С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 мар 2018, 12:17, 9617 прочитания

Нишовата телевизия WnessTV ще се разраства с финансиране от 500 хил. лв.

Сред инвеститорите са бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев от "Гугушев & партньори"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фокусът на телевизията е да излъчва съдържание, подходящо за семейства, които се интересуват от спорт, здравословна кухня и личностно развитие.
Българската телевизия за здравословен начин на живот и личностно развитие WnessTV получи финансиране от 500 хил. лв., което ще използва за излизане на нови пазари и производство на локално съдържание. Сумата е осигурена от трима инвеститори, които получават и миноритарен дял в компанията. Това са бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев, управляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори". С мажоритарен дял от 60% в телевизията остава нейният основател – Иван Тодоров, преди това дългогодишен главен продуцент в "Нова телевизия".

Позитивно и полезно съдържание


Идеята за WnessTV се ражда през 2015 г., точно година след като Иван Тодоров напуска поста главен продуцент в "Нова телевизия". Тогава той забелязва, че хората в България все повече започват да се интересуват от спорт и здравословен начин на живот, теми, които по-скоро отсъстват от българския ефир. "Виждах нуждата на пазара да има алтернатива се предлага позитивно и полезно телевизионно съдържание за зрителите, както и място, където рекламодателите могат да достигнат до тясно сегментирани аудитории", разказва пред "Капитал" Тодоров. Така с начална лична инвестиция от над 200 хил. лв. през декември 2015 г. стартира WnessTV, като за две години успява да влезе във всички големи оператори в по-големите градове, а отскоро е част от пакетите на Mtel, Vivacom и Bulsatcom. Освен в България в момента телевизията е достъпна и в Хърватия изцяло на английски език.

Фокусът на телевизията е да излъчва съдържание, подходящо за семейства, които се интересуват от спорт, здравословна кухня и личностно развитие. Сред предаванията в WnessTV са йога тренировки, фитнес, коментарни теми за майки, бащи и деца, както и кулинарно предаване. "По-голямата част от съдържанието го произвеждаме ние, като целта ни е до края на годината да се изчистим от всичко, което сме придобили, и да предаваме единствено собствени продукции. Това е важно, защото именно уникалното съдържание диференцира телевизиите", казва Иван Тодоров.

Според него телевизията няма преки конкуренти, които да излъчват регулярно подобно съдържание, тъй като при повечето канали е на епизодична база. Откъм рекламодатели пък конкуренция са големите телевизии, към които се насочва по-голямата част от рекламните бюджети, но според Тодоров предимството на WnessTV е именно в осигуряването на аудитория с ясен профил, а именно предимно градско население на възраст между 25-54 години със среден или висок стандарт на живот.



Към момента рекламният блок в WnessTV продължава около 4 минути за един час, а програмите с практическа насоченост, като йогата например, не се прекъсват за реклами. Сред рекламодателите в телевизията са Bayer, VitaFit, Lavazza, Peugeot и др., като по думите на Тодоров голям интерес има и към продуктовото позициониране заради повтаряемостта на предаванията. Рекламното време на Wness TV се продава през наскоро основаната агенция The Sales House, собственост на Весела Димова, дългогодишната директорка "Продажби" в "БТВ медиа груп", а зрителският интерес се измерва от пийпълметричната система на ГАРБ.

Добро начало на годината

В края на миналата година проектът WnessTV е подкрепен и от външни инвеститори. Първата финансова инжекция идва от съоснователя на софтуерната компания "Телерик" и "Телерик академия" Васил Терзиев, който сега е и партньор във втория фонд за рискови инвестиции Eleven, както и Стефан Гугушев, уравляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори", който е част от предприемаческата мрежа на Endeavor. В началото на 2018 г. към проекта се присъединява и бившият главен изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, който отскоро заема позицията главен изпълнителен директор "Дистрибуция" на френския търговски телевизионен оператор TF1. Общо тримата инвестират 500 хил. лв. срещу 40% от компанията, като останалите 60% са собственост на основателя Иван Тодоров.

Свежият капитал ще бъде инвестиран в развитие на телевизията в България и Хърватия, както и в пускането й на още три международни пазара - Румъния, Чехия и Словакия. За целта от януари тази година WnessTV вече се разпространява и чрез сателита Eutelsat16A. "На новите пазари също планираме да произвеждаме местно съдържание, като в Румъния вече сме договорили продуцентски екип и лица. За момента обаче българските продукции ще ги излъчваме на английски език в чуждите държави", обяснява Тодоров.

Освен телевизионния канал WnessTV ще се предава и онлайн срещу месечен абонамент в България и на останалите европейски пазари. Платформата ще бъде достъпна за всички мобилни устройства и през нея ще се излъчват предаванията в реално време, както и ще има възможност да се избират конкретни епизоди, разделени по теми. "Искаме да помогнем на зрителите да имат по-здравословно и позитивно ежедневие, давайки им телевизионно съдържание, от което имат нужда", казва в заключение Иван Тодоров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 478 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1063 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Шоковите рекламни промени на Марк Зукърбърг

Рекламодателите ще трябва да ангажират хората в платформата с качествено съдържание, което обаче ще им струва по-скъпо

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10