С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
12 мар 2018, 16:19, 3180 прочитания

Приходите на "Музикаутор" за 2017 г. са 7.4 млн. лв.

Организацията е разпределила 13.6% повече авторски възнаграждения в сравнение с 2016 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

СЕМ прие отчета на БНТ, но върна този на БНР

По закон двете медии се отчитат пред регулатора на всеки шест месеца

13 юли 2017

Как работи "Музикаутор"

През 2015 г. "Музикаутор" е събрала около 7.5 млн. лева за авторски възнаграждения. От тях 80% отиват за авторите, а 20% остават в организацията

27 яну 2017
От няколко години сдружението на композитори и автори на музикални произведения "Музикаутор" публикува детайлен отчет за приходите на организацията. През 2017 година тя е събрала 7.4 млн. лв. за авторски възнаграждения. От тях 83% са отишли за авторите, а 17% са останали в организацията. През изминалата 2017 са разпределени 13,6% повече авторски възнаграждения в сравнение с 2016 г. Сумата, която получават авторите годишно, се определя на минута излъчена музика.

"Музикаутор" работи така - сключва договори с ползвателите, които използват музикални произведения за своя бизнес. Това са както медии и кабелни оператори, заведения и търговски обекти, така и интернет платформи и сайтове, организатори на концерти и др. Авторските възнаграждения от ползвателите се събират на базата на тарифи, утвърдени от Министерството на културата. "Музикаутор" има за задача да разпредели възнагражденията сред правоносителите. По правило организацията не генерира печалба.

През 2017 г. събраните авторски възнаграждения от телевизионните канали са близо 3 млн. лв., което е 91% от заложения бюджет. Сумата включва приходите от БНТ, частните кабелни, сателитни и ефирни телевизии. През 2016 г. събраната сума е 2.8 млн. лв. Според "Музикаутор" близките резултати в сравнителен план показват, че отчетения пазар не е нараснал, а тенденцията няколко пазарни играча да концентрират приходите от сектора се запазва непроменена. През 2017 година организацията има 42 договора с телевизии. От "Музикаутор" обръщат внимание, че един от проблемите в сектора е липсата на съвременна и актуална тарифа. "Действащата към момента се прилага 15 години, без да се отчитат развитието на пазара и икономиката на страната като цяло", пише в годишния си отчет сдружението.

През 2017 г. 1.9 млн. лв. е събраната сума за авторски възнаграждения от радиооператорите. От "Музикаутор" смятат постигнатия резултат като рекорден за сектора. Получената сума е сбор от приходите на БНР, частните и общинските радиооператори. За сравнение, събраната сума през 2016 г. е 1.2 млн. лв., или с други думи ръстът през 2017 г. е близо 54%. Като положителен факт дружеството отчита намаляване на забавените плащания от страна на радиостанциите към организацията. Като благоприятна тенденция се посочва и фактът, че през 2017 г. е намалял общият обем дължими суми за минали периоди, на което се дължи по-големият ръст на приходите. Според "Музикаутор" частичен ефект оказва и новият договор с БНР, където е заложено постепенно нарастване на приходите в посока изравняването им с частния сектор.

От данните в годишния доклад се вижда, че 44.3% от авторските възнаграждения са отишли за чуждестранни изпълнители, а към български са разпределени 29.6%.

В края на всяка година служителите на "Музикаутор" изчисляват кой автор колко е звучал като времетраене в дадена медия и на базата на минутите излъчена негова музика се определя колко да получи той. Минутите излъчена музика показват каква част от произведението е използвана и затова заплащането се изчислява на минути излъчена музика. Заради сложността при изчисляването обикновено авторът получава отчисленията си в средата на следващата година, признават от "Музикаутор". Тоест отчисленията за 2017 г. ще бъдат изплатени в средата на 2018 г.
Целия доклад можете да видите на сайта на "Музикаутор".
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Големият рекламен победител Големият рекламен победител

Агенцията на годината guts&brainsDDB иска да увеличи драстично приходите си от чужбина

15 юни 2018, 7912 прочитания

Колко инвестира БНТ в световното първенство по футбол... Колко инвестира БНТ в световното първенство по футбол...

... и как ще спечели от него

14 юни 2018, 5106 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 март)

Таня Кръстева е новият главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria; Starobrno представи новата си кампания под мото #различно; Започна кандидатстването за стипендия на БДВО; Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик; Unilever е спестила 30% от рекламните си разходи през 2017 г.; Рекламните кампании по повод Международния ден на жената

Наемаш или не

С 20% ръст на наемите за една година, сделките са намаляли двойно, а наемателите търсят по-евтини варианти

Лятно намазване на ските

Зад шумно обявената проверка на концесията в Банско и ръководената от Цеко Минев спортна федерация стоят неясни цели

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Съвременно изкуство за начинаещи

Весела Ножарова за дългоочакваното "Въведение в българското съвременно изкуство 1982 - 2015"

Ново място: Manzo

Зад Manzo е екипът, познат ни от Il Teatro и Forno Cipollini

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Меркел получи ултиматум за бежанците, законен ли е Cacao beach

Емисия

DAILY @7PM // 18.06.2018 Прочетете