С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 мар 2018, 9:13, 5048 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 март)

Жаклин Цочева е новият директор "Публични комуникации и връзки с обществеността" на "Кока-Кола Хеленик"; "Нова тв" придобива пълен контрол над "Нетинфо"; IAB Bulgaria организира обучение за GDPR регламента; Google застава зад качествената журналистика с инвестиция от 300 млн. долара; Johnson & Johnson оптимизира рекламните си разходи и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Жаклин Цочева е новият директор "Публични комуникации и връзки с обществеността" на "Кока-кола Хеленик" за България


Жаклин Цочева оглавява публичните комуникации и връзките с обществеността на "Кока-кола Хеленик" за България. Тя има повече от 15 години опит в областта на корпоративните и вътрешните комуникации, връзките с обществеността, рекламата и корпоративна социална отговорност в международни компании и организации в редица сектори – медии, образование, бързооборотни стоки, правозащитни организации.

Преди да стане част от "Кока-кола Хеленик", Цочева работи като директор "Комуникации" в "УНИЦЕФ България". Преди това е регионален мениджър "Комуникации, ПР и КСО" в Avon. Има опит и на различни PR позиции в bTV и Висше училище по застраховане и финанси – ВУЗФ.

"Нова тв" придобива пълен контрол над "Нетинфо"



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че при нея е постъпило уведомление, по което е образувана преписка за концентрацията между "Нова броудкастинг груп" АД - собственикът на "Нова тв" и каналите от групата Diema, и онлайн компанията "Нетинфо" АД. Става дума за придобиване на едноличния контрол от "Нова" на "Нетинфо". Въпреки че двете компании попадаха в едно общо портфолио, те оперираха на пазара като отделни дружества.

"Нова броудкастинг груп" държи 70% в "Нетинфо", като останалите 30% са на Радосвет Радев и Христо Христов. Според два източника сделка за техния дял до момента няма. Но по информация на "Капитал" преговори са водени и са стигнали до етап цена.

В портфолиото на "Нетинфо" са уебсайтовете "АБВ Поща", Vbox7, vesti.bg, dariknews.bg, sinoptik.bg, edna.bg, gong.bg и други.
Повече по темата може да прочетете тук

IAB Bulgaria организира обучение за GDPR регламента

Организацията за дигитална реклама "IAB България" организира уъркшоп, който цели да отговори на въпроси на комуникационната индустрия относно влизането в сила на европейския GDPR регламент за защита на личните данни, както и да даде практически насоки за работата с данни. Събитието ще се проведе на 3 април от 14 ч. до 18 ч., а таксата за участие е 200 лв., като членовете на IAB Bulgaria могат да използват 50% отстъпка. Желаещите да се включат трябва да изпратят мейл на office@iabbg.net, а крайният срок за записване е 30 март. На присъстващите ще бъде издаван сертификат, необходим на всички, които искат да бъдат DPO (Data protection officer) в компаниите си.

Акция призовава за солидарност с арестуваните турски журналисти

Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) в България започна акция за солидарност с арестуваните турски журналисти с 95 символични баджа с имена и снимки на някои от задържаните, пише "Дневник". Поводът е срещата между премиера Бойко Борисов, президента на Турция Реджеп Ердоган, председателя на Европейския съвет Доналд Туск и председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, която се проведе във Варна в понеделник (26 март).

Посланието на акцията е, че журналистите не са терористи и не трябва да бъдат третирани като такива. То е насочено към изказвания на Ердоган, който ги причислява към част от т.нар. медийно крило на движението на Гюлен, което Анкара нарича "Фетхуллахистка терористична организация" (FETÖ).

Арестите на журналисти в Турция започнаха малко след неуспешния опит за преврат през юли 2016 г., като оттогава правителството удължава обявеното извънредно положение всеки път близо две седмици преди да изтече. Последното продължаване на този срок беше през януари тази година и трябва да изтече в края на март.
Повече по темата може да прочетете тук

Bonduelle лансира новата си пролетна кампания

Компанията за замразени и консервирани зеленчуци Bonduelle започна пролетната си рекламна кампания, която ще се фокусира върху балансирания хранителен режим и ще се развие под мотото "Зеленчуците са от природата. А наградите – от нас". В рамките на кампанията в социалните мрежи ще бъдат представени 4 готварски рецепти, разработени в партньорство с някои популярни български кулинарни блогъри. Приготвянето на рецептите ще бъде представено и на живо в някои търговски вериги в страната до 18 април. В рамките на пролетната кампания от Bonduelle ще раздадат и готварски награди за приготвянето на пролетно семейно меню.

Дигитален бизнес

Зукърбърг наруши мълчанието си и призна за грешки на Facebook

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг наруши мълчанието си относно случая с използването на лични данни от страна на консултантската агенция Cambridge Analytica за политически цели чрез социалната мрежа. Най-голямата социална платформа в света е изправена пред засилени регулаторни проверки, след като стана ясно, че чрез мрежата от приятели на 270 хил. потребители, дали разрешение за извършването на анкета, Cambridge Analytica е успяла да стигне до личните данни на над 50 млн. души. Анализаторската фирма е работила за кампаниите на Доналд Тръмп и за напускането на Великобритания на Европейския съюз.

"Това е голям пробив в доверието към нас. Съжалявам за това, което се е случило. Имаме основна отговорност да запазим личните данни на хората", коментира Зукърбърг в интервю пред CNN. В пост в социалната си мрежа Зукърбърг коментира, че компанията е направил грешки и има много какво да се направи. В интервюто си пред CNN Зукърбърг коментира, че е отворен към допълнителни регулации, насочени към социалната мрежа. Той добави, че би бил щастлив да говори пред американския Конгрес, стига двете камари да са сигурни, че той е правилният човек, който трябва да говори.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Google застава зад качествената журналистика с инвестиция от 300 млн. долара

След като дълго време отношенията между големите технологични компании и медиите бяха определяни като несигурни, сега Google прави огромна крачка по пътя към укрепването на партньорството си с издателите. Миналата седмица компанията обяви, че ще инвестира 300 млн. долара в кампанията си Google News Initiative, като сумата ще бъде вложена през следващите три години.

Притежаваният от холдинга Alphabet технологичен гигант въвежда набор от инструменти, които да помогнат на медиите да изградят качествени бизнес модели за устойчив растеж във време на постоянни технологични промени. Сред нововъведенията ще бъдат услугите Disinfo Lab, която ще засича дезинформатори по време на важни събития и предстоящи избори, Subscribe with Google, която ще улеснява потребителите при заплащане за съдържание, и Double Click, която ще доставя необходимата информация в реално време за поведението на потребителите. Стъпката на Google към сближаване с медиите идва след ограничаването на издателското съдържание в новинарския поток на Facebook, което значително повлия на трафика им. Съвсем скоро социалната мрежа пък беше обвинена в масово изтичане на потребителски данни, използвани за манипулиране на гласоподавателите на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Google, която и преди е стартирала различни програми в подкрепа на качествената журналистика, признава, че въпреки вложените от нея усилия да са голяма крачка напред, те вероятно няма да бъдат достатъчни поради трудното отсяване на надеждните източници на информация в дигитална среда.

Партньори на компанията в инициативата ще бъдат също медиите New York Times, Washington Post и Financial Times.
Повече тук

Рекламен бизнес

Johnson & Johnson оптимизира рекламните си разходи

Американският производител на фармацевтични и потребителски стоки и един от най-големите - рекламодателите Johnson & Johnson (J&J), предприе стъпка към оптимизиране на рекламните си разходи. Компанията ще съсредоточи цялата си рекламна дейност в двете най-големи комуникационни групи - WPP и Omnicom, които от своя страна ще съставят вътрешни по-малки звена, работещи по отделни брандове на J&J. Главният маркетинг директор на компанията Алисън Люис коментира пред Wall Street Journal, че целта е по този начин да се създаде по-интегриран и гъвкав модел за работа на агенциите, който бързо може да привлече специалисти според казуса и да оптимизира дигиталното съдържание.
"Компанията има за цел и да спести разходи, като възпрепятства различните групи да извършват припокриваща се работа", казва още тя. Всяка от комуникационните групи ще има офис в Ню Йорк със специализирани служители, като според проекта към екипите на място ще могат да се присъединяват и партньори от интернет гигантите Google и Facebook, както и служители от медийната агенция на J&J - Interpublic Group of Companies.

Повече тук

IBM сменя дългогодишните си PR партньори

IBM и глобалната PR агенция Ketchum, която е част от групата на Omnicom Group, приключват съвместната си работа. Краят на 17-годишното им партньорство беше обявен във вторник, пише специализираното издание PRWeek, а причината е, че компанията не е преминала успешно първия етап от организирания от новия началник на отдел "Комуникации" на IBM Рей Дей конкурс за избор на глобална PR агенция. Конкурсът е започнал на 9 март, а IBM ще обяви решението си до края на месеца, пише още изданието. Да участват в конкурса са били поканени всички 20 агенции, с които работи компанията в момента, включително и дългогодишните й партньори в лицето на Text100 и Ketchum. Докато първата просто отказала да се включи, Ketchum отпаднала на началния етап от надпреварата при разписването на концeпцията. Представители и на двете агенции изразиха в социалните мрежи гордостта си от свършеното през годините за технологичния гигант. Дей оглави комуникационния отдел на IBM през декември, след като дълго време длъжността се предаваше от човек на човек. От средата на миналата година българската PR агенция "Параграф 42", част от групата на The Smarts, стана официален партньор на Ketchum за България.

Най-новата реклама на HomePod на Apple събра погледите на индустрията

Партньорството на американския режисьор и носител на Оскар Спайк Джоунз и Apple в най-новата реклама на технологичния бранд привлече вниманието на редица специалисти в комуникационния бранш и беше определена за една от най-добрите рекламни продукции.

Четириминутният клип представя дебютиралата през февруари умна гласова технология HomePod, задвижвана от гласовия асистент на Apple - Siri. Рекламата пресъздава на пръв поглед обичайна ситуация с интелигентата колонка, в която е въвлечена и английската танцьорка и R&B певица Талия Дебрет Барнет, по-известна като FKA twigs. Талия се прибира у дома след тежък ден и задава команда на Siri да й пусне песен, която би харесала. Изборът на гласовата асистентка изглежда правилен, защото Талия разчупва мрачната обстановка със завладяващ танц под звуците на песента Til It’s Over" на Anderson Paak, с която успява да раздвижи целия апартамент. Това е първата по-дълга реклама на HomePod, която е достъпна онлайн, а по-кратката й 60-секундна версия ще бъде излъчвана по телевизията.

Джоунз от години използва танца като отправна точка във видеоклиповете на Fatboy Slim от 90-те години, за да заснема реклами. По този начин преди няколко години той направи рекламата на модната марка Levi’s - Crazy Legs, както и на Kenzo - през 2016 г., който се сдоби с голяма популярност.


Getty Images за водата

Имидж банката Getty Images започна благотворителна кампания "Водни марки за вода" за хората по света, които нямат достъп до питейна вода. В рамките на инициативата компанията ще премахне популярните си "водни марки" от десет снимки в портфолиото си, направени от известни международни фотографи. На снимките е изобразена трудността от набавянето на питейна вода и последствията от ограниченото й количество. Всеки път при покупката на снимка водният й печат ще изчезва, а 10% от стойността й ще бъдат дарявани на благотворителна организация, която осигурява питейна вода на нуждаещи се. Кампанията е дело на агенцията FCB Chicago.



Свободни позиции:

Компания, специализирана в производството на кожени изделия, обяви вакантна позиция за специалист "Дигитален маркетинг".

Top Line Group обяви вакантна позиция за account manager.

Mars обяви вакантна позиция за brand manager на марките за домашни любимци.

По бюлетина работи и Елена Малинова.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите Дълговете на БНТ надхвърлят 35 милиона лева, сигнализират синдикатите

Искане: да се актуализира бюжетът на телевизията и да бъдат погасени дълговете й, за да може новият директор да започне начисто

23 май 2019, 1815 прочитания

Реклама ни събира, реклама ни дели Реклама ни събира, реклама ни дели

Гледните точки на агенция и рекламодател за съвместната им работа се разминават по редица фактори, показва изследване на the other half и BluePoint.

23 май 2019, 1063 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Телевизия "Европа" купи радио "Новините сега"

Продавачът е част от свързаната с Красимир Гергов "Оберон Радио Макс"

Как ще гласуваме на 26 май

Преференциите имат нови номера, машинното гласуване не е толкова трудно

Новата дигитална война

След ограничаването на Huawei битката за търговско надмощие между САЩ и Китай вече вещае нова технологична Желязна завеса

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход