С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 яну 2018, 14:53, 7304 прочитания

Осем оферти в търга за мащабната реклама на туризма в 22 държави

По повечето от обявените позиции има по един кандидат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общо осем кандидата подадоха оферти в търговете за една от най-големите целеви рекламни кампании на българския туризъм в 22 държави, които ресорното министерство организира. Поръчката е на стойност близо 8 млн. лв. без ДДС и се отнася за най-големите пазари за българския туризъм като Германия и Русия, както и различни централноевропейски, северноевропейски и съседни държави.

В петък, когато бяха отворени офертите на заявилите участие в поръчката, стана ясно, че има общо осем кандидата. Предвид че самата поръчка е със седем позиции, по повечето от тях имаше само по едно подадено предложение. Сред компаниите, заявили участие, попадат рекламни агенции, част от международни групи, както и изцяло местни играчи.


Предстои отваряне на ценови оферти, като според плана на туристическото министерство рекламите на отделните пазари трябва да стартират през пролетта.

Какво ще се рекламира

През декември туристическото министерство обяви обществена поръчка за най-мащабната целева кампания за реклама на туризма през последните години. Ведомството търси рекламни агенции, които да представят българския туризъм в страните, от които традиционно идват най-много туристи, като Германия, Русия и Великобритания, всички съседни държави, централноевропейските Полша, Чехия, Словакия, Унгария, скандинавските пазари и др. В условията на поръчката бяха заложени определени таргет групи туристи, към които да бъдат насочени рекламните послания, както и минимумът комуникационни канали, по които да се случи тя, сред които телевизия, интернет, печатни медии и др.



От агенциите се изисква да изготвят общ медия план, включващ анализ на пазара и поведението на потребителите, концепция за цялостен криейтив, рекламни визии, комуникационен микс и др. Според условията всяка кампания ще е с продължителност от една година, която започва да тече от сключването на договора с изпълнителя. Най-голямата единична прогнозна стойност според условията на поръчката е заложена за рекламата във Великобритания - 810 хил. лв. без ДДС, а по 1.5 млн. лв. са отделени за позиции, включващи кампании в съседните, централноевропейските и източните пазари (виж графиката).

Участниците в поръчката

Първата оферта за изготвяне на комуникационна кампания, подадена по две позиции – за Германия и Франция, е от медийната агенция "Медиа планинг груп", част от комуникационната група Havas Group. В края на 2016 г. Havas Media Group, подразделение на испанския комуникационен холдинг Havas, придоби мажоритарен дял от "Havas Group България" в размер на 51%. Така компанията навлезе директно на местния пазар, след като досега работеше чрез франчайзингови договори с агенциите Havas Worldwide, Havas Media и Havas PR, които са основна собственост на Стефан Дьолае. Той и партньорите му запазват останалия дял от рекламната група на българския пазар.

Оферта за изготвяне на комуникационна стратегия в Русия, Украйна, Беларус и Молдова са подали агенциите "От-до консулт" и "Идея комм", обединени в консорциума "РУ – Комм". В PR агенцията "От-до консулт" съдружници са журналистът и издател Мирослава Баджева и PR специалистът и бивш програмен директор на "Нова тв" Олга Лозанова. "Идея комм" пък е една от най-големите агенции за външна реклама в страната, като в борда на директорите влизат Милен Попов, Асен Кръстев и Евгени Тодоров.

Агенцията "Директ Медиа Крес", част от комуникационната група Direct Media Group Bulgaria, собственост на Красимир Петков, е подала оферта за разработване на туристическа рекламна стратегия за държавите Гърция, Сърбия, Македония, Румъния и Турция. Агенцията предлага творческо, медийно и BTL обслужване. Макар че няма директна връзка, се счита, че Красимир Гергов е свързан с агенцията. Той беше президент на една от първите български агенции за пълно рекламно обслужване "Крес", а през 2013 г. придоби рекламната агенция на бившия кмет на Белград и лидер на сръбската Демократическа партия Драган Джилас - Direct media.

Агенциите "Ню Икономик Солушънс" и "Маккан Ериксон София" са подали оферта като обединение в "Ню Маккан" за изготвяне на стратегия за Великобритания. Управител на "Маккан Ериксон София" е Десислава Олованова, която е и член на управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Дружството "Ню Икономик Солушънс" пък е основано в края на октомври 2017 г., като според Търговския регистър едноличен собственик е Евелина Куртева.

Консорциумът "Криейтив медиа 4" също е подал оферта за изготвяне на туристическа реклама на България във Великобритания. В него влизат медийната агенция "Аргент 2002" със собственик и изпълнителен директор Владимир Денев, рекламната агенция "Интерпартнерс" с управляващ директор Екатерина Димитрова, която е и председател на УС на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), както и Георги Павлов и Петя Запренова. С малки разлики в състава за изпълнение на комуникацията в Германия участва обединението "Криейтив медиа 3". В него влизат отново "Аргент 2002", "Интеримидж" и PR агенцията "Интерпартнерс", собственост на Екатерина Димитрова.

PR агенцията "АПРА", собственост на Томислав Цолов и част от групата APRA Porter Novelli, е подала оферта за изготвяне на комуникацията в държавите Полша, Чехия, Словакия и Унгария.

Рекламна агенция "Киви" със собственици Венцислав Олеков и Илия Ел-Фелеки е кандидатствала за разработване на туристически рекламни кампании в Нидерландия, Белгия, Дания, Норвегия, Финландия и Швеция.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мениджър с опит в CNN и Associated Press поема управлението на БНР Мениджър с опит в CNN и Associated Press поема управлението на БНР

СЕМ избра Андон Балтаков за генерален директор на държавното радио в следващите три години

22 яну 2020, 1268 прочитания

По торбичката посрещат 10 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 10168 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Британският Guardian вече е във формат таблоид

Промяната e част от мерките, които трябва да спестят средства на влиятелното издание

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10