Малките кабелни оператори vs. "Нова"
Напрежението между телевизии и оператори се изостри заради поредното повишение на таксите
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Напрежението между големите телевизии и кабелните оператори се изостря през тригодишен цикъл и навлиза в най-оспорваната си фаза, когато започнат да изтичат договорите между двете страни. Новите винаги са с променени условия и предвиждат сериозно повишение на таксите за излъчване на програмите на телевизиите. Именно това се случва в началото и на тази година.
Този дългогодишен сценарий в сектора на телевизионното разпространение в голяма степен обрича малките играчи. При две големи телевизионни групи, създаващи съдържание - "Нова броудкастинг груп" и "БТВ медиа груп", и над 200 оператора, доставящи програмите им до крайните клиенти, развитието е неизбежно: цените, плащани от операторите за авторски права, ежегодно се покачват, а тарифите за потребителите падат, притиснати от свирепата конкуренция между доставчиците, в чиито редици се появиха и телекомите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Като потребител ще ви кажа две-три неща, а малките оператори да помислят върху това:
- таксите за потребителите растат и то много. Големите се опитват се да ни прилъжат с двугодишни договори, в противен случай отиваш на над 40 лв на месец за нещо, което като услуга е зле. И с двугодишен договор пак не е евтино.
- нова и бТВ ги гледат циганите и пенсионерите. Те отдавна не предоставят нищо качествено за нормалните хора. Тези с някакъв мозък и с пари гледат съвсем други новини и предавания и няма да плачат за бТВ и нова, защото и сега не.ги гледат.
- пуснете гъвкави пакети - нека потребителят да ви каже кои 10-20-50 канала иска (вместо да върти 200 от които гледа 20). Пак ще си плаща 20-30 лв на месец, но с кеф, а вие ще имате оръжие срещу тези нещастници "дето произвеждали съдържание"
Добре де, това произведено съдържание, ако е добро, не успява ли да се издържа от реклами? А и някои от тези телевизии не се разпространяват безплатно в ефир?
До коментар [#1] от "Nikolay":
Работата е там, че не можеш да избираш. Не потребителят, а кабеларката. БТВ не им продава само БТВ, а и Дискавъри. Нова не продава само Нова, а и Хистъри. В пакет. Това е като търговията с книги при соца. Не можеш да купиш само "Световна класика". Върви с "Овчарчето Калитко".
Интересно ми е ако кабеларите спрат достъпа до БЕЗПЛАТНАТА ЕФИРНА тв Нова, кой ще остане да им я гледа. И какво става с рекламите им?
Отделно.... кога ще има тая ТВ ХД излъчване?
Гледам Viasat History, Eurosport 1/2, Nat Geo + Wild, Animal Planet, БНТ1, Moviestar и TV1000 - общо 9 канала.
Плащам за 136...
А защо кабеларките трябва да плащат за канали, които ги има ефирно и по които вървят реклами през 15 минути, никога няма да мога да го разбера... Дали кабеларката получава нещо от рекламите? Не.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход