С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 дек 2017, 9:17, 6295 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 декември)

"Нестле България" избра New Media за своя медийна агенция; Бивш управленски кадър на TV7 стана програмен директор на БНТ; Бившият търговски директор на bTV Весела Димова създаде нова агенция; Втората вълна на рекламната камания "Краварката в левия ъгъл"; Nielsen представи годишната си стратегия; Вече е възможен директен абонамент за HBO GO; Само два консорциума с връзка между тях искат поръчка за рекламно обслужване на тотото за 10.8 млн. лв. и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


"Нестле България" избра New Media за своя медийна агенция

Един от най-големите рекламодатели в страната - "Нестле България", подписа тригодишен договор за медийно обслужване с агенция New Media, част от JWT Sofia. Двете компании работят заедно от вече 10 години, а от агенцията коментираха, че фокус при съвместното им партньорство ще продължи да бъде ефективното медийно купуване за постигане на необходимите показатели на най-добра цена за всички брандове на дружеството. Конкурсът за нова медия агенция се е провел на три етапа, всеки от тях провокиращ качествените, количествените и ресурсните умения на агенциите. Сред участниците на първия етап от конкурса са били още Publicis One и Minshare, част от Ogilvy Group Bulgaria.

Компанията, част от JWT Sofia, ще работи за всички категории и брандове, с които "Нестле България" присъства на българския пазар. Сред тях са Nescafe, Maggi, KitKat, Lion, Purina, Fitness, Мура и др. Освен медийното обслужване агенции от групата работят и по творческите и дигиталните проекти на дружеството. Агенциите Huts JWT Sofia и Engage облужват шоколадовите продукти на Nestle, част от които Мура, KitKat и Lion.



От комуникационната група посочват, че медийният екип на New Media, който ще работи върху обслужването на "Нестле България", е съставен от 12 човека, всеки с между 5 и 10 години опит с компании в сектора на бързооборотните продукти и извън него. "Използването на международни инструменти и познание, които са достъпни само за JWTSofia, и възможността за обмяна на опит с едни от най-развитите пазари ни помага да предоставяме качествено и ефективно обслужване на клиент като "Нестле България", обяснява за "Капитал" Янис Манакос, управляващ директор на JWT Sofia.
Повече по темата може да прочтете тук

Бивш управленски кадър на TV7 стана програмен директор на БНТ

Бившият член на борда на директорите на вече несъществуващата TV7 Надя Костова беше назначена за програмен директор на БНТ. Тя зае поста на дългогодишния директор на дирекция "Програма БНТ 1" на БНТ Севда Шишманова, която излиза от медията след 25 години работа там. Тя подаде молба за напускане от началото на декември.

През 2007 г. в продължение на една година Надя Костова е била в борда на директорите на TV7 по времето, когато собственик в сянка на телевизията беше Любомир Павлов, а съпругата му Диляна Грозданова беше изпълнителен директор. Според системата ДАКСИ е управлявала клоновете на телевизията в Стара Загора, Пловдив, Велико Търново, Варна по времето, когато собственик беше бившият банкер Цветан Василев, мажоритарен собственик на фалиралата КТБ. Костова има дялове във фирмата "НАСА ентъртейнмънт" ООД с предмет на дейност продуцентска и импресарска дейност.

Назначението на кадър от TV7 вероятно ще предизвика подозрения към новото ръководство на БНТ. Собственик на TV7 (отново в сянка) беше Цветан Василев и каналът беше използван за поръчки като "Костинбродския скандал" с фалшивите бюлетини в деня за размисъл преди парламентарните избори през 2013 г., както и за надуването на политическия балон с партията на Николай Бареков.
Повече по темата може да прочетете тук

Бившият търговски директор на bTV Весела Димова създаде нова агенция

Създадената преди няколко месеца агенция The Sales House ще фокусира работата си върху продажба на рекламното време на тематични телевизионни канали. Така, ако медия шоповете и медийните агенции купуват рекламно време от името на своите клиенти – рекламодатели, то The Sales House ще го продава на същите тези агенции от името на клиентите си – телевизионните канали. Компанията "Сейлс хаус" е регистрирана през април и неин едноличен собственик е бившата директорка "Продажби" в "БТВ медиа груп" Весела Димова. В средата на март тя беше освободена от позицията, която заемаше в телевизията от близо 17 години.

За създаването на агенцията се говори от есента, но за дебюта й стана ясно от прессъобщение на медийната група Discovery Networks за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка (CEEMEA), която е първият клиент на The Sales House.

В момента агенцията има шестима служители, а за създаването на компанията Димова разчита на собствени средства. Партньори на The Sales House на пазара са рекламните агенции и рекламодателите, като от агенцията не изключват възможността да си сътрудничат с останалите локални и международни медийни групи. "Търсим разговори с всички участници на пазара, защото нямаме предразсъдъци към никого", казва Димова.
Повече по темата може да прочетете тук

Втората вълна на рекламната кампанията "Краварката в левия ъгъл"

Българската независима рекламна агенция Nitram лансира продължение на кампанията, позната като "Краварката в левия ъгъл", изготвена за "Ростар Бг" и маслото им Deutsche Markenbutter. От агенцията разказаха, че идеята на видеото, което продължава малко над 40 секунди, се базира на проучване, че средно 6 пъти на ден хората се сещат, че са забравили нещо. Именно заради това рекламният клип показва няколко кратки истории, в които всеки от героите си спомня за забравеното с гръмко и продължително възклицание. "Така развиваме посоката хората да се сещат за краварката, дори когато са забравили нещо съвсем друго", коментира основателят на Nitram Мартин Димитров.

Първата серия от клипове, част от кампанията за "Ростар Бг", отново поставяше в центъра идеята за забравянето. Тогава в няколко кратки истории героите си спомняха дългото и трудно за произнасяне име на маслото, но забравяха нещо друго съществено. Затова и края на всяко видео гласеше "по-лесно е да помниш краварката в левия ъгъл", правейки препратка към дизайна опаковката на маслото. Кампанията спечели и златна награда в рекламния конкурс ФАРА 2016 в категория "Тв реклама и кинореклама".



През истински истории Stinky Socks представи колекцията си есен/зима 2017

Българската компания за дизайнерски чорапи за спорт и за ежедневна употреба Stinky Socks лансира рекламен клип по повод представянето на новата си колекция есен/зима 2017 г. Видеото е заснето от Димо Петков от студиото KAMAK FILMS и разказва за екзистенциалните въпроси, които всеки си е задал, и пътя на търсене на отговорите им. "Целта ни е да вдъхновим зрителя да предизвика себе си, да пътува, да влиза в различни приключения", обяснява един от основателите на компанията Христо Петков. Именно свободолюбивият и приключенски начин на живот стоят в основата на бранда Stinky Socks. Затова и във видеото, което продължава малко над 2 минути, продуктовото позициониране на чорапите е деликатно. На преден план са главните герои в продукцията, като сред тях има скейтбордисти, сноубордисти, посланици на Stinky Socks, илюстратор, както и създателите на компанията за ръчно направени бюжута от минерали Third Eye Co., които си партнират и българската компания в създаването на един от моделите чорапи. Заснемането на рекламния клип на Stinky Socks започва в началото на годината и минава през София, Стара планина, Рилските езера, САЩ, Норвегия и пустинята Мохаве. "Целта на видеото е да промотира новата ни есенна колекция, която е вече по магазините, като чрез него напомним за нас точно преди празничния сезон, когато хората търсят идеи са интересни подаръци", обяснява още Петков. Клипът вече се разпространява онлайн, а към него ще има и специална фотосесия, дело на фотографа Васил Германов.


Stinky Socks Holiday '17 lookbook from Stinky Socks on Vimeo.

Nielsen представи годишната си стратегия

Пет години след стъпването си на пазара една от двете агенции, измерващи зрителския интерес, Nielsen Admosphere - България, обяви плановете си и нови услуги, от които ще могат да се възползват рекламодатели и агенции. С данните на Nielsen работи "Нова броудкастинг груп" и каналите, чиито рекламни продажби тя управлява, а с ГАРБ, другата система в България, работят от групата на bTV и останалата част от пазара. В средата на миналата седмица от Nielsen обявиха, че от началото на 2018 г. вече ще измерват телевизионната гледаемост на гостите на домакинствата. Системата им ще различава два вида гости – такива, които остават по-продъжително време при домакинствата, или такива, които присъстват инцидентно, като краткотрайните посетители се изключват от измерването още от започването на следващия телевизионен ден. Регистрацията на гостите ще се извършва ръчно от членовете на домакинствата, в които пребивават.

Следващата година от Nielsen заявиха също, че ще въведат сегментация на членовете на домакинствата според активността, с която ползват различните медии – телевизия, радио, интернет и др.

От компанията обявиха, че през първите месеци на следващата година ще лансират и нов продукт на име Nielsen Digital Ad Ratings за измерване на резултатите от онлайн кампаниите на всички мобилни устройства. Той ще покрива всички сайтове и мобилни приложения, разработени от групата на NetInfo, част от "Нова броудкастинг груп".

Българският рекламен и телевизионен пазар продължава обаче да бъде сред малкото, които работят в условията на две агенции, измерващи зрителския интерес. Това създава проблем както за агенциите, така и за рекламодателите заради често голямата разлика в резултатите на двете най-големи телевизионни групи на пазара и двойните ресурси и усилия за анализ на резултатите от компаниите.

Вече е възможен директен абонамент за HBO GO


От 29 ноември онлайн услугата на HBO - HBO GO, дава възможност за абонамент от крайни клиенти на няколко пазара - в България, Словения, Хърватия, Сърбия, Черна гора, Македония и Босна и Херцеговина. Така не е нужен абонамент за кабелни услуги, за да се получи достъп до платформата.

Едномесечният абонамент за HBO GO е 9.90 лв. За сравнение - таксата в Румъния е 4.99 евро, в Унгария, Чехия и Словакия 6.99 евро, а в САЩ е 15 долара на месец. Месечната такса за един от преките конкуренти на HBO GO - Netflix, e от 8 до 14 евро на месец.

HBO GO има видеосъдържание от оригинални сериали, игрални и документални филми. Наред със заглавия, продуцирани от "HBO Европа", зрителите могат да открият много блокбъстъри, класически филми. Обновена е и секцията с детски филми. Всички те са преведени на български.

Филмите и сериалите в HBO GO могат да се гледат на компютър, смартфон, таблет, Samsung Smart TV и през Chromecast, а вече и на Apple TV и Playstation 3 и 4. Всеки абонат на услугата може да добави до пет устройства към акаунта си с възможност за едновременно гледане на две устройства. Потребителите могат да се регистрират директно на www.hbogo.bg и да ползват съдържанието безплатно 1 месец.
Повече по темата може да прочетете тук

Само два консорциума с връзка между тях искат поръчка за рекламно обслужване на тотото за 10.8 млн. лв.

Само два кандидата, при това свързани, са подали оферта в обществената поръчка за 10.8 млн. лв. (без ДДС), в която спортният тотализатор търси рекламни и маркетингови агенции за следващите три години, които и за модернизиране на телевизионните предавания. Търгът беше обявен на 20 октомври. А според представители на компании от сектора поръчката дискриминира много от агенциите чрез потърсен голям депозит за участие. Вероятно на това се дължат и малкото на брой кандидатури - само две. При това в единия консорциум участва Нико Тупарев, а в другия - съпругата му Екатерина Тупарева.

Едното е "Геймс медиа", в което влизат PR агенция - "От-до консулт", в което съдружници са журналистът и издател Мирослава Баджева и пиар специалистът и бивш програмен директор на "Нова тв" Олга Лозанова. В обединението влиза още фирмата за външна реклама "Метрополис груп", свързана с Нико Тупарев. Според Търговския регистър в акционерното дружество с най-голям дял е телевизионният продуцент (Big Brother по Nova, "Бързо, лесно, вкусно" по БНТ и др.) Нико Тупарев с 30%, останалите се разпределят между Андрей Иванов - 21.7%, Христо Гюрговски - 18.9%, американеца Марк Десбиенз - 18.2%, и Евгений Йонов - 11.2%.

Вторият консорциум е "Спорт фактори". В обединението влизат агенция "ПР фактори" ЕООД на Стела Миланова. Рекламна агенция "Куерти промоушънс", която има запор от общинската "Пазари изток" за търсени 1274 лв. от единия съдружник - Добрин Бодуров, другият собственик е Явор Антонов. В обединението "Спорт фактори" влиза и специализираната в рекламна и PR дейност "ОМ София". Съдружници в дружеството са Анета Герова и Екатерина Тупарева (съпруга на Нико Тупарев), която е и управител на фирмата. Тупарева също е и изпълнителен директор на комуникационния холдинг Ogilvy Group Bulgaria.
Повече по темата може да прочетете тук

121 agency разработи коледната кампания на Bulgaria Mall


Българската агенция 121 agency, специализирана в маркетинга на преживяванията (т.нар. experiential маркетинг) лансира празничната рекламна кампания на Bulgaria Mall, в основата на която е технологията за добавена реалност. Чрез специално създадено мобилно приложение, наречено "Коледен Календар – Bulgaria Mall", посетителите на търговския център могат да сканират големия календар, позициониран на партера на мола. Така през екрана на мобилното им устройство, календарът оживява и в зависимост от конкретния ден, посетителите могат да получат подарък или коледно пожелание. Приложението е разработено от ROBO и Kvaba Games, а целта на кампанията е да увеличи трафика на посетителите в Bulgaria Mall в дните преди коледните празници.

Асен Спиридонов смени Евгени Ставрев начело на българския "Евроспорт"

Асен Спиридонов застана начело на българската секция на "Евроспорт", по информация на "Дневник". Той сменя Евгени Ставрев, като промяната е в сила от 1 декември.

"От 1 декември 2017 г. Асен Спиридонов е новият Production Manager на "Доли Медия Студио", което отговаря за коментаторите на "Евроспорт". Решението е резултат от бизнес причини във връзка с нарасналите очаквания на спортните фенове в България", обявиха пред "Дневник" от "Дискавъри нетуъркс" (Discovery Networks), чиято собственост са "Евроспорт" и "Евроспорт 2".

Засега остава неясно дали Ставрев ще продължи да коментира. В годините той беше основен коментатор на колоезденето в ефира на спортните канали.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

BuzzFeed променя бизнес модела си

Американската онлайн медия BuzzFeed съкрати над 100 служители и започва реорганизация на бизнеса операциите си и преосмисляне на монетизирането на рекламата, пише The Wall Street Journal. Вместо както до момента, компанията да разчита на т. нар. native реклама или платеното редакционно съдържание, която изисква много време и ресурс. Вече BuzzFeed ще фокусира усилията към създаването на своя платформа за програматик закупуване, засилване на възможностите за електронна търговия и видео продукции. Компанията планира да създаде повече лайфстайл съдържание покрай популярния си кулинарски канал Tasty, което би насърчило рекламодателите да позиционират по-голямо разнообразие от продукти в медията.

Рекламен бизнес

Банката "Сантандер" става спонсор на Шампионската лига

Испанската банка "Сантандер" ще стане официален спонсор на Шампионската лига от сезон 2018-2019, пишат "Дневник". Партньорството ще бъде за срок от три години, а по този начин "Сантандер" ще замести "Уникредит", която в момента е основен спонсор на най-престижния европейски клубен турнир.
Договорът на испанската банка с УЕФА ще важи още за Суперкупата на Европа. Пакетът на "Сантандер" ще включва определен брой реклами по телевизията, рекламни пана край терените на всички стадиони и осигуряване на безплатни билети за корпоративни клиенти. Преди това Шампионската лига поднови партньорството си с други два ключови спонсора – холандската пивоварна компания "Хайнекен" и японския автомобилен производител "Нисан".
Повече по темата може да прочетете тук

Оливиеро Тоскани с нова фотосесия за Benetton 17 години по-късно

Италианският фотограф Оливиеро Тоскани си партнира с модния бранд Benetton в съзаването на нова принт рекламна кампания 17 години след последния им съвместен проект. Визиите представят малки деца в италианско училище, от различни националности и раси, събрани около учителката им, която им чете детската книжка "Пинокио". Класът от 28 деца е съставен от ученици от 13 рзлични националности, сред които Буркина Фасо и Филипините. Тоскани е автор на редица противоречиви, скандализиращи, но същевременно запомнящи се рекламни кампании. Той е човекът, който популяризира италианския моден бранд Benetton със смелите си социални фотографии и креативни бранд кампании, вдъхновени от името United Colors of Benetton.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 декември)

Фотограф: Oliviero Toscani/ Benetton


Свободни позиции:

All Channels обяви вакантна позиция за PR експерт.

Политическа партия "Зелените" обяви вакантна позиция за комуникационен сътрудник.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 1040 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2651 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Добрата година на най-големите дигитални агенции

Компаниите в ТОП 20 отчитат ръст в приходите от над 28%, достигайки 35.5 млн. лв. за 2016 г.

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10