С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 мар 2018, 16:19, 4124 прочитания

Приходите на "Музикаутор" за 2017 г. са 7.4 млн. лв.

Организацията е разпределила 13.6% повече авторски възнаграждения в сравнение с 2016 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От няколко години сдружението на композитори и автори на музикални произведения "Музикаутор" публикува детайлен отчет за приходите на организацията. През 2017 година тя е събрала 7.4 млн. лв. за авторски възнаграждения. От тях 83% са отишли за авторите, а 17% са останали в организацията. През изминалата 2017 са разпределени 13,6% повече авторски възнаграждения в сравнение с 2016 г. Сумата, която получават авторите годишно, се определя на минута излъчена музика.

"Музикаутор" работи така - сключва договори с ползвателите, които използват музикални произведения за своя бизнес. Това са както медии и кабелни оператори, заведения и търговски обекти, така и интернет платформи и сайтове, организатори на концерти и др. Авторските възнаграждения от ползвателите се събират на базата на тарифи, утвърдени от Министерството на културата. "Музикаутор" има за задача да разпредели възнагражденията сред правоносителите. По правило организацията не генерира печалба.

През 2017 г. събраните авторски възнаграждения от телевизионните канали са близо 3 млн. лв., което е 91% от заложения бюджет. Сумата включва приходите от БНТ, частните кабелни, сателитни и ефирни телевизии. През 2016 г. събраната сума е 2.8 млн. лв. Според "Музикаутор" близките резултати в сравнителен план показват, че отчетения пазар не е нараснал, а тенденцията няколко пазарни играча да концентрират приходите от сектора се запазва непроменена. През 2017 година организацията има 42 договора с телевизии. От "Музикаутор" обръщат внимание, че един от проблемите в сектора е липсата на съвременна и актуална тарифа. "Действащата към момента се прилага 15 години, без да се отчитат развитието на пазара и икономиката на страната като цяло", пише в годишния си отчет сдружението.


През 2017 г. 1.9 млн. лв. е събраната сума за авторски възнаграждения от радиооператорите. От "Музикаутор" смятат постигнатия резултат като рекорден за сектора. Получената сума е сбор от приходите на БНР, частните и общинските радиооператори. За сравнение, събраната сума през 2016 г. е 1.2 млн. лв., или с други думи ръстът през 2017 г. е близо 54%. Като положителен факт дружеството отчита намаляване на забавените плащания от страна на радиостанциите към организацията. Като благоприятна тенденция се посочва и фактът, че през 2017 г. е намалял общият обем дължими суми за минали периоди, на което се дължи по-големият ръст на приходите. Според "Музикаутор" частичен ефект оказва и новият договор с БНР, където е заложено постепенно нарастване на приходите в посока изравняването им с частния сектор.

От данните в годишния доклад се вижда, че 44.3% от авторските възнаграждения са отишли за чуждестранни изпълнители, а към български са разпределени 29.6%.

В края на всяка година служителите на "Музикаутор" изчисляват кой автор колко е звучал като времетраене в дадена медия и на базата на минутите излъчена негова музика се определя колко да получи той. Минутите излъчена музика показват каква част от произведението е използвана и затова заплащането се изчислява на минути излъчена музика. Заради сложността при изчисляването обикновено авторът получава отчисленията си в средата на следващата година, признават от "Музикаутор". Тоест отчисленията за 2017 г. ще бъдат изплатени в средата на 2018 г.
Целия доклад можете да видите на сайта на "Музикаутор".
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вкусната реклама Вкусната реклама

Новата агенция Sick juice на Божана Кацарова и Николай Ванчев ще се фокусира върху комуникация през храна

9 дек 2018, 5195 прочитания

Умен подарък Умен подарък

7 дек 2018, 1918 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 март)

Таня Кръстева е новият главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria; Starobrno представи новата си кампания под мото #различно; Започна кандидатстването за стипендия на БДВО; Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик; Unilever е спестила 30% от рекламните си разходи през 2017 г.; Рекламните кампании по повод Международния ден на жената

Как България не победи Макрон

Въпреки съпротивата на София, ЕС ще приеме въведе ограничения за товарния пътен транспорт

Как се прави меден бизнес

Основаната през 2016 г. от Петко Симеонов компания за биомед Bulgarian Organic Foods продава основно навън и гледа към създаване на собствен бранд

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Глас от новия свят

Писателката Тайе Селаси за сложната африканска идентичност и борбата със собствените страхове

Ново място: "Компанията"

На брънч между "Оборище" и "Черковна"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Brexit няма да се реши утре; КАТ с пореден срив на системата

Емисия

DAILY @7PM // 10.12.2018 Прочетете
Капитал
СЪДЪРЖАНИЕ
  • К1Средата
  • К2Бизнесът
  • К3Моят Капитал
ПРОДУКТИ
МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ