С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 дек 2017, 11:56, 5465 прочитания

APCO Worldwide ще обслужва международната комуникация на българското председателство

Николас Уайт, старши директор на белгийския клон на компанията, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от най-големите независими PR агенции в света, APCO Worldwide, ще отговаря за международната комуникацията на българското председателство на Съвета на ЕС. Тя беше избрана след проведена обществена поръчка от Министерството на външните работи на стойност 500 хил. лв., като агенцията беше единственият участник. Тя е предложила оферта за 475 хил. лв., a продължителността на договора за изпълнение на комуникацията е седем месеца - от 1 януари до 30 юли 2018 г.

APCO Worldwide е основана във Вашингтон, но комуникацията на българското председателство ще се ръководи от екип в централата на компанията в Брюксел начело с Николас Уайт, старши директор на белгийския клон. Сред основните задължения на PR агенцията ще бъдат изготвяне на концепция за комуникацията, организиране на събития, представяне на водещи фигури от екипа на председателството и организиране на пътувания на журналисти от чуждестранни медии в България. Компанията ще трябва още да разработи ключови послания и да изготви механизъм за координация и комуникация с говорителите на българското председателство и българските институции.


От обявлението на поръчката става ясно още, че комуникацията ще бъде насочено основно към политически групи в ЕС, европейските институции, неправителствени организации и други експертни групи.

Международната PR агенция не за пръв път ще обслужва комуникацията на домакин на председателството на ЕС. "Капитал" разговаря със старши директора на APCO в Белгия Николас Уайт, който коментира, че агенцията е обслужвала комуникацията на гръцкото председателство, както и е работила с редица корпоративни и правителствени клиенти от Източна и Югоизточна Европа. В България компанията ще се придържа към стратегията на външното министерства и ще обслужва събитието дистанционно от европейските си офиси, казва още Уайт.
Не е необичайно председателството да потърси допълнителна подкрепа за комуникацията на събитието

Николас Уайт, старши директор на белгийския клон на APCO Worldwide

Как разбрахте зa възможността за комуникационно обслужване на българското председателство извън страната? Правителството свърза ли се с вас, или вие се обърнахте към тях?

- Това беше публичен търг, публикуван по традиционния начин, за който APCO подаде успешно предложение.

Какво обикновено се включва в такава услуга и каква посока ще развиете комуникацията?

- Всичко е описано в документите, публикувани на сайта на външното министерство. Нашият мандат включва представяне на председателството чрез организиране на пресконференции, интервюта, журналистически пътувания, неофициални срещи и други видове форуми, както и организиране на специфични публикации и интервюта, посещения на журналисти в България, онлайн комуникация и кампании и други обществени събития.

Работили ли сте по други председателства и това обичайни за вас проекти ли са? Колко хора ще работят по този проект?

- APCO подкрепи гръцкото председателство на ЕС през 2003 г. и има богат опит с корпоративни и правителствени клиенти от Източна и Югоизточна Европа. Не е необичайно председателството да потърси допълнителна подкрепа за комуникацията на събитието, особено ако става дума за първо председателство. Провеждането на председателство е голямо напрежение за вътрешните ресурси на правителството, за проект, който няма да бъде повторен за още 13 или 14 години.

Имаме общо 190 души в европейските ни офиси, 40 в офиса ни в Брюксел. Не всички от тях ще бъдат ангажирани в работата ни с България, защото тя ще зависи от специфичните нужди.

Какво е основното послание или идея, които искате да се разпространявате?

- Ние подкрепяме целите на българското председателство за постигане на сигурна, стабилна и солидарна Европа чрез засилен консенсус, конкурентоспособност и сближаване.

От какво зависи успешното приключване на проекта, как ще измерите резултатите?

- Спецификите очевидно са въпрос на лична дискусия с нашия клиент, но крайната ни цел е да помогнем на българското председателство да комуникира своите цели и постижения.

Не е ли късно за тази комуникация, тъй като председателството започва след малко по-малко от месец?

- Въобще не. Вероятно не е било възможно публикуването на оферта много по-рано, като се има предвид политическата криза, която продължи до май. Но в действителност много от подготвителните работи бяха вече подготвени от екипите във външното министерство и от министерството на европейското председателство заедно с останалите министерства. Щастливи сме и сме горди, че се присъединяваме към тяхната работа, за да направим българското председателство на ЕС успешно.



Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите

Искане: да се актуализира бюжетът на телевизията и да бъдат погасени дълговете й, за да може новият директор да започне начисто

23 май 2019, 2267 прочитания

Реклама ни събира, реклама ни дели Реклама ни събира, реклама ни дели

Гледните точки на агенция и рекламодател за съвместната им работа се разминават по редица фактори, показва изследване на the other half и BluePoint.

23 май 2019, 1480 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

Тенденции, прогнози и най-доброто от рекламата по света през годината

С фокус върху сигурността

Кои са начините, с които можем да защитим телефона си от зловреден софтуер

Спад в инерцията на растежа

Първите отчети на публичните компании дават разнопосочни сигнали за бизнеса им, но се отчита леко забавяне

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица