С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 май 2018, 9:10, 3776 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 май)

Европeйски форум в София обяви код червено за медиите; Спасяването на хазартната реклама - битка за лесни милиони; Pragmatica избра ново лого чрез невромаркетингово изследване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Европeйски форум в София обяви код червено за медиите

Убийства, заплахи, политически и институционален тормоз, финансов натиск към издатели и журналисти, криза в бизнес модела. Това са най-сериозните проблеми на независимите медии в голяма част от Централна и Източна Европа, обсъдени на проведената в сряда в София международна конференция "Свобода на медиите и плурализъм: Как да укрепим основен европейски стълб". Организатори са четири професионални сдружения от сектора: Европейската асоциация на издателите на вестници (ENPA), Европейската федерация на журналистите, Европейската асоциация на издателите на списания и Съюзът на издателите в България.

В края на срещата участниците подкрепиха общ документ с препоръки и решения за медийната свобода в Европа. Той предвижда конкретни политики за насърчаване независимостта, правната защита и устойчиви модели на медиите в страните от ЕС и кандидатстващите за членство.



Повече по темата може да прочетете тук.

Президентът и Народното събрание ще попълват квотите си в СЕМ по различно време

Квотите на Народното събрание (НС) и на президента в Съвета за електронни медии (СЕМ) ще се обновяват независимо една от друга. Народното събрание прие промяна в Закона за радиото и телевизията, с която се отменя правилото, че решението на парламента и указът на президента за избиране, съответно назначаване на членовете на СЕМ влизат в сила едновременно.

Конкретният повод е изтичащият мандат на Мария Стоянова, която беше избрана от квотата на президента Росен Плевнелиев. В случай че правилото за едновременно обновяване на квотите беше останало, дори президентът да назначи човек на нейно място, той трябваше да изчака една година, докато и НС подмени членовете на регулатора от квотата си.

Повече по темата може да прочетете тук.

Спасяването на хазартната реклама - битка за лесни милиони

Внесените в парламента промени в Закона за хазарта, които целят забрана на непряката му реклама, а продажбата на талоните за търкане да става само в лицензирани обекти, идва, след като от няколко години по трите национални телевизии тече агресивна реклама (уж забранена), обещаваща лесно забогатяване. При пазар от над 350 млн. лв. годишно само на лотарийните игри плюс бюджети за спонсорства и реклами за десетки милиони отпорът е очаквано оглушителен. Лицензирани организатори на лотарии са държавният Български спортен тотализатор (БСТ) и двата частни - "Ню геймс" с "Национална лотария" и "Евробет" с "Лотария България", зад които стои Васил Божков. От БСТ законът изисква да отделя част от приходите си за развитие на спорта, а частните компании нямат такова задължение.

По данни на Nielsen AdMosphere "Национална лотария" е лидер на рекламния пазар за 2017 г. Компанията излъчва рекламите си и има свое предаване в Nova TV и приходите на телевизията от това партньорство вероятно са сериозни. БНТ и bTV излъчват тегленията на държавния тотализатор.

От организацията на водещите интернет медии в страната "IAB България" коментираха противоречията и неяснотите, които създават внесените текстове на промените, и призоваха за прецизирането им, както и за обществена дискусия. Оттам обръщат внимание: "Големите международни платформи като Google, Facebook и Youtubе, които доминират на пазара на интернет реклама, ще продължат да излъчват реклама на хазартни игри за разлика от местните администратори, които ще са ограничени от новите правила."

Повече по темата може да прочетете тук.

Pragmatica избра ново лого чрез невромаркетингово изследване

Агенцията за маркетингови проучвания Pragmatica е вече с ново лого, което беше избрано след проведено невромаркетингово изследване. При провеждането му бяха показани всички предварително създадени предложения за ново лого, като на базата на неврологичните показатели на участниците в теста беше избрана визуализацията, която те най-много свързват с разбиранията си за доверие и надеждност. За потвърждения на проведения тест от Pragmatica извършиха и количествено проучване сред 300 души, което показа същите резултати. "Проучването показва, че могат да се измерват чувства и че на хората им трябва време, за да осъзнаят подсъзнателните си усещания и нагласи към различни маркетингови стимули", коментира пред "Капитал" Диньо Маджаров, директор "Проучвания" в Pragmatica.
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 май)



Spark и Heineken лансираха съвместна кампания


До началото на юни потребителите на първата българска carsharing услуга Spark могат да намерят хладилни чанти с безалкохолна бира Heineken в багажника на избрани електрически автомобили. Активацията е част от инициативата на двете компании, която се развива от началото на май под наслов "Нула вредни емисии. 0% алкохол". Целта на кампанията е да бъдат съчетани опазването на околната среда с подкрепата на умерената и отговорна консумация на алкохол. Творческата идея е на агенцията NEXT-DC, които работят с Heineken.

Международни маркетинг специалисти ще се включат в Digitalk 2018

Професионалисти от сферата на маркетинга и медиите са сред лекторите в тазгодишното издание на технологичната конференция Digitalk, която ще се проведе на 31 май и 1 юни и е организирана от "Капитал" в партньорство с фондовете за рискови инвестиции NEVEQ и LAUNCHub. В събитието ще участва Каустав Батачаря, технологичен директор в дигиталната агенция R/GA, и Кирк Джонсън директор "Бизнес развитие" в агенцията за пълно комуникационно обслужване Wieden+Kennedy. Лектори в конференцията ще бъдат и маркетинг професионалисти, специализирани в създаването на рекламни видеопродукции с редица награди от конкурси и фестивали. От страна на медиите, представили ще има от изданията Financial Times, Quartz и Medium. DigitalK е сред водещите дигитални конференции в Централна и Източна Европа, където международни специалисти от различни области ще покажат последните технологични иновации в различни сектори и новите бизнес модели, които те създават. Билети и повече информация за участниците може да откриете в сайта на събитието както и на страницата във Facebook.

Дигитален бизнес

BuzzFeed може да премести видеата си от Facebook в Twitch

Американската онлайн медия отчита намалена гледаемост на видеата на живо в най-голямата социална мрежа Facebook и обмисля да прехвърли видеосъдържанието си в платформата за стрийминг на електронни спортове Twitch, собственост на Amazon. До промяната би се стигнало и с цел достигане на нови аудитории, пише изданието Digiday. За да сравнят резултатите от броя гледания и аудиторни дялове, от BuzzFeed са предавали кралската сватба на живо във Facebook, YouTube, Twitter и Twitch, като платформата на Amazon е показала обещаващи резултати. До момента медията е предавала 4 събития на живо във Facebook, които отчитат едва 50 хил. гледания, предвид че има над 11 млн. последователи в мрежата. От Twitch пък твърдят, че средно каналът има по 1 млн. гледания. Засега обаче двете компании са все още в процес на преговори как да позиционират съдържанието на BuzzFeed.

Повече тук.

Медиен бизнес

HBO се разраства извън САЩ и ще излъчва оригинални тв поредици в Европа

За пръв път контролираната от американския конгломерат Time Warner – HBO, ще създава специфични шоу програми на различни езици, за да разшири влиянието си в Западна Европа и на Скандинавския полуостров. През тази година HBO планира да създаде общо 250 часа оригинални продукции за чуждестранни зрители, което е ръст от 40% спрямо 2017 г. От HBO смятат, че излъчването на местни тв програми ще доведе до увеличаване на абонатите. През 2004 г. каналът изпълнява подобен бизнес модел в Латинска Америка, когато стартира аржентинския сериал Epitafios. През следващите 4 години броят на абонатите в региона нараства с 53%.

Повече по темата може да прочетете тук.

Thomson Reuters очаква удвояване на разходите и слаб ръст на приходите през 2018 г.

Thomson Reuters прогнозира, че разходите й през тази година ще нараснат повече от два пъти, но приходите ще се увеличат скромно. Компанията очаква да направи от 500 до 600 млн. долара инвестиции в технологии през тази година и да извърши промени в организацията. Прогнозите обаче не включват поделението Financial & Risk, което предоставя данни и новини на финансови потребители. През януари Thomson Reuters се договори да продаде мажоритарен дял в него на частната инвестиционна компания Blackstone Group. През първото тримесечие Thomson Reuters отчита приходи от 1.38 млрд. долара, леко повишение от 1.33 млрд. година по-рано. Компанията очаква брутната печалба (EBITDA) за 2018 г. да бъде в диапазона между 1.2 и 1.3 млрд. долара. Това е понижение от постигнатия резултат от 1.6 млрд. през 2017 г. и се дължи на планираните корпоративни разходи.

Повече по темата може да прочетете тук.

Рекламен бизнес

Как се рекламираха компаниите покрай кралската сватба

Несъмнено едно от най-големите събития тази година беше сватбата на британския принц Хари и американката Меган Маркъл, които вече са херцог и херцогиня на Съсекс. Компаниите използваха възможността да позиционират продуктите си в унисон със събитието. Ето и някои от най-интересните кампании около кралската сватба.

Ребрандирането на Marks & Spencer


Британската компания Marks & Spencer промени името си в чест на вече херцога и херцогинята на Съсекс. В продължение на три дни веригата ще се представя в социалните мрежи като Markle and Sparkle. В допълнение, компанията промени и името на един от сандвичите си с пилешко месо, като го кръсти "Предложението", отново във връзка с предложението за брак на принц Хари пред печено пиле.

Кофата на KFC
Принц Хари предложи брак на Меган Маркел пред печено пиле. Веригата за бързо хранене KFC се възползва от факта и заедно с рекламната агенция Iris направи лимитирана кофа за пиле Kentucky Fine China, изработена от фин английски порцелан и позлатена. Има само 25 такива съда, които ще бъдат спечелени в томбола сред лоялни на веригата клиенти.
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 май)



Lego замък "Уиндзор"
За да отбележи британската кралска сватба, датската компания Lego построи замък "Уиндзор", съставен от 39 960 части в увеселителния парк Legoland. Към него има и малки фигури на кралското семейство, които, въпреки че нямат лица, са лесно разпознаваеми.
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 май)



Букмейкърът Bwin лансира кампания за световното първенство по футбол, заснета в София

Букмейкърската компания Bwin представи новия си рекламен клип във връзка със световното първенство по футбол, в който участват големи футболни имена като Диего Марадона, Кафу, Висенте дел Боске и Щефан Ефенберг. Действието се развива в НДК, който за целите на клипа се намира в Москва, където е извършено местопрестъплението - изчезнала е купата, която трябва да получи световният шампион. Кафу, представен като диригент, казва: "Ние сме Бразилия. Тази купа е наша." Тогава се появява Марадона с думите: "Хей, не бързай толкова. Приятелю, Кафу, Божията ръка е тук. Време е, момчета." Видеото показва как план да отмъкнат купата имат също германците и испанците чрез Ефенберг и Дел Боске.



Свободни позиции:

"Икономедиа" обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг експерт.

Sarantis Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

Компанията за подбор на IT кадри Bulwork търси специалисти "Дигитален маркетинг".

DEV.BG обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

TBI Bank обяви вакантна позиция за специалист в областта на комуникациите.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо успехът на българския бизнес остава анонимен Защо успехът на българския бизнес остава анонимен

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 139 прочитания

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1692 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Да влязат рекламодателите

Най-големият български рекламен фестивал ФАРА вече ще връчва награди както на агенциите, така и на рекламодателите

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10