С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 май 2018, 9:11, 3917 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 май)

Владимир Стоилов ще оглави агенцията Wavemaker; Инвестициите в реклама нарастват с 8% през 2017 г. и достигат 370.3 млн. лв.; M3 Communications стана PR агенция на годината; Обявиха лекторите на фестивала ФАРА 2018 и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Владимир Стоилов ще оглави агенцията Wavemaker

Фотограф: Юлия Лазарова

На официално събитие в понеделник комуникационната група Ogilvy Group Bulgaria представи новата медия агенция в портфолиото си - Wavemaker, част от най-голямата международна рекламна група WPP. Брандът Wavemaker е създаден в началото на годината и представлява обединение на международните медийните компании MEC и Maxus, част медийното звено GroupM на групата WPP. От януари компанията оперира и на българския пазар през Ogilvy Group, които придобиха лиценза й и ще обслужват глобалните клиенти на агенцията в страната, сред които DM, Lavazza, Skechers, Edgewell и Kаrcher.

Медия агенцията ще се управлява от Владимир Стоилов, който има дългогодишен опит в комуникационната индустрия. Той започва кариерата си като част от екипа на агенцията Nielsen, занимаващ се със социологически и пазарни проучвания. През 2007 г. започва работа в Ogilvy Group Bulgaria като медия планьор в Mindshare, където се развива професионално през следващите 12 години. През последните няколко години е част от мениджмънт екипа на групата и отговаря за стратегическото планиране на най-големите клиенти, сформиранe и обучение на екипи и управление на работния процес.

В портфолиото на Ogilvy Group влизат още медия агенциите Mindshare и MediaCom, отново част от WPP, както и Ogilvy Advertising, Ogilvy PR, Metric DS и Intomedia, през които групата предлага пълно комуникационно обслужване на клиентите си. Сред клиентите на компанията в България са "Мобилтел", Kaufland, Unicredit Bulbank, Procter & Gamble, Unilever, GSK и др.



Патриотите внесоха законите за забрана на реклама на хазарт

Депутатите от НФСБ ("Обединени патриоти") внесоха в парламента промени в Закона за хазарта. "Освен забраната на пряката реклама, която съществува в момента, ние забраняваме и непряката реклама, през реклама на други стоки и услуги, да се рекламират хазартни игри", обясни пред "Дневник" депутатът Христиан Митев. Най-съществената промяна е, че забраняваме обявяването на печелившите лица и на размера на техните печалби, каза Митев. Проектът предвижда и забрана за продажба на хазартни и лотарийни игри извън лицензирани обекти.
Повече по темата може да прочетете тук

Инвестициите в реклама нарастват с 8% през 2017 г. и достигат 370.3 млн. лв.

Рекламните инвестиции на компаниите в България продължават да нарастват, а по-голямата част от тях са вложени в телевизия. Така обемът на целия пазар през 2017 г. за пръв път достига близо 370.3 млн. лв. нетни вложения, или с 8% повече в сравнение с година по-рано. Данните и изводите от тях бяха представените по време на първия "Форум на комуникационната индустрия", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

Инвестициите в телевизията през 2017 г. се равняват на 220.2 млн. лв. нетни вложения, или с 8% повече спрямо 2016 г. Според проучването Facebook и Google държат общо 50%, а общият пазар е 75.1 млн. лв., или с 16% повече от 2016 г при 10% инфлация на цените. Делът на дигиталната реклама от медия микса пък е 20%. Спад в рекламните инвестиции от 17% според изследването на БАКА има в печатните медии, достигайки 15.1 млн. лв. през 2017 г. Радиото в България привлича 18.6 млн. лв. през изминалата година, което е ръст от 1%, а инфлацията в цените се равнява на 2%. Инвестициите във външна реклама са 40.6 млн. лв., което представлява ръст от 5%.
Повече подробности за данните и изводите от тях може да видите тук

M3 Communications стана PR агенция на годината

M3 Communications Group беше избрана за PR агенция на годината в тазгодишното издание на конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Това е и най-престижната награда в конкурса, която се връчва за реализирани успешни проекти и кампании през изминалата година. Компанията получи общо 8 награди, от които три златни, три сребърни и две бронзови отличия, за реализирани комуникационни кампании за "BILLA България", L’Oreal, Wizz Air, Асоциацията на почетните консули в България и "Алтерко".

На второ място в категорията "Агенция на годината" се класира All Channels Communication с общо шест награди. На третото място завърши PR агенцията APRA Porter Novelli с общо пет награди.
Повече по темата и целия списък с наградените може да видите тук

Обявиха лекторите на фестивала ФАРА 2018
Стийв Хенри

Пол Арнолд


През последните три години място в програмата на най-големия рекламен фестивал в България ФАРА, който цели да отличи творческите постижения на агенции и рекламодатели, трайно заеха и лекциите на международни комуникационни специалисти. В тазгодишното издание, което ще се проведе от 7 до 9 юни в Пловдив, ще се включат професионалисти с богат практически опит и международни фестивални награди, а презентациите им ще бъдат на тема "Креативност и ефективност". Сред тях е Пол Арнолд, който през годините е работил в агенциите Saatchi&Saatchi и Grey Advertising. През 2005 г. той преминава от страната на клиентите, заемайки позицията Global Strategic Planner в GSK, а преди да основе своя собствена консултантска фирма, е спечелил 6 златни награди в конкурса Euro Effie. Пред българската публика ще изнесе лекция и Стив Хенри, обявен от професионалното издание Campaign за един от най-влиятелните професионалисти в областта на рекламата във Великобритания през последните 50 години. Той е създател и творчески директор на агенция HHCL, която 3 пъти печели наградата "Агенция на годината на Campaign", както и приза за "Агенция на десетилетието". Хенри е заемал и длъжността главен творчески директор в TBWA/ London и е печелил редица творчески награди, сред които голямата награда на фестивала Cannes Lions, голямата награда в Британските телевизионни награди и D&AD Gold Pencil. Гурдий Пури е основател на консултантска компания The Effectiveness Partnership, а преди това работи в агенцията Leo Burnett, където оглавява отдела за ефективност на комуникациите. През годините той е спечелил редица комуникационни награди, сред които 5 награди за ефективност IPA Effectiveness Awards и 11 награди European Effectiveness Awards. По време на фестивала, тънкостите за водене на преговори ще сподели Ричард Мълъндър, който над 25 години работи в Скотланд Ярд, включително и като главен обучаващ в Звеното за преговори с похитители. Фестивалът ФАРА се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

БНТ освободи главния си продуцент и създател на предаването "Референдум"

Главният продуцент "Вътрешна продукция" на БНТ Роберт Ковачев е съкратен от обществената телевизия, съобщава "Дневник". Ковачев уточни пред медията, че е разбрал с получаването на документите и засега няма обратна връзка за причината, която не се изисква писмено по съответния член на трудовия кодекс.
Като дългогодишен служител на БНТ и впоследствие главен продуцент Ковачев е участвал в създаването на повечето предавания, с които телевизията е позната в момента - от културните "Денят започва с култура", "История.бг" и "Вяра и общество" до публицистичното "Референдум", за което като създател има и авторски права. В момента не е ясно какво ще се случи с предаването до обновяването на програмната схема на БНТ, което би трябвало да се случи през есента.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Facebook създава екип за операции с блокчейн

Facebook размества лидерите на Messenger и Instagram, за да отвори място за нов екип. Ръководител на новия отдел ще бъде досегашният лидер на екипа на Messenger Дейвид Маркъс. Настоящата му задача все още не е ясна, но фокусът на новия му екип ще бъде върху блокчейн технологията. Чрез нея данни могат да бъдат архивирани и свързани заедно. На тази база могат да протичат плащания, да се изграждат подробни профили или да се следи производството на даден продукт. Новината идва, след като през януари тази година Facebook и Google забраниха всякакви реклами, свързани с криптовалути. Това до голяма степен ограничи измамни бизнеси, но анализатори също смятат, че тази промяна забавя иновациите в сектора.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

NBCU цели да измерва бизнес резултатите от излъчени рекламни клипове

Американската медия NBCUniversal цели да задържи и привлече повече рекламодатели, предлагайки им възможност за измерване на бизнес резултатите от излъчените в ефир клипове, пише The Wall Street Journal. За целта медията ще си партнира с компанията iSpot.tv, която ще предоставя информация за увеличение на посещенията на сайта на рекламодателя и реализираните продажби вследствие на излъчени рекламни клипове. NBCUniversal няма да може да гарантира на рекламодателите, че ще достига поставените от тях бизнес цели. Данните ще предоставя по-скоро за да докаже ефективността на телевизионната реклама.
Повече тук

Рекламен бизнес

Приспиващата принт реклама на IKEA

Шведският производител IKEA отново лансира иновативна принт рекламна кампания, чрез която цели да осигури спокоен сън на хората и да ги доближи максимално до удоволствието, което могат да изпитат от техните легла и матраци. Компанията позиционира рекламата си на последната страница на списание за мебели, която може да бъде откъсната. Страницата може да бъде поставена на стойка, която, когато се отвори, стартира т.нар. бял шум на вълни, който помага за по-лесно заспиване, както и се отключва аромат на лавандула, която благоприятства добрия сън. Така потребителите, закупили списанието, могат да сложат задната страница до леглото си и да усетят спокойствието, което осигуряват и продуктите на IKEA.



RTB House създава маркетинг лаборатория, базирана на изкуствен интелект

Полската технологична компания RTB House ще инвестира 5 млн. долара в развитието на маркетинг лаборатория, базирана на изкуствен интелект. Проектът AI Marketing Lab ще се фокусира върху създаването на условия за изобретяване и развитие на нови технологични маркетинг решения, които да работят в ползва на рекламодатели и медии. Затова и лабораторията ще функционира като отделно вътрешно звено на компанията със собствен екип. "В последните години доказахме, че технологиите, задвижвани от изкуствен интелект, осигуряват повишаване от над 50% на цялостното представяне на ретаргетинг кампаниите. Сега с AI Marketing Lab основният ни фокус ще бъде да подобрим ефективността за осигуряване на нов трафик за рекламодателите", коментира за медиите Роберт Дичковски, изпълнителен директор на технологичната компания, който ще бъде начело на лабораторията в първия етап на проекта. RTB House работи и на българския пазар, като управляващият директор за страната и Румъния е Каталин Емилиан.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Помагаме на хората, марките и бизнеса да разгърнат потенциала си за растеж Помагаме на хората, марките и бизнеса да разгърнат потенциала си за растеж

Вече второ десетилетие Българска Медиа Агенция се радва на растеж и продължава да утвърждава успешно партньорство със своите дългогодишни клиенти

15 дек 2019, 891 прочитания

Агенции на промяната Агенции на промяната

Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година

13 дек 2019, 1734 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ян Кучмаш: Фалшивите новини могат да нанесат големи щети върху PR индустрията

Партньорът в AMI Communications Group пред "Капитал"

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10