С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 фев 2018, 17:51, 6780 прочитания

Собственикът на "Нова броудкастинг груп" продаде скандинавския си бизнес на датски телеком

Единствено телевизионният бизнес на българската група остава в портфолиото на MTG

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датският телеком TDC придоби скандинавския медиен и развлекателен бизнес на шведската Modern Times Group (MTG), собственик на "Нова броудкастинг груп", за 2.5 млрд. долара, или близо 20 млрд. шведски крони, пише Financial Times. Новината се потвърди и от официално изявление на компанията в публикувания днес годишен финансов отчет. Това е поредна голяма сделка, чрез която телеком компания навлиза в медийния бизнес, и продължение на стратегията на MTG да излезе от пазара на традиционна телевизия и да се позиционира като дигитална видеоплатформа.

Милиардната сделка


Телекомът придобива телевизионния канал Viasat, както и скандинавския развлекателен бизнес на MTG, като продажбата не включва дълг. Цената на сделката ще бъде платена в акции и в брой - шведската компания ще получи 3.3 млрд. шведски крони и 309 млн. нови акции. Благодарение на споразумението TDC ще има достъп до 3 млн. телевизионни абонати и над 10 млн. домакинства в скандинавския регион. Новият свеж ресурс, който ще се влее в MTG, компанията ще използва за осъществяване на плановете си за глобално развитие на дигиталния си бизнес. Чрез сделката телекомът от своя страна цели да започне да предлага на потребителите в Дания и Норвегия пълния пакет от услуги, включващ мобилни услуги, интернет и телевизия.

Данните на информационната система Global Factiva показват, че за 2017 г. общите приходи на TDC Group се равняват на 20.3 млрд. датски крони, или около 3.4 млрд. долара. Скандинавският бизнес на MTG през изминалата година пък е генерирал 10.3 млрд. датски крони. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) на телекома е в размер на 8.2 млрд. датски крони, а MTG отчита за региона 1.3 млрд. датски крони печалба.

Как се представя българският бизнес



В годишния си отчет MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава. "Нова броудкастинг груп" е предстaвена в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, в който влиза също френският канал Trace. В средата на януари обаче шведската група започна процедура по продажба на дела си от 75% в Trace Partners S.A.S. на фонда TPG Growth, като компанията е оценена на 40 млн. евро. Промяната не се отразява в резултатите в годишния отчет на MTG.

Така след продажбата на бизнеса на MTG в Чехия и Прибалтика българският пазар на традиционна телевизия е единственият, където групата все още оперира. В отчета им информацията за представянето на бизнеса им в България се изчерпва с кратък коментар. От него става ясно, че "Нова броудкастинг груп" отбелязва двуцифрен ръст в приходите и ръст в печалбата. В коментара е отбелязано също, че делът на аудиторията в България на годишна база намалява, а пазарът на телевизионна реклама расте.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема", както и дигиталната компания "Нетинфо". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кино дистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Според официалния годишен отчет на MTG общите приходи на международния развлекателен бизнес за четвъртото тримесечие се равняват на 372 млн. шведски крони (47 млн. долара), или с 6% повече в сравнение със същия период 2016 г. Годишните приходи за международния бизнес на групата са в размер на 1.2 млрд. шведски крони, което представлява 8% ръст. Отчетената оперативна печалба пък е в размер на 76 млн. шведски крони за месеците октомври – декември и 176 млн. шведски крони за годината.

Все още MTG се въздържа от коментари дали възнамерява да продаде българския си бизнес, след като в средата на миналата година шведското издание "Дагенс унустри" публикува информация, че се очаква сделка за около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. По информация на "Капитал" предстои продажба и на българския бизнес на MTG.

Резултати на групата

От публикувания годишен отчет на компанията се вижда, че нарастват и общите приходи на MTG за 2017 г. Те са в размер на 17.5 млрд. шведски крони, или около 2.2 млрд. долара, което представлява 7.7% органичен ръст за годината. Печалбата преди плащане на лихви и данъци на MTG е 1.3 млрд. шведски крони.

През третото тримесечие на годината шведската MTG приключи и процеса по продажба на бизнеса си в Прибалтика, оценен на 115 млн. евро. Сделката е в размер на 100 млн. евро (960 млн. шведски крони), срещу които купувачът Providence Equity Partners придоби телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио. Продажбата е отразена в отчета на шведската компания за четвъртото тримесечие, в което приходите са в размер на 5.3 млрд. шведски крони и 9.7% органичен ръст. Печалбата преди плащане на лихви и данъци за периода октомври – декември се равнява на 478 млн. шведски крони в сравнение с 418 млн. година по-рано.

В началото на 2017 г. MTG продаде дела си в размер на 50% от чешката медийна група FTV Prima Holding, оценена на 237.4 млн. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската реклама в чужбина Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 1893 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

13 авг 2019, 1426 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Четири "рeкламни" истории

Професионалният път на Калина Данчева, Милен Гълъбов, Николай Ванчев и Петя Лакова минава през различни рекламни компании, за да изберат дали да се развиват в чужбина или да се върнат в България

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство