С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 мар 2018, 12:17, 9790 прочитания

Нишовата телевизия WnessTV ще се разраства с финансиране от 500 хил. лв.

Сред инвеститорите са бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев от "Гугушев & партньори"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фокусът на телевизията е да излъчва съдържание, подходящо за семейства, които се интересуват от спорт, здравословна кухня и личностно развитие.
Българската телевизия за здравословен начин на живот и личностно развитие WnessTV получи финансиране от 500 хил. лв., което ще използва за излизане на нови пазари и производство на локално съдържание. Сумата е осигурена от трима инвеститори, които получават и миноритарен дял в компанията. Това са бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев, управляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори". С мажоритарен дял от 60% в телевизията остава нейният основател – Иван Тодоров, преди това дългогодишен главен продуцент в "Нова телевизия".

Позитивно и полезно съдържание


Идеята за WnessTV се ражда през 2015 г., точно година след като Иван Тодоров напуска поста главен продуцент в "Нова телевизия". Тогава той забелязва, че хората в България все повече започват да се интересуват от спорт и здравословен начин на живот, теми, които по-скоро отсъстват от българския ефир. "Виждах нуждата на пазара да има алтернатива се предлага позитивно и полезно телевизионно съдържание за зрителите, както и място, където рекламодателите могат да достигнат до тясно сегментирани аудитории", разказва пред "Капитал" Тодоров. Така с начална лична инвестиция от над 200 хил. лв. през декември 2015 г. стартира WnessTV, като за две години успява да влезе във всички големи оператори в по-големите градове, а отскоро е част от пакетите на Mtel, Vivacom и Bulsatcom. Освен в България в момента телевизията е достъпна и в Хърватия изцяло на английски език.

Фокусът на телевизията е да излъчва съдържание, подходящо за семейства, които се интересуват от спорт, здравословна кухня и личностно развитие. Сред предаванията в WnessTV са йога тренировки, фитнес, коментарни теми за майки, бащи и деца, както и кулинарно предаване. "По-голямата част от съдържанието го произвеждаме ние, като целта ни е до края на годината да се изчистим от всичко, което сме придобили, и да предаваме единствено собствени продукции. Това е важно, защото именно уникалното съдържание диференцира телевизиите", казва Иван Тодоров.

Според него телевизията няма преки конкуренти, които да излъчват регулярно подобно съдържание, тъй като при повечето канали е на епизодична база. Откъм рекламодатели пък конкуренция са големите телевизии, към които се насочва по-голямата част от рекламните бюджети, но според Тодоров предимството на WnessTV е именно в осигуряването на аудитория с ясен профил, а именно предимно градско население на възраст между 25-54 години със среден или висок стандарт на живот.



Към момента рекламният блок в WnessTV продължава около 4 минути за един час, а програмите с практическа насоченост, като йогата например, не се прекъсват за реклами. Сред рекламодателите в телевизията са Bayer, VitaFit, Lavazza, Peugeot и др., като по думите на Тодоров голям интерес има и към продуктовото позициониране заради повтаряемостта на предаванията. Рекламното време на Wness TV се продава през наскоро основаната агенция The Sales House, собственост на Весела Димова, дългогодишната директорка "Продажби" в "БТВ медиа груп", а зрителският интерес се измерва от пийпълметричната система на ГАРБ.

Добро начало на годината

В края на миналата година проектът WnessTV е подкрепен и от външни инвеститори. Първата финансова инжекция идва от съоснователя на софтуерната компания "Телерик" и "Телерик академия" Васил Терзиев, който сега е и партньор във втория фонд за рискови инвестиции Eleven, както и Стефан Гугушев, уравляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори", който е част от предприемаческата мрежа на Endeavor. В началото на 2018 г. към проекта се присъединява и бившият главен изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, който отскоро заема позицията главен изпълнителен директор "Дистрибуция" на френския търговски телевизионен оператор TF1. Общо тримата инвестират 500 хил. лв. срещу 40% от компанията, като останалите 60% са собственост на основателя Иван Тодоров.

Свежият капитал ще бъде инвестиран в развитие на телевизията в България и Хърватия, както и в пускането й на още три международни пазара - Румъния, Чехия и Словакия. За целта от януари тази година WnessTV вече се разпространява и чрез сателита Eutelsat16A. "На новите пазари също планираме да произвеждаме местно съдържание, като в Румъния вече сме договорили продуцентски екип и лица. За момента обаче българските продукции ще ги излъчваме на английски език в чуждите държави", обяснява Тодоров.

Освен телевизионния канал WnessTV ще се предава и онлайн срещу месечен абонамент в България и на останалите европейски пазари. Платформата ще бъде достъпна за всички мобилни устройства и през нея ще се излъчват предаванията в реално време, както и ще има възможност да се избират конкретни епизоди, разделени по теми. "Искаме да помогнем на зрителите да имат по-здравословно и позитивно ежедневие, давайки им телевизионно съдържание, от което имат нужда", казва в заключение Иван Тодоров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 382 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3899 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Шоковите рекламни промени на Марк Зукърбърг

Рекламодателите ще трябва да ангажират хората в платформата с качествено съдържание, което обаче ще им струва по-скъпо

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10