"Нова тв" придобива пълен контрол над "Нетинфо"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нова тв" придобива пълен контрол над "Нетинфо"

"Нова тв" придобива пълен контрол над "Нетинфо"

КЗК ще проверява сделката, това е предварителна стъпка, преди чешкият бизнесмен Петр Келнер да купи двете дружества

Весислава Антонова
12036 прочитания

© Цветелина Белутова


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че при нея е постъпило уведомление, по което е образувана преписка за концентрацията между "Нова броудкастинг груп" АД - собственикът на "Нова тв" и каналите от групата Diema, и онлайн компанията "Нетинфо" АД. Става дума за придобиване на едноличния контрол от "Нова" на "Нетинфо". Въпреки че двете компании попадаха в едно общо портфолио, те оперираха на пазара като отделни дружества.

Миноритарните акционери

"Нова броудкастинг груп" държи 70% в "Нетинфо", като останалите 30% са на Радосвет Радев и Христо Христов. Според два източника сделка за техния дял до момента няма. Но по информация на "Капитал" преговори са водени и са стигнали до етап цена.

Консолидирането на бизнесите на "Нова" и "Нетинфо" преминава през одобрението на КЗК, защото и двете компании са с лидерски позиции на пазарите, на които оперират. Според заявлението на "Нова броудкастинг груп", подадено до КЗК, се очаква концентрацията да окаже въздействие върху националния пазар на онлайн реклама.

Търговските дейности на "Нова броудкастинг груп" са доставка на аудио–визуални медийни услуги. По смисъла на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) медията създава и разпространява телевизионни програми с ефирно, кабелно и сателитно разпространение. Дружеството участва на пазара на телевизионно разпространение и телевизионна реклама, както и на пазара на придобиване и разпространение на телевизионно съдържание, като доколкото предоставя рекламни услуги на собствените си интернет сайтове участва и на пазара на онлайн реклама.

Разнородна дейност

В портфолиото на "Нетинфо" са уебсайтовете "АБВ Поща", Vbox7, vesti.bg, dariknews.bg, sinoptik.bg, edna.bg, gong.bg и други. Компанията заедно с контролираните от нея дружества предоставя разнообразни дигитални медийни продукти и услуги. Дружеството работи на пазара на интернет реклама и цифрови решения, като част от фирмите от групата имат дейност различна от основната - предлагат групово пазаруване, продажба на стоки на дребно, предлагат кредитни и застрахователни продукти и др.

Причината "Нетинфо" да се развива отделно вероятно е по-голямата свобода, която компанията имаше да продължи да се разраства, като придобива участие в други дружества на онлайн пазара, без да чака да получи одобрение от собственика на "Нова", шведската MTG. Така например през лятото на 2016 г. "Нетинфо" придоби миноритарен дял от "Къмишън шеър", която е собственик на платформата за дигитални листовки Broshura.bg. Със сделката "Нетинфо" излиза на международни пазари, където Broshura.bg вече има присъствие.

Също през 2016 г. "Нетинфо" придоби 51% от Grabo.bg – най-големия български сайт за онлайн пазаруване на популярни услуги, и 51% от Trendo.bg, онлайн магазин с подбрани модни колекции. Като част от сделката "Нетинфо" придоби и мажоритарния дял в Opoznai.bg – най-големия каталог за туристически локации в България, част от Grabo.bg.

За 2015 г. "Нетинфо" регистрират приходи от 11 млн. лв. и ръст почти 25% спрямо предходната. През 2016 г. общите приходи на компанията отчитат ръст от 8.2%.

Стъпка по стъпка

Очаква се до няколко седмици КЗК да се произнесе представлява ли концентрация обединяването на телевизионния бизнес на "Нова" и най-влиятелната на пазара онлайн компания "Нетинфо".

Тази стъпка е част от по-голяма сделка, която беше обявена в края на февруари. Най-богатият чех Петр Келнер обяви, че придобива най-голямата медийна група в България - "Нова броудкастинг груп". Част от тази сделка е и придобиването на най-голямата онлайн компания, част от портфолиото на телевизионната група "Нетинфо".

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че при нея е постъпило уведомление, по което е образувана преписка за концентрацията между "Нова броудкастинг груп" АД - собственикът на "Нова тв" и каналите от групата Diema, и онлайн компанията "Нетинфо" АД. Става дума за придобиване на едноличния контрол от "Нова" на "Нетинфо". Въпреки че двете компании попадаха в едно общо портфолио, те оперираха на пазара като отделни дружества.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK