Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 18 яну 2018, 11:58, 9011 прочитания

The Smarts поема рекламното обслужване на IKEA

Заедно с агенцията "Параграф 42" ще отговарят за творческите, дигиталните и PR решения на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Независимата българска рекламна агенция The Smarts и PR агенцията, част от портфолиото й, "Параграф 42" поемат комуникационното обслужване в България на шведския мебелен производител IKEA. Двете компании ще работят върху изготвянето на комуникационна стратегия на бранда, която ще включва творчески, дигитални и PR решения, както и BTL активности.

Преди това в продължение на повече от три години IKEA работеха с комуникационната група Ogilvy Group Bulgaria, които коментираха, че преустановяват партньорството си с рекламодателя в края на 2017 г., тъй като не са постигнали предоговаряне на финансовото си споразумение за творчески и PR услуги, и продължават работа само за медийното обслужване на клиента.


Разширен конкурс

IKEA организира общ конкурс, който обединява рекламното и PR обслужване. "Брифът беше отражение на цялостното представяне на IKEA и стремежа на марката да достигне до още повече хора в цяла България. PR заданието беше свързано с развиване на предложение по конкретен казус", коментира за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

В рамките на конкурса агенциите The Smarts и "Параграф 42" разработват няколко комуникационни концепции, обединени от посланието "Всеки може". Управляващият директор в "Параграф 42" д-р Александър Христов обяснява, че комуникационните предложения са съобразени с ценностите на IKEA, а именно да предлага мебели и аксесоари, които възможно най-много хора могат да си позволят. "Въпреки че е лидер по познатост в бранша, компанията има и потенциал за развитие, което беше и едно от основните задания в брифа, а също и една от основните цели на комуникацията на компанията заедно с идеята за достъпността и демократичния дизайн", добавя още той.



От компанията не коментираха кои са другите агенции, участвали в конкурса за комуникационно обслужване на IKEA, но според няколко независими източника на пазара това са били Noble Graphics и All Channels Communication.

Сред основните критерии за избор на агенциите е било "познаването на пазара за обзавеждане на дома и разбиране нуждите на потребителите, представяне на интегрирано комуникационно предложение във всички канали, дългосрочни комуникационни послания, творчески подход, иновативно използване на дигитални медии и справяне с кризисни ситуации".

Всичко на едно място

През последната година рекламната индустрия се развива в посока централизирано обслужване на рекламодателите, при което агенциите от една комуникационна група отговарят за основна част от комуникацията на клиентите си. Освен чисто организационни позитиви този модел на работа спестява и разходи на компаниите. "Определено смятаме, че подобна интеграция е добра за всеки бранд, в съвременната действителност е свръхважно всички комуникации да работят заедно, в синхрон, за постигането на синергия – съответно на максимално добри резултати", коментира за "Капитал" Радослав Бимбалов, основател на The Smarts.

Върху цялостното комуникационно обслужване на IKEA ще работи екип от 10 души с възможност за присъединяване на още хора при необходимост. От агенцията коментират, че екипът е съставен от специалисти с различно портфолио, а лидерите на отделните дейности имат над 6 години опит в комуникациите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 363 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 1172 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10