С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 апр 2018, 8:41, 6404 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 Април)

dm и Garnier започнаха благотворителна кампания - "Капачки за усмивки"; Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции; Телевизия "Европа" купи радио "Новините сега"; Инвестициите в дигитална реклама и технологии стимулират растежа на бизнеса; КЗК започва секторен анализ на медиите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


dm и Garnier започнаха благотворителна кампания - "Капачки за усмивки"

Веригата магазини "dm България" и козметичният бранд "Garnier България" обединяват сили и дават началото на съвместна благотворителна кампания "Капачки за усмивки". Специални кутии за пластмасови капачки ще бъдат поставени във всички 71 магазина на dm в цялата страна. Чрез събирането и рециклирането на пластмасови капачки ще се окаже подкрепа на детско лечебно заведение, като едновременно тази инициатива ще спомогне за повишаване на информираността за опазването на околната среда.

Всеки потребител може лесно да се включи в инициативата, като събира и изхвърля пластмасовите капачки, вместо в коша за боклук, в специално обозначените за тази цел кутии в dm.



Всички средства, набрани от рециклирането на капачките, ще бъдат дарени на Специализирана болница за активно лечение по детски болести "Проф. д-р Иван Митев" ,София. Средствата ще бъдат използвани за закупуване на специализирана медицинска апаратура.

Видовете пластмасови капачки, с които всеки потребител може да се включи в кампанията, като ги предаде за рециклиране в магазин dm, са:

1. Пластмасови капачки от минерални води;
2. Пластмасови капачки от кремове за ръце;
3. Пластмасови капачки от омекотители и прахове за пране;
4. Пластмасови капачки от буркани за кафе;
5. Пластмасови капачки от бутилки от оцет;
6. Пластмасови капачки от бутилки от олио;
7. Пластмасови капачки от кислородна вода и спирт;
8. Пластмасови капачки от всички видове безалкохолни напитки;
9. Пластмасови капачки от всички видове натурални сокове;
10. Пластмасови капачки от пластмасови бутилки от бира;
11. Други видове пластмасови капачки.

Кампанията ще продължи една година, като започне от март 2018 г.

Телевизия "Европа" купи радио "Новините сега"

"Телевизия Европа" придобива радио "Новините сега", собственост на близката до медийния консултант Красимир Гергов "Оберон радио Макс". Това съобщи самата телевизия на сайта си без много детайли. Според източници на "Капитал" от пазара обект на сделката са честотата на радиото, което излъчва само в София, името, малкият екип и предавателят, като сделката е за близо 100 хил. лв.

Това е второто медийно придобиване в рамките на няколко месеца, което прави новият собственик на "Европа" Добрин Иванов. Първо той купи 100% от телевизията от бившия й собственик Емил Стоянов в края на миналата година. Името на Иванов се появи последно през лятото на 2017 г. около опита на държавата да национализира "Дунарит".

След сделката медията ще промени името си на - "Радио Европа – Новините сега". Пред "Капитал" изпълнителният директор на телевизия "Европа" Георги Харизанов не коментира стойността, на която е придобито радиото, тъй като информацията е търговска тайна. "С обновена програмна схема, синхронизирана с телевизионното съдържание, радиото ще започне да излъчва до средата на април. До края на май студиото на радиото ще се премести в сградата на телевизията на "Симеоновско шосе", каза пред Капитал Харизанов. Той уточни, че вече голяма част от сградата на телевизията е нейна собственост. До неотдавна тя беше на бившия собственик на "Европа" Емил Стоянов.

Повече по темата тук

Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции
Екатерина Тупарева, управляващ директор и собственик на Ogilvy Group

[Ogilvy]

На българския комуникационен пазар се появи нова агенция. От началото на януари най-голямата рекламна група в света - WPP, влиза в България и с медийния бранд Wavemaker, лицензът на който е придобит от Ogilvy Group Bulgaria. Компанията ще предлага пълно медийно обслужване и ще работи с глобалните клиенти на агенцията в страната. Така Ogilvy Group вече представлява всички три агенции от медийното звено GroupM на WPP, които са и сред най-бързо разрастващите се на българския пазар. По думите на управляващия директор и собственик на компанията Екатерина Тупарева това е стратегически ход, с който цялата група от агенции опитва да диверсифицира риска и да стане по-устойчива на пазарните промени.

С придобиването на лиценза групата в България може да ползва медийния бранд Wavemaker, да обслужва всички международни клиенти на агенцията в страната, като в замяна купувачът плаща или част от приходите от обслужване, или лицензионна такса.

В допълнение на разрастването от Ogilvy Group обявиха и началото на дългосрочното си партньорство с българската дигитална агенция Knoway. Целта е заедно да работят върху изготвянето на творчески и дигитални рекламни проекти, а след половин година партньорството им да прерасне в joint venture.

Повече по темата тук

Започна записването за PR конкурса на БАПРА

Агенции и PR специалисти вече могат да подават заявки за деветото издание на конкурса BAPRA Bright Awards, който се организира от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Той има за цел да отличи най-добрите комуникационни практики през годината, които традиционно ще се оценяват от изцяло международно жури. Кандидатурите трябва да бъдат подадени онлайн в платформата на конкурса не по-късно от 16 април.

Темата тази година на събитието е "Посланици на съдържание", повлияна от засилващите се разговори в посока борба с фалшивите новини, качествено съдържание и технологиите в бизнеса.

Заявки могат да бъдат подавани в 13 категории, като сред изискванията е кампаниите да са осъществени в периода март 2017 г. – февруари 2018 г.

Повече по темата тук

България е най-зле в ЕС по медийна грамотност

България се намира на 30-о място по медийна грамотност в Европа, в една група със Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина и Албания. Няма друга държава от Европейския съюз, която да се е представила по-зле, показва тазгодишният Индекс на медийната грамотност на фондация "Отворено общество".

Индексът оценява потенциалната устойчивост към разпространението на фалшиви новини в 35 европейски държави, като се използват индикатори за медийна свобода, образование и доверие между хората.

Резултатите показват, че страните от Северозападна Европа имат най-голям потенциал да устояват на ефектите от фалшивите новини поради високото качество на образованието, наличието на свободни медии и високото доверие между хората в тези държави. На първите места традиционно се намират Финландия, Дания, Холандия, Швеция и Естония.

Балканските страни са най-уязвими към негативното влияние на фалшивите новини и феномена "постистина" поради наличието на контролирани медии, недостатъци в образоването и ниската степен на доверие между хората.

Повече по темата тук

КЗК започва секторен анализ на медиите

Фотограф: Цветелина Белутова [Капитал]

В Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е постъпило искане от министрите на икономиката, на финансите и на културата за образуване на производство за извършване на секторен анализ на конкурентната среда на медийния пазар в страната. Регулаторът се самосезира и ще осъществи проучване в рамките на правомощията си, пише на сайта на ведомството.

До намерението за осъществяване на този анализ се стигна, след като в края на февруари на заседание на Министерският съвет беше прието решение, внесено лично от премиера Бойко Борисов, за създаване на работна група, която да изготви промени в действащото законодателство относно собствеността и финансирането на медиите в страната и тяхното разпространение. Тя включваше именно въпросните трима министри писали до КЗК - Емил Караниколов, Владислав Гованов и Боил Банов. Според източници на ClubZ техният документ е подписан на 14 март и комисията е открила процедурата две седмици по-късно на 29 март.

На пръв прочит идеята е да се даде генерално и принципно решение на един отдавнашен проблем с липсата на прозрачност и регулация на медийния пазар в България. Изготвянето на секторния анализ е прокламиранo като първа крачка към него. То обаче идва скоро след като промени с подобна декларирана цел бяха предложени от група депутати от ДПС, сред които й издателят на "Телеграф", "Монитор" и "Политика" Делян Пеевски, и може да се разглежда като своеобразна реплика на техния проект.

Повече по темата тук

Дигитален бизнес

Маркетингът през Facebook остава най-ефективният инструмент

[Reuters]

През миналата година приходите на Facebook нараснаха с 47% до малко над 40 млрд. долара. Над 98% от тях идват от реклама. Основните причини за успеха на този бизнес са ясни: на пазара няма друга компания (освен Google и донякъде Amazon), която толкова умело да таргетира потребителите си. Ясно е и защо: тъй като знае толкова много неща за ползващите платформата, които те доброволно и понякога без да осъзнават, са й предоставили.

Затягането на правилата за личните данни може да удари както рекламния бизнес на Facebook, така и самите рекламодатели, за които социалната мрежа е един от най-ефективните инструменти да достигнат до потенциални клиенти. Но на този етап все още не се забелязва мащабна реакция от страна на компании и брандове, които промотират продуктите си през социалната мрежа. Първите, които обявиха, че спират кампаниите си в платформата, са германската банкова група Commerzbank и създателят на браузъра Firefox Mozilla.

Асоциацията на британските рекламодатели ISBA, представляваща над 3000 компании като P&G и Unilever, също предупреди, че е загрижена, без да предприеме конкретни стъпки. Илън Мъск, който никога не е поддържал добри отношения с Марк Зукърбърг, показно закри профилите на компаниите си Tesla и SpaceX в платформата. Но извън тези епизодични стъпки засега не се забелязва отлив на маркетинг пари от Facebook.

Повече по темата тук

Медиен бизнес

Playboy деактивира профилите си във Facebook

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 Април)

[Reuters]

Мъжкото списание Playboy обяви, че напуска платформата на Facebook и ще деактивира всичките си профили там. Като причина за решението си наследникът на Хю Хефнър посочва зародилият се наскоро скандал около разкритията за изтичане на потребителски данни. С аудитория от над 25 млн. потребители Playboy Enterprises се превръща в поредния загубен от социалната мрежа голям клиент. По-рано миналата седмица Илън Мъск, основател и главен изпълнителен директор на Tesla и SpaceX, също заличи официалните страници на компаниите си във Facebook. В отговор на критиките основателят на Facebook Марк Зукърбърг въведе нови функции, които потребителите да използват за по-голям контрол върху личните си данни. Отношенията между еротичното списание и Facebook никога не са били розови заради необходимостта за придържане към стриктната политика на Facebook за цензуриране на съдържанието.

Повече по темата тук

Meredith променя рекламната политика на придобитата от нея издателска група Time

Американската медийна компания и издател на популярните списания People, Sports Illustrated и Fortune, Meredith Corp променя рекламната стратегия на придобития от нея издател Time Inc за продажба на реклами по категории в индустрията. Отсега нататък клиентите няма да бъдат изпращани към екипа по категории, а ще имат право да избират между различните издания на Time Inc, включително и обявените за продажба от Meredith Corp като TIME, Fortune, Money and Sports Illustrated. Преходът бележи края на въведената в началото на 2016 г. рекламна структура на Time Inc и показва желанието на Meredith Corp да поправи грешките на предишния управленски екип. Новата политика за рекламни продажби цели да засили връзката между маркетолозите и рекламните агенции и да предложи на различните брандове в портфолиото на Time Inc по-голяма видимост в момент на осезаем спад в приходите от печатна реклама. Екипът по продажбите ще продължи да се фокусира върху по-големи категории като фармацевтични продукти, автомобилна индустрия, храна, но с новия подход на Meredith Corp отделните брандове ще имат възможността сами да търсят потенциалните си клиенти, а техните реклами да бъдат по добре таргетирани според аудиторията на отделните списания в групата.

Повече по темата тук

Рекламен бизнес

Инвестициите в дигитална реклама и технологии стимулират растежа на бизнеса

Международно проучване на медийната компания Zenith за инвестициите в дигитална реклама разкри интересни резултати за тенденциите в тази област и подчерта нарастваща роля на инвестициите в трансформиращ дигитален маркетинг. Изследването "Прогнози за разходите за реклама" е проведено през март тази година.

Въпреки растящите спекулации в рекламната индустрия за съкращения на дигиталните рекламни бюджети Zenith не открива никакви доказателства, че рекламодателите наистина съкращават или пренасочват бюджета си от онлайн рекламата. Всъщност делът на онлайн рекламата на фона на световните разходи за реклама продължава да нараства бързо. Компанията прогнозира, че рекламодателите ще изразходват 40.2% от бюджетите си за онлайн реклама през 2018 г. спрямо 37.6% през 2017 г.

Този ръст на разходите е част от по-широкия процес на дигиталната трансформация, тъй като рекламодателите инвестират в технологии, данни и иновации, за да променят коренно отношенията си с потребителите.

Добре известни са опасенията на глобалните рекламодатели относно ефективността на някои дигитални медийни инвестиции и безопасността на онлайн средата. Въпреки това редица проведени изследователски проекти на Zenith от световен мащаб установяват връзка между растежа на даден бранд и изживяването, което той предоставя на потребителите (т.нар. brand experience), дължащо се на прогресивното използване и интегриране на дигиталните технологии в ежедневието ни.
Вера Караиванова, Дигитален директор "Медии" в Рublicis One България, частот чиято група е и Zenith


В световен мащаб рекламодателите продължават да увеличават дела на своите инвестиции в платени дигитални канали. Според изследването на Zenith онлайн рекламата е нараснала с 13.7% през 2017 г. до 204 млрд. долара. На нея се падат 37.6% от световните разходи за реклама през 2017 г. спрямо 34.3% през 2016 г. Тази година се очаква пазарният дял на онлайн рекламата да надвиши за пръв път 40%, достигайки 40.2%. През 2017 г. онлайн рекламата вече представлява повече от 55% от рекламата в три пазара (Китай, Швеция и Великобритания), така че има голям потенциал за още по-голям растеж. Очакванията са до 2020 г. онлайн рекламата да заеме 44.6% дял от световната реклама.

"Дигиталната трансформация все повече ще става фокус и цел за компаниите и в България. Всичко ще се случва на етапи до достигането на цялостна дигитална трансформация. Това няма да бъде самоцел, а необходимост, която вече е застигнала част от пазара. Инвестициите в дигиталната среда неминуемо ще се увеличават, влияейки успоредно на рекламните бюджети в положителна посока", добавя Вера Караиванова, дигитален директор "Медии" в "Рublicis One България", част от чиято група е и Zenith.

Още по темата тук

Свободни позиции:

"Капитал" набира студенти за пролетната стажантска програма

Специализираното в корпоративните информационни технологии списание CIO търси редактор

Компанията за подбор на персонал Horizons обяви вакантна позиция за digital marketing team leader

По бюлетина работи и Елена Малинова.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 863 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1037 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Уеб сериалите като рекламен канал

Според рекламодатели и медиа директори в България този формат има голям и все още неразработен потенциал

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10