Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 април)

Десислава Димова е новият управляващ директор на New Moment New Ideas Sofia; APRA Porter Novelli спечели комуникационното обслужване на пица Domino’s; КЗК санкционира "Музикаутор" с близо 60 хил. лв. заради БНР; Дарина Иванова е новият маркетинг директор в "Huawei България"; Knowbox спечели PR обслужването на Lenovo и др.

5770 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Десислава Димова е новият управляващ директор на New Moment New Ideas Sofia

Десислава Димова заема позицията управляващ директор в рекламната агенция от април, като сред основните й цели ще бъде да помогне на клиентите на New Moment New Ideas да достигнат по-бързо, лесно и ефективно до своите потребители. До момента оперативното ръководство на фирмата се изпълняваше от съсобственика Ненад Лозович, който остава управляващ партньор с повече координационни и стратегически функции за региона. Сред клиентите на рекламната агенция са Toyota, ЕКО България, Huawei, OBB, Sanofi, "Пенсионен фонд Доверие", Via Vinera, "Итал фуудс", "Идеал Стандарт", Inter Cars, "Каменица", веригите спортни магазини BUZZ и Sport Vision и др.

Десислава Димова има дългогодишен опит в сферата на рекламата, като е била от страната както на рекламните агенции, така и на рекламодателите. Тя започва кариерата си в McCann Erickson Sofia, а след това заема управленски позиции в Първа инвестиционна ианка и Обединена иългарска ианка. В продължение на четири години е част от състава на Етичната комисия за реклама към Националния съвет за саморегулация в България. "Зад дигитализацията, интегрираните кампании и комуникационните решения стои една основна причина за нашата работа – човекът или потребителят. Вярвам, че днешните иноватори споделят една обща черта и дори в сърцето на дигиталната революция разбират, че нещата са повече от технологии. Защото човекът е душата на "машината", коментира тя пред медиите.

APRA Porter Novelli спечели комуникационното обслужване на пица Domino’s


PR агенцията APRA Porter Novelli Balkans Communication Group започна съвместно партньорство с Domino’s Pizza в България за комуникационно обслужване на компанията през 2018 г. Сред основните отговорности на агенцията ще бъде разработването на проекти в сферата на връзките с медиите и организирането на събития. Domino’s навлезе на българския пазар през 2010 г., като към момента има 17 ресторанта в София и Пловдив, а до края на годината планира броят на обектите да се увеличи до 24.

APRA Porter Novelli е основана през 1994 г., като през 2012 г. открива първите си офиси извън България, а три години по-късно обединява всичките си филиали в APRA Porter Novelli Balkans Communication Group, която включва България, Сърбия, Македония, Албания, Косово, Босна и Херцеговина, Черна гора.

КЗК санкционира "Музикаутор" с близо 60 хил. лв. заради БНР

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на "Музикаутор" санкция от 56 678 лв. за злоупотреба с господстващо положение. Нарушението се изразява в поведението на сдружението в отношенията му с БНР и следващата от това невъзможност за общественото радио да използва в програмите си репертоара на "Музикаутор".

КЗК е установила нарушение по чл. 21, т. 5 от Закона за защита на конкуренцията, изразяващо се в злоупотреба с господстващо положение на пазара на предоставяне на права за излъчване на музикални и литературни произведения от репертоара на "Музикаутор" по безжичен път, предаването или препредаването на произведенията по електронна съобщителна мрежа за доставчици на радиоуслуги на територията на страната, което може да предотврати, ограничи или наруши конкуренцията и да засегне интересите на потребителите посредством необосновано прекратяване на съществуващите договорни отношения с Българското национално радио, с което се препятства осъществяваната от радиото дейност.

КЗК е установила, че от преговорите, водени между БНР и "Музикаутор", и от цялостното поведение на "Музикаутор" в тази връзка може да се направи извод, че прекратяването на действащия договор между страните представлява начин за постигане на исканите от сдружението условия за определяне размера на дължимите му възнаграждения за лицензирането на съответните права. Чрез прекратяването на договора с БНР "Музикаутор" лишава националното радио от възможност за ефективно конкуриране на пазара, на който последното осъществява дейност.

От сдружението твърдят, че не злоупотребяват с господстващо положение. "Предвид това, че "Музикаутор" изпълнява своята дейност в съответствие с всички изисквания на българското и европейското законодателство, ние сме длъжни да третираме равнопоставено ползвателите от един и същ сектор. Ето защо организацията ще предприеме всички предвидени в закона действия, за да оспори определеното като "не особено тежко" нарушение, да докаже правотата си и да защити интересите на творците", коментираха от организацията. "Музикаутор" уточнява, че след подписването на новия договор с БНР българските автори ще получат 65% повече за творчеството си.

Дарина Иванова е новият маркетинг директор в "Huawei България"

На ръководната позиция Дарина Иванова ще отговаря за маркетинговата стратегия на мобилните устройства на "Huawei България" и ще управлява отношенията с бизнес партньори на българския и македонския пазар. Тя има над 17 години опит в областта на рекламата, като по-голямата част от кариерата й протича в рекламната агенция Publicis, част от комуникационната група Publicis One, където заема различни позиции, сред които директор "Нов бизнес и стратегическо планиране", заместник управляващ директор на агенцията и член на управителния съвет. Преди да бъде назначена за маркетинг директор в "Huawei България", тя работи като маркетинг директор в стартиращата кампания DizzyRiders.bg. "Сферата на мобилните технологии е бързо развиваща се и динамична индустрия, в която крайният потребител задава посоката на развитие. За мен е предизвикателство и чест да поема тази позиция, за да може да продължим заедно с целия екип в компанията да отговаряме по най-добрия възможен начин на интересите и очакванията на българските потребители на мобилни устройства", коментира за медиите Иванова.

Knowbox спечели PR обслужването на Lenovo

Маркетинг агенцията Knowbox поема PR обслужването на Lenovo за продуктите компютри, таблети и умни устройства, както и сървъри, решения за съхранение, софтуер и услуги. Двете компании са сключили договор за партньорство за период от една година, което ще включва организиране на събития и дигитални комуникации. Сред клиентите на Knowbox са още ePay.bg, EasyPay, Oracle Bulgaria, Disney, Lidl, Съюзът на пивоварите в България и др.

AMI Communications отново поема безвъзмездно PR обслужването на София прайд 2018

За втора поредна година комуникационната агенция AMI Communications ще предостави безвъзмездно услугите си на организационния комитет на София прайд 2018, поемайки PR обслужването на събитието, което ще се проведе под мотото "Различни хора, равни права!". Компанията ще отговаря за връзките с медиите на мирното шествие, както и допълнителните комуникационни активности около подготовката му. Целта на партньорството е създаването на обществен дебат и противодействие на предразсъдъците и дискриминацията.

Наближава крайният срок за кандидатстване в рекламното състезание New Stars

Български специалисти в областта на маркетинга и рекламата отново могат да кандидатстват в националния кръг на международното състезание New Stars, чрез който да си осигурят място на тазгодишния рекламен фестивал Ad Stars в Пусан. Конкурсът е отворен за рекламисти на възраст под 30 години или с под 3 години опит в сферата. Крайният срок за регистрация е 25 април на сайта на надпреварата, а два дни по-късно участниците ще получат бриф, който да развият в проект най-късно до 30 април. Рекламните решения ще се оценяват от местно жури, съставено от Виктория Николова, старши копирайтър в DDB Sofia, Александър Братимиров, творчески директор в Saatchi&Sааtchi Sofia, Желез Атанасов, директор "Стратегии" в Noble Graphics, Петър Кесерджиев, творчески директор в All Channels Communication, и Александър Антонов, творчески директор в NEXT-DC.

Удължен е срокът за подаване на заявки в "PR приз 2018" на БДВО

PR агенции, рекламодатели и неправителствени организации могат да подават заявки за тазгодишния конкурс на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) "PR приз 2018" до 28 април. Той цели да отличи най-добрите PR практики и постижения през изминалата година. Желаещите да се включат в конкурса трябва да попълнят електронната форма за кандидатстване. Публичните представяния на заявките ще се проведат от 11 до 13 май, а официалната церемония по награждаването ще се проведе на 22 май.

Тази година участниците в "PR приз" ще се състезават в общо 16 категории. Това са "Корпоративна комуникационна кампания", "Кампания за устойчиво развитие/корпоративна социална отговорност", "Комуникационен проект в неправителствения сектор", "Комуникационен проект в публичния сектор", "Зелени комуникации и градска среда", "Проект за вътрешни комуникации", "Комуникационен проект за продукт или услуга", "Специално събитие", "Комуникационен проект на медия", "Кризисни комуникации", "Дигитална кампания или проект", "Имиджмейкинг", "Студентски комуникационен проект", "Комуникационна агенция на годината", "Вътрешен комуникационен отдел на годината" и "Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding".

През май ще се проведе първият Форум на комуникационната индустрия

В рамките на първия "Форум на комуникационната индустрия" български професионалисти от сферата и международни лектори ще направят обзор на рекламния пазар през изминалата година и ще очертаят тенденциите, които индустрията очаква през 2018 г. Събитието ще се проведе на 9 май в Sofia Event Center под мотото "Глобални посоки – локален фокус", а основната тема на форума ще бъде трансформацията в комуникационния бизнес, в потребителските нагласи и в дигиталната среда. Събитието се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) в партньорство с Ogilvy Group Bulgaria.

Somersby разшири портфолиото си от продукти

Сайдерът Somersby, част от компанията Carlsberg Group, лансира на пазара нов вкус - диня. Изборът за новото попълнение в портфолиото на бранда е направен след проведено проучване на българските потребители, организирано от Epinion, което показва, че 77% от всички участници харесват именно вкуса на диня, пишат от компанията. Новата напитка е представена на пазара в началото на топлите месеци, когато се засилват продажбите на подобни продукти. Комуникационната кампания на новото Somersby с диня е дело на рекламната агенция Noble Graphics съвместно със студио "Кламер", режисьора Жоро Манов и екипа му и ще се излъчва на няколко пазара, сред които още Португалия, Полша и Китай.


Онлайн кампания на PURINA е сред финалистите в конкурса SABRE Awards

Кампанията "Ветеринарни лекари на живо" на бранда PURINA в сред петте финалисти в категорията "Кампания в социалните мрежи" на международния конкурс за PR услуги SABRE Awards. Инициативата се провежда на страницата във Facebook на компанията, където в реално време ветеринарни лекари дават информация и съвети на потребителите за техните домашни любимци. Всеки, който зададе въпрос в онлайн дискусията, пък получава ваучер за безплатен профилактичен преглед на своя домашен любимец в някоя от над 70 партньорските клиники. Кампанията е дело на агенцията APRA Porter Novelli и през май на големия финал в Амстердам ще се бори за голямата награда в тазгодишния конкурс SABRE Awards.

Дигитален бизнес

След скандала с Facebook лидерите в технологиите все повече се превръщат от "спасители" в "заплаха"

През последните 15 години интернет преобърна бизнес моделите не на компании, а на цели индустрии. Никой не се възползва по-добре от тази революция от Facebook, Google, Amazon и Apple. Четирите водещи компании (в комбинация с Microsoft) владеят толкова голяма част от ежедневието ни, че информацията ги е превърнала в абсолютни колоси, които трудно могат да бъдат контролирани.

Рекламният сектор е пример как Facebook и Google не просто навлязоха на пазара, а се превърнаха в самия пазар. Те установиха монопол при дигиталната реклама. Причината е проста: вашите лични данни им дават възможност да са удивително добри в таргетирането. От което пък са се възползвали неизчислим брой компании – от малкия и средния бизнес до световни конгломерати.

Повече по темата може да прочете тук

Медиен бизнес

Британският медиен регулатор разследва руската RT

Британският медиен регулатор Ofcom започна седем разследвания дали руската телевизия RT e нарушила правилата за безпристрастност и обективност в предаванията си след отравянето на руския двоен агент Сергей Скрипал в английския град Солсбъри миналия месец. "Станахме свидетели на значително увеличение на броя програми, което изисква разследване", коментира говорител на регулатора. Ofcom предупреди, че продуцентът на телевизията може да загуби правото си да излъчва във Великобритания, ако не премине успешно проверката. Русия от своя страна отвърна, че ако това се случи, ще бъдат премахната всички британски медии от страната.

Повече тук

Големите технологични компании навлизат в бизнеса с разпространение на спортно съдържаниe

В последните години спортните събития, излъчвани по телевизията, изпитват затруднение да отговорят напълно на търсенето на по-младите зрители, за които отдавна вече дигиталните медии се явяват основен източник на съдържание. Затова и в следващите няколко години очакванията са именно те да бъдат сред основните играчи в наддаването за правата на някои от най-големите спортни надпревари, които ще бъдат преразглеждани в близките две-три години.

Според Ричард Хемпсън, старши вицепрезидент на компанията за пазарни проучвания на GroupM ESP Properties, цитиран от изданието Variety, технологични гиганти като Amazon, Facebook, Twitter, YouTube, Verizon и Yahoo имат всички шансове да станат основен източник на спортно съдържание поради две основни причини – имат големи бюджети, с които да наддават за правата на събитията, и знаят как да управляват съдържанието в платформите си.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Ford стартира конкурс за нова глобална творческа агенция

Американската автомобилна компания Ford обяви, че стартира конкурс за избор на глобална творческа агенция. До момента производителят работеше с комуникационната група WPP и беше един от най-големите й клиенти. Напускането на Ford би бил втори голям удар за компанията, малко след като изпълнителният директор на рекламната група Мартин Сорел напусна поста заради разследване, свързано с финансови злоупотреби, и по-конкретно с нерегламентирано използване на фирмени средства. Говорител на Ford обяви, че компанията ще преразгледа някои части на рекламния си бизнес, за да участват в конкурса и други агенции, сред които ще бъде и WPP, пише изданието Adweek. Преразглеждането ще започне още идните седмици, но не е ясно кои други рекламни агенции ще участват. По данни на Kantar Media през изминалата година автомобилната компания е инвестирала 1.2 млрд. долара за реклама в САЩ, като глобално вероятно инвестицията е двойно по-голяма.

Повече тук

Spotify организира изложба на спирка на метрото в Ню Йорк в чест на Дейвид Бауи

Две години след смъртта на британският изпълнител Дейвид Бауи шведската платформа за музикален стрийминг Spotify отдава почит към творчеството му, правейки своеобразна изложба на спирка на метрото в Ню Йорк. Всяко произведение на изкуството включва информация от живота на Бауи и музиката му, която посетителите могат да намерят в приложението на Spotify. Пътниците в метрото дори могат да си купят карти за пътуване с неговия лик. Изложбата ще се помещава на спирката Broadway-Lafayette в Ню Йорк до 13 май.

Повече тук

Фотограф: Adweek
Фотограф: Adweek

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK