С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 ное 2017, 9:13, 5904 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 ноември)

BiTV прекрати договора на Люба Кулезич; Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за 2017 г.; DDB Sofia с най-много отличия за дигитални рекламни решения; Кои са най-големите медиа агенции в България; Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа" и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


BiTV прекрати договора на Люба Кулезич

Предаването на Люба Кулезич "Честно казано" е свалено от ефира на BiTV, а договорът на водещата е прекратен предсрочно. Причините за свалянето на предаването тръгват от проведено събрание на продуценти, водещи и журналисти в медиата, на което е присъствал и единият от собствениците на телевизията, Павел Вълнев.
По време на сбирката на екипите остри реплики си разменили Люба Кулезич и изпълнителната директорка на медиата Симона Ангелова. Според мениджърката, която цитирала банкера Атанас Буров - "парите обичат тишината", затова и някои предавания трябвало да се откажат от крайните позиции и острия тон, защото по този начин пораждат подозрения за политически обвързаности. Водещата на "Честно казано" реагирала и обяснила, че думите на Буров се отнасят за банката, докато природата на медиите и телевизията в частност е да вдигат шум и да коментират важни теми от социалния и политическия живот. Същата вечер Люба Кулезич разказала в ефир, че ръководството на медиата й препоръчало предаванията й да бъдат "по-умерени и не толкова резки", цитирайки изпълнителната директорка Симона Ангелова.

Поради изнасяне в ефир на невярна информация за работата на медиата договорът на Люба Кулезич, водеща на предаването "Честно казано", който бил до 31 декември 2017 г., е прекратен предсрочно, като ще й бъдат изплатени всички полагащи й се възнаграждения до края на годината, обясни пред "Капитал" Сашо Диков. Той допълни, че се очаква в средата на декември да бъдат в София и двамата собственици, които живеят в САЩ, и тогава ще бъде предложена отново работа на Кулезич.
Повече по темата може да прочетете тук



Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за 2017 г.

Noble Graphics беше отличена за най-ефективната рекламна агенция за 2017 г. в десетото юбилейно издание на конкурса "Effie България", който традиционно се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Агенцията спечели общо четири награди, от които една златна и три сребърни. Наградите "Effie България" са едно от най-важните събития за пазара и целят да отличат рекламните кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии. Макар подадените заявки в конкурса тази година да бяха с 20% повече в сравнение с миналата, златните отличия бяха едва две.

Българската Noble Graphics спечели златна награда в една от най-оспорваните категории "Стоки" за кампанията "Бомбичката се завръща", изготвена за Carsberg Bulgaria. Сребърните награди пък бяха връчени за кампаниите "Бутилка ЗаВръщане" на The Coca-Cola Company, "Там, където" отново на Carsberg Bulgaria, както и за кампанията "Герои на деня" на "Дневник", част от издателя "Икономедиа".

На второ и трето място в "Effie България" бяха отличени съответно агенциите Graffiti BBDO и Proximity BBDO, част от групата BBDO Group.

В конкурса освен рекламни агенции могат да кандидатстват и рекламодатели, които също са класирани. Тази година на първо място е Carlsberg Bulgaria, следвани от Пощенска банка и "Загорка". Сред търговските марки на първо място се класира Пощенска банка, на второ "Шуменско", а Dnevnik.bg, Coca-Cola, "Пиринско" и Mediapool.bg си поделиха третото място.
Повече по темата, както и целия списък с победителите може да видите тук

DDB Sofia с най-много отличия за дигитални рекламни решения

Рекламната агенция DDB Sofia спечели най-много отличия за дигиталните си рекламни решения през годината в третото издание на конкурса IAB MIXX Awards, който се организира от българския клон на IAB (Interactive Advertising Bureau). Надпреварата оценява постиженията в интерактивния и дигитален маркетинг както за агенции, така и за рекламодатели.

Тази годината за конкурса бяха подадени рекорден брой от 140 заявки, а участниците се състезаваха в общо 13 категории, което е близо два пъти повече в сравнение с миналите издания на IAB MIXX Awards. Според организаторите увеличеният брой категории е логично следствие от много по-широкия спектър от възможности за измерване на ефективност и резултатите на една кампания.

DDB Sofia доминира в класирането на дигитални рекламни решения с общо 7 награди за кампании на "Теленор България", "Теленор Унгария", EVN и Absolut. На второ място с най-много отличия, общо 4, се нареди агенцията All Channels Communication с кампанията Decathlon Box Office. Сред победителите в третото издание на IAB Mixx Awards бяха още агенцията Noble Graphics за кампанията "Герои на деня" на "Дневник", част от издателската компания "Икономедиа", и Amnet Bulgaria с Tesy Launch за Tesy.

От журито бяха единодушни, че нивото на кампаниите в конкурса за дигитални рекламни решения с всяка година става все по-високо, изпълнението и представянето на заявките се подобрява, а онлайн комуникацията вече е задължителна за всеки бранд, който иска да е близо до целевата си аудитория и да я ангажира с послание.
Повече по темата, както и пълния списък с победителите може да видите тук

Кои са най-големите медиа агенции в България

Измина още една година, в която телевизията силно доминира медийния пазар, като държи над 70% от инвестициите на рекламодателите. Макар през 2017 г. да стана факт дългоочакваното покачване на брутната цена за рейтинг точка ("валутата", по която се купува телевизионна реклама) в двете основни телевизионни групи "Нова броудкастинг груп" (собственикът на Nova) и "БТВ медиа груп" (собственикът на bTV), основният проблем за играчите на пазара с неясните измерители на зрителския интерес остана.

Специалистите от бранша отчитат двуцифрен ръст в инвестициите в онлайн реклама, но тя все още не представлява сериозен дял от медийния микс. Така за поредна година дигиталният сегмент не достига нивата, на които участниците се надяват. Все пак всички са единодушни, че комуникациите се обръщат в посока стратегии, базирани на данни и задълбочени анализи.

Това е средата, която очертават някои от най-големите медийни агенции в страната. В това и в следващите издания на рубриката "Медиа и реклама" проследяваме развитието на рекламния пазар в страната през финансовите резултати на най-големите играчи от целия спектър на комуникационния бизнес.

Общите приходи на 20-те най-големи медийни агенции в страната се равняват на 266.6 млн. лв. за 2016 г., което представлява ръст от близо 4% на годишна база. Оборотите им включват единствено управлението на медийни бюджети, като в тях не участват резултатите на MindShare, "РА Киви" и Brand New Ideas, тъй като в техните обороти са включени и бюджети от чисто рекламна дейност. Вероятно с техните рекламни постъпления общите приходи на пазара за изминалата година се равняват на приблизително 300 млн. лв.
Повече по темата, както и цялата класация може да видите тук

Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа"

Фотограф: Анелия Николова

Заместник-председателят на Института за дясна политика и бивш директор на "Напоителни системи" Георги Харизанов пое управлението на телевизия "Европа". Пред "Капитал" той уточни, че е получил предложението да стане част от телевизията от новия собственик на медиата Добрин Иванов, а за поста изпълнителен директор е одобрен след заседание на общото събрание на дружеството, проведено на 8 ноември. Той заменя на поста Иван Кацарски.

Харизанов ще продължи да води предаване - "Реакция", което е съвместен проект на телевизия "Европа" и Института за дясна политика. Преди да се премести в новия канал, той беше водещ на предаването "Имате думата", което се излъчва в близката до Делян Пеевски медиа "Канал 3".

През последните години телевизия "Европа" се откроява като проправителствена медиа, която защитава политиката на ГЕРБ. Това личи през съдържанието и подредбата на новините.

Самият Харизанов, освен че води предаване по свързваната с Пеевски "Канал 3", е и в близки отношения с премиера Бойко Борисов. "Капитал" се свърза с Добрин Иванов, който обясни, че плановете му за телевизия "Европа" са да бъде "информационна и различна" от другите канали на пазара. Той уточни, че на повече въпроси може да отговори по-късно.
Повече по темата може да прочетете тук

"Център за развитие на медиите" стана партньор на European Association for Viewers Interests

Неправителствената организация "Център за развитие на медиите" ще си партнира с European Association for Viewers Interests с цел популяризиране на медийната грамотност е Европа. Организацията е единственият български представител в европейската асоциация. Те ще работят заедно в посока реализиране на инициативи, които дават възможност на гражданите да четат, пишат и участват в обществения живот чрез медиите. Управителят на "Център за развитие на медиите" Яна Пеловска коментира за медиите, че новото партньорство ще даде добавена стойност на работата на организацията. "Това ще ни позволи да предоставяме интегрирани услуги в Европа и извън нея. Готови сме да развиваме, популяризираме и обменяме идеи за най-добрите практики в областта на медийната грамотност, както и да насърчим партньорството и трансграничното сътрудничество в Европа", добавя още тя.

Дигитален бизнес

Компании изтеглиха реклами от YouTube

Фотограф: Lucy Nicholson

Редица големи рекламодатели, разчитащи на YouTube и Google да представят продуктите им, обявиха, че спират да използват платформите, след като кампаниите им се появиха до видеоклипове, включващи деца и сексуално насочени коментари. Случилото се не е прецедент, като подобен инцидент имаше и през март тази година. Проблемът сега беше открит след разследване на BBC и Times и показва, че Google и дъщерната й YouTube все още не са напълно способни да се справят с проблема за неуместното съдържание, проповядващо крайни възгледи, омраза и насилие.

Редица компании отправиха остра критика по отношение неспособността да се премахват несъответстващи на приетите стандарти материали и изтеглиха рекламите си. Сред тях са Mondelez, Diageo, TalkTalk, Adidas, BT, Sky, HP, Mars, Lidl и Deutsche Bank. Те бяха изключително критични към факта, че независимо от многобройните инструменти на модериране на YouTube и Google, инциденти от такова естество все още се случват.

Германската верига супермаркети Lidl коментира случващото се като "напълно неприемливо" и добави, че е едновременно "шокирана и притеснена" от ненавременното премахване на непристойните коментари. Мнението на Mars по въпроса е същото, като компанията премахна рекламите си непосредствено преди Black Friday. От своя страна HP преустанови цялостно рекламната си дейност в YouTube, като обвини Google в неправилно класифициране на съдържанието си. Примерът на HP беше последван и от Deutsche Bank, a BT и TalkTalk премахнаха само няколко свои реклами от спорните видеоклипове.
Повече по темата може да прочетете тук

Facebook откри нов офис в Германия, който да преглежда постовете

След влизането в сила на нов закон срещу словото на омразата онлайн Facebook нае още 500 служители в Германия, които ще преглеждат публикации в социалната медиа, пише "Дневник".

През юни германските депутати одобриха нов закон, по силата на който социални мрежи могат да бъдат глобявани до 50 млн. евро, ако редовно не успяват да премахват незаконно съдържание в рамките на една седмица. Facebook вече има офис в Берлин. До края на годината за компанията ще работят над 1200 души, които ще преглеждат постове в Германия.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

CEFC China Energy иска да купи собственика на bTV

Най-голямата китайска непублична енергийна компания CEFC China Energy най-вероятно ще се сдобие с мажоритарен дял в медийната група Central European Media Enterprises (CME), която е собственик и на българската "БТВ медиа груп". Това съобщи хонконгският South China Morning Post, като се базира на информация на три независими източника.

Според тях енергийната компания ще даде по-голямата част от 500 млн. евро като част от консорциум с чешки инвеститори, който ще купи медийната компания, в която мажоритарен акционер в момента е американският гигант Time Warner. CME има бизнес в четири държави в Централна и Източна Европа, сред които и България. В същото време други източници от преговорите за CME преди време посочиха далеч по-висока сума, която продавачите търсят за бизнеса - около 2 млрд. евро. Групата има значителен дълг - около 1 млрд. долара, а пазарната й капитализация е около 620 млн. долара. Чешките медии също така твърдят, че кандидати за активите са и местни милиардери, сред които и най-богатият човек в страната Петр Келнер.

Reuters припомня, че това е третата медийна компания в Чешката република, в която ще инвестира CEFC China Energy за последните две години. Енергийният гигант купи миноритарни дялове в телевизията Empresa Media и компанията за комуникационни услуги Medea Group. Не са известни досегашните китайски инвестиции, а говорител на CEFC China Energy не е потвърдил официално информацията за продажбата след запитване от Reuters, понеже нямал информация за такава сделка.
Повече по темата може да прочетете тук

Meredith купува Time за 2.8 млрд. долара с помощта на братята Кох

Бордът на Time, издателят на известни американски списания като Time и Fortune, е приел офертата за придобиване от конкурентната Meredith. Цената на сделката, в която влиза и дългът, е 2.8 млрд. долара, съобщава Financial Times. Братята Чарлз и Дейвид Кох ще участват във финансирането на сделката, с което милиардерите ще направят първата си сериозна инвестиция в издателския бизнес.

Сделката беше обявена в неделя, като Meredith обясни, че ще придобие акциите на Time на цена от 18.50 долара за акция, което представлява премия от около 46% върху текущата пазарна оценка на книжата и оценява компанията на 1.6 млрд. долара (стойността на сделката включва и задълженията на Time, които възлизат на 1.2 млрд. долара). Придобиването е получило одобрението и на двете компании и се очаква да бъде финализирано в близките дни.

Meredith Corporation, издателят на множество списания за жената и семейството, сред които Better Homes & Gardens и Family Circle, ще получи финансиране на стойност 650 млн. долара от Koch Equity Development, личния инвестиционен фонд на братята Кох. Средствата за останалата част от сделката ще бъдат осигурени от RBC Capital Markets, Credit Suisse, Barclays и Citigroup Global Markets. В крайна сметка условията на придобиването предвиждат делът на братята Кох в Time да възлиза на около 10% от собствеността на издателската компания, въпреки че все още не е ясно каква и дали милиардерите ще получат роля в ръководството.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Apple лансира празничната си рекламна кампания

Зимна любовна история на фона на песента на британския изпълнител Сам Смит, чута през новите безжични слушалки на Apple. Това е новата празнична рекламна кампания на американския технологичен гигант. Традиционно от Apple залагат на разказването на история с деликатно продуктово позициониране в нея. Героите в рекламния клип, наречен Sway, са момиче и момче, които се срещат на улицата и под влиянието на музиката градът се превръща в сцена, на която те са главните танцьори.



BMW представи новия си автомобил с 3D добавена реалност в Snapchat

Автомобилният гигант представи на потребителите на Snapchat 3D прототип на новия си модел BMW X2. През камерата на сматфона си и чрез технологията за добавена реалност всеки може да види колата и да разгледа детайлите й подобно на автомобилно изложения. Потребителите могат включително и да променят цвета и големината й. BMW е първата компания, която се възползва от 3D представяне на продукта си в социалната платформа
Повече тук
*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1725 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4580 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Вече е възможен директен абонамент за HBO GO

Срещу 9.90 лв на месец всеки ще може да гледа услугата

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг