С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 28 мар 2018, 16:30, 11641 прочитания

Телевизия "Европа" купи радио "Новините сега"

Продавачът е част от свързаната с Красимир Гергов "Оберон Радио Макс"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Телевизия Европа" придобива радио "Новините сега", собственост на близката до медийния консултант Красимир Гергов "Оберон Радио Макс". Това съобщи самата телевизия на сайта си без много детайли. Според източници на "Капитал" от пазара обект на сделката са честотата на радиото, което излъчва само в София, името, малкия екип и предавателя, като сделката е за близо 100 хил. лв.

Това е второто медийно придобиване в рамките на няколко месеца, което прави новият собственик на "Европа" Добрин Иванов. Първо той купи 100% от телевизията от бившия й собственик Емил Стоянов в края на миналата година. Името на Иванов се появи последно през лятото на 2017 г. около опита на държавата да национализира "Дунарит".


Защо й е на "Европа" радио

След сделката медията ще промени името си на - "Радио Европа – Новините сега". Пред "Капитал" изпълнителният директор на телевизия "Европа" Георги Харизанов не коментира стойността, на която е придобито радиото, тъй като информацията е търговска тайна. "С обновена програмна схема, синхронизирана с телевизионното съдържание, радиото ще започне да излъчва до средата на април. До края на май студиото на радиото ще се премести в сградата на телевизията на "Симеоновско шосе", каза пред Капитал Харизанов. Той уточни, че вече голяма част от сградата на телевизията е нейна собственост. До неотдавна тя беше на бившия собственик на "Европа" Емил Стоянов.

Заместник-председателят на Института за дясна политика и бивш шеф на "Напоителни системи" Георги Харизанов пое управлението на телевизия "Европа" през ноември миналата година.



Моделът, при който телевизионен канал развива като част от групата и радио, не е нов за пазара. От години по този начин работят bTV с bTV Radio и "Нова тв" с радио Nova News. "Искаме да сме по-близо до модела на bTV Radio. Да излъчваме повече новини, анализи и полезна информация, а не да запълваме програмата с музика", обясни Георги Харизанов.

Купувачът на "Новините сега", "ТВ Европа", твърди, че сливането ще осигури на радиоаудиторията достъп в реално време до новините и публицистиката на телевизията. "Този вид сътрудничество между телевизия и радио в последните няколко години безспорно показа, че е успешен подход за увеличаване обхвата на публиките както на радио-, така и на телевизионните канали", се твърди в съобщението на телевизията. Според придобиващата страна слушането на радио програми в автомобилите в София е увеличено в пъти и подобен вид симбиоза на излъчване достига до много слушатели в трафика на големия град.

След придобиването на радиото ще има възможност "публицистиката на ТВ Европа ще се съчетае с динамичния формат на радио "Новините сега", твърдят от медията. Те вярват, че ще се породи добро сътрудничество между радиоекипа, в който влизат журналистите Ива Дойчинова, Елена Розберг и Евелина Павлова и телевизионния екип: Георги Коритаров, Николай Лефеджиев, Ани Балджиян, Димитър Вучев, Кузман Илиев, Владимир Сиркаров, Антон Тодоров.

"Европа" ще възстанови и икономическото предаване от миналото, което се излъчваше по БНТ "Плюс минус". "Уредил съм въпроса за използване на марката със собствениците й", обясни Георги Харизанов.

Плановете на двете медийни групи са за разширяване на покритието на "Радио Европа – Новините сега" чрез участие в конкурси за лицензии и придобиване на съществуващи радиоканали в страната там, където са останали свободни.

Новинарските емисии на "Радио Европа - Новините сега" ще продължат да се излъчват във всички градове, покривани от сигнала на радиостанциите Fresh, FM+, Z Rock и Melody, които са част от "Оберон Радио Макс" (продавачът на "Новините сега"). Радиогрупата има над 40 предавателя в страната.

Кой стои зад радио "Новините сега"

Радио "Новините сега" започна да излъчва програмата си през октомври 2017 г. на мястото на музикалното рок радио Star FM. То бе представено като първото talk радио с 24-часовата си програма, състояща се от новини и информационни предавания. "Новините сега" е част от групата "Оберон Радио Макс" към която са още радиостанциите: FM+, Fresh, Melody и ZRock. Радио Melody дълго време бе част от групата на bTV Radio, но от април миналата година излезе от портфолиото на медията. От телевизията тогава обясниха, че то е отпаднало от групата, тъй като не е било постигнато споразумение с линцензодържателя. С други думи, bTV е използвала честотата на радиото под наем и е плащала такса за това.

"Оберон Радио Макс" е собственост на "Алмеа" ЕООД, показва справка в Търговския регистър. Неин собственик и управител е Мартин Анев Илиев. Управители на "Оберон" са Шинто Меламед и Васил Димитров - бившият изпълнителен директор на радиогрупата на bTV. Именно името на Димитров свързва радиогрупата с Красимир Гергов.

През годините Димитров също е бил приеман за близък до Красимир Гергов. Първо, защото кариерата му започва през 1992 г. в рекламна агенция "Крес" на Гергов, където работи като медия директор. А втората връзка е "Кантус фирмус" АД. Васил Димитров е съсобственик и управител на дружеството. Днес в регистрите Гергов не присъства като акционер в дружеството, но през 2009 г. той бе проверяван от комисията по досиетата за връзки със службите на комунистическия режим именно като собственик на "Кантус фирмус" АД заради "Класик ФМ радио" АД.

Собственикът на "ТВ Европа"

Едноличен собственик на капитала на телевизия Европа" от юни 2017 г. е Добрин Иванов. Той обаче влиза в телевизията с дял от 40% още през юли 2015 г. Останалите 60% се държат от "Бета 1" АД, управлявана от Станислав Горановски. Предишният собственик на медията Емил Стоянов напуска поста си на председател на управителния й съвет през септември 2016 г., след като управлява телевизията 16 години.

Името на Добрин Иванов се появи последно през лятото на 2017 г. около опита на държавата да национализира "Дунарит". Неговата фирма "Дипи" придоби от свързаната
с Делян Пеевски Viafot Limited вземане от оръжейния завод, което няколко седмици по-късно продаде на синдиците на КТБ срещу обещание да му бъде платено с активи на банката, които вече са били предлагани на търгове, но не се е намерил купувач. В края на миналата година по тази линия фирмата му придоби част от бившата сграда на КТБ на столичния бул. "Цар Борис III".

Добрин Иванов преди години стана известен с амбициите си за строежи на Иракли. Той е собственик и на "Емона 2000", която има бизнес със заведения и ресторанти и през 2016 г. е имала персонал от 78 души. Отчетът на дружеството е странен - то работи на огромна загуба: например за миналата година приходите са били 846 хил. лв., а разходите - 3.2 млн. лв., през 2015 г. постъпленията са 695 хил. лв., а разходите - 2 млн. лв. Компанията има активи за 23 млн. лв., като земята е оценена на почти 4 млн. лв., а незавършеното производство (вероятно сграда) - на 10 млн. лв.


Иванов има връзка и с военния сектор, той държи 90% от "Трансмобил", която участва в секторното сдружение на оръжейните фирми и за 2016 г. година има оборот над 50 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1210 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1091 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции

От началото на годината част от групата е и медиа агенцията Wavemaker на WPP

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10