С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 мар 2018, 16:19, 4822 прочитания

Приходите на "Музикаутор" за 2017 г. са 7.4 млн. лв.

Организацията е разпределила 13.6% повече авторски възнаграждения в сравнение с 2016 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От няколко години сдружението на композитори и автори на музикални произведения "Музикаутор" публикува детайлен отчет за приходите на организацията. През 2017 година тя е събрала 7.4 млн. лв. за авторски възнаграждения. От тях 83% са отишли за авторите, а 17% са останали в организацията. През изминалата 2017 са разпределени 13,6% повече авторски възнаграждения в сравнение с 2016 г. Сумата, която получават авторите годишно, се определя на минута излъчена музика.

"Музикаутор" работи така - сключва договори с ползвателите, които използват музикални произведения за своя бизнес. Това са както медии и кабелни оператори, заведения и търговски обекти, така и интернет платформи и сайтове, организатори на концерти и др. Авторските възнаграждения от ползвателите се събират на базата на тарифи, утвърдени от Министерството на културата. "Музикаутор" има за задача да разпредели възнагражденията сред правоносителите. По правило организацията не генерира печалба.

През 2017 г. събраните авторски възнаграждения от телевизионните канали са близо 3 млн. лв., което е 91% от заложения бюджет. Сумата включва приходите от БНТ, частните кабелни, сателитни и ефирни телевизии. През 2016 г. събраната сума е 2.8 млн. лв. Според "Музикаутор" близките резултати в сравнителен план показват, че отчетения пазар не е нараснал, а тенденцията няколко пазарни играча да концентрират приходите от сектора се запазва непроменена. През 2017 година организацията има 42 договора с телевизии. От "Музикаутор" обръщат внимание, че един от проблемите в сектора е липсата на съвременна и актуална тарифа. "Действащата към момента се прилага 15 години, без да се отчитат развитието на пазара и икономиката на страната като цяло", пише в годишния си отчет сдружението.


През 2017 г. 1.9 млн. лв. е събраната сума за авторски възнаграждения от радиооператорите. От "Музикаутор" смятат постигнатия резултат като рекорден за сектора. Получената сума е сбор от приходите на БНР, частните и общинските радиооператори. За сравнение, събраната сума през 2016 г. е 1.2 млн. лв., или с други думи ръстът през 2017 г. е близо 54%. Като положителен факт дружеството отчита намаляване на забавените плащания от страна на радиостанциите към организацията. Като благоприятна тенденция се посочва и фактът, че през 2017 г. е намалял общият обем дължими суми за минали периоди, на което се дължи по-големият ръст на приходите. Според "Музикаутор" частичен ефект оказва и новият договор с БНР, където е заложено постепенно нарастване на приходите в посока изравняването им с частния сектор.

От данните в годишния доклад се вижда, че 44.3% от авторските възнаграждения са отишли за чуждестранни изпълнители, а към български са разпределени 29.6%.

В края на всяка година служителите на "Музикаутор" изчисляват кой автор колко е звучал като времетраене в дадена медия и на базата на минутите излъчена негова музика се определя колко да получи той. Минутите излъчена музика показват каква част от произведението е използвана и затова заплащането се изчислява на минути излъчена музика. Заради сложността при изчисляването обикновено авторът получава отчисленията си в средата на следващата година, признават от "Музикаутор". Тоест отчисленията за 2017 г. ще бъдат изплатени в средата на 2018 г.
Целия доклад можете да видите на сайта на "Музикаутор".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 1879 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2341 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 март)

Таня Кръстева е новият главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria; Starobrno представи новата си кампания под мото #различно; Започна кандидатстването за стипендия на БДВО; Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик; Unilever е спестила 30% от рекламните си разходи през 2017 г.; Рекламните кампании по повод Международния ден на жената

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10