С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 мар 2018, 12:17, 9564 прочитания

Нишовата телевизия WnessTV ще се разраства с финансиране от 500 хил. лв.

Сред инвеститорите са бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев от "Гугушев & партньори"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фокусът на телевизията е да излъчва съдържание, подходящо за семейства, които се интересуват от спорт, здравословна кухня и личностно развитие.
Българската телевизия за здравословен начин на живот и личностно развитие WnessTV получи финансиране от 500 хил. лв., което ще използва за излизане на нови пазари и производство на локално съдържание. Сумата е осигурена от трима инвеститори, които получават и миноритарен дял в компанията. Това са бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев, управляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори". С мажоритарен дял от 60% в телевизията остава нейният основател – Иван Тодоров, преди това дългогодишен главен продуцент в "Нова телевизия".

Позитивно и полезно съдържание


Идеята за WnessTV се ражда през 2015 г., точно година след като Иван Тодоров напуска поста главен продуцент в "Нова телевизия". Тогава той забелязва, че хората в България все повече започват да се интересуват от спорт и здравословен начин на живот, теми, които по-скоро отсъстват от българския ефир. "Виждах нуждата на пазара да има алтернатива се предлага позитивно и полезно телевизионно съдържание за зрителите, както и място, където рекламодателите могат да достигнат до тясно сегментирани аудитории", разказва пред "Капитал" Тодоров. Така с начална лична инвестиция от над 200 хил. лв. през декември 2015 г. стартира WnessTV, като за две години успява да влезе във всички големи оператори в по-големите градове, а отскоро е част от пакетите на Mtel, Vivacom и Bulsatcom. Освен в България в момента телевизията е достъпна и в Хърватия изцяло на английски език.

Фокусът на телевизията е да излъчва съдържание, подходящо за семейства, които се интересуват от спорт, здравословна кухня и личностно развитие. Сред предаванията в WnessTV са йога тренировки, фитнес, коментарни теми за майки, бащи и деца, както и кулинарно предаване. "По-голямата част от съдържанието го произвеждаме ние, като целта ни е до края на годината да се изчистим от всичко, което сме придобили, и да предаваме единствено собствени продукции. Това е важно, защото именно уникалното съдържание диференцира телевизиите", казва Иван Тодоров.

Според него телевизията няма преки конкуренти, които да излъчват регулярно подобно съдържание, тъй като при повечето канали е на епизодична база. Откъм рекламодатели пък конкуренция са големите телевизии, към които се насочва по-голямата част от рекламните бюджети, но според Тодоров предимството на WnessTV е именно в осигуряването на аудитория с ясен профил, а именно предимно градско население на възраст между 25-54 години със среден или висок стандарт на живот.



Към момента рекламният блок в WnessTV продължава около 4 минути за един час, а програмите с практическа насоченост, като йогата например, не се прекъсват за реклами. Сред рекламодателите в телевизията са Bayer, VitaFit, Lavazza, Peugeot и др., като по думите на Тодоров голям интерес има и към продуктовото позициониране заради повтаряемостта на предаванията. Рекламното време на Wness TV се продава през наскоро основаната агенция The Sales House, собственост на Весела Димова, дългогодишната директорка "Продажби" в "БТВ медиа груп", а зрителският интерес се измерва от пийпълметричната система на ГАРБ.

Добро начало на годината

В края на миналата година проектът WnessTV е подкрепен и от външни инвеститори. Първата финансова инжекция идва от съоснователя на софтуерната компания "Телерик" и "Телерик академия" Васил Терзиев, който сега е и партньор във втория фонд за рискови инвестиции Eleven, както и Стефан Гугушев, уравляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори", който е част от предприемаческата мрежа на Endeavor. В началото на 2018 г. към проекта се присъединява и бившият главен изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, който отскоро заема позицията главен изпълнителен директор "Дистрибуция" на френския търговски телевизионен оператор TF1. Общо тримата инвестират 500 хил. лв. срещу 40% от компанията, като останалите 60% са собственост на основателя Иван Тодоров.

Свежият капитал ще бъде инвестиран в развитие на телевизията в България и Хърватия, както и в пускането й на още три международни пазара - Румъния, Чехия и Словакия. За целта от януари тази година WnessTV вече се разпространява и чрез сателита Eutelsat16A. "На новите пазари също планираме да произвеждаме местно съдържание, като в Румъния вече сме договорили продуцентски екип и лица. За момента обаче българските продукции ще ги излъчваме на английски език в чуждите държави", обяснява Тодоров.

Освен телевизионния канал WnessTV ще се предава и онлайн срещу месечен абонамент в България и на останалите европейски пазари. Платформата ще бъде достъпна за всички мобилни устройства и през нея ще се излъчват предаванията в реално време, както и ще има възможност да се избират конкретни епизоди, разделени по теми. "Искаме да помогнем на зрителите да имат по-здравословно и позитивно ежедневие, давайки им телевизионно съдържание, от което имат нужда", казва в заключение Иван Тодоров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1853 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4748 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Шоковите рекламни промени на Марк Зукърбърг

Рекламодателите ще трябва да ангажират хората в платформата с качествено съдържание, което обаче ще им струва по-скъпо

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант