С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 апр 2018, 8:45, 5113 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 Април)

"Юнайтед партнърс" се присъедини към международната мрежа Nextlaw Public Affairs; Агенция Nitram ще изработва рекламните концепции на "Загорка"; Уеб сериалите като рекламен канал; Fox предложи Sky News на купувача си Walt Disney; Snapchat стартира първата си телевизионна кампания за да достигне до по-възрастна аудитория

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


На българския пазар

"Юнайтед партнърс" се присъедини към международната мрежа Nextlaw Public Affairs

Комуникационната агенции "Юнайтед Партнърс" обяви, че се присъединява към международната мрежа Nextlaw Public Affairs. Глобалната мрежа включва 60 пъблик афеърс и РR фирми от близо 100 различни държави. Освен че свързва водещите компании, в платформата тя ще има и достъп до повече от 27 хил. адвокати от 550 кантори, членове на Nextlaw Referral Network. Мрежата е създадена, за да бъде най-голямата и най-гъвкава по рода си. Организацията е спонсорирана от Dentons, една от най-големите правни фирми в света.
Мария Гергова

Фотограф: Надежда Чипева

"Като виждаме в каква посока се развива пъблик афеърс индустрията, намираме добра възможност да станем част от една напълно интегрирана платформа. Между правните и пъблик афеърс професионалистите има естествена връзка и затова ние искаме да сме част от една напълно изградена и многофункционална платформа. Така ще продължаваме да помагаме на нашите клиенти да разрешават реални бизнес проблеми и да ги консултираме с помощта на водещи правни и пъблик афеърс експерти", коментира Мария Гергова-Бенгтссон, основател и изпълнителен директор на "Юнайтед партнърс".



Nextlaw Public Affairs Network скоро спечели наградата International Law Firm Innovation на Legal Week Innovation Awards. Мрежата и нейната технология улесняват престижните адвокатски кантори от всякакъв мащаб да работят в тясно сътрудничество, за да гарантират, че клиентите могат да изберат правилния адвокат за конкретния въпрос от дадена практика или сектор навсякъде по света: www.nextlawpublicaffairs.com

"Юнайтед партнърс" е една от първите български специализирани комуникационни агенции, която предлага пълно обслужване в сферата на интегрираните маркетингови комуникации. През годините компанията печели много отличия от конкурси в сферата на PR, сред които специалната награда на IPRA GWA.

Агенция Nitram ще изработва рекламните концепции на "Загорка"

Фотограф: Надежда Чипева

Българският бирен бранд "Загорка" възложи рекламното обслужване на марката на рекламна агенция Nitram в търсене на нов подход и нова комуникационна кампания, различни от правените до момента. "Загорка" е стратегически бранд за "Загорка" АД. Новата кампания "Доброто тук", зад която стои Nitram, показват стремежът и тенденцията на "Загорка" да се обърне към българското. Едновременно с това марката изтъква българските пивоварни традиции, използвайки 100% малц родно производство. Бутилката ще има нова форма, с лого на български език, наподобяващо един от първите графични знаци на бранда, но с нов, съвременен щрих.

"В съзнанието ни тези две думи "доброто" и "тук" съществуват и функционират трудно заедно и това не е наша национална черта, а неизменна част от човешката природа. Затова и често се случва да преувеличаваме малкото лошо, а да не съзираме важността на малкото добро. С новата кампания целим да обърнем това разбиране и да подкрепим българското. И когато сме разпознали истинското българско добро, "Загорка" да добави онази хармония, която да ни кара не само да се почувстваме горди, а в ежедневен комфорт с него", сподели Елица Иванова, маркетинг мениджър в дружеството.

В продължение на 4 години креативен партньор на "Загорка" беше Saatchi & Saatchi, на чиито усилия се дължат последните постижения на бранда, както и наградата златно Effie за кампанията на "Загорка Ретро".

Николай Тинков, старши бранд мениджър в "Загорка" АД, отбелязва, че "работата ни със Saatchi & Saatchi беше едно пътуване, което извървяхме заедно. Благодарен съм на екипа на агенцията за грижата към марката.

"Мобилтел" ще излъчва Mtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGEsport в мрежата на Networx

"Мобилтел", част от A1 Group, започна излъчване на своите спортни канали и през мрежата на оператора Networx от началото на април. Това е част от усилията на телекома да използва опита и експертизата на А1 Group, за да бъде по-достъпен за клиентите и да предлага по-добро обслужване. Пакетът от канали ще бъде достъпен, както при настоящите условия на телекома, със заплащане на допълнителна такса от 2.99 лв. на месец с двегодишен абонамент и 5.99 лв. без абонамент. Това е и първата стъпка на компанията към разширяване на партньорството си с други оператори за разпространението на каналите Mtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGEsport.

Уеб сериалите като рекламен канал

Интересът към оригинално видеосъдържание онлайн нараства с всяка година както на глобално, така и на локално ниво. Това ги превръща във влиятелен и предпочитан рекламен канал, особено когато трябва да се печели най-важната за рекламодателите аудитория - младежката, чиито навици за гледане са основно в интернет.

Платформи като Netflix, HBO и Amazon от няколко години развиха уеб сериалите до мощно средство за привличане на качествена аудитория. Все по-често те ще заемат водещо място сред предпочитанията на зрителите, измествайки трайно традиционните тв канали. "Любопитен факт например е, че цената на популярния сериал на Netflix – The Crown, се доближава до реалната сума за годишна издръжка на кралицата на Великобритания. Това само показва посоката, в която се развива индустрията глобално – инвестиране в оригинално, качествено съдържание за онлайн среда", дава пример директорът "Съдържание" в агенция Dentsu Aegis Network Ася Александрова.

Според нея чрез тези формати платформите привличат качествена аудитория, а с това - по-висок трафик и повишен интерес от страна на рекламодателите. "Те от своя страна също имат повишени очаквания да позиционират своите послания в така наречената brand safety (безопасна за марката - бел. ред.) среда", уточнява Александрова.

В България този форматът на уеб сериалите вече има своите първи стъпки, но тепърва ще се развива. Уеб телевизията и сериалите станаха популярни в страната през последните 2 години, въпреки че в световен мащаб тази еволюция на телевизията започна преди повече от 20 години. С проникването на технологиите и дигитализацията светът се промени и естествено беляза и поколенията, родени в дигиталната ера. Младите и активни хора от Generation Z (родени в края на 90-те години на XX в. и първите години на XXI в.) предефинират разбирането за забавление, медии и дори работна среда. Именно към тях логично се насочват и уеб сериалите като опит на телевизията да достигне до тях.

Повече по темата тук.

СЕМ глобява БНТ с 3000 лв. заради средния пръст на Кошлуков

БНТ ще бъде глобена с 3000 лв. за показания в ефир от Емил Кошлуков среден пръст по време на воденото от него актуално предаване "Още от деня". Това е окончателното решение на Съвета за електронни медии (СЕМ), гласувано на заседанието на съвета в сряда. Освен водещ Емил Кошлуков е и програмен директор на БНТ1.

Глобата е за нарушение на Закона за радиото и телевизията (ЗРТ), според който са недопустими предавания, противоречащи на добрите нрави. Размерът на глобите за това нарушение е от 3 хил. до 20 хил. лв., а тъй като провинението е първо, се налага най-ниската глоба, обясни председателят на СЕМ София Владимирова. Тя уточни, че в едноседмичен срок от получаването на акта БНТ има право да го обжалва. За налагане на глобата са гласували и четиримата присъствали на заседанието членове на регулатора: София Владимирова - председател, Иво Атанасов, Розита Еленова и Бетина Жотева. На заседанието на СЕМ не е присъствала само Мария Стоянова. Решенията в петчленната комисия се вземат с обикновено мнозинство от минимум 3 гласа.

Преди да се стигне до решението за санкцията, по закон медийният регулатор първо е трябвало да извърши наблюдение на предаването "Още от деня".

Повече по темата тук.

Дигитален бизнес

Facebook обяви мерки за контрол над политическата реклама

[Reuters]

Facebook обяви серия от мерки за по-стриктен контрол над политическата реклама, както и над някои много посещавани страници в мрежата, предаде "Франс прес", цитирана от БТА. "Отсега нататък всеки, който иска да подаде политическа реклама или да засегне важна тема, ще трябва да бъде проверяван. За тази цел рекламодателите ще трябва да обявяват идентичността и местоположението си", написа на своята страница във Facebook нейният основател и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Той е обвиняван, че не е противодействал на политическата манипулация.

Освен това политическите послания ще бъдат обозначавани и ще се посочва кой ги финансира. Зукърбърг трябва да се яви тази седмица пред американския Конгрес, за да даде обяснения за злоупотребите с лични данни на 87 млн. потребители на социалната мрежа.

"С приближаването на важни избори в САЩ, Мексико, Бразилия, Индия и Пакистан един от моите приоритети за 2018 г. е да се уверя, че поддържаме позитивен дебат и не допускаме намеса в тези избори", написа Зукърбърг на страница си във Facebook", която има около 100 млн. последователи.

Социалната мрежа заяви, че работи с външни организации за изготвяне на списък от важни и полемични теми и е наела хиляди допълнителни служители, които да приложат новите мерки с оглед на парламентарните избори през ноември 2018 г.

Повече по темата тук.

Данните на повечето Facebook потребители не са защитени

Данните на по-голямата част от над двата милиарда потребители на Facebook не са защитени. Това признаха от самата фирма малко след като стана ясно и че анализаторската компания Cambridge Analytica не е достигнала до профилите на 50 млн., а на 87 млн. души. Facebook на практика признава, че не може да се справи със защитата на личните данни на огромния си брой потребители. Компанията е премахнала възможността потребителите да бъдат търсени по телефонен номер или имейл.

Предвид мащаба и сложността на активността, която виждаме, смятаме, че по-голямата част от хората във Facebook не са защитени. Затова спираме услугата за търсене по мейл и телефонен номер", коментираха от компанията.

Първоначалните данни за мащаба на скандала с Cambridge Analytica бяха за около 50 млн. души. Сега Facebook при първото си публично представяне на конкретни данни около случая говори за 87 млн. потребители, повечето от които в САЩ. "Не разбирахме докъде точно се простира нашата отговорност и това беше голяма грешка. Моя грешка", коментира изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг.

Повече по темата тук.

Медиен бизнес

Fox предложи Sky News на купувача си Walt Disney

[Reuters]

Walt Disney предложи да купи Sky News, като по този начин допълнително усложни ситуацията с британската медия, съобщава Financial Times. След като в края на януари британският антимонополен регулатор блокира сделката на Рупърт Мърдок за придобиването на всички акции от телевизията Sky с мотив, че така той ще упражнява "твърде голям контрол върху британския медиен пазар и следователно твърде голямо влияние върху общественото мнение и политическия дневен ред", ситуацията се усложни значително през последните месеци и се превърна в борба за бизнеса на Sky.

21st Century Fox, в която семейство Мърдок притежава по-голямата част от книжата с право на глас, държи около 39% от акциите на Sky и планираше да купи останалите акции за около 11.7 млрд. долара. Сега обаче от Disney предлагат да придобият акциите на медията, които Fox не притежават.

В отделна сделка Walt Disney отправи оферта за придобиване на активи на стойност 66 млрд. долара от компанията на Мърдок, които включваха и 39-процентния дял на Fox.

Повече по темата тук

Рекламен бизнес

Брус Уилис стана рекламно лице на напитката Hell Energy

Една от големите световни филмови звезди Брус Уилис прие да стане лице на популярната марка за енергийни напитки в Унгария Hell Energy. Рекламата с участието на Уилис дебютира на 2 април в Унгария и воще страни по света, част от които е и България. Това е и първата унгарска марка, която има договор за реклама със знаменитост от Холивуд.

"Hell Energy символизира динамична енергия, сила и качество. Имахме нужда от някой, който въплъщава точно тези ценности. Когато започнахме да планираме проектите, помислихме върху няколко различни имена и най-накрая избрахме Брус Уилис, защото той е известен по целия свят и името му е гаранция за най-високо качество", коментира Петер Пантл, маркетинг директор на Hell Energy. "Кампанията, водена от тази знаменитост, ще започне едновременно в почти 50 държави, като ще се използват възможностите, предоставени от днешната 360-градусова комуникация, особено в социалните медии. Освен това клиентите ще видят и лицето на Брус Уилис на рекламните ни плакати в магазините", добавя маркетинговият директор.

Идеята за рекламния клип с Брус Уилис е вътрешна на екипа на енергийната напитка и цели да постави бранда и звездата на фокус, оставяйки в миналото рекламните стереотипи на останалите енергийни напитки, като бързи автомобили, висока скорост или забавляващи се хора.

Hell Energy е производител на енергийни напитки със 100% унгарска собственост, присъства в близо 50 страни и произвежда 4.5 милиона кенчета с безалкохолни напитки на ден в завода в Сиксо.

Вижте новия клип с Брус Уилис тук.

Snapchat стартира първата си телевизионна кампания за да достигне до по-възрастна аудитория

[Reuters]


Snapchat стартира нова рекламна кампания в опит да привлече потребителите на възраст над 25 г., към популярната си платформа за моментални снимки. С първата си телевизионна реклама компанията цели да позиционира мобилното си приложение сред тази възрастова група като алтернатива на Facebook, Instagram, и Twitter. 60-секундният клип озаглавен "Нов вид камера" има информационен характер и показва ролята на приложението в ежедневните дейности като миенето на зъби или разходката на кучето. Последните 10 секунди от клипа пък са посветени на уникалността на социалната мрежа, защото "Snapchat е компания за фотография в която начина, по който се чувстваш е по-важен от начина по който изглеждаш" - ("So, yeah, Snapchat is a camera—where how you feel matters more than how you look."). Компанията стартира и дигитална кампания, включваща дигитални версии на рекламата и уебсайт, на който може да научиш повече за приложението.

Инфлуенсър маркетинга крие неподозиран потенциал, смята Джулс Лънд, основател на платформата Tribe

Маркетолозите още не са осъзнали огромния потенциал на инфлуенсър маркетинга, смята Джулс Лънд, основател на платформата Tribe, свързваща инфлуенсърите с бизнеса. Според Лънд компаниите могат да постигнат отлични резултати, стига да се възползват от съдържанието "потребител за потребител", пренасочвайки го към традиционните канали. Въпреки че, за сега много малко от брандовете в платформата използват направеното от инфлуенсърите съдържание за печатна или външна реклама, резултатите са на лице. Пример за бранд, който е придобил по-голяма стойност от колаборацията си с инфлуенсъри в Tribe е алкохолния производител Bacardi. Чрез външна реклама споделяща направените от инфлуенсъри снимки с хаштаг #MojitoMoments, брандът значително е увеличил продажбите си това лято в Австралия. Големият растеж на инфлуенсър маркетинга тепърва предстои, прогнозира Лънд.

По бюлетина работи и Елена Малинова.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г. Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г.

Общите инвестициите са пораснали с 12% според данни на асоциацията на комуникационните агенции

25 юни 2019, 1235 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

25 юни 2019, 1256 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 април)

Сър Мартин Сорел напуска WPP; "Кока-Кола" избра DigitalID за своя дигитална агенция; "Интеримидж" поема публичните комуникации на Cargill Bulgaria; Фестивалът на креативната индустрия в България ФАРА ще се проведе от 7 до 9 юни; Българска PR агенция e сред номинираните за EMEA SABRE Awards 2018; Българин е финалист в годишните награди на Межденародната асоциация за измерване и оценка на комуникацията

Обратно броене в БСП

Корнелия Нинова има по-малко от година, за да покаже, че линията й в партията е успешна

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица