С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
20 мар 2018, 12:59, 10978 прочитания

"Нова тв" придобива пълен контрол над "Нетинфо"

КЗК ще проверява сделката, това е предварителна стъпка, преди чешкият бизнесмен Петр Келнер да купи двете дружества

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че при нея е постъпило уведомление, по което е образувана преписка за концентрацията между "Нова броудкастинг груп" АД - собственикът на "Нова тв" и каналите от групата Diema, и онлайн компанията "Нетинфо" АД. Става дума за придобиване на едноличния контрол от "Нова" на "Нетинфо". Въпреки че двете компании попадаха в едно общо портфолио, те оперираха на пазара като отделни дружества.

Миноритарните акционери


"Нова броудкастинг груп" държи 70% в "Нетинфо", като останалите 30% са на Радосвет Радев и Христо Христов. Според два източника сделка за техния дял до момента няма. Но по информация на "Капитал" преговори са водени и са стигнали до етап цена.

Консолидирането на бизнесите на "Нова" и "Нетинфо" преминава през одобрението на КЗК, защото и двете компании са с лидерски позиции на пазарите, на които оперират. Според заявлението на "Нова броудкастинг груп", подадено до КЗК, се очаква концентрацията да окаже въздействие върху националния пазар на онлайн реклама.

Търговските дейности на "Нова броудкастинг груп" са доставка на аудио–визуални медийни услуги. По смисъла на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) медията създава и разпространява телевизионни програми с ефирно, кабелно и сателитно разпространение. Дружеството участва на пазара на телевизионно разпространение и телевизионна реклама, както и на пазара на придобиване и разпространение на телевизионно съдържание, като доколкото предоставя рекламни услуги на собствените си интернет сайтове участва и на пазара на онлайн реклама.



Разнородна дейност

В портфолиото на "Нетинфо" са уебсайтовете "АБВ Поща", Vbox7, vesti.bg, dariknews.bg, sinoptik.bg, edna.bg, gong.bg и други. Компанията заедно с контролираните от нея дружества предоставя разнообразни дигитални медийни продукти и услуги. Дружеството работи на пазара на интернет реклама и цифрови решения, като част от фирмите от групата имат дейност различна от основната - предлагат групово пазаруване, продажба на стоки на дребно, предлагат кредитни и застрахователни продукти и др.

Причината "Нетинфо" да се развива отделно вероятно е по-голямата свобода, която компанията имаше да продължи да се разраства, като придобива участие в други дружества на онлайн пазара, без да чака да получи одобрение от собственика на "Нова", шведската MTG. Така например през лятото на 2016 г. "Нетинфо" придоби миноритарен дял от "Къмишън шеър", която е собственик на платформата за дигитални листовки Broshura.bg. Със сделката "Нетинфо" излиза на международни пазари, където Broshura.bg вече има присъствие.

Също през 2016 г. "Нетинфо" придоби 51% от Grabo.bg – най-големия български сайт за онлайн пазаруване на популярни услуги, и 51% от Trendo.bg, онлайн магазин с подбрани модни колекции. Като част от сделката "Нетинфо" придоби и мажоритарния дял в Opoznai.bg – най-големия каталог за туристически локации в България, част от Grabo.bg.

За 2015 г. "Нетинфо" регистрират приходи от 11 млн. лв. и ръст почти 25% спрямо предходната. През 2016 г. общите приходи на компанията отчитат ръст от 8.2%.

Стъпка по стъпка

Очаква се до няколко седмици КЗК да се произнесе представлява ли концентрация обединяването на телевизионния бизнес на "Нова" и най-влиятелната на пазара онлайн компания "Нетинфо".

Тази стъпка е част от по-голяма сделка, която беше обявена в края на февруари. Най-богатият чех Петр Келнер обяви, че придобива най-голямата медийна група в България - "Нова броудкастинг груп". Част от тази сделка е и придобиването на най-голямата онлайн компания, част от портфолиото на телевизионната група "Нетинфо".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 1055 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2128 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рекламирай на Запад

Рекламната група All Channels откри офис във Виена и ще предлага творчески и дигитални услуги още в Германия и Швейцария, а изпълнението на проектите ще се извършва от България.

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие