Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 май)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 май)

За първи пък журито на ФАРА е разделено в три комисии; IKEA лансира нов рекламен клип; Започна кандидатстването за конкурса "Сайт на годината" и др.

3693 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

За първи пък журито на ФАРА е разделено в три комисии

През последните години най-големият рекламен фестивал за оценяване на творчески решения ФАРА, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), създаваше полемики в индустрията заради формирането на журито и обективността му. Тази година за първи път беше обявена промяна в модела и журито е разделено в три комисии според професионалната специализация на членовете му. Всяка от комисиите "Аудио-визуални форми и копирайтинг", "Художествено оформление и дизайн" и "Дигитални форми и креативно използване на медиа" е съставена от седем участници, като според асоциацията този подход ще зададе по-точни критерии за оценка от страна на журиращите и ще повиши тяхната прецизност. Категориите "Дигитална кампания" и "Интегрирана кампания", които носят най- много точки в класирането, ще бъдат оценявани от трите групи заедно. Увеличава се и общият брой на журито с цел в процедурата да участват повече агенции с различен профил.

В състава на журито на ФАРА 2018 г. влизат:

"Аудио-визуални форми и копирайтинг": Васил Петраков, творчески директор, guts&brainsDDB; Георги Цеков, творчески директор, Garlic Sofia; Константин Трендафилов, творчески директор, Publicis One; Марин Костов – Мъро, творчески директор, All Channels Group; Мария Милушева, творчески директор, Noble Graphics; Мартин Димитров, творчески директор, Nitram; Тошка Иванова, творчески директор, reforma.

"Художествено оформление и дизайн": Андрей Андреев – Вини, творчески директор, New Moment New Ideas Company; Илиан Илиев, творчески директор, Ogilvy Group Bulgaria; Кирил Стоянов, творчески директор, Graffiti BBDO; Надежда Трифонова, творчески директор, NRG Brands; Павлина Бонева, творчески директор, The Smarts; Петя Савова, творчески директор, Saatchi&Saatchi София; Радостин Христов, асоцииран творчески директор, MullenLowe Swing.

"Дигитални форми и креативно използване на медиа": Александър Гагов, заместник-управител, MediaS Com; Боряна Несторова, управляващ директор, Media Direction OMD; Ивелина Гичева - Николова, творчески директор, Tribal Worldwide София; Момчил Захариев, творчески директор, NEXT-DC; Петър Вълчев, творчески директор, Knoway; Радослав Неделчев, главен оперативен директор, Dentsu Aegis Network; Цанка Крушева, творчески директор, McCann Erickson Sofia.

IKEA лансира нов рекламен клип

Новата продукция на IKEA представя балкона като място за случки и емоции, където може да прекарваш добре както с половинката си, така и сам, показва първият клип от поредицата. Идеята за кампанията е вдъхновена от инициативата на компанията "Балконтурист", която преобрази редица градски балкони в места за приятни летни срещи. Клиповете са режисирани от Иван Москов, а идеята е на рекламната агенция The Smarts, с която IKEA работи от началото на годината. От агенцията уточняват за "Капитал", че всеки епизод от кампанията ще бъде заснет на различна локация и ще представя забавна история с неочакван край, а основното послание на проекта е, че продуктите на IKEA са подходящи за всяка ситуация и момент.

Започна кандидатстването за конкурса "Сайт на годината"

Български компании и създатели на сайтове могат да кандидатстват в надпреварата "Сайт на годината", организирана от "Фондация за активно развитие на уеб", която цели да отличи най-добрите онлайн проекти в различни области. Желаещите да се включат трябва да подадат заявките си на сайта на конкурса най-късно до 4 септември. Те могат да кандидатстват в общо 10 категории, а таксата за участие е 95 лв. Това са "Фирмен сайт", "Личен сайт", "Сайт на институция", "Сайт на събитие", "Електронен магазин", "Медиен сайт", "Блог", "Продуктов сайт", "Сайт за услуги" и "Мобилно приложение". Всички подадени уеб разработки ще се оценяват от жури, съставено от над 40 експерти по програмиране, уеб дизайн или дигитален маркетинг, което освен награди в съответните категории ще връчи и специални отличия за принос в развитието на българската уеб среда. Официалната церемония по награждаването ще се проведе в началото на октомври.

Рекорден брой заявки са подадени в конкурса "PR Приз 2018"

Общо 83 проекта на 66 организации ще се състезават за отличия в тазгодишния конкурс на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) "PR приз 2018". Сред участниците има общо 16 комуникационни агенции и 50 компании, неправителствени организации и институции, а най-много проекти ще се състезават в категория "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност". Промяна има и в оценяващото жури, част от което за първи път ще бъдат чуждестранни професионалисти от комуникационната сфера, а всяка от 16-те категории ще се оценява от различни членове на журито според специализацията им. Общо 19 човека ще оценяват заявките в два етапа. В първия ще поставят писмена оценка на представените материали, а в периода 11-13 май кандидатите ще имат публична защита. Церемонията по награждаването ще се проведе на 22 май.

Дигитален бизнес

Facebook прави директен конкурент на платформата за запознанства Tinder

Все още не е ясно кога ще бъде пусната новата платформа, като всеки потребител на Facebook ще може да направи отделен профил в нея. Този акаунт няма да се появява в новинарския поток на потребителя и няма да е видим за приятелите му в социалната мрежа, а ще е достъпен само до други, използващи същата услуга за запознанства. Facebook ще "събира" хора с близки интереси на базата на цялата си налична информация, а разговорите между тях ще стават през самостоятелно чат приложение, което е независимо от Messenger. Също така Зукърбърг уточни, че събраната информация от тази платформа няма да се използва за таргетирани реклами.

Повече по темата може да прочетете тук

Twitter планира да разшири възможностите за видеореклама в платформата

Социалната мрежа обмисля да позволи на издателите сами да продават pre-roll реклами (лансирани в началото на дадено видео – бел. ред.) в публикуваните от тях видеа, пише Wall Street Journal. Разработването на тази възможност е още в процес, тъй като в момента видеорекламите се продават през платформата на Twitter Amplify. Давайки по-голям контрол на издателите, това би могло да им помогне да увеличат приходите си от реклама, както и да предлагат по-големите рекламни пакети на компаниите. По този начин те ще могат и да контролират и рекламното съдържание, което се показва в публикуваните от тях видеа.

Повече тук

Google ще продава реклама в телевизионната си услуга YouTube TV

С цел да разполага със сигурно качествено съдържание през март Google лансира онлайн стрийминг платформата си YouTube TV, която излъчва множество популярни американски канали като CBS, NBC, USA Network, CW и SyFy и др. Сега интернет гигантът ще продава и реклама в YouTube TV, увеличавайки възможностите и давайки сигурност на рекламодателите, че ще могат да позиционират рекламите си в качествено съдържание, пише Wall Street Journal. Миналата година много големи компании оттеглиха рекламите си от видеоплатформата YouTube, тъй като откриха, че се появяват в екстремистки видеа.

Повече тук

Медиен бизнес

Съдържанието на Bloomberg става платено

Информационната агенция въведе свободен достъп до 10 статии на месец на Bloomberg.com и приложенията за мобилен телефон и таблет. Онлайн телевизията на компанията ще може да се гледа 30 минути безплатно на всеки 24 часа. В изявление до читателите си от Bloomberg отбелязват, че една от причините за прехода е, че нито един доставчик на новини не може да осигурява голяма част от печалбата си от реклама без значение колко голяма е аудиторията му. Платеният достъп ще струва 34.99 долара на месец за дигиталното съдържание и същата сума за пълен достъп (в момента цената за абонамент за следващите шест месеца е 9.99 долара).

Европарламентът ще поиска собствениците на медии да не участват в обществени поръчки

В доклад за свободата на медиите в Европейския съюз Европейският парламент предлага да се забрани или поне да стане напълно прозрачно участието в обществени поръчки на дружества, чийто краен собственик притежава медийно дружество. Предлага се също държавите в ЕС да се задължат да съобщават за бюджетното финансиране, предоставяно на медийните дружества, както и да се извършва постоянно наблюдение на всяко бюджетно финансиране, отпускано на собственици на медии, пише "Дневник". Осъдените или признатите за виновни в извършване на каквото и да било престъпление не следва да бъдат собственици на медии, се допълва в доклада. Европарламентът призовава държавите да приемат и приложат правила за собствеността на медиите, така че да се избегне съсредоточаване на собственост, непряката собственост и собствеността, обхващаща различни медии, както и да се осигурят прозрачността, оповестяването и лесният достъп за гражданите до информация за собствеността на медиите, източниците на финансиране и управлението им. Подчертава се необходимостта от ограничения за обществените служители да бъдат собственици на медии.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Ford помага на слепи хора да усетят пейзажите

Често хората с нарушено зрение мечтаят да могат да видят красиви гледки, които ги заобикалят, и да ги споделят с най-близките си хора. За новата си рекламна кампания за Италия американският автомобилен производител иска да им помогне да усетят пейзажите, пътувайки с кола на Ford. За целта компанията разработва устройство, което прави снимка в избран момент от пътуването и я проектира на прозореца на автомобила в специален формат. Докосвайки стъклото, слепият човек може да усети вибрациите на контурите на пейзажа от снимката, които са различни в зависимост от наситеността на цветовете. В комбинация е разработен и гласов асистент, който поставя картината в контекст и обяснява подробно какво има на нея. Иновативната кампания на име "Усети гледката" е разработена от италианската рекламна агенция GTB Rome.

Повече за рекламния клип може да видите тук

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK