С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2017, 17:15, 8958 прочитания

Само два консорциума с връзка между тях искат поръчка на тотото за 10.8 млн. лв.

Договорът ще е за три години и е за пълното рекламно обслужване на държавния хазартен оператор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само два кандидата, при това свързани, са подали оферта в обществената поръчка за 10.8 млн. лв. (без ДДС), в която спортният тотализатор търси рекламни и маркетингови агенции за следващите три години, които и за модернизиране на телевизионните предавания. Търгът беше обявен на 20 октомври. А според представители на компании от сектора поръчката дискриминира много от агенциите чрез потърсен голям депозит за участие. Вероятно на това се дължат и малкото на брой кандидатури - само две. При това в единия консорциум участва Нико Тупарев, а в другия - съпругата му.


Каква е задачата

Първото, което прави впечатление в поръчката, са нейният размер и огромният обем на работа, която ще се възлага.
Изпълнителят ще трябва да създаде творческа платформа за изграждане и реализация на идейно-художествени концепции, реклама и маркетинг, публично, корпоративно и медийно обслужване, да организира, направи и модернизира облика на телевизионно предаване, ще отговаря и за производство и предпечатна подготовка, закупуване и разпространение на рекламни форми в съответните канали. Сред критериите за избор с най-голяма тежест е техническото предложение, а след него и предложената цена (30%).


Спирачка пред участниците е търсената гаранция – тя е по силите само на някой с големи финансови възможности, обясниха експерти. Гаранцията за участие е 1% от стойността на поръчката, или близо 100 хил. лв. В подобни търгове е трудно да се предположи кога тя ще бъде освободена, ако има обжалване и спорове, преди окончателно да се подпише договорът. "Ако поръчката не беше за три, а примерно за една година, тогава сумата спада драстично. При сегашната са участвали малко агенции", смята специалист от сектора. Отделно гаранцията за изпълнение, която трябва да внесе избраният кандидат, е 5% от договора.

Едно от две

Крайният срок за подаване на оферти беше 24 ноември 2017 г. В понеделник те бяха отворени в присъствието на един журналист от "Дневник". Интерес към поръчката на Държавния спортен тотализатор са проявили две обединения.



Едното е "Геймс медиа", в което влизат PR агенция - "От-до консулт", в което съдружници са журналистът и издател Мирослава Баджева и пиар специалистът и бивш програмен директор на "Нова тв" Олга Лозанова. В обединението влиза още фирмата за външна реклама "Метрополис груп", свързана с Нико Тупарев. Според Търговския регистър в акционерното дружество с най-голям дял е телевизионният продуцент (Big Brother по Nova, "Бързо, лесно, вкусно" по БНТ и др.) Нико Тупарев с 30%, останалите се разпределят между Андрей Иванов - 21.7%, Христо Гюрговски - 18.9%, американеца Марк Десбиенз - 18.2%, и Евгений Йонов - 11.2%.

Вторият консорциум е "Спорт фактори". В обединението влизат агенция "ПР фактори" ЕООД на Стела Миланова. Рекламна агенция "Куерти промоушънс", която има запор от общинската "Пазари изток" за търсени 1274 лв. от единия съдружник - Добрин Бодуров, другият собственик е Явор Антонов. В обединението "Спорт фактори" влиза и специализираната в рекламна и PR дейност "ОМ София". Съдружници в дружеството са Анета Герова и Екатерина Тупарева (съпруга на Нико Тупарев), която е и управител на фирмата. Тупарева също е и изпълнителен директор на комуникационния холдинг Ogilvy Group Bulgaria.

Потърсен да коментира връзката между двата консорциума Нико Тупарев обясни, че е миноритарен собственик в "Метрополис груп" и като такъв не се занимава с оперативната дейност на компанията. "Дори не знам, че са взели участие в конкурса. Дружеството си има управител Андрей Иванов и той взема подобни решения", каза пред "Капитал" Тупарев.

До този момент не съм имала информация за други участници в кокурса, в това число и за "Метрополис", в което участва съпругът ми с миноритарен дял, каза Екатерина Тупарева.
След като бяха отворени документите на кандидатите за участие в конкурса се очаква да бъде обявена дата и за отваряне на ценовите предложения.

Предишната поръчка бе обявена през октомври 2014 година и бе за 12 млн. лв. Но един от участниците в конкурса - "Грейн адвъртайзинг" на Мартин Батков поиска КЗК да спре търга и състезанието се проточи дълго. В крайна сметка през февруари 2016 г. конкурсът бе спечелен от консорциума "ДИСпорт", който включва фирмите "Ре старс", "Идалго прадакшънс България" (в свързаното дружество "Идалго промоушънс" е участвал Явор Антонов от "Куерти промоушънс", вторият кандидат в сегашната поръчка) и "Декони", а стойността на поръчката бе същата като при сегашния конкурс 10.8 млн. лв. за 3 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 694 прочитания

Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията

В нея представителите на медиите са БНТ, БНР, "Нова", "Канал 3", "Скат" и изненадващо bTV

13 ное 2019, 647 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 ноември)

BiTV прекрати договора на Люба Кулезич; Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за 2017 г.; DDB Sofia с най-много отличия за дигитални рекламни решения; Кои са най-големите медиа агенции в България; Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа" и др.

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10