирани решения за всеки клиент и да подбираме точните инструменти, с които да достигаме до точните хора. Вярваме, че това е част от съвременното разбиране за професионализма в комуникациите.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
4.8 млн. лв. сбор на приходите за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Поздравления за устойчивия ръст и успех на компаниите, които ръководи г-жа Иванова! Имах честта преди време да се запозная с нея, много приятна и интелигентна жена.

    В последно време си мисля колко е тъжно, че няма нито постоянен уеб форум за хората от рекламния и медийния бизнес, какъвто беше yvox.net преди време, нито има печатна медиа за тази общност, каквото беше списание "Медиа свят". Остави ми единствено през изданията на "Икономедиа" да се информирам за ставащото в бранша. Ще следя с интерес следващите материали по темата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK