Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2018, 9:27, 4255 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 май)

Агенцията "DDB София" е с ново име; Пазарът на интернет реклама за пръв път надмина 100 млн. лв.; Станя Георгиева е новият маркетинг мениджър на foodpanda и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Агенцията "DDB София" е с ново име

Рекламната агенция "DDB София" обяви, че сменя името си на guts&brainsDDB повече от 25 години след създаването й. От компанията обясняват, че с новото име целят да премахнат географските обозначения и граници и на тяхно място да отразят упоритостта на екипа агенцията и нестандартните решения, които предлага. "guts&brainsDDB отразява вродената упоритост и твърд характер на агенцията, както и нейната космополитност. Тя продължава да бъде горд член на семейството на DDB", коментира за медиите Христос Папаполизос, президент на "DDB Европа" за региона на Югоизточна Европа и страните от ОНД. В средата на миналата година компанията в България стана творчески хъб за агенциите от 23 държави в региона, част от DDB Group, и по този начин се превърна и в двигател на маркетинговите стратегии на групата. Йордан Жечев оглави творческия хъб в страната от позицията на регионален творчески директор. На нашия пазар guts&brainsDDB работи с "Теленор", "Обединена млечна компания", Allegro Group, Alpha Bank. Агенцията има реализирани кампании и за "Теленор" в Унгария.

Пазарът на интернет реклама за първи път надмина 100 млн. лв.



Инвестициите в интернет реклама в България продължават да растат, но с по-бавни темпове, а технологичните гиганти Google и Facebook си поделят все по-голям дял от питата. Това стана ясно на осмия форум на "IAB България". Данните показват още, че общият размер на нетните инвестиции в онлайн реклама достигат за пръв път 106.1 млн. лв. за 2017 г., което е с 16% повече спрямо 2016 г. От тях според изследването на "IAB България" двете платформи Google и Facebook заедно държат общо 64% от инвестициите е онлайн реклама в България, или общо около 63.6 млн. лв., които включват и реклама в YouTube. През изминалата година най-големият рекламодател в интернет е "Кауфланд България", следван от БТК (Vivacom) и Mondelez.
Повече по темата може да прочетете тук


Станя Георгиева е новият маркетинг мениджър на foodpanda

Станя Георгиева заема позицията на маркетинг мениджър на платформата за поръчки и доставки на храна foodpanda, като сред отговорностите й ще бъде управлението на маркетинговата политика на бранда, координация на маркетинговите програми в съответните отдели, анализ и оценка на пазара, както и планиране на комуникационна стратегия. Тя има над 10 години опит в областта на комуникациите, като сред компаниите, за които е работила, са "Нестле", "Филип Морис" и "Лореал". "Целта ни е да улесним максимално ежедневието на нашите потребители, като предлагаме качествена, бърза доставка на любимите храни чрез лесна за употреба дигитална платформа", коментира за медиите Георгиева.

"Нова броудкастинг груп" с ръст в приходите през първото тримесечие

Българската медийна група отчита двуцифрен ръст на приходите през първото тримесечие на годината. Това става ясно от официалния отчет на собственика на медиата - шведската компания Modern Times Group (MTG), в който финансовите резултати на "Нова броудкастинг груп" са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. В него пише още, че делът на аудиторията в страната е намалял през периода януари – март 2018 г., но телевизионният рекламен пазар отчита ръст.
Сделката по продажбата на "Нова броудкастинг груп" на чешката PPF Group за 185 млн. евро предстои да бъде одобрена от регулаторните органи, което се очаква да стане през второто тримесечие на годината.
Повече по темата може да прочетете тук

"БТВ медиа груп" отчита над два пъти ръст на печалбата през първото тримесечие

"БТВ медиа груп" отича над два пъти увеличение на оперативната печалба и 27% ръст на годишна база на приходите през първото тримесечие на тази година. Това показва публикуваният отчет на компанията - майка на българската група, Central European Media Enterprises (CME). Най-голям акционер в нея е американският медиен конгломерат Time Warner. Българският бизнес е с най-малък принос в общите приходи в сравнение с постъпленията от останалите държави - Чехия, Румъния и Словакия, където CME оперира. Според финансовия отчет на CME приходи за първото тримесечие на "БТВ медиа груп" възлизат на 19.4 млн. долара. Общо на цялата група са 139.2 млн. долара.
Повече по темата може да прочетете тук

Избраха победителите в конкурса Young Lions Bulgaria 2018

Младите рекламни специалисти София Алтова и Олга Стойчева от агенцията The Smarts бяха избрани за победители в конкурса Young Lions Bulgaria 2018 – Film, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) в партньорство с "Нова броудкастинг груп". Те представиха кратко видео по зададената тема "NOVA подкрепя българските филми". Продукцията, съставена от 1500 кадъра, е озаглавена "Поддържаща роля" и представя малка камера, която е управлявана от големи ръце, което според създателките символизира българското филмово изкуство и "главната поддържаща роля", която оказва телевизията. С видето София Алтова и Олга Стойчева ще се състезават в международния конкурс за млади таланти Cannes Young Lions 2018, част от програмата на най-големият рекламен фестивал в Кан. Там те ще разполагат с 48 часа, за да заснемат видео, след като получат задание от организаторите.
Видеото на победителите може да видите тук

Три български агенции са финалисти в международния конкурс SABRE Awards

Българските PR агенции United Partners и SiteMedia Consultancy получиха сертификати за отличие и заедно с агецията APRA Porter Novelli са сред финалистите на тазгодишното издание на един от най-големите международни PR конкурси SABRE Awards за пазарите в Европа, Близкия изток и Африка. От United Partners получиха сертификат за отличие в категорията Thought Leadership in PR за първа фаза от проекта Hack The Fake News, а за финала на надпревaрата се класираха с инициативата Mtel Media Masters, категория Public Education. Агенцията е и сред финалистите в категория "Агенция за годината" за Източна Европа. Сертификат за отличие беше връчен и на PR агенцията SiteMedia Consultancy за инициативата #MidWeekPRmeetUp в категорията PR Agency Marketing, а до финала стигна кампанията "Пух – първата бионик котка" в категория Healthcare Providers.
Кампанията "Ветеринарни лекари на живо" на бранда PURINA, изготвена от
APRA Porter Novelli, пък е сред петте финалисти в категорията "Кампания в социалните мрежи". Официалното събитие по обявяване и награждаване на победителите ще се състои на 23 май в Амстердам.

Обявиха програмата на първия Форум на комуникационната индустрия

На 9 май в Sofia Event Center ще се проведе първият "Форум на комуникационната индустрия" в рамките на български професионалисти от сферата и международни лектори ще направят обзор на рекламния пазар през изминалата година и ще очертаят тенденциите, които индустрията очаква през 2018 г. Програмата на събитието е разделена на три части. В първия панел "Бизнес трансформация" ще бъдат представени данни за инвестициите в реклама по канали и ще бъдат очертани пазарните тенденции през 2018 г. Във втората част фокусът на дискусиите и лекции ще бъде върху "Социалната трансформация" и поведението и навиците на потребителите. Събитието ще завърши с "Дигиталната трансформация" в сектора. Сред международните лектори на "Форум на комуникационната индустрия" ще бъдат Лий Хобс, вицепрезидент "Телевизия" за Европа, Близкия изток и Африка на Discovery Communication, и д-р Патрик ван Веен, експерт по социално поведение и основател на Apemanagement.
Цялата програмата на събитието може да видите тук

България по медийна свобода - при Турция, Русия и Беларус

В индекса за 2018 г. на международната организация "Репортери без граници", която изследва свободата на медиите в 180 държави, България е паднала с още две позиции, заемайки 111-о място. (За сравнение - през 2006 г., непосредствено преди приемането й в ЕС, беше 36-о място.) На предишното й 109-о място през 2017 г. сега е поставена Македония, която пък излиза с две места напред. Според доклада България не само е държавата в ЕС с най-несвободни медии, но е и единствената в членка на съюза, поставена в категорията "трудна ситуация", в която от Европа са само още Турция, Русия и Беларус. В глобалната класация страната е в една група с Боливия и Централноафриканската република.
Повече по темата може да прочетете тук

Филмовата компания "Ню имидж" може да придобие половината от вестникарския бизнес на Делян Пеевски

Дружеството на депутата от ДПС Делян Пеевски "Интръст" продава половината от бизнеса си с печатни медии на компанията "Ню имидж България". Това се казва в съобщение от името на двете компании, публикувано от няколко медии, сред които "24 часа", "Труд", "Стандарт" и агенция "Фокус".

В съобщението до медиите пише, че продавачът и купувачът са подписали предварителен договор, с който "Ню имидж" получава 50% от капитала на "Телеграф медиа" - дружеството, издател на вестниците "Телеграф", "Монитор", "Политика" и "Меридиан мач" и акционер в регионалната медия "Издателска къща "Борба". Към момента "Интръст" е едноличен собственик на "Телеграф медиа".

"Приключването на сделката ще се извърши след произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Печатните издания, предмет на сделката, са сред водещите в страната, като всекидневникът "Телеграф" е изданието с най-висок тираж и продаваемост на българския вестникарски пазар. "Ню имидж България" ЕАД създава специално за целта на сделката ново дъщерно дружество, което да придобие дяловото участие", се казва в съобщението. Името на новата компания не се съобщава. На този етап можем само да гадаем какви мотиви стоят зад подобна сделка. Със сигурност това не е първият случай, в който Пеевски обявява, че продава медиите си.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Facebook отчете огромен скок на приходите и печалбата

Facebook отбеляза скок на приходите и печалбата си през първото тримесечие. Основната причина отново е рекламният бизнес на компанията, който продължава да расте въпреки скандалите около събирането на лични данни и използването им за насочване на реклами. Инвеститорите бяха притеснени дали скандала с Cambridge Analytica ще се отрази на резултатите на фирмата и приеха с облекчение добрите новини. Това с условието, че той се разрази в края на периода и тепърва ще се отразяват ефектите, ако има такива. За първото тримесечие печалбата на Facebook е 5 млрд. долара, 63% скок спрямо същия период на миналата година. Приходите се вдигат с 49% до 11.9 млрд. долара, по-високо от средните очаквания на анализаторите от 11.4 млрд. долара. Лъвският дял от тях продължава да бъде мобилната реклама, на която се дължат 91% от всички рекламни приходи.
Повече по темата може да прочетете тук

Google също отчете скок на печалбата, но спад в рентабилността заради конкуренцията

Компанията - майка на Google, Alphabet отбеляза скок на печалбата, но намали маржа си заради големи разходи през първото тримесечие. Печалбата на гиганта за първите три месеца от годината е 9.4 млрд. долара. Анализаторите посочват, че разходите на Alphabet се вдигат, защото компанията използва все по-голям процент от приходите си, за да инвестира и да не губи позиции срещу конкурентите си като Amazon. Общите приходи на Alphabet за периода са 31.1 млрд. долара. Компанията продължава да разчита основно на приходи от реклама. "Силната икономика кара компаниите да отделят повече пари за реклама", коментира Иван Файнсет от Tigress Financial. Според него Google няма да усети голям ефект от скандала с Facebook.
Повече по темата може да прочетете тук

Приходите на Twitter са над очакванията на пазара

Социалната мрежа Twitter отчита ръст на приходите и на активните потребители през първото тримесечие на 2018 г., което е над очакванията на пазара. Освен това рекламодателите в Азия и други пазари извън САЩ засилват интереса си към услугите за реклами чрез видеосъдържание на дигиталната платформа. Приходите на компанията са нараснали до 669 млн. долара и надминават прогнозите на специалистите, като постъпленията от реклами са 575 млн. долара.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Comcast направи оферта от 22 млрд. паунда за Sky

Американският телеком Comcast отправи оферта за закупуването на британската платена телевизия Sky на стойност 22 млрд. паунда (31 млрд. долара), с което се противопоставя на вече договореното предложение за придобиване от Fox. Независимите членове на борда на Sky приветстваха предложението и заявиха, че оттеглят препоръката си акционерите да приемат офертата на Fox. Comcast предлага по 12.50 паунда за акция, като сделката ще бъде платена изцяло в брой. Офертата е с 16% по-висока от тази на Fox, която дава по 10.75 паунда на акция. Twenty-First Century Fox, която вече притежава 39% от Sky, заяви, че остава ангажирана с офертата за Sky, обявена на 15 декември 2016 г., и в момента разглежда възможностите.
Повече по темата може да прочетете тук

Netflix подготвя 1 млрд. долара инвестиции в Европа

Компанията за видеострийминг Netflix планира да похарчи 1 млрд. долара за оригинално съдържание в Европа. Това е опит да се наложи по-силно на континента, като заложи на вече изпитаната формула със създаването на сериали и филми специално за местния пазар. Netflix все още не е обявила официално намеренията си, но според източници на Financial Times компанията ще вдигне над двойно парите за инвестиции в оригинално съдържание в региона спрямо бюджета за миналата година. Netflix ще заложи както на англоезични филми и сериали, така и на продукции, насочени към Испания, Германия, Италия, Франция, Полша, Турция и Холандия.
Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

Brand New Ideas обяви вакантна позиция за младши графичен дизайнер.

New Moment Sofia обяви вакантни позиции за копирайтър, арт директор и графичен дизайнер.

Matrix IT Global and Services Bulgaria обяви вакантна позиция за marketing coordinator.

SeeNews обяви вакантна позиция за бизнес журналист с английски език и френски или испански език.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и главен оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 1727 прочитания

Брандовете и вирусът Брандовете и вирусът

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 2311 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Под монопола на Facebook и Google

Инвестициите в интернет реклама в България са нараснали с 16% през 2017 г. според "IAB България"

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10