"БТВ медиа груп" увеличава приходите и печалбата през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"БТВ медиа груп" увеличава приходите и печалбата през 2017 г.

"БТВ медиа груп" увеличава приходите и печалбата през 2017 г.

Групата отчита най-голям ръст на финансовия резултат през последното тримесечие

6987 прочитания

© Цветелина Белутова


"БТВ медиа груп" отича стабилен ръст на годишните приходи, както и за последното тримесечие на 2017 г. Това става ясно от публикувания днес официален отчет на компанията - майка на групата, Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. Българският бизнес обаче остава сред най-малките в сравнение с постъпленията от останалите държави - Чехия, Румъния и Словакия, където групата оперира (виж таблицата).

Добрата година

Според финансовия отчет на CME годишните приходи на "БТВ медиа груп" се равняват на 77.3 млн. долара, което представлява увеличение с 3.7%, като се вземат предвид разликите във валутните курсове през разглеждания период. Силно последно тримесечие на 2017 г. отчита българската група с приходи, възлизащи на близо една трета от годишните резултати на компанията. За периода октомври - декември миналaта година "БТВ медиа груп" отчита приходи от 25.2 млн. долара в сравнение с 22.5 млн. долара през 2016 г., което е ръст от 2.5% след пресметната разлика във валутните курсове.

Въпреки намалената оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA), която българската медийна група отчете в края на деветмесечието, бизнесът за 2017 г. регистрира увеличение с 34.9%, като се вземат предвид разликите във валутните курсове през разглеждания период. Така печалбата за изминалата година на "БТВ медиа груп" се равнява на 16.8 млн. долара, а за месеците октомври – декември е в размер на 9.9 млн. долара, което представлява ръст от 178.3% спрямо същия период 2016 г.

Годишният отчет на СМЕ е съпътстван с конферентен разговор, по време на който мениджъри и финансови анализатори коментират резултатите на компанията. В рамките на това обсъждане стана ясно, че бизнесът в България през 2017 г. се представя добре и според очакванията въпреки по-слабата 2016 г. Приходите от телевизионни реклами на българския пазар се увеличават поради по-високите средни цени. Постъпленията от реклама през изминалата година на групата са 53.4 млн. долара, или с 6% повече спрямо предходната. За последното тримесечие пък отчита 18.9 млн. долара приходи от реклама. По време на конферентния разговор от CME отново споменаха за отписания в края на 2016 г. лош дълг, за който "Капитал" писа, че вероятно става въпрос за прекратяването на договорните отношения с медиа агенцията "Пиеро 97", която според играчи на пазара дължеше около 6 млн. лв. на "БТВ медиа груп". Според годишния отчет на групата през 2016 г. са отписани вземания в размер малко над 6.4 млн. лв.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

През 2017 г. бяха предприети редица промени в мениджърския състав на групата, както и значителни размествания в радиобизнеса й, следствие от раздялата на компанията с директора на радиогрупата Васил Димитров. Той обаче запази дела си в "Радиокомпания Си Джей", под чиято шапка са радиостанциите Z-Rock, bTV Radio, N Joy, Jazz FM и Classic FM. Така няколко месеца по-късно в българския ефир прозвучаха два варианта на радио Z-Rock – единият на "БТВ медиа груп", които притежават марката, а другият на "Оберон радио Макс" с радиата FM+, Fresh! и Star FM и Melody.

"БТВ медиа груп" се раздели и с дългогодишната директорка "Продажби" на телевизията Весела Димова, която няколко месеца по-късно основа агенцията The Sales House с фокус върху продажба на рекламното време на тематични телевизионни канали. Във втората половина на 2017 г. пък компанията обяви, че тогавашният директор "Правни и бизнес отношения" Господин Йовчев става член на борда на директорите, където заема мястото на Едмунд Апелт, който остава главен оперативен директор в компанията. Един от членовете на борда - Давид Щепан, пък пое поста главен финансов директор.

Годината за CME

Базираната на Бермудските острови CME отчита ръст в приходите за 2017 г. от 5.5% поради разликите във валутните курсове. Те са достигнали 574.2 млн. долара, като близо две трети от тях са генерирани от бизнеса на групата в Чехия и Румъния. За последното тримесечие на годината CME отбелязва приходи от 196.1 млн. долара в сравнение със 170 млн. през 2016 г. Отчетената оперативна печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) за изминалата година е 165.5 млн. долара, или с 16.5% повече. За периода октомври – декември групата отбелязва оперативна печалба от 67.6 млн. долара, или с 14.8% повече в сравнение със същия период година по-рано.

Главният изпълнителен директор на CME Кристоф Майнуш коментира, че през 2017 г. групата е увеличила аудиторията си в три от четирите държави, където оперира, с изключение на Словакия, изпреварвайки конкурентите си както през прайм тайма, така и през целия телевизионен ден. "Очакваме да продължим да градим върху тези успехи, инвестирайки и иновирайки, за да останем най-добрият партньор за рекламодатели в нашите държави", казва още той.

През лятото на 2017 г. CME продаде медийните си активи в Хърватия и Словения за общо 230 млн. евро в брой на Slovenia Broadband, подразделение на регионалния медиен и телевизионен оператор United Group. В края годината пък излязоха предположения, че най-голямата китайска непублична енергийна компания - CEFC China Energy, има интерес да придобие мажоритарен дял в CME. По същото време стана ясно и че медийната група е склонна да се раздели само с всичките си активи накуп, без да ги разделя по региони, заради което и цената за продажба става висока.

Компанията MTG, майка на най-големия конкурент на "БТВ медиа груп" в България - "Нова броудкастинг груп", от своя страна разпродаде поотделно медийните си бизнеси от региона на различни собственици, като до момента остави единствено българския си бизнес. По информация на "Капитал" скоро предстои продажба и на българския бизнес на MTG.

"БТВ медиа груп" отича стабилен ръст на годишните приходи, както и за последното тримесечие на 2017 г. Това става ясно от публикувания днес официален отчет на компанията - майка на групата, Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. Българският бизнес обаче остава сред най-малките в сравнение с постъпленията от останалите държави - Чехия, Румъния и Словакия, където групата оперира (виж таблицата).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.