С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 апр 2018, 16:14, 4262 прочитания

"Нова броудкастинг груп" с ръст в приходите през първото тримесечие

Сделката по придобиване на групата от чешката PPF Group се очаква да приключи идните месеци

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първото тримесечие след подписването на споразумението за продажба на "Нова броудкастинг груп" на чешката PPF Group за 185 млн. евро, българският бизнес отчита двуцифрен ръст на приходите. Това става ясно от официалния отчет на собственика на медиата - шведската компания Modern Times Group (MTG). В него пише още, че делът на аудиторията в страната е намалял през периода януари – март 2018 г., но телевизионният рекламен пазар отчита ръст.

Сделката по продажбата на българската медийна група предстои да бъде одобрена от регулаторните органи, което се очаква да стане през второто тримесечие на годината. Към момента финансовите резултати на "Нова броудкастинг груп" са представени в отчета на MTG в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace.


"Капитал" изпрати запитване към "Нова броудкастинг груп" за по-подробна информация и коментар на финансовите им резултати, но все още няма отговор от българската компания.

Българската медийна група

"Нова" е най-голямата медийна група в България и се състои от седем телевизионни канала и 19 онлайн компании, които заедно са генерирали 100 млн. евро приходи за 2017 и 19.7 млн. евро оперативна печалба на "Нова" за 2017. В отчета на MTG за първото тримесечие на 2018 г. българската медийна група заедно с френския канал Trace отчитат приходи от 315 млн. шведски крони, или около 30.3 млн. евро, което е с близо 20% увеличение на годишна база. Оперативната печалба на международния развлекателен бизнес на MTG също бележи ръст от над 90% спрямо година по-рано, достигайки 40 млн. шведски крони. През януари беше започната и процедура по продажба на дела от 75% на MTG в Trace Partners S.A.S. на фонда TPG Growth за 40 млн. евро, като сделката ще бъде затворена официално отново през второто тримесечие на 2018 г.



Продажбата на "Нова броудкастинг груп" на PPF Group, управлявана от най-богатия бизнесмен в Чехия Петр Келнер, не беше изненада за пазара, още повече че до февруари MTG вече беше обявила продажбата си на всички международни бизнеси освен българския. По този начин шведската компания цели да развие дигиталния си бизнес за производство на съдържание. Част от сделката за българската медийна група е и придобиването на най-голямата онлайн компания "Нетинфо". Миналия месец Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че при нея е постъпило уведомление, по което е образувана преписка за концентрацията между "Нова броудкастинг груп" и онлайн компанията "Нетинфо", които, въпреки че попадаха в едно общо портфолио, оперираха на пазара като отделни дружества. Медийната компания държи 70% от "Нетинфо", а останалите 30% са на Радосвет Радев и Христо Христов, които водят също преговори за продажбата им.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Преструктуриране на бизнеса

Шведската група отчита положителни финансови резултати за първото тримесечие на годината. Общите приходи на компанията се равняват на 4.7 млрд. шведски крони, или над 450 млн. евро, което представлява органичен ръст от 9.2% на годишна база. Оперативната печалба на MTG преди данъци и лихви за периода януари – март 2018 г. е в размер на 237 млн. шведски крони в сравнение със 137 млн. шведски крони година по-рано.

След приключване на сделките MTG иска изцяло да се фокусира върху развитието си от разпространител изцяло в създател на различни видове медийно и дигитално съдържание. За целта компанията обяви, че във втората половина на годината ще отдели дейността си в две юридическа лица. Това ще бъдат MTG AB, който ще обединява платформите за електронни спортове, онлайн игри и дигиталното видеосъдържание. В компанията Nordic Entertainment Group ще остане скандинавският развлекателен бизнес на шведската група, както и MTG Studios и фирмата за заснемане на съдържание през лидери на мнение Splay Networks.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 878 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 4823 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пазарът на интернет реклама за първи път надмина 100 млн. лв.

Инвестициите са пораснали с 16% през 2017 г., показват данните на IAB България

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10