Годината на телевизионните платформи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Годината на телевизионните платформи

Reuters

Годината на телевизионните платформи

Поколението millennials е сред най-активните ползватели на софтуери за блокиране на реклама

5486 прочитания

Reuters

© Reuters


Увеличение на платените онлайн абонаменти и още по-засилено използване на софтуери за блокиране на десктоп реклами през 2018 г. Това прогнозира докладът на консултантската компания Deloitte за развитието на технологичния, медийния и телекомуникационния сектор.

Според изследването до края на годината общият брой на платените абонаменти глобално ще надхвърля 580 млн., като средната цена за един месечен абонаментен план ще бъде под 10 долара. Най-голяма част от абонаментите (375 млн.) традиционно ще бъдат за subscription video on demand платформи (платена платформа за видео при поискване с абонамент - бел. ред.), каквато например е Netflix. Близо 150 млн. ще са насочени към доставчици на музика, където лидер е Spotify, следвани от онлайн игрите, а най-малко, около 20 млн. абонаменти глобално, ще бъдат за новинарските платени платформи до края на годината.

Към един абонаментен план обаче могат да се включат повече от един потребители, затова според доклада на консултантската компания общият брой на абонатите следващата година ще бъде приблизително 350 млн. в цял свят. Така прогнозата за сектора на платените дигитални услуги е, че през 2018 г. половината от потребителите на средна възраст в развитите страни ще имат поне два платени онлайн абонамента, а до края на 2020 г. очакванията са броят им да достигне 10.

Още пропуснати реклами

Освен за достъп до по-широко съдържание, плащайки за месечно използване на дадена платформа, се изключват и рекламите в нея. Голяма част от потребителите намират oнлайн рекламите за "досадни", а използването на софтуери за блокирането им се увеличава. Сред най-активните му ползватели са т.нар. поколение millennials (хората на възраст между 18 и 34 години – бел. ред.), което е и най-предпочитаната от рекламодателите таргет аудитория. Според проучването на Deloitte, направено сред потребители в САЩ, Канада и Турция, използването на софтуери за блокиране на реклами през 2018 г. ще се увеличи средно с около 2%. Освен блокирането на онлайн реклами се прогнозира, че потребителите в трите държави ще продължат да пропускат и телевизионните, като основно това ще бъде или със смяна на канала, или чрез функцията за отложено гледане.

Същевременно пък според прогнозите на Deloitte младите зрители на възраст между 18 и 24 години ще гледат с между 5% и 15% по-малко телевизия през 2018 г. Все пак обаче те ще прекарват между 80 и 120 минути на ден пред телевизора в зависимост от сезона.

Излъчване на живо

Излъчването на живо глобално ще генерира 545 млрд. долара директни приходи през 2018 г., или с около 1% повече в сравнение с предходната година. Около 72% от тях ще бъдат генерирани от рекламите по време на телевизионни излъчвания на живо, както и от абонаментни тв пакети. Над 38 млрд. долара ще изкарат B2B конференциите, следвани от изпълненията на живо, като концерти и изложби с прогноза за генерирани приходи в размер на 36 млрд. долара. Спортните излъчвания на живо и киното ще се радват на съответно 33 млрд. долара и 39 млрд. долара приходи от реклами през 2018 г. Общо за всички сектори това ще представлява увеличение от 5 млрд. спрямо 2017 г.

Електронните спортове, предавани на живо, събират все по-голяма публика. През 2015 г. приходите от излъчването им се равняваха на 325 млн. долара, а прогнозата е тази година да достигнат 1 млрд. долара, като Китай е най-големият им пазар.

Увеличение на платените онлайн абонаменти и още по-засилено използване на софтуери за блокиране на десктоп реклами през 2018 г. Това прогнозира докладът на консултантската компания Deloitte за развитието на технологичния, медийния и телекомуникационния сектор.

Според изследването до края на годината общият брой на платените абонаменти глобално ще надхвърля 580 млн., като средната цена за един месечен абонаментен план ще бъде под 10 долара. Най-голяма част от абонаментите (375 млн.) традиционно ще бъдат за subscription video on demand платформи (платена платформа за видео при поискване с абонамент - бел. ред.), каквато например е Netflix. Близо 150 млн. ще са насочени към доставчици на музика, където лидер е Spotify, следвани от онлайн игрите, а най-малко, около 20 млн. абонаменти глобално, ще бъдат за новинарските платени платформи до края на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK