Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции

Екатерина Тупарева, управляващ директор и собственик на Ogilvy Group

Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции

От началото на годината част от групата е и медиа агенцията Wavemaker на WPP

12276 прочитания

Екатерина Тупарева, управляващ директор и собственик на Ogilvy Group

© Ogilvy


Ogilvy Group обяви и партньорство с дигиталната агенция Knoway, което до половин година да прерасне в joint venture.

На българския комуникационен пазар се появи нова агенция. От началото на януари най-голямата рекламна група в света WPP влиза в България и с медийния бранд Wavemaker, лицензът на който е придобит от Ogilvy Group Bulgaria. Компанията ще предлага пълно медийно обслужване и ще работи с глобалните клиенти на агенцията в страната. Така Ogilvy Group вече представлява всички три агенции от медийното звено GroupM на WPP, които са и сред най-бързо разрастващите се на българския пазар. По думите на управляващия директор и собственик на компанията Екатерина Тупарева това е стратегически ход, с който цялата група от агенции опитва да диверсифицира риска и да стане по-устойчива на пазарните промени.

С придобиването на лиценза групата в България може да ползва медийния бранд Wavemaker, да обслужва всички международни клиенти на агенцията в страната, като в замяна купувачът плаща или част от приходите от обслужване, или лицензионна такса.

В допълнение на разрастването от Ogilvy Group обявиха и началото на дългосрочното си партньорство с българската дигитална агенция Knoway. Целта е заедно да работят върху изготвянето на творчески и дигитални рекламни проекти, а след половин година партньорството им да прерасне в joint venture.

Новата медийна агенция

Ogilvy Group Bulgaria си партнира с WPP още от самото й създаване през 1994 г., като част от международното портфолио на комуникационната група. Бизнесът в България постепенно се разраства и към агенцията се сформират компании, специализирани в различни рекламни дейности. Така групата започва да придобива и лицензите на няколко медийни бранда на WPP, част от GroupM. Първо това е Mindshare, а през 2014 г. и MediaCom. "Това са две от най-успешните медийни агенции в България, затова и логично WPP ни предложиха да поемем новата компания на GroupM - Wavemaker и да станем техен основен партньор в страната", коментира за "Капитал" Тупарева.

Wavemaker е нова агенция, създадена в началото на 2018 г. Тя представлява обединение на глобалните медийни бизнеси на MEC и Maxus, част от GroupM, които преди това оперираха отделно. Новото обединение има офиси в над 90 страни по света и цели да предлага комбинация от медийни, технологични услуги и съдържание. Сред най-големите глобални клиенти на агенцията са L’Oréal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive и Paramount и в глобален мащаб управлява медийни инвестиции за над 84 млрд. долара.

Макар обединението Wavemaker да е изцяло нова компания, отделните брандове са оперирали и преди това на българския пазар. До края на миналата година лицензът на медийния бранд MEC за България се е държал от групата на агенциите Zenith Advertising & Communications (ZAC) и Chap Media. През годините пък от Ogilvy Group са обслужвали някои клиенти на Maxus на локално ниво. "Последните 10 години сме работили с международните клиенти на Maxus в България като компанията Karcher, с които продължаваме партньорството си и сега в Wavemaker", казва Тупарева. На българския пазар Wavemaker влиза с портфолио от клиенти, сред които са DM, Lavazza, Skechers, Edgewell и Kаrcher, но целта на компанията е да привлече още както локални, така и международни рекламодатели.

Новата агенция стартира с екип от шест специалисти в областта на традиционните и дигитални медии, медийни изследвания и потребителски нагласи, част от които са досегашни служители на компанията. "Намеренията ни са екипът да се развива с растежа на агенцията, като към него ще се присъединят и няколко нови хора, а до края на годината планираме екипът да наброява около 10 професионалисти в областта", уточнява Екатерина Тупарева. Официално агенцията ще бъде представена през май, когато и ще бъде обявено кой ще оглави Wavemaker.

Към момента в портфолиото на Ogilvy Group влизат рекламната Ogilvy&Mather Advertising, дигиталната Metric DS, PR и BTL агенциите Ogilvy PR и Ogilvy Action, както и медийните Mindshare, MediaCom, Wavemaker и Intomedia. За 2017 г. групата отчита приходи в размер на общо 56 млн. лв., което представлява ръст от 29% на годишна база.

Според Тупарева сред ползите от поемането на медиен бранд, част от голяма група, са черпенето на ноу-хау, възможностите за участие в обучения и използването на специализирани софтуери. "Важни за нас са стандартите, опита и бизнес културата, с които идват международните клиенти", казва Тупарева и допълва, че все пак подобна стъпка крие и предизвикателства като това доколко агенциите, клиентите и българският пазар като цяло са готови за новите технологии и работата с международните стандарти.

Според сайта на групата WPP присъства на българския пазар още през рекламните си агенции Grey, собственост на германско дружество Grey с управляващ директор Албена Здравкова, J. Walter Thompson (JWT) на Йоанис Манакос, агенцията за проучвания Kantar TNS, собственост на ББСС, по-известни като Gallup International, както и PR компанията Burson-Martseller като афилиация на агенцията Chapter 4 в България със собственик и управляващ директор Анелия Милкова-Битолска.

Българско партньорство с перспектива

За да разполагат с пълния набор от комуникационни услуги, които да предложат на клиентите си, от Ogilvy Group стартират партньорството си с една от големите дигитални агенции на пазара - Knoway. "Ние сме много силни по отношение на медии, PR, BTL и единственото ни слабо звено бяха творческите дигитални услуги. Сега благодарение на Knoway, с експертиза и опит основно в това направление, имаме възможност да отговорим напълно на нуждите на клиентите ни", казва Тупарева. Управляващият директор на Knoway Емил Петков коментира пред "Капитал", че планът на двете компании е да създадат модел на работа, в който клиентите да не са ангажирани с агенции, които покриват различни аспекти от творческата медийна и дигитална работа, а да получават всичко на едно място.

Сред големите рекламодатели клиенти на Knoway са "Фикосота синтез", "Lidl България" и "Мобилтел", а идеята за съвместно партньорство се ражда именно покрай проекти на телекома, който работи и с медийната агенция на Ogilvy Group Mindshare. Те ще продължат съвместното си партньорство за "Мобилтел", както и ще работят по проекти за други клиенти, сформирайки общи екипи от специалисти и от двете компании. "Засега имаме само договорни отношения, но идеята е до 6 месеца те да прераснат в joint venture", коментира изпълнителният директор на Ogilvy Group. Това би била и поредна стъпка към засилващата се консолидация на българския пазар, където големите агенции целят да предложат пълно комуникационно обслужване и да привлекат целия бизнес на рекламодателите.

Инвестиционните планове на Екатерина Тупарева са резултат и от очакванията й за продължително разрастване на рекламния пазар. "Пазарът порасна с между 8 и 10% през изминалата година, надявам се този тренд да продължи и през 2018 г., с най-голям ръст в дигиталните комуникации", добавя тя в заключение.

Ogilvy Group обяви и партньорство с дигиталната агенция Knoway, което до половин година да прерасне в joint venture.

На българския комуникационен пазар се появи нова агенция. От началото на януари най-голямата рекламна група в света WPP влиза в България и с медийния бранд Wavemaker, лицензът на който е придобит от Ogilvy Group Bulgaria. Компанията ще предлага пълно медийно обслужване и ще работи с глобалните клиенти на агенцията в страната. Така Ogilvy Group вече представлява всички три агенции от медийното звено GroupM на WPP, които са и сред най-бързо разрастващите се на българския пазар. По думите на управляващия директор и собственик на компанията Екатерина Тупарева това е стратегически ход, с който цялата група от агенции опитва да диверсифицира риска и да стане по-устойчива на пазарните промени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK