С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 апр 2018, 9:24, 3085 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 април)

Сър Мартин Сорел напуска WPP; "Кока-Кола" избра DigitalID за своя дигитална агенция; "Интеримидж" поема публичните комуникации на Cargill Bulgaria; Фестивалът на креативната индустрия в България ФАРА ще се проведе от 7 до 9 юни; Българска PR агенция e сред номинираните за EMEA SABRE Awards 2018; Българин е финалист в годишните награди на Межденародната асоциация за измерване и оценка на комуникацията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 април)

Десислава Димова е новият управляващ директор на New Moment New Ideas Sofia; APRA Porter Novelli спечели комуникационното обслужване на пица Domino’s; КЗК санкционира "Музикаутор" с близо 60 хил. лв. заради БНР; Дарина Иванова е новият маркетинг директор в "Huawei България"; Knowbox спечели PR обслужването на Lenovo и др.

24 апр 2018

Спортът - от телевизора към браузъра

Големите технологични компании навлизат в бизнеса с разпространение на спортно съдържаниe

20 апр 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 Април)

"Юнайтед партнърс" се присъедини към международната мрежа Nextlaw Public Affairs; Агенция Nitram ще изработва рекламните концепции на "Загорка"; Уеб сериалите като рекламен канал; Fox предложи Sky News на купувача си Walt Disney; Snapchat стартира първата си телевизионна кампания за да достигне до по-възрастна аудитория

10 апр 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 Април)

dm и Garnier започнаха благотворителна кампания - "Капачки за усмивки"; Ogilvy Group разширява портфолиото си от агенции; Телевизия "Европа" купи радио "Новините сега"; Инвестициите в дигитална реклама и технологии стимулират растежа на бизнеса; КЗК започва секторен анализ на медиите

3 апр 2018
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Coca Cola избра DigitalID за своя дигитална агенция

Един от големите рекламодатели на българския пазар "Кока-Кола" подписа нов двегодишен договор с DigitalID, която става дигитална агенция на компанията. Тя ще поеме цялостното обслужване на брандове на компанията "Кока-Кола" в България и работата с тях ще започне веднага.

"Все по-голямото значение на дигиталните медии в маркетинговия микс и динамично променящите се навици на ползване на тези медии от нашата целева група доведоха до търсене на нови идеи от нови партньори", обясниха от "Кока-Кола" какво стои зад мотивите им да потърсят нова агенция, с която да работят. От компанията разказаха, че конкурсът за дигитална агенция е отнел около два месеца и е бил проведен по политиката на компанията за избор на медиен партньор с помощта на колегите им от регионалните и централните офиси на компанията "Кока-Кола". В него са участвали пет агенции и на финала за победител е избрана агенцията DigitalID.



"Всички агенции показаха желание за работа и различни подходи към заданието. DigitalID демонстрираха много релевантна и дългосрочна стратегия, подкрепена от солидно познаване както на навиците на целевата ни група, така и на динамиката на постоянно променящата се дигитална среда и потребителско поведение", коментират от Кока Кола.

От компанията обясниха, че предложенията на агенцията са били много иновативни, което да доведе до нов начин на присъствие на брандове и в дигиталната среда и на нов вид проактивна комуникация с клиентите им.

DigitalID е създадена през 2015 г., а в портфолиото и от клиенти влизат: Lenovo, Tuborg, Walmark, Michelin, Audi и др.

Агенцията Knoway също е избрана да работи на проектна база за негазирани брандове на "Кока-Кола". Компанията ще работи и с досегашните си партньори от Amexy по успешната и изградена от тях платформа на Coca-Cola - My Sparx. "Те с години са доказали професионалните си умения и ние ще продължим да се възползваме от техните услуги", коментират от компанията.

Българин е финалист в годишните награди на Международната асоциация за измерване и оценка на комуникацията
Георги Ауад


Българският специалист по медийни анализи, измерване и оценка на репутацията Георги Ауад е финалист в категорията "Млад професионалист на годината" на наградите на Международната асоциация за измерване и оценка на комуникацията (AMEC) за 2018 г. Престижната номинация го нарежда сред водещите млади експерти от най-големите световни компании в бранша, включително CARMA и Ketchum Global Research & Analytics.

Георги е сред малкото специалисти у нас, които са сертифицирани експерти от AMEC. Преподава като гост-лектор в курса за медиен мониторинг и анализ на социалните мрежи във Факултета по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) на СУ "Св. Климент Охридски", където споделя знания за практическите ползи от изследването на потребителските коментари в контекста на съвременните социални медии.

Благодарение на иновативните продукти и услуги, разработени от Георги Ауад, агенцията за медийни анализи Perceptica, която ръководи от 2016 г., бележи 20% ръст последните две години, а международните й клиенти – ръст в положителните потребителски мнения, който пряко рефлектира върху техните резултати.

"Интеримидж" поема публичните комуникации на Cargill Bulgaria

След проведен конкурс за PR обслужване екипът на агенция "Интеримидж" (Interimage) поема комуникациите с външни публики на Cargill Business Services в София, част от "Cargill България" – лидер в сектора на споделените бизнес услуги с добавена стойност.

Екипът на агенцията ще работи в тясно сътрудничество с вътрешния комуникационен екип и отдел "Човешки ресурси" с цел повишаване разпознаваемостта на компанията и сферата ѝ на дейност, както и за стабилно изграждане на Cargill като символ на отговорна работодателска марка у нас. На разположение в проекта са старши PR мениджър, дигитален стратег и дизайнерско звено.

Агенцията е подготвила интензивен план за работа за първите месеци, за да осигури силно първоначално представяне на клиента си в публичното пространство. Фокусът на дейностите в програмата е обърнат към млади експерти в сферата на счетоводството, финансите, логистиката и доставките. Екипът на Interimage ще подпомага и вътрешните комуникации в компанията.

Фестивалът на креативната индустрия в България ФАРА ще се проведе от 7 до 9 юни в Пловдив

[Капитал]

XIX фестивал на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2018, ще се проведе между 7 и 9 юни 2018 г. в Дома на културата "Борис Христов" в град Пловдив и ще представи най-добрите рекламни форми и кампании, създадени в България и реализирани в страната или в чужбина през 2017 и 2018 г.

В конкурсната програма на ФАРА 2018 могат да участват само комуникационни агенции, а заявки се приемат до 30 април на интернет сайта www.fara.bg или на място в Българската асоциация на комуникационните агенции.

Посланието на фестивала тази година е "Работим заедно. Печелим заедно" и е посветено на клиента, който знае какво иска, и на агенцията, която дава повече.

Тази година мотото на лекционния панел е "Креативност и ефективност" и включва авторитетни имена с богат практически опит. Презентациите и уъркшопите ще предизвикат интереса както на представители на творческите професии, така и на бизнес ориентирани професионалисти от агенции, медии и рекламодатели.

Организаторите на ФАРА’18 – Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), обявиха имената на първите двама лектори – Ричард Мълъндър и Гурдийп Пури. Ричард Мълъндър, преговарял с похитители, ще разкрие тайните на успешните преговори, а Гурдийп Пури, основал консултантската компания The Effectiveness Partnership, ще сподели своя опит за ефективността при комуникациите.

Българска PR агенция e сред номинираните за EMEA SABRE Awards 2018


Агенция SiteMedia Consultancy е отличена в категориите за Professional Service Firms и Healthcare Providers в едно от най-авторитетните комуникационни състезания. Българската компания e номинирана в категорията Healthcare Providers с кампанията за Пух – Първата бионик котка, както и в категорията Professional Service Firms за инициативата #MidWeekPRmeetUp. Агенцията се нарежда до комуникационни агенции като: BBDO, Edelman, FleishmanHillard, Burson-Marsteller, Hill + Knowlton, MSLGROUP, Havas PR, Weber Shanwdick, Porter Novelli и много други.

"За нас е чест, че за пореден път екипът ни получава признание. Както за стандартните ни комуникационни услуги, така и за иновативните, с които експериментираме. Отличията са резултат на целогодишната ни работа, на подхода ни към комуникациите, на цялостното развитие на бизнеса на SiteMedia Consultancy", сподели Любомир Аламанов и допълни: "Готвим се за трети пореден път да отбележим 07 юли - професионалния празник на PR специалистите. Аламанов е управляващ партньор в SiteMedia Consultancy. В сферата на комуникациите е повече от 20 г. и е ръководил проекти за Coca-Cola, hp, Майкрософт, Теленор, Нестле, Байерсдорф, Сименс и много други. Любомир Аламанов е един от основателите на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) и неин председател 8 последователни години, както и сред основателите на Българската асоциация на агенциите за дигитални комуникации (БААДК) и неин пръв председател.

В понеделник организаторите на световни награди за комуникации, SABRE Awards, публикуваха номинираните агенции, проекти, кампании и клиенти, които са се отличили през изтеклата година със своя професионализъм в комуникационния бизнес за региона Европа, Близък Изток и Африка.

SABRE Awards са едни от най-старите и престижни комуникационни награди в целия свят. Организират се от The Holmes Report, независимо издание, насочено към комуникационната и маркетинг общност в корпорации, агенции и непрaвителствени организации.

Целият списък EMEA Sabre Awards 2018 може да видите тук

Държавата избра пет агенции за туристическа реклама в 15 страни за 7 млн. лв.

Рекламни кампании на българския туризъм в 15 държави на обща стойност от 7.11 млн. лв. предстои да стартират, след като туристическото министерство избра победители в конкурса за най-голямата рекламна кампания в чужбина за последните години. Сред страните, в които трябва да се проведе кампанията, попадат най-големите пазари за българския туризъм като Германия и Русия, както и съседни държави и такива в Централна и Източна Европа.

Конкурсът за рекламна кампания в Германия е спечелен от "Медиа планинг груп" с оферта от 762 хил. лв. Компанията е част от комуникационната група Havas Group.

Сдружението ДЗЗД "Ню Маккан" ще проведе рекламната кампания на България във Великобритания, печелейки конкурса с цена от над 901 хил. лв. В него влизат "Маккан Ериксон София", чийто управител Десислава Олованова е и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), както и дружеството "Ню икономик солушънс", собственост на Евелина Куртева, което е основано през есента на 2017 г. За пазар Великобритания беше подадена оферта и от сдружение "Криейтив медия-4", което включва "Аргент 2002", "Интерпартнерс", Георги Павлов и Петя Запренова. Офертата на класираното на второ място обединение е била 944 хил. лв.

ДЗЗД "РУ - Комм", в което влизат компаниите "От-до консулт" и "Идея комм", печели поръчката за рекламна кампания в Русия, Украйна, Молдова и Беларус с цена от 1.78 млн. лв. PR aгенцията "От-до консулт" e собственост на журналиста Мирослава Баджева и бившия програмен директор на "Нова телевизия" Олга Лозанова. Другият партньор в консорциума - "Идея комм", е една от най-големите агенции за външна реклама, като в борда на директорите влизат Милен Попов, Асен Кръстев и Евгени Тодоров.

"Директ медия Крес" ще проведе рекламната кампания на регионалните пазари - Гърция, Сърбия, Турция, Македония и Румъния, при цена от 1.73 млн. лв. Компанията е част от групата Direct Media Group Bulgaria, собственост на Красимир Петков, и се счита, че е свързана с Красимир Гергов, който бе президент на една от първите рекламни агенции "Крес", а през 2013 г. придоби сръбското дружество Direct media, което дотогава бе собственост на лидера на сръбската Демократическа партия Драган Джилас.

PR агенцията АПРА, собственост на Томислав Цолов и част от групата APRA Porter Novelli, ще проведе рекламната кампания на България на централноевропейските пазари - Полша, Чехия, Словакия и Унгария. Компанията бе единствен кандидат за тази позиция с оферта от 1.74 млн. лв.

Повече по темата тук

Дигитален бизнес

Рекламодателите и инвеститорите могат да са по-спокойни след разпита на основателя на Facebook пред Конгреса

[Reuters]

Петият най-богат човек в света и изпълнителен директор на най-масовата социална платформа в историята на човечеството е подложен на агресивен петчасов разпит в зала, пълна с хора, които не крият, че не го харесват. Но именно това се случи през миналата седмица на Марк Зукърбърг, след като се изправи пред търговската и правната комисия на американския Сенат. Инвеститорите в компанията имаха (и продължават да имат) много причини да се притесняват. По време на изслушването например за пръв път дискусията дали Facebook е монополист се превърна от разговор в истински политически дебат. Но въпреки дългия и подробен разпит Зукърбърг излезе от него спокоен, и то без да навреди на компанията си.

Самият модел на Facebook, базиран основно на приходи от реклами (над 98% от оборота на социалната мрежа идва от тях), също бе подложен на изпитание доколко е устойчив. В крайна сметка обаче инвеститорите явно са доволни от чутото и видяното, защото акциите на Facebook се вдигнаха с 5% и възстановиха голяма част от загубеното след началото на скандала с Cambridge Analytica, който постави въпроса доколко са защитени личните данни на потребителите.

Зукърбърг много държеше да насочи вниманието на 44-има сенатори, които го слушаха на живо, към един прост факт: Facebook не продава информация нито на рекламодатели, нито на когото и да било. Facebook е просто една добре замислена и безотказно работеща машина за насочване на реклами към нюзфийда на своите потребители. Самите рекламодатели също не купуват информация от Facebook, те просто искат да бъдат насочвани с алгоритмите на социалната мрежа към правилните потенциални клиенти.

Повече по темата тук

Медиен бизнес

Един от двата опозиционни ежедневника в Унгария спира да излиза

[Reuters]

"Заради финансовите проблеми на всекидневника Magyar Nemzet собствениците решиха да прекратят издателската дейност на медийното съдържание от 11 април 2018 г. Затова Magyar Nemzet и неговата онлайн версия mno.hu ще затворят." Това изявление на издателите на един от двата унгарски опозиционни всекидневника беше разчетено като пореден сигнал за влошаващите се медийни свободи в страната, след като премиерът Виктор Орбан спечели трети пореден мандат на изборите в неделя.

Моментът на обявлението – два дни след парламентарния вот, подсказва, че затварянето на вестника има политически измерения и ще бъде крайъгълен камък в постепенното изчезване на независими медии в Унгария, което според Брюксел подчертава плъзгането на страната към авторитаризъм, пише Reuters.

Magyar Nemzet излиза от 80 години и е собственост на магната Лайош Шимичка – някогашен съюзник на Орбан, превърнал се в един от най-големите му противници в предизборната кампания. Медийните активи на Шимичка, които преди са били доста доходоносни, претърпяват тежки загуби след разрива с премиера и след лишаването им от държавна реклама. Издателят на Magyar Nemzet също така затваря радио Lanchid и ще търси купувачи за други активи от групата на Шимичка.

Повече по темата тук

Cartoon Network кани децата да участват в конкурс за анимация

От 16 април започва четвъртото издание на творческото състезание Студио "Въображение" на детския канал Cartoon Network. To ще се проведе iмежду 16 април и 13 май. В него могат да участват деца и юноши от 6 до 14-годишна възраст, като се състезават в три категории - за рисунка на измислен анимационен герой, за сценарно табло или за кратка анимация. Участието става през страницата на Студио "Въображение". На нея може да бъде намерена информация за надпреварата и да бъде открита пълна гама полезни съвети за подготвяне на творческите материали. Партньори на състезанието тази година са платформата за онлайн уроци "Уча.се" и детската медия "Първите седем". Детският център "Фънтопия" пък осигурява големите награди за трите първи места - по един уникален ховърборд.

Рекламен бизнес

WPP без Мартин Сорел
Изпълнителният директор на WPP Сър Мартин Сорел

[Reuters]

Изпълнитeлният диpeĸтop нa нaй-гoлямaтa peĸлaмнa гpyпa в cвeтa - WРР Cъp Mapтин Copeл нaпycнa пocтa cи. С този акт той пpиĸлючвa ĸapиepaтa cи в ĸoмпaниятa, пpoдължилa три дeceтилeтия, пo вpeмe нa ĸoятo ce пpeвъpнa в един от нaй-дoбpe плaтeните мeниджъри.

73-гoдишният Copeл, ĸoйтo e eдин oт ocнoвaтeлитe нa ĸoмпaниятa, ce пeнcиoниpa, a WРР тeпъpвa щe мy тъpcи зaмecтниĸ. Πpичинa зa нaпycĸaнeтo мy e вoдeнoтo cpeщy нeгo paзcлeдвaнe пo пoдoзpeния в нeпpaвoмepнo пoвeдeниe. He ce yтoчнявaт дeтaйли, eдинcтвeнoтo cигypнo e, чe нapyшeниeтo нe e cвъpзaнo c пapи.

"Peшиx, чe в интepec нa нaшитe ĸлиeнти, в интepec нa вcичĸи aĸциoнepи, гoлeми и мaлĸи, и в интepec нa вcичĸи ocтaнaли зaинтepecoвaни cтpaни e нaй-дoбpe дa ce oттeгля", зaяви Copeл в изявлeниe.

Pъĸoвoдитeлят мoтивиpa oттeглянeтo cи c фaĸтa, чe paзcлeдвaнeтo cpeщy нeгo "пpocтo нaлaгa твъpдe гoлям нeнyжeн нaтиcĸ въpxy бизнeca".

Ho тoй yвepи, чe бъдeщeтo пpeд peĸлaмнaтa гpyпa e cвeтлo и тя щe ce cпpaви c пpeдизвиĸaтeлcтвaтa. "B минaлoтo имaмe тpyдни бypи. И нaшитe виcoĸo тaлaнтливи xopa винaги пeчeлexa", пpипoмни oпитният бизнecмeн.

Πpeдceдaтeлят нa бopдa нa WРР Poбepтo Kвapтa вpeмeннo щe pъĸoвoди ĸoмпaниятa дo нaзнaчaвaнeтo нa нoв изпълнитeлeн диpeĸтop.

Copeл зacтaвa нaчeлo ĸoмпaниятa пpeз 1985 г., пpeвpъщaйĸи я oт cĸpoмнa фиpмa зa пpoизвoдcтвo нa ĸoшници зa пaзapyвaнe в peĸлaмeн гигaнт c бизнec зa 20 млpд. пayндa, cвъpзвaщ 400 aгeнции и пoвeчe oт 200 000 cлyжитeли. Cpeд члeнoвeтe нa гигaнтa ca вoдeщи peĸлaмни ĸoмпaнии ĸaтo Оgіlvу & Маthеr, Каntаr Grоuр, Ноgаrth Wоrldwіdе и Yоung & Rubісаm.

Toй e eдин oт нaй-дългoгoдишнитe pъĸoвoдитeли в лoндoнcĸoтo Сити, a cъcтoяниeтo мy ce oцeнявa нa cтoтици милиoни пayндa. Moжe дa пoлyчи близo 20 млн. пayндa oт aĸциитe нa ĸoмпaниятa пpeз cлeдвaщитe 5 гoдини. Cъp Mapтин пpитeжaвa oĸoлo 2% oт ĸoмпaниятa - дял нa cтoйнocт oĸoлo 300 млн. пayндa.

Дa мy бъдe нaмepeн aдeĸвaтeн зaмecтниĸ e изĸлючитeлнo пpeдизвиĸaтeлcтвo ĸaĸтo зa ĸoмпaниятa, тaĸa и зa бъдeщия мy нacлeдниĸ.

Повече тук

Свободни позиции:

Publicis обяви свободна позиция за старши експерт медиа планиране

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите

Интернет гигантът вече не е предпочитаната социална мрежа сред младежите

13 юли 2018, 14212 прочитания

"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция "Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция

Тя ще обслужва всички брандове на компанията на българския и румънския пазар

12 юли 2018, 2130 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

Стажове, стипендии, конкурси (9 - 15 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Спортът - от телевизора към браузъра

Големите технологични компании навлизат в бизнеса с разпространение на спортно съдържаниe

Летище в предконцесионно броене

Есента държавата ще преброи инвеститорите, които искат концесията на летище София. Неофициално имена на желаещи вече се появиха

Въведение в софийското улично изкуство

По следите на "артисти, райтъри и вандали"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Арт пространство: място 167

Едно от най-новите пространства за изкуство в София се помещава в къща, построена от неизвестен архитект през 1897 г.

Бургаски киновечери

Фестивалът разчита на интересна концепция и богата програма

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Путин и Тръмп дадоха знак за по-добри отношения, китайската икономика забавя ръста си

Емисия

DAILY @7PM // 16.07.2018 Прочетете