Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 януари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 януари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 януари)

JWT Sofia поема комуникационното обслужване на Sofia Ring Mall; NEXT-DC спечели международен конкурс на Canon във Виена; V+O Communication с три награди от Employer Branding; Dentsu Digital Camp 2018 събира международни маркетинг специалисти и др.

Весислава Антонова
5209 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

JWT Sofia поема комуникационното обслужване на Sofia Ring Mall

Комуникационната група JWT Sofia спечели конкурса за цялостното обслужване на Sofia Ring Mall. Двете компании са сключили договор за период от една година с възможност за удължаване с още една и ще си партнират в изготвянето на творчески, медийни и дигитални концепции.

До момента Sofia Ring Mall работеше с няколко агенции в зависимост от комуникационните задания. Това бяха компаниите Virus Advertising за творческо и Standpoint за медийно обслужване. В продължение на две години пък дигиталната агенция Engage обслужваше онлайн комуникациите на рекламодателя. Сега, следвайки тенденцията за централизиране на рекламните процеси, Sofia Ring Mall организира един конкурс, обединяващ всички дейности. В него освен JWT Sofia участваха още агенциите The Smarts, Next DC и Virus Group, а заданието е било разработване на цялостна комуникационна стратегия.

Общо 14 души ще обслужват комуникациите на Sofia Ring Mall, като екипът ще се състои от творчески, медийни, дигитални и стратегически специалисти, както и от експерти в работата с клиенти. Повече по темата може да прочетете тук

NEXT-DC спечели международен конкурс на Canon във Виена

Агенция NEXT-DC спечели международен конкурс за реализирането на рекламна кампания за Canon Централна и Източна Европа. Концепцията им Endless Toys представя платформата на Canon — Creative Park, която позволява на всеки да разпечата на домашния си принтер детайлни хартиени модели. Агенцията е разработила creative стратегия, която ще бъде адаптирана в 25 държави, включваща ATL материали, digital, както и други нестандартни канали на комуникация.

С помощта на номинирания за "Оскар" (за "Консервфилм") режисьор Златин Радев и студиото The Junks като част от кампанията се разработват и серия от 360-градусови stop motion видеа, които представят многообразието на Creative Park. Първото от тях е разпространено преди Коледа чрез социалните канали на Canon в държавите от региона.

V+O Communication с три награди от Employer Branding

Агенция V+O Communication получи три отличия от годишните награди за Employer Branding, които се организираха за първи път в България от b2b Media. Комуникационната агенция е компанията с най-много отличия за постиженията си в изграждането на работодателски бранд за различни свои клиенти. Първата награда за Employer Branding PR кампания беше връчена на аутсорсинг компанията "Сиксти Кей".

"За нашата работа трябва да говорят резултатите. Резултати, които носят бизнес смисъл за клиентите, с които партнираме. Точно отношенията на доверие са нашата най-ценна награда", сподели Светлана Савова, управляващ партньор във V+O Communication.

Журито присъди първа награда на V+O Communication в категорията Employer Branding Innovation за комбинацията от иновативни подходи, които агенцията разработи и реализира за технологичната компания Experian. Сред тях са 2D холограмата, с която Experian по атрактивен начин се отличаваше от конкурентите си на всички кариерни изложения, и поредицата от трейнинги на висшия и среден мениджмънт в компанията на тема работодателски бранд и комуникационни умения.

Агенцията зае трето място в категорията Innovation in Talent Management за първата по рода си образователна програма за изграждане на лидери по устойчиво развитие, разработена с Харвардския университет и Американския университет като част от инициативата "Кристално чисти" на Българската асоциация за производителите на безалкохолни напитки в България.

V+O беше отличена и с трето място в категорията Employer Brand Leader of the Year за успешната си работа по изграждане на работодателски бранд за свои клиенти от различни сфери и надграждането им до Magnetic Brand.

Пълният списък на наградените компании:

Employer Brand Leader of the Year

1. "Съдърланд глобъл сървисиз България" ЕООД 2. "ЛР хелт енд бюти систъмс" ЕООД

3. V+O Communication

Employer Branding PR Campaign

1. "Сиксти Кей" ЕАД 2. "Параграф 42"

3. "Перно Рикар България"

Employer Branding Video

1. Уникредит Булбанк 2. Experian
3. "ЛР хелт енд бюти систъмс" ЕООД

4. "Транспрес" ООД

Employer Branding Innovation

1. V+O Communication
2. TBI Info

3. "Paysera България" ООД

Employer Branding Idea

1. "дм България" ЕООД
2. "EVN България"

3. "BILLA България"

Employer Branding Project

1. Gemseek Group
2. "Бер-Хелла термоконтрол" ЕООД 2. Experian 3. The Taxback Group

3. Progress

Innovation in Talent Management

1. "Имотека" 2. Gemseek Group
2. Upnetix

3. V+O Communication

HR Strategy of the Year

1. "Билла България"
2. "Фесто производство" ЕООД

3. TBI Info

HR Technology of the Year

1. Upnetix

2. "Контро" ООД

Innovation in Talent Education

1. "Наксекс технолоджикъл дивелъпмънт" ЕООД 2. Experian

3. "Имотека"

Employer of the Year

1. Пощенска банка 2. "Лидл"

3. "Съдърланд глобъл сървисиз България" ЕООД

Excellence in Coaching

1. Progress

2. "Сейлс коуч" ЕООД

Excellence in Office Space

1. "Примо плюс" ЕООД

2. "Перно Рикар България"

Employer Branding Network

1. Американски университет в България

2. "Примо плюс" ЕООД

Dentsu Digital Camp 2018 събира международни маркетинг специалисти

Маркетинговата конференция Dentsu Digital Camp ще се проведе за втори път в София на 15 февруари 2018 г. Организирано от Dentsu Aegis Network България, събитието ще е с основна тема Transforming the future: People and Data.

Dentsu Digital Camp събира на едно място над 600 маркетинг професионалисти и лидери на мнение и дава думата на водещи експерти от медия индустрията и представители на някои от най-прогресивните марки от българския и регионален пазар да представят своите решения за превръщането на големите данни, с които почти всяка компания разполага, в смислена информация, която подхранва взимането на ефективни бизнес решения.

Сред основите лектори тази година в София ще са глобалният директор "Стратегии и иновации" на Dentsu Aegis Network Найджъл Морис, генералният директор на Amnet и управляващ програматик дивизията за Европа, Близкия Изток и Африка Масимо Фонтана; Румяна Тренчева, управляващ директор на SAP за Югоизточна Европа; Татяна Гречнова, ръководител "Продуктови решения" в DataLab, Русия, и др. Повече информация за събитието и лекторите може да откриете на http://digitalcamp.bg/.

Дигитален бизнес

Facebook през 2018: Държавен натиск и оттеглящи се медии

Държавният натиск ще се засили, а медиите ще си тръгнат от тях - това ще бъдат основните предизвикателства пред социалните мрежи през 2018 г., е прогнозата изведена в мащабно проучване на института "Ройтерс" и Оксфордския университет.

В годишния доклад на "Ройтерс" участват 194 водещи фигури в областта на медиите, социалните мрежи и технологиите.

Американският Сенат предлага закон, който да регулира политическата реклама в интернет. Британският парламент провежда разследване дали "фалшивите новини" са повлияли на референдума за Brexit. Австралийската комисия за конкуренцията анализира пазарната власт на Facebook и Google в контекста на медиите. Германия предприе действия – през октомври беше приет нов закон, който заплашва платформите с глоби до 50 млн. евро, ако не премахнат реч на омразата или друг "очевидно незаконен" материал в рамките на 24 часа. Институтът "Ройтерс" намира това решение за противоречиво, тъй като то на практика превръща американските технологични компании в арбитри на свободното слово.

Повече информация може да прочетете тук

Facebook разкри принципите за поверителност на данните си

Facebook обяви, че за първи път публикува своите принципи за поверителност на данните и пуска образователни видеа, за да помогне на потребителите да контролират кой да има достъп до тяхната информация. Всичко това се случва в момент, в който компанията се подготвя за по-строгата регулация в Европейския съюз (ЕС) за опазването на данните, пише The Guardian.

Видеата ще покажат на потребителите как да управляват данните, които Facebook ползва, за да им показва реклами, как да трият стари публикации и какво се случва с личната информация, когато изтрият акаунта си, коментира Ерин Егън, главен директор по сигурността на данните във Facebook.

Facebook, която има над 2 млрд. потребители по целия свят, заявява, че никога преди не е публикувала тези принципи - правилата за това какво прави тя с потребителската информация.

Новината е знак за усилията на компанията да се подготви за новия Регламент за защита на личните данни (GDPR), който ще влезе в сила на 25 май. Това ще е най-голямата промяна в регулацията на управлението на данни от раждането на интернет насам.

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Глобалното доверие в медиите е на най-ниското си ниво от близо две десетилетия

Медиите са институцията, ползваща се с най-голямо недоверие в световен мащаб. Това показва годишното изследване Edelman Trust Barometer 2018, проведено от компанията за комуникационен маркетинг Еdelman. Според резултатите сривът в доверието се дължи предимно на намаляване на вярата в платформите, особено в търсачките и социалните медии. На най-голямо доверие се радват неправителствените организации, следвани от бизнеса и правителството.

Голям проблем е това, че 63% от анкетираните не знаят как да разпознаят добрата журналистика от слуховете и лъжите или дали дадена новина идва от надеждна медийна организация, почти половината взаимодействат с новинарски медии по-малко от веднъж седмично, а 25% не употребяват никакви медии, защото ги считат за натоварващи. Това е само част от поредната доза лоши новини за медийния бранш от началото на годината.

С оглед на годишния доход и степента на образование социолозите зад изследването разделят анкетираните на две групи - информирано и масово население. Според резултатите медиите се ползват с най-голямо недоверие и в двата случая. Най-голямо доверие имат неправителствените организации, следвани от бизнеса и правителството.

Повече по темата може да прочетете тук

Netflix планира увеличение от 54% в рекламните разходи, за да популяризира съдържанието си

Тъй като редица големи маркетингови компании намаляват рекламните разходи, Netflix реши да се движи в обратна посока.

По време на представянето на резултатите си за четвъртото тримесечие на изминалата 2017 г. мениджмънтът на дигиталната платформа обясни, че планира да увеличи маркетинговите си разходи с 54% - от 1.3 млрд. до 2 млрд. долара, за да подкрепи по този начин увеличаващите се инвестиции в програмно съдържание.

"Виждаме обратна връзка, изразходването на малко повече средства за маркетинг всъщност ще бъде по-добре за бизнеса като цяло, защото увеличава стойността на съдържанието", каза финансовият директор на Netflix Дейвид Уелс.

Netflix заяви, че ще вложи от 7 до 8 млрд. долара за съдържанието тази година и ще продължи възходяща траектория през следващите няколко години. Компанията има 88 сценарии за сериали, като инвестира значителни суми за най-изявените, като: The Crown, House of Cards и Stranger Things.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

В рекламен клип Burger King обяснява термина неутралност на мрежата

Американската верига заведения за бързо хранене Burger King се опита да обясни термина неутралност на мрежата, като накара хората да чакат по-дълго за сандвича си. Вие бихте ли платили повече, за да задържите бързото в "бързото хранене"?

Неутралността на мрежата е сложна тема за обяснение, за да стане по лесна за разбиране веригата измисли оригинална метафора. Компанията организира социален експеримент на място в заведението, като използва скрита камера в точката на продажба, за да даде урок на купувачите на един от най-популяните бургери - Whopper. Във видеоклипа по-долу вижте как реагират клиентите на това, че са принудени да платят повече за един и същ бургер, но даден по-бързо, и съответно какво правят, когато за нормалната цена трябва да чакате по-дълго своя Whopper, тъй като служителите на Burger King умишлено и на пръв поглед безсмислено забавят услугата си.

През декември Федералната комисия за телекомуникациите на САЩ (FCC) отмени правилата за неутралност на мрежата. Тя задължи интернет доставчиците да осигурят равен достъп на всички до онлайн съдържанието. На практика това е премахване на така наречения принцип на интернет неутралността. Така беше отворена вратата за доставчиците на широколентови услуги, които потенциално могат да налагат повече за по-добра интернет скорост или по-висококачествено обслужване. Този принцип илюстрира веригата за хранене, като предлага различно време и различна цена, за да получат клиентите своя сандвич.

Повече по темата може да прочетете тук

Lexus засне нов рекламен клип за "Супербоул 2018"

Най-скъпото рекламно време в Америка е по време на финала на лигата за американски футбол "Супербоул". През тази година той ще започне на 4 февруари и, очаквано, в него ще се представят с реклами най-големите в света марки, които искат да се популяризират на пазара в САЩ. Причината за интереса е, че това е най-гледаното телевизионно време в страната за годината - над 100 млн. души се събират едновременно пред малкия екран.

Производителят на луксозни автомобили Lexus Vehicles представи нова реклама, предназначена да бъде излъчена в най-скъпия ефир на САЩ за годината "Супербоул 2018".

На финала на американската лига за футбол компанията ще покаже спот, озаглавен "Да живее кралят!". Рекламата представя новия модел луксозен автомобил Lexus LS 500, както и предстоящия за излъчване по кината филм на Marvel Studios "Черната пантера". Фантастичният филм за супергероя ще бъде пусната на големия екран в САЩ от 16 февруари.

Видеото е заснето в Лос Анджелис и режисирано от Самуел Байър, пише Adweek. То включва кадри от самия филм и няколко от актьорите, участващи в него.

Новият Lexus е насочен към купувачите на възраст между 45 и 55 години с новия LS. Тази група купувачи са значително по-млади от средната възраст на настоящите купувачи на LS, които се движат в началото на 60-те години, според марката. Автомобилите Lexus не са евтини - предложената цена на дребно за флагман 2018 LS 500 е 75 хил. долара - затова не е изненадващо, че много от по-младите хора не могат да си ги позволят. Но с новата LS търговците на Lexus се надяват да привлекат по-младите купувачи. Вицепрезидентът маркетинг на Lexus Купър Ериксен казва: "Ние наистина отваряме този продукт на LS за много по-широка аудитория, отколкото сме имали през последните няколко години."

Повече по темата може да прочетете тук

ОБЯВИ ЗА РАБОТА @karieri.bg:

Publicis One търси Media Planner

Компания търси Marketing Manager (OTC Products)

Още обяви >>

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.