Малките кабелни оператори vs. "Нова"

Напрежението между телевизии и оператори се изостри заради поредното повишение на таксите

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Напрежението между големите телевизии и кабелните оператори се изостря през тригодишен цикъл и навлиза в най-оспорваната си фаза, когато започнат да изтичат договорите между двете страни. Новите винаги са с променени условия и предвиждат сериозно повишение на таксите за излъчване на програмите на телевизиите. Именно това се случва в началото и на тази година.

Този дългогодишен сценарий в сектора на телевизионното разпространение в голяма степен обрича малките играчи. При две големи телевизионни групи, създаващи съдържание - "Нова броудкастинг груп" и "БТВ медиа груп", и над 200 оператора, доставящи програмите им до крайните клиенти, развитието е неизбежно: цените, плащани от операторите за авторски права, ежегодно се покачват, а тарифите за потребителите падат, притиснати от свирепата конкуренция между доставчиците, в чиито редици се появиха и телекомите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikolayv avatar :-|
    Nikolay
    • + 8

    Като потребител ще ви кажа две-три неща, а малките оператори да помислят върху това:
    - таксите за потребителите растат и то много. Големите се опитват се да ни прилъжат с двугодишни договори, в противен случай отиваш на над 40 лв на месец за нещо, което като услуга е зле. И с двугодишен договор пак не е евтино.
    - нова и бТВ ги гледат циганите и пенсионерите. Те отдавна не предоставят нищо качествено за нормалните хора. Тези с някакъв мозък и с пари гледат съвсем други новини и предавания и няма да плачат за бТВ и нова, защото и сега не.ги гледат.
    - пуснете гъвкави пакети - нека потребителят да ви каже кои 10-20-50 канала иска (вместо да върти 200 от които гледа 20). Пак ще си плаща 20-30 лв на месец, но с кеф, а вие ще имате оръжие срещу тези нещастници "дето произвеждали съдържание"

    Нередност?
  • 2
    orchis avatar :-|
    orchis
    • + 4

    Добре де, това произведено съдържание, ако е добро, не успява ли да се издържа от реклами? А и някои от тези телевизии не се разпространяват безплатно в ефир?

    Нередност?
  • 3
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев
    • + 4

    До коментар [#1] от "Nikolay":
    Работата е там, че не можеш да избираш. Не потребителят, а кабеларката. БТВ не им продава само БТВ, а и Дискавъри. Нова не продава само Нова, а и Хистъри. В пакет. Това е като търговията с книги при соца. Не можеш да купиш само "Световна класика". Върви с "Овчарчето Калитко".

    Нередност?
  • 4
    maddrum avatar :-|
    maddrum
    • + 3

    Интересно ми е ако кабеларите спрат достъпа до БЕЗПЛАТНАТА ЕФИРНА тв Нова, кой ще остане да им я гледа. И какво става с рекламите им?
    Отделно.... кога ще има тая ТВ ХД излъчване?

    Нередност?
  • 5
    kilgore avatar :-|
    kilgore
    • + 3

    Гледам Viasat History, Eurosport 1/2, Nat Geo + Wild, Animal Planet, БНТ1, Moviestar и TV1000 - общо 9 канала.
    Плащам за 136...

    А защо кабеларките трябва да плащат за канали, които ги има ефирно и по които вървят реклами през 15 минути, никога няма да мога да го разбера... Дали кабеларката получава нещо от рекламите? Не.

    Нередност?
Нов коментар