С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 19 фев 2018, 11:01, 16836 прочитания

Петр Келнер е избран за купувач на "Нова телевизия"*

Чешкият му фонд PPF ще придобие 95% от бизнеса на медийната група, оценен на 185 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
MTG подписа споразумение за продажба на 95% акционерно участие в "Нова броудкастинг груп" (НБГ) (собственикът на "Нова тв") в България с PPF Group, управляваната от Петр Келнер инвестиционна компания, съобщиха от продавача. Сделката оценява 100% от бизнеса на медиата на 185 милиона евро. Останалите 5% в българското дружество се държат от Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на групата през през дружеството Eastern European Media Holdings S.A. регистрирано в Люксембург. Фондът PPF обяви, че ще придобие и тези 5% от дружеството.

Фотограф: Михаил Вълканов

Келнер, който е най-богатият бизнесмен в Чехия, е предпочетен за купувач и на бизнеса на Telenor в България според няколко независими източника на "Капитал".

Какво се продава


"Нова" е най-голямата медийна група в България и се състои от седем телевизионни канала и 19 онлайн компании, които заедно са генерирали 100 млн. евро приходи за 2017 и 19.7 млн. евро оперативна печалба на "Нова" за 2017. Телевизията имаше 151.8 млн. лв. приходи за 2016. В Nova работят 650 души.

Предстои сделката да бъде одобрена от регулаторните органи, което се очаква да стане през първата половина на 2018 г. Всъщност само Комисията за защита на конкуренцията трябва да се произнесе по сделката. Това разрешение вероятно ще е лесно, защото Келнер няма други инвестиции в страната. По-сложна ще е ситуацията при втората сделка - за телеком бизнеса на Telenor, защото вече ще има тв актив в страната.

MTG стъпи на българския пазар 2007 г., като инвестира първо в Balkan Media Group Limited, която управлява телевизионните канали Diema, а след това придобива Nova през 2008 г. за космическата от сегашна гледна точка сума от 620 млн. евро. Сега консултатнт по продажбата е била Citigroup Global Markets.



Изтеглянето на шведската група

В годишния си отчет MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава. "Нова броудкастинг груп" е предстaвена в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, в който влиза също френският канал Trace. В средата на януари обаче шведската група започна процедура по продажба на дела си от 75% в Trace Partners S.A.S. на фонда TPG Growth, като компанията е оценена на 40 млн. евро. Промяната не се отразява в резултатите в годишния отчет на MTG.

Така след продажбата на бизнеса на MTG в Чехия и Прибалтика българският пазар на традиционна телевизия беше единственият, където групата все още оперира. В отчета им информацията за представянето на бизнеса им в България се изчерпва с кратък коментар. От него става ясно, че "Нова броудкастинг груп" отбелязва двуцифрен ръст в приходите и ръст в печалбата. В коментара е отбелязано също, че делът от аудиторията в България на годишна база намалява, а пазарът на телевизионна реклама расте.

От MTG коментират, че постъпленията от сделката ще бъдат използвани за инвестиции в основните студиа на групата в скандинавските страни, които се занимават с производството на развлекателно съдържание.

"Изградихме Nova до номер едно медийна група в България с 33% пазарен дял от аудиторията и собственик на някои от най-добрите дигитални брандове в страната. Под отличното ръководство на Дидие Щосел и мениджърския му екип Nova бързо се превърна във водеща дигитална развлекателна група и бих искал да благодаря на всички, които направиха това възможно. Инвестициите на MTG са фокусирани в развитието на нашите скандинавски развлекателни студиа и глобални дигитални вертикали, заради което и намерихме нов дом за българските ни служители с партньор, който да инвестира в бъдещето на Nova. Пожелаваме на Дидие и целия екип на Nova продължителен успех. Това ще доведе до затваряне на международните ни развлекателни операции и ще направи MTG по-фокусирана група, което е в съответствие с нашата предварително заявена стратегия.

За Келнер накратко

Началото на бизнеса си Келнер прави с търговия с копирни машини, а впоследствие по време на масовата приватизация прави инвестиционния фонд PPF, който през годините се разраства до огромна инвестиционна компания с разнообразни интереси. Келнер ще навлезе в България именно чрез PPF. Групата управлява активи за над 35 млрд. евро в индустрии като банки, застраховане, биотехнологии, земеделие и имоти. Чрез различните си бизнеси присъства в много държави като Русия, Словакия, Китай, Румъния, САЩ, Франция, Виетнам и др. Келнер вече има опит и в телекомуникациите, където държи над 80% от О2, най-големия оператор в Чешката република и номер три в Словакия, с общо над 7 млн. абонати на мобилни услуги в двете страни. Собственик е и на компанията за телекомуникационна инфраструктура Cetin.

Текстът е допълнен в 15:30

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенции на промяната Агенции на промяната

Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година

13 дек 2019, 699 прочитания

Новата разменна валута Новата разменна валута

Комуникационният пазар през годината

13 дек 2019, 787 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари)

Петр Келнер е избран за купувач на "Нова телевизия"; Илия Яков е новият дигитален творчески директор в All Channels | Advertising; "Монбат" премина през цялостно ребрандиране; Кампания на безалкохолна крафт бира спечели тазгодишната "Рекламна академия" и др.

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10