Под хартиена преса

Вестниците в България засега са най-потърпевши от повишаващата се цена на хартията

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

- Цената на целулозата и хартията по света се покачва заради недостиг на суровини и повишено търсене на опаковки.

- В България засега най-потърпевши са вестниците, където поскъпването от началото на годината е около 25%.

- В бранша са изправени пред избор да намаляват броя страници или да вдигат коричната цена.

Светът се дигитализира все повече и първосигналната логика е, че това трябва да значи по-малко използване на хартия и спад на цената й. На практика обаче на пазара се събира буря от други фактори, които въпреки намалялото търсене по тази линия водят до поскъпване през последните три-четири години. Консолидацията при производителите и закриването на производствени мощности в сектора се комбинират с пренасочване на предпочитанията от пластмасови към хартиени опаковки и бум на онлайн търговията, където те са необходими.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Интересно. На мен ми е любопитно най-вече как се развива цената на хартията за книги, както и за тоалетната хартия. При първите има непрекъснат темп на растеж - явно търсенето е много голямо и затова се получава така. Или пък е чисто спекулативно и който се върже, все е кяр. Но каквото - такова. Ще се наложи да свикваме с новите реалности.

    Нередност?
Нов коментар