С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 13 мар 2018, 18:01, 7645 прочитания

Тревожни сигнали в телевизия BIT след смяната на собствеността (обновена)*

Журналистите вече трети месец не са получавали заплати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От януари досега екипът на BIT не е получавал заплати. Този факт се случва в контекста на смяната на собствеността на телевизията и логично създава напрежение сред хората, работещи в медията, и поражда недоверие към новия екип. Служителите започват да се питат ще продължили каналът да функционира нормално, при положение че новият собственик спря излъчването на цялата програма и в момента в ефир вървят само повторения на стари предавания. Преди близо две седмици са спрени дори новините, коментират журналисти в медията.

В началото на февруари BIT смени собствениците си. С отворено писмо до медиите двамата братя Павел и Румен Вълневи, които създадоха канала, обявиха, че са го продали. Новият собственик е дружеството "Интерактив тв системс България". Съдружници в дружеството са Мирослав Янев и Момчил Дуканов, които си поделят собствеността поравно. Цената на сделката не беше публично обявена. А на пазара се знае, че и двамата са свързани с миноритарния собственик в bTV Красимир Гергов.


Опасенията, че BIT върви към обявяване на несъстоятелност, Янев коментира пред "Капитал", че подобна хипотеза е неоснователна. "Съжалявам, че се бавят заплатите, надявам се скоро да разрешим този въпрос. Телевизията ще продължи да работи и от април ще има нова програмна схема. Вече сме споделили с кои журналисти искаме да продължим да работим", допълни управителят на BIT Мирослав Янев. Тези думи обаче той вече неколкократно е изричал пред журналистите в медията и затова те не им вярват. "Вече е март. Навлизаме в трети месец, в който не получаваме заплати", коментира един от редакторите в BIT.

От публикувания в Търговския регистър финансов отчет на телевизията за 2016 г. се вижда, че общо задълженията й възлизат на 4.7 млн. лв. "Купихме на практика един фалирал канал. Но преценихме, че можем да използваме активите и екипа му, за да изградим нова програма и медията да продължи да съществува", коментира Мирослав Янев.

Възниква въпросът откъде обаче ще се вземат инвестициите за рестартиране на канала, неговото ребрандиране, нова програмна схема и заплатите на журналистите. Защото от последния отчет пък на новия собственик "Интерактив тв системс България" за 2016 година става ясно, че дружеството няма собствени активи, а загубите му са 5 хил. лв.



Екипът на BIT e непреклонен и ще продължи да търси правата си. В понеделник журналистите имат среща с омбудсмана Мая Манолова.

За краткия период на съществуването си BIT се наложи като смела и свободна телевизия. Каналът в България бе създаден от известната телевизионна журналистика Нери Терзиева, а по-късно в екипа и се включиха популярни лица като Сашо Диков, Люба Кулезич, Силвия Великова, както и други качествени журналисти. Независимите им и смели позиции бързо им спечелиха ненавистта на пропагандните платформи около депутата от ДПС и медиен собственик Делян Пеевски, които приписваха собствеността на "кабеларката" ту на банкера Цветан Василев, ту на бизнесмена Сашо Дончев.

Дори да не бъде закрита BIT, подмяната на програмата й показва, че от ефира е изчезнала медия, която се опитва да работи по стандартите на свободната и критична журналистика.
* Дописката е допълнена на 14.02.18 с позицията на собственика на телевизията
Позицията на ръководството

Във връзка с медийните публикации от последните два дни ръководството на "Би Ай Телевизия" ЕООД напомня, че телевизията е в процес на бизнес трансформация и подготовка на новата си програмна схема. Има забавяне на част от заплатите на служителите на телевизията за месец Януари 2018 по технически причини и няма проблем с финансирането на проекта.
Също така новият собственик на медията "Интерактив ТВ Системс България" има напълно изчистени взаимоотношения с предишните собственици братя Вълневи. Всички съществуващи задължения на телевизията към датата на подписването на договора за покупко-продажба са прехвърлени към "Интерактив ТВ Системс България" и ще бъдат обслужвани от нея.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1258 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1098 прочитания

24 часа 7 дни

14 ное 2019, 3447 прочитания

15 ное 2019, 1716 прочитания

15 ное 2019, 1272 прочитания

15 ное 2019, 1176 прочитания

15 ное 2019, 872 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
All Channels започва да предлага услугите си в Австрия

Българската комуникационна група откри офис във Виена

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10