С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 апр 2018, 12:12, 30385 прочитания

Уеб сериалите като рекламен канал

Според рекламодатели и медиа директори в България този формат има голям и все още неразработен потенциал

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Уеб сериалите като рекламен канал

Още по темата

Златната ера да си зрител

Аудиторията има избор на устройства, платформи и качествено съдържание

10 авг 2018

Netflix подготвя 1 млрд. долара инвестиции в Европа

Компанията залага на доказана стратегия със собствени продукции

24 апр 2018

От днес еднакво онлайн съдържание е достъпно навсякъде в ЕС

Регулацията засяга клиентите на платени услуги за стриминг на филми, музика и др.

1 апр 2018

Защо Келнер купува "Нова"

Най-богатият чех ще комбинира медиен и телеком бизнес в България и региона, който след време може да препродаде

23 фев 2018

Годината на телевизионните платформи

Поколението millennials е сред най-активните ползватели на софтуери за блокиране на реклама

21 яну 2018
Интересът към оригинално видеосъдържание онлайн нараства с всяка година както на глобално, така и на локално ниво. Което го превръща във влиятелен и предпочитан рекламен канал. Особено когато трябва да се печели най-важната за рекламодателите аудитория - младежката, чиито навици за гледане са основно в интернет.

Платформи като Netflix, HBO и Amazon от няколко години развиха уеб сериалите до мощно средство за привличане на качествена аудитория. Все по-често те ще заемат водещо място сред предпочитанията на зрителите, измествайки трайно традиционните тв канали. "Любопитен факт например е, че цената на популярния сериал на Netflix – The Crown, се доближава до реалната сума за годишна издръжка на кралицата на Великобритания. Това само показва посоката, в която се развива индустрията глобално – инвестиране в оригинално, качествено съдържание за онлайн среда", дава пример директорът "Съдържание" в агенция Dentsu Aegis Network Ася Александрова.


Според нея чрез тези формати платформите привличат качествена аудитория, а с това - по-висок трафик и повишен интерес от страна на рекламодателите. "Те от своя страна също имат повишени очаквания да позиционират своите послания в така наречената brand safety (безопасна за марката - бел. ред.) среда", уточнява Александрова.

В България този форматът на уеб сериалите вече има своите първи стъпки, но тепърва ще се развива.

Как българският пазар следва тренда



Уеб телевизията и сериалите станаха популярни в България през последните 2 години, въпреки че в световен мащаб тази еволюция на телевизията започна преди повече от 20 години. С проникването на технологиите и дигитализацията светът се промени и естествено беляза и поколенията, родени в дигиталната ера. Младите и активни хора от Generation Z (родени в края на 90-те години на XX в. и първите години на XXI в.) предефинират разбирането за забавление, медии и дори работна среда. Именно към тях логично се насочват и уеб сериалите като опит на телевизията да достигне до тях.

Двете големи телевизии bTV и "Нова тв", с прилежащата към нея най-влиятелна онлайн група "Нетинфо", започнаха да инвестират усилия в развитие на своите платформи за уеб съдържание и да задържат интереса на публиката със сериали. Но двете групи залагат на различни подходи.

Преди близо три години в "Нетинфо" създадоха платформата 7Talents, специализирана в създаването, промотирането и налагането на онлайн видеопродукции, дигитални звезди и развитието на мрежа от канали за видео във Vbox7.com, YouTube и Facebook. Тя започна да продуцира по-активни и разпознаваеми влогъри (видеоблогъри - бел. авт.), като им помага да разпространяват и монетизират своето съдържание основно чрез продуктово позициониране и специални проекти. От този формат се възползват предимно бързообортните стоки и козметичните компании. Макар и далеч от примера на платформи като Netflix, които разполагат с в пъти по-голям ресурс, 7Talent вече има своите топ сериали. Сред тях се откроява "Не така, брат" (който има вече шест сезона и 29 хил. последователи в Instagram), "Следвай ме" и "Апартамент 404", които имат съответно втори и трети сезон. Аудиторията на видеосъдържанието, предлагано от 7Talents, е до 25 години, т.е. най-трудните за достигане от рекламодателите млади зрители, които отсъстват като потребители на телевизия и предпочитат компютъра и мобилния телефон.

През платформата Nova Play "Нова тв" също гради трайни навици сред зрителите да следят любимите си сериали основно онлайн. Тренда да се гледа в интернет преобърна поредицата "Откраднат живот". "Нова" пускаше епизода от тв екрана в интернет броени минути след ефирното му излъчване и това даде възможност на по-широка аудитория да гледа съответната серия в удобно за нея време.

От bTV коментираха, че стратегията им е да предоставят видеосъдържание през всички платформи на bTV Media Group - voyo и btvplus. "Безплатната ни онлайн платформа btvplus.bg, където всичките програми на bTV са достъпни до седем дни след излъчване в ефир, добавя много голяма аудитория от млади потребители към съдържанието ни", коментират от медиата. Според най-скорошните данни на Gemius 19% от аудиторията на btvplus е на възраст 18-24 (за цялата интернет аудитория например 15% от потребителите са в тази възрастова група).

Според екипа на телевизията предпочитанията на потребителите не се определят от платформата, а от съдържанието, като младите хора могат да гледат включително и в движение, независимо от жанра. От медиата посочват като показателно, че еднакво успешни сред младите потребители онлайн са продукции като "Скъпи наследници", "Гласът на България" и "Бригада Нов дом", които са много различни една от друга. Например от старта на "Гласът на България" 62% от всички, които са гледали шоуто през онлайн платформите, са на възраст 18-34, а за "Бригада Нов дом" процентът от тази възрастова група е 66.

Малко по-различни от телевизионна поредица

Уеб сериалите като цяло следват логиката на създаване и излъчване на телевизионните сериали, но епизодите са с по-кратко времетраене и с по-ограничени продукционни бюджети.

От маркетинг отдела на телекома "Мобилтел" коментират, че именно удобството прави уеб сериалите подходящ канал за комуникация към най-младата аудитория. Ефективният подход обаче следва да е различен от чисто рекламно позициониране и върви в посока към интеграция между бранда и съдържанието (историята, която разказва сериалът), е мнението на експертите на мобилния оператор. "Това е продиктувано от факта, че поколението Z е поколение на по-скептични млади хора, които търсят оригиналността, разполагат с огромен набор от информация онлайн и затова не се влияят от стандартните маркетингови съобщения", разказват от "Мобилтел". Според компанията, за да бъде работещо едно позициониране в такъв тип съдържание, е важно брандът да е естествен, а комуникацията да е адаптирана като послание, елементи, дори анимация и присъствие в самото съдържание.

"Онлайн форматът има потенциала да достигне до доста по-тясна аудитория, но пък предлага неограничени възможности за комуникация с нея. Включването на такъв тип канал в микса на клиента може сериозно да подкрепи маркетинговите му активности", обяснява Ася Александрова от Dentsu.

Според Александрова оригиналните уеб сериали в България отчитат добри резултати, но са насочени главно към младежка аудитория. По думите й истински хит обаче би било излъчването на уеб сериал, който да привлече и активните български потребители, атрактивни за голяма част от рекламодателите. "Може би и поради тази причина от април "Нетинфо" започват да излъчват в платформата си VBOX7 и сериала "Аз съм никой", създаден от мексиканския медиен гигант и един от най-големите производители на сериали в испаноезична Америка – Televisa", коментира Александрова.

bTV от своя страна отчитат сериозен интерес и ръст на онлайн гледаемостта на продуцирания за ефир сериал "Скъпи наследници" през платформите Voyo и bTV plus. "Това неминуемо води след себе си и интерес от страна на брандовете на българския пазар", казват от медиата.

Управляващият директор на Media Club Катерина Буюклиева е категорична, че уеб сериалите имат всички шансове да са ефективен комуникационен/рекламен канал. "Важно е съдържанието да привлича аудитория, а за да се случва това, е необходимо нещо много просто - да познаваш навиците на тази потенциално много голяма аудитория и да създаваш съдържание, което да поддържа интерес", коментира Буюклиева. Според нея най-добрата рекламна форма е интегрирането й в съдържанието, като е важно да присъства органично, не като кръпка. Това изисква работа в широк екип - рекламодател+продуцент+медиа агенция. "Ролята на всеки е важна, защото само така се достига до ефективно рекламно присъствие: рекламодателят е инвеститор, продуцентът е създател на съдържанието, медиа агенцията е задължена да изгради ефективна медийна стратегия и да гарантира резултат", обяснява Буюклиева.

Интерес към онлайн сериалите има и те ще стават все по-популярен формат, ако продуцентите вложат повече средства и усилия, за да адресират различните интересни за младата аудитория теми.
Онлайн като медиа е много по-удобна за младежката аудитория


Иван Стоев,
маркетинг директор на производителя на сладки изделия "Престиж 96" (който рекламира в онлайн формати с брандове като вафлите Споко и Хипер)

Младежката аудитория като таргет е изключително сложно да бъде достигната през стандартните форми на комуникация като тв реклама. Основните причини са три:

1) Малкото предавания, предназначени за тази аудитория, които се правят за телевизия;

2) Намаляващата гледаемост на телевизия от страна на младежите;

3) Все по-разпространеното и в България мултиекранно консумиране на съдържание, т.е. младите хора използват няколко устройства едновременно, като в различните моменти могат да гледат телевизия, ползват смартфон или друго мобилно устройство, както и да правят нещо на компютър или игрална конзола.

Тези три причини карат рекламодателите да търсят по-ефективни средства, чрез които да достигнат до тази аудитория. Такива биха могли да бъдат уеб сериалите. Онлайн като медиа е много по-удобна за младежката аудитория, защото позволява контрол над времето за гледане, възможност за интеракция както с героите, така и с авторите на съдържание, възможности за споделяне с приятели в реално време.

Интерес към уеб сериалите има, и ако продуцентите вложат повече средства и усилия, така че да адресират различните тематики по различни начини като съдържание и актьорски състав, това ще става все по-популярен формат.

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

20 ноември 2018г.
София хотел Балкан

capital.bg/banks

Шеста годишна конференция "Банките и бизнесът"



Теми в програмата:


  • Банковият сектор през 2019 – приоритети и предизвикателства
  • Подготовка за банковия съюз и ERM 2 – какво е важно и какви ще са ефектите върху бизнеса
  • Тенденции при кредитирането - ще има ли промяна в цената на и какво ще е движението на лихвите
  • Нови възможности и програми за финансиране
  • Пазарът на необслужвани кредити
  • Иновации и технологични решения за по-висока ефективност на сектора​

Повече информация и програма: capital.bg/banks

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1503 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1269 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 Април)

"Юнайтед партнърс" се присъедини към международната мрежа Nextlaw Public Affairs; Агенция Nitram ще изработва рекламните концепции на "Загорка"; Уеб сериалите като рекламен канал; Fox предложи Sky News на купувача си Walt Disney; Snapchat стартира първата си телевизионна кампания за да достигне до по-възрастна аудитория

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Защо Брюксел вдигна ръце от България

Основната причина за провала на мониторинга е, че ЕК просто нямаше достатъчно правомощия да наложи промените.

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Живот след живота

Режисьорката Петя Накова за новия си роман, в който документира битката с рака на гърдата

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 18.11.2018 Прочетете