Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 мар 2018, 17:44, 11595 прочитания

Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции

От началото на годината част от групата е и медиа агенцията Wavemaker на WPP

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ogilvy Group обяви и партньорство с дигиталната агенция Knoway, което до половин година да прерасне в joint venture.
На българския комуникационен пазар се появи нова агенция. От началото на януари най-голямата рекламна група в света WPP влиза в България и с медийния бранд Wavemaker, лицензът на който е придобит от Ogilvy Group Bulgaria. Компанията ще предлага пълно медийно обслужване и ще работи с глобалните клиенти на агенцията в страната. Така Ogilvy Group вече представлява всички три агенции от медийното звено GroupM на WPP, които са и сред най-бързо разрастващите се на българския пазар. По думите на управляващия директор и собственик на компанията Екатерина Тупарева това е стратегически ход, с който цялата група от агенции опитва да диверсифицира риска и да стане по-устойчива на пазарните промени.

С придобиването на лиценза групата в България може да ползва медийния бранд Wavemaker, да обслужва всички международни клиенти на агенцията в страната, като в замяна купувачът плаща или част от приходите от обслужване, или лицензионна такса.


В допълнение на разрастването от Ogilvy Group обявиха и началото на дългосрочното си партньорство с българската дигитална агенция Knoway. Целта е заедно да работят върху изготвянето на творчески и дигитални рекламни проекти, а след половин година партньорството им да прерасне в joint venture.

Новата медийна агенция

Ogilvy Group Bulgaria си партнира с WPP още от самото й създаване през 1994 г., като част от международното портфолио на комуникационната група. Бизнесът в България постепенно се разраства и към агенцията се сформират компании, специализирани в различни рекламни дейности. Така групата започва да придобива и лицензите на няколко медийни бранда на WPP, част от GroupM. Първо това е Mindshare, а през 2014 г. и MediaCom. "Това са две от най-успешните медийни агенции в България, затова и логично WPP ни предложиха да поемем новата компания на GroupM - Wavemaker и да станем техен основен партньор в страната", коментира за "Капитал" Тупарева.



Wavemaker е нова агенция, създадена в началото на 2018 г. Тя представлява обединение на глобалните медийни бизнеси на MEC и Maxus, част от GroupM, които преди това оперираха отделно. Новото обединение има офиси в над 90 страни по света и цели да предлага комбинация от медийни, технологични услуги и съдържание. Сред най-големите глобални клиенти на агенцията са L’Oréal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive и Paramount и в глобален мащаб управлява медийни инвестиции за над 84 млрд. долара.

Макар обединението Wavemaker да е изцяло нова компания, отделните брандове са оперирали и преди това на българския пазар. До края на миналата година лицензът на медийния бранд MEC за България се е държал от групата на агенциите Zenith Advertising & Communications (ZAC) и Chap Media. През годините пък от Ogilvy Group са обслужвали някои клиенти на Maxus на локално ниво. "Последните 10 години сме работили с международните клиенти на Maxus в България като компанията Karcher, с които продължаваме партньорството си и сега в Wavemaker", казва Тупарева. На българския пазар Wavemaker влиза с портфолио от клиенти, сред които са DM, Lavazza, Skechers, Edgewell и Kаrcher, но целта на компанията е да привлече още както локални, така и международни рекламодатели.

Новата агенция стартира с екип от шест специалисти в областта на традиционните и дигитални медии, медийни изследвания и потребителски нагласи, част от които са досегашни служители на компанията. "Намеренията ни са екипът да се развива с растежа на агенцията, като към него ще се присъединят и няколко нови хора, а до края на годината планираме екипът да наброява около 10 професионалисти в областта", уточнява Екатерина Тупарева. Официално агенцията ще бъде представена през май, когато и ще бъде обявено кой ще оглави Wavemaker.

Към момента в портфолиото на Ogilvy Group влизат рекламната Ogilvy&Mather Advertising, дигиталната Metric DS, PR и BTL агенциите Ogilvy PR и Ogilvy Action, както и медийните Mindshare, MediaCom, Wavemaker и Intomedia. За 2017 г. групата отчита приходи в размер на общо 56 млн. лв., което представлява ръст от 29% на годишна база.

Според Тупарева сред ползите от поемането на медиен бранд, част от голяма група, са черпенето на ноу-хау, възможностите за участие в обучения и използването на специализирани софтуери. "Важни за нас са стандартите, опита и бизнес културата, с които идват международните клиенти", казва Тупарева и допълва, че все пак подобна стъпка крие и предизвикателства като това доколко агенциите, клиентите и българският пазар като цяло са готови за новите технологии и работата с международните стандарти.

Според сайта на групата WPP присъства на българския пазар още през рекламните си агенции Grey, собственост на германско дружество Grey с управляващ директор Албена Здравкова, J. Walter Thompson (JWT) на Йоанис Манакос, агенцията за проучвания Kantar TNS, собственост на ББСС, по-известни като Gallup International, както и PR компанията Burson-Martseller като афилиация на агенцията Chapter 4 в България със собственик и управляващ директор Анелия Милкова-Битолска.

Българско партньорство с перспектива

За да разполагат с пълния набор от комуникационни услуги, които да предложат на клиентите си, от Ogilvy Group стартират партньорството си с една от големите дигитални агенции на пазара - Knoway. "Ние сме много силни по отношение на медии, PR, BTL и единственото ни слабо звено бяха творческите дигитални услуги. Сега благодарение на Knoway, с експертиза и опит основно в това направление, имаме възможност да отговорим напълно на нуждите на клиентите ни", казва Тупарева. Управляващият директор на Knoway Емил Петков коментира пред "Капитал", че планът на двете компании е да създадат модел на работа, в който клиентите да не са ангажирани с агенции, които покриват различни аспекти от творческата медийна и дигитална работа, а да получават всичко на едно място.

Сред големите рекламодатели клиенти на Knoway са "Фикосота синтез", "Lidl България" и "Мобилтел", а идеята за съвместно партньорство се ражда именно покрай проекти на телекома, който работи и с медийната агенция на Ogilvy Group Mindshare. Те ще продължат съвместното си партньорство за "Мобилтел", както и ще работят по проекти за други клиенти, сформирайки общи екипи от специалисти и от двете компании. "Засега имаме само договорни отношения, но идеята е до 6 месеца те да прераснат в joint venture", коментира изпълнителният директор на Ogilvy Group. Това би била и поредна стъпка към засилващата се консолидация на българския пазар, където големите агенции целят да предложат пълно комуникационно обслужване и да привлекат целия бизнес на рекламодателите.

Инвестиционните планове на Екатерина Тупарева са резултат и от очакванията й за продължително разрастване на рекламния пазар. "Пазарът порасна с между 8 и 10% през изминалата година, надявам се този тренд да продължи и през 2018 г., с най-голям ръст в дигиталните комуникации", добавя тя в заключение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и главен оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 1794 прочитания

Брандовете и вирусът Брандовете и вирусът

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 2372 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Започна записването за PR конкурса на БАПРА

Крайният срок за подаване на заявки е 16 април

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10