Историите на успeха не са точно приказки - Coca Cola & Noble Graphics

Кампания "Бутилка заВръщане"

Effie Awards не е просто конкурс, в който се оценяват интересни реклами. В него най-важният критерий е тяхната ефективност. Effie не е просто признание, а начин да се отличат най-успешните практики в рекламната и маркетингова индустрия. През годините има много кейсове, които са доказали себе си като еднакво значими и ефективни. Кампании, които са се превърнали в пример за подражание в индустрията, а аудиторията са грабнали със своето интересно и креативно поднесено послание. И ако финалният резултат от една кампания винаги ни изглежда като приказка, която приемаме със същото увлечение като приказките, които сме слушали като деца, то реалността е съвсем различна. Зад красивите изображения и сладки думи стои цял един екип от професионалисти, безупречно планиране и много часове работа, прекарани в търсене на най-правилния начин едно послание да достигне до хората, за които е предназначено. И не просто това. Но и да остане в съзнанието им, да ги докосне емоционално, да ги подтикне към действие. Ако всичко това е на лице, то можем да кажем, че задачата е била успешна!

Цветелина Любенова и Йоанна Любенова от Noble Graphics са екипът, който стои зад креативната кампания на Coca-Cola Bulgaria "Бутилка заВръщане". През 2016г. тя не просто завладя сърцата на аудиторията със своето емоционално послание за заВръщане вкъщи, но и благодарение безспорния си маркетингов успех грабна сребро по време на Effie Awards 2017 година – първата награда за екипа. Ето какво ни казаха за Effie Awards Цветелина и Йоанна.

Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за вас?

Effie е начинът да премерим сили не само с креативната ни конкуренция, но и с цифрите, времето, бюджетите и най-вече критичния поглед на потребителите. Хубаво и сладко е да успяваш именно в тези борби.

Каква е вашата Effie история?

Това е първата ни Effie награда като екип. За наше огромно щастие я спечелихме с един от най-големите рекламодатели в България, а именно - Coca-Cola Bulgaria. Като български рекламисти рядко попадаме на шанс да правим локален криейтив за тази марка-гигант, но ние се възползвахме от този шанс по най-добрия начин.

Кои са предизвикателствата и трудностите, пред които се изправихте по пътя към наградата Effie?

С кампанията Coca-Cola Бутилка ЗаВръщане лансирахме на пазара изцяло нов продукт на международен бранд със строги корпоративни норми. Трябваше да намерим тема и инсайт, които да са едновременно глобални и локални, и не само да докоснат емоционално всеки, а и да го накарат да си купи новата стъклена бутилка. Знаехме, че постигнем ли това, ефективността на кампанията ще е безспорен факт.

Какъв е вашият съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Да се вълнуват от интересите на хората, да не подценяват силата на цифрите и да се учат от всичко и от всекиго по пътя към наградата.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България