С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 апр 2018, 12:07, 8850 прочитания

Спортът - от телевизора към браузъра

Големите технологични компании навлизат в бизнеса с разпространение на спортно съдържаниe

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Facebook спечели правата за излъчване на Висшата лига в четири страни в Азия

Сделката за футболното първенство на Англия е на стойност близо 260 млн. паунда

9 юли 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 май)

Агенцията "DDB София" е с ново име; Пазарът на интернет реклама за пръв път надмина 100 млн. лв.; Станя Георгиева е новият маркетинг мениджър на foodpanda и др.

1 май 2018

Netflix подготвя 1 млрд. долара инвестиции в Европа

Компанията залага на доказана стратегия със собствени продукции

24 апр 2018

Как за 20 години Netflix промени филмовия бизнес

Някогашният стартъп празнува с добри показатели за тримесечието

18 апр 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 април)

Сър Мартин Сорел напуска WPP; "Кока-Кола" избра DigitalID за своя дигитална агенция; "Интеримидж" поема публичните комуникации на Cargill Bulgaria; Фестивалът на креативната индустрия в България ФАРА ще се проведе от 7 до 9 юни; Българска PR агенция e сред номинираните за EMEA SABRE Awards 2018; Българин е финалист в годишните награди на Межденародната асоциация за измерване и оценка на комуникацията

17 апр 2018
Медийните компании са принудени да разширят портфолиото си и да започнат да предлагат стрийминг услуги.
От години международните спортни събития са сред най-големите източници на приходи за телевизионните компании. Съдържанието покрива широк сегмент от верни аудитории, което води и до привличането на рекордни рекламни инвестиции. Милиардната индустрия обаче е на прага на една от най-големите си трансформации, а технологичните гиганти като Facebook и Amazon отново са основните двигатели на промените.

"Заключени" в телевизията, спортните събития изпитват затруднение да отговорят напълно на търсенето на по-младите зрители, за които отдавна вече дигиталните медии се явяват основен източник на съдържание. Затова и в следващите няколко години очакванията са именно те да бъдат сред основните играчи в наддаването за правата на някои от най-големите спортни надпревари.

Според Ричард Хемпсън, старши вицепрезидент на компанията за пазарни проучвания на GroupM ESP Properties, цитиран от изданието Variety, технологични гиганти като Amazon, Facebook, Twitter, YouTube, Verizon и Yahoo имат всички шансове да станат основен източник на спортно съдържание поради две основни причини – имат големи бюджети, с които да наддават за правата на събитията, и знаят как да управляват съдържанието в платформите си.

Телевизионните права за излъчване на повечето американски спортове и световни и олимпийски първенства са разпределени до 2021 г. Дотогава обаче технологичните компании могат да тестват възможностите си за управление на европейско спортно съдържание. Още тази година например ще бъдат отворени за придобиване правата на Английската висша лига, за която според различни източници основен претендент е Amazon.

Макар още да няма яснота за конкретните цели на технологичните гиганти и мащабите на инвестициите им, ако пожелаят, те сравнително лесно биха могли да изключат медийните компании от надпреварата, които вече страдат финансово заради по-ниските отчетени рейтинги на някои от най-големите спортни събития и намалените рекламни бюджети. Тази година например големи рекламодатели на зимните олимпийски игри, сред които General Motors, AT&T и P&G, съкратиха разходите си за събитието. Причините са, че някои от тях се обръщат към по-таргетирани медии и дигитални платформи, а други се притесняват за гледаемостта на събитието като отражение на промените в навиците на потребителите.



Първи спортни стъпки

Facebook от своя страна още тази година открито заяви интереса си към спортните събития. През януари компанията назначи Питър Хътън, преди това главен изпълнителен директор на Eurosport, собственост на групата на Discovery, да оглави екипа за стрийминг на живо на спортни събития. Миналата година пък социалната медия предложи инвестиция от 600 млн. долара на търга за правата за излъчване на индийската висша лига по крикет за период от 3 години. Наддаването обаче в крайна сметка беше спечелено от медийната компания Star India, която плати 2.6 млрд. долара.

Целта на Facebook е да разпространява спортното съдържание на живо през новата си видеоплатформа в САЩ Facebook Watch, където вече се излъчват предавания на някои от големите медийни компании като Conde Nast и Heart. "Смятаме, че спортното съдържание естествено пасва на Facebook, защото то по своята същност е както социално, така и много популярно", коментира пред Variety глобалният директор за спортни партньорства във Facebook Дан Рийд.

Другият голям потенциален играч в излъчването на спортни събития - Amazon, има друга стратегия. Компанията цели да привлича повече потребители към абонаментната услуга Prime, която включва и неограничен достъп до видеосъдържание и продукции. До момента спортната програма на Amazon включваше 11 срещи от последния сезон на NFL в Thursday Night Football, чиито права преди това се държаха от Twitter. През платформата Prime Video те отчетоха 18.7 млн. гледания в 224 страни и територии по света със 17% по-висок рейтинг от този на социалната платформа. Amazon подписа също и двегодишен договор за излъчване на световния турнир по плажен волейбол AVP Pro. През платформата си за стрийминг на електронни спортове Twitch компанията разшири съдържанието си, като сключи сделка с NBA за излъчването на шест мача на седмица от игрите по време на сезона. Въпреки това компанията не коментира в публичното пространство бъдещите си плановете за развитие на спортното съдържание.

Един от големите спортни удари направи телеком гигантът Verizon, собственик на Yahoo, който сключи договор с NFL на стойност близо 2 млрд. долара за излъчване на надпреварите през мобилните устройства на потребителите в САЩ. Компанията започна партньорство и с NBA, предлагайки абoнаментна услуга за предаване мачовете на живо, разширявайки дигиталното си спортно звено, което включва и Yahoo Sports. Старшият вицепрезидент на Verizon Брайън Ангиоле коментира пред Variety, че целта им е да притежават спорта за мобилни устройства в съзнанието на потребителите.

Медиите отвръщат

В течение на промяната за излъчването на спортни събития медийните компании няма да останат безучастни. Някои от големите групи дори вече започнаха да преструктурират съдържанието си в отговор на миграцията на потребителите към дигиталните канали.

В отговор на тенденцията миналата година Walt Disney придоби мажоритарен дял от стрийминг платформата BAMTech, създадена от бейзболната лига MLB, за 2.6 млрд. долара. Услугата вече е част от мрежата на спортната телевизия ESPN, като потребителите имат достъп на база месечен абонамент.

NBC от своя страна преди две години формира звеното Playmaker Media за видеострийминг, а през лятото представиха услугата NBC Sports Gold, през която предават на живо първенства от Висшата лига, надпревари по колоездене, ръгби и др. През мобилното си приложение групата излъчва над 20 хил. часа годишно надпревари на живо, като тази година времето ще се увеличи заради спечелените права за зимните олимпийски игри.

Turner Sports, част от групата Turner Broadcasting, сключи тригодишен договор за правата на УЕФА, като излъчва над 340 мача на сезон. Очакванията са компанията да лансира отделна стрийминг услуга, която да обедини с дигиталния си бранд Bleacher Report.

Основната причина обаче медийните компании да засилват стрийминг услугите си не е просто за разширяване на каналите си. По този начин те могат да разполагат с повече данни за потребителите и тяхното поведение, които след това да анализират и използват в стратегията си за развитие на телевизионното им съдържание.

Засилената конкуренция заради навлизането на технологични компании на пазара на спортни събития принуждава медийните конгломерати също да разширят съдържанието си чрез придобиването на други компании. В края на миналата година например Disney обяви, че купува филмовия, телевизионния и международния бизнес на 21 Century Fox на Рупърт Мърдок за 52.4 млрд. долара. Според CNBS сделката ще увеличи регионалните спортни канали на Disney с 22, прибавяйки ги към групата на ESPN.

През годината също стана ясно, че най-големият кабелен оператор в САЩ - Comcast, е готов да предложи 31 млрд. долара за британската телевизия Sky News, в която Мърдок държи 39% от акциите й. В надпреварата за придобиване на Sky се включи и Disney, като избраният краен купувач ще успее да увеличи спортното си съдържание с повече от четири международни канала. "За телевизионните медийни групи има смисъл да използват спорта за извличане на добавена стойност – агрегиране на голяма аудитория, реклами, популяризиране на другите си канали и програми. За технологичните компании обаче смисъл няма", казва през Variety Дейвид Гандлър, изпълнителен директор и съосновател на телевизионния стартъп FuboTV. Той добавя, че в дългосрочен план не предвижда Facebook, Amazon или Netflix сериозно да навлязат на пазара и да придобиват телевизионни спортни права на големи първенства за милиарди долари. Според главния директор "Дигитални медии" в NBC Sports Group Рик Корделия телевизионното съдържание все още не може да бъде надминато по достигане на масовата аудитория.

Спортното съдържание ще продължи да бъде атрактивно за играчите на пазара и повече от всякога те ще трябва да се адаптират към новите навици на потребителите, с които обаче технологичните гиганти са вече добре запознати.


Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 юли) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 юли)

"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция; Local Planet International основа нова агенция на българския пазар; Facebook спечели правата за излъчване на Висшата лига в четири страни в Азия; ПСЖ подписа рекламен договор за три години с Renault и др.

17 юли 2018, 671 прочитания

Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите

Интернет гигантът вече не е предпочитаната социална мрежа сред младежите

13 юли 2018, 18817 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

Стажове, стипендии, конкурси (9 - 15 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 април)

Десислава Димова е новият управляващ директор на New Moment New Ideas Sofia; APRA Porter Novelli спечели комуникационното обслужване на пица Domino’s; КЗК санкционира "Музикаутор" с близо 60 хил. лв. заради БНР; Дарина Иванова е новият маркетинг директор в "Huawei България"; Knowbox спечели PR обслужването на Lenovo и др.

Хапка вкусно и полезно

Константин и Сана Драгови произвеждат сурови десети, като предлагат здравословна алтернатива на познати вкусове

Въведение в софийското улично изкуство

По следите на "артисти, райтъри и вандали"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Арт пространство: място 167

Едно от най-новите пространства за изкуство в София се помещава в къща, построена от неизвестен архитект през 1897 г.

Забранената книга

Как конфискуваната от съда книга Farina за наркотрафика в Испания през 90-те години се превърна в бестселър, а сериалът по нея оглави телевизионния праймтайм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Собственикът на болници Михаил Тиков купува ИПК "Родина" за 40 млн. лв., приходите на "Теленор" растат, КЗК ще разгледа новите такси на КФН

Емисия

DAILY @7AM // 18.07.2018 Прочетете