С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 май 2018, 9:17, 4711 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 май)

ФАРА вече ще връчва награди на агенциите и на рекламодателите; КЗК най-сетне започва да разглежда сделката за "Нова телевизия"; "Мобилтел" официално стана А1 ; United Partners стана комуникационна агенция на годината в конкурса на БДВО; IKEA за GDPR и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


ФАРА вече ще връчва награди на агенциите и на рекламодателите


Клиентите рекламодатели са поставени в центъра на комуникацията на най-големия рекламен фестивал ФАРА 2018, който ще се проведе от 7 до 9 юни в Пловдив. Затова и мотото на конкурса, традиционно организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), е "Работим заедно. Печелим заедно", а тази година за пръв път и самата награда, емблематичната статуетка звезда, ще се разделя и физически на две – едната половина за рекламодателя, а другата за агенцията. Промени има и в категориите на надпреварата, които вече са разделени в три групи - "Аудио-визуални форми и копирайтинг", "Художествено оформление и дизайн" и "Дигитални форми и креативно използване на медиа", всяка от които е съставена от по седем професионално профилирани членове на журито. Според изпълнителния директор на БАКА Николай Караджов има увеличение с 20% на броя кандидатури тази година в общо 26-те категории, като най-много кандидатури има в категорията Art Direction. Съставът на журито също се избира по нов начин – шестима души се посочват от агенциите, спечелили най-много отличия миналата година, а останалите 15 се избират след провеждане на номинации сред агенциите на пазара.
Повече по темата може да прочетете тук

КЗК най-накрая започва да разглежда сделката за "Нова телевизия"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да разглежда сделката за придобиването на "Нова броудкастинг груп" от най-богатия бизнесмен в Чехия – Петр Келнер. Инвестиционният му фонд PPF Group ще плати 185 млн. евро за най-голямата медийна група в България, която включва седем телевизионни канала и 19 онлайн компании с общи приходи 100 млн. евро за 2017 г.



Съобщението, че антимонополният регулатор започва да разглежда сделката, идва нетрадиционно късно – по информация на "Капитал" документите, с които чешкият купувач иска разрешение за придобиването, са били подадени още през април. Според Закона за защита на конкуренцията КЗК трябва да образува съответното производство в тридневен срок от постъпването на уведомлението, освен ако не са били установени нередовности в искането, които уведомителят се поканва да отстрани. След образуването на производство комисията има 25 работни дни, в които да излезе с решение, като срокът може да бъде удължен с още 10 дни по искане на компаниите.
Повече по темата може да прочетете тук

"Мобилтел" официално стана А1

Брандът на "Мобилтел" "Мтел" е най-дълго просъществувалият на българския телекомуникационен пазар (само в началото си търговската марка беше "Цитрон" – бел. ред.), затова и ребрандирането му ще се случва поетапно, така че клиентите на компанията плавно да преминат към новото име. От телекома обясниха пред "Капитал", че първата промяна ще бъде в смартфоните на потребителите, където вместо мрежата на "Мтел" вече виждат A1, както и в логото на фактурите им. Компанията вече има и нов сайт, който по думите на фирмата е първият двубуквен сайт в страната. Юридическото име на компанията също е променено на "А1 България". "В рамките на един месец ще сменим изцяло логата в магазинната ни мрежа, а целта ни е до края на юни компанията да работи изцяло под новия бранд", коментира Александър Димитров, главен изпълнителен директор на "A1 България". Промяна има и в спортните канали, които носеха името на телекома и вече ще се казват МАХ Sport1 и MAX Sport2, а третият остава EDGEsport. От компанията обявиха, че новото лого на A1 има над 70 визии, всяка според бизнеса и повода на използване. Компанията обаче не разкрива какви са планираните инвестиции в цялостната промяна на идентичността.
Повече по темата може да прочетете тук

United Partners стана комуникационна агенция на годината в конкурса на БДВО

Българската агенция United Partners беше отличена с най-престижната награда в 18-то издание на конкурса "PR приз" на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Тя им беше връчена за стратегията им за развитие на компанията, съсредоточена в 3 стълба: екип, иновации, резултати и преструктурирането на екипа им в отговор на нуждите на клиентите.
На второ място беше класирана групата на All Channels Communication. Уникредит Булбанк пък спечели наградата "Вътрешен комуникационен отдел на годината". В тазгодишния конкурс се включиха рекордните 83 проекта на 66 организации. Сред участниците бяха общо 16 комуникационни агенции и 50 компании, неправителствени организации и институции.


Ето и пълния списък с победителите:
Категория "Корпоративна комуникационна кампания"

Първо място: "Мтел" – проект: "Хайде да гледаме финала на ATP Finals с Григор Димитров заедно"
Второ място: "Интелдей солушънс" – проект: "Изстрелване на първия български геостационарен сателит BulgariaSat-1″

Трето място: Paragraph 42 – проект: "Canon Летни истории 2017 "

Категория "Кампания за устойчиво развитие/ Корпоративна социална отговорност"

Първо място: AMI Communications – проект: "Нашите пари"
Първо място: All Channels – проект: "От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата"
Второ място: PRoPR – проект: "Комуникационна кампания на инициативата "Малките герои"
Трето място: Marketing Communications Agency Knowbox – проект: "Как беше на български?"

Категория "Комуникационен проект в неправителствения сектор"

Първо място: New Moment New Ideas – проект: "За зелен хайвер"
Първо място: Инициативен родителски комитет, набор Царско село 2008 – проект: "Един за всички, всички за Криси"
Второ място: "Параграф 42" – проект: "Без подаръци за Коледа"
Трето място: Intelday Solutions – проект: "Зимнина за софиянци"

Категория "Комуникационен проект в публичния сектор"

Първо място: Столична община – проект: "135 г. парк Княз-Борисова градина"
Второ място: ARUNA PR Advisory – проект: "УЧИЛИЩЕ С ЛИЦЕ, УЧИЛИЩЕ ЗА ЛИЧНОСТИ"
Трето място: AMI Communications – проект: "Дни на Виена в София"

Категория "Зелени комуникации и градска среда"

Първо място: Intelday Solutions – проект: "Зимнина за софиянци"
Второ място: Proximity Sofia/ BBDO Group – проект: "Вътрешна инициатива "Герои в зелено"
Трето място: AMI Communications – проект: "Заедно за природата"

Категория "Проект за вътрешни комуникации"

Първо място: Уникредит Булбанк – проект: "5 минути: вътрешна корпоративна медия с онлайн съдържание, видеоновини, блог и подкаст"
Второ място: "Овергаз" – проект: "Намери Ключа към другия"
Трето място: "Бранд Ню вижън къмпани" – проект: "Здравен мениджмънт"

Категория "Комуникационен проект за продукт или услуга"

Първо място: All Channels – проект: "Крадецът на ябълки вече краде и вишни"
Второ място: All Channels – проект: "Безстрашните пичове"
Трето място: All Channels – проект: "Avon Mark"

Класиране в категория "Специално събитие"

Първо място: All Channels – проект: "A wall art that happens to be a TV"
Второ място: All Channels – проект: "Старобрно – Малкото барче"
Второ място: United Partners – проект: "MMM – Чия е Петата власт?"
Трето място: AMI Communications – проект: "2018 FIFA WORLD CUP™ TROPHY TOUR BY COCA-COLA"

Категория "Комуникационен проект на медия"

Първо място: "Аз чета" – проект: "Писател назаем"
Второ място: All Channels – проект: "Евроспорт Ролан Гарос – Живот на червената планета"
Трето място: United Partners – проект: "Старт на спортните канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2″

Категория "Кризисни комуникации"

Първо място: "Мтел" – проект: "Мтел", защо не мога да гледам "Сам вкъщи" на Коледа?"
Второ място: Икономическа група "Монбат" – проект: "Monbat Issue Management"

Категория "Дигитална кампания или проект"

Първо място: All Channels – проект: "Decathlon – Box Office"
Второ място: "Кока-Кола България" – проект: "Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2017″
Трето място: Sunday Media – проект: "Lilly the Fish"

Категория "Комуникационна кампания за работодателска марка"

Първо място: Proximity Sofia/ BBDO Group – проект: "Мога там, искам тук"
Второ място: Proximity Sofia/ BBDO Group – проект: "Заедно на върха" − годишна стратегия за засилване на работодателската марка на Пощенска банка"
Трето място: "Фесто производство" – проект: "Lift-off. Here is all you need. Festo е вашата стабилна основа да разперите крилете си и да полетите!"

Категория "Имиджмейкинг"

Първо място: Икономическа група "Монбат" – проект: "Ребрандиране на "Монбат"
Второ място: "Параграф 42" – проект: "ПР агенция "Параграф 42": позициониране и имидж"

Категория "Комуникационна агенция на годината"

Първо място: UNITED PARTNERS
Второ място: All Channels Communication

Категория "Вътрешен комуникационен отдел на годината"

Първо място: Уникредит Булбанк
Второ място: TELUS International Europe
Трето място: Пощенска банка

Категория "Студентски комуникационен проект"

Първо място: Диана Кирова – проект: "Популяризиране на "Географ БГ" като образователна институция"
Второ място: Саша Кирилова – проект: "Аз съм, аз мога, аз искам! Защото съм Ромка, Българка, Жена!"
Трето място: Любомира Луканова и Моника Дабинска – проект: "Дислексията – предизвикателство пред преподавателя"

Дигитален бизнес

Google ще конкурира Spotify и Apple Music с нова услугa за музикален стрийминг

Компанията обяви, че на 22 май ще заработи новата услуга, която в даден момент ще замени Google Play Music като основно предложение за достъп до музика. YouTube Music ще е налична първо в Щатите, Австралия, Нова Зеландия, Мексико и Южна Корея. След това наред са Австрия, Канада, Дания, Финландия, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Норвегия, Русия, Испания, Швеция, Швейцария и Обединеното кралство.
Отново ще има безплатна версия, която ще се издържа с реклами, а потребителите, които плащат по 9.99 долара на месец, ще получат достъп до YouTube Music Premium, осигуряваща опция за слушане във фонов режим, изтегляне на съдържание и липса на реклами при слушане на музика. Потребителите на Google Play Music ще получат достъп до новото предложение.

YouTube Music ще има сериозно предимство пред конкурентите си Spotify и Apple Music - освен масово достъпните песни потребителите ще могат да слушат и множество кавъри на аматьори и полупрофесионалисти, ремикси, изпълнения на живо, както и стотици хиляди плейлисти.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Семейство Обама ще продуцира филми за Netflix

Бившият президент на САЩ Барак Обама и съпругата му Мишел сключиха договор с най-голямата онлайн видеоплатформа в света - Netflix, за производство на сериали, игрални и документални филми, съобщава Financial Times. Семейство Обама са основали компанията Higher Ground Productions за продуцирането на филми.
Netflix не уточнява какви ще са проектите на семейство Обама, но посочва, че може да става дума за игрални сериали, риалити шоута, документални сериали, документални филми и игрални филми. Стойността на договора също не се съобщава, но Netflix осигурява на семейство Обама 125 млн. потенциални зрители в света.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

HSBC избра Omnicom за своя глобална медийна агенция

Британската банка HSBC започва да работи на глобално ниво с медийната агенция PHD, част от групата на Omnicom, пише The Wall Street Journal. Това решение е взето от новия маркетинг директор на банката след конкурс. Преди това в продължение на десетилетие HSBC работеше с медийната агенция Mindshare, част от най-голямата комуникационна група в света WPP, която през април се раздели с изпълнителния директор, управлявал три десетилетия компанията, Мартин Сорел заради съмнения за нерегламентирано използване на фирмени средства. Медийните инвестиции на британската банка са близо 400 млн. долара годишно, а медийното обслужване се прехвърля на всички 35 пазара, където агенцията и клиентът оперират, сред които са ключови пазари като Великобритания, САЩ, Китай, Мексико, Австралия, Сингапур и др.
Повече тук

IKEA за GDPR

Шведският производител IKEA не остана встрани от паниката около Общия регламент за защита на личните данни (General Data Protection Regulation или GDPR). Kомпанията обаче подходи отново хумористично на ситуацията и лансира нова печатна реклама. IKEA представя параван за разделяне на стаи в апартамент, гласяща "Най-накрая интернет наваксва с истинския живот". Идеята е реализирана с вътрешния творчески екип на IKEA и рекламната агенция Acne.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 май)



Adidas ще продължи да доставя топките за Шампионската лига до 2021 г.

Германската компания за спортна екипировка Adidas подписа нов договор с европейската футболна федерация (УЕФА) за партньор на Шампионската лига, пише "Дневник". Тя ще продължи да доставя топките за най-престижния европейски клубен турнир, както го прави неизменно през последните 18 сезона.
Партньорството ще продължи до края на сезон 2020-2021. По този начин Adidas продължава да бъде сред ключовите партньори на Шампионската лига заедно с Heineken, Nissan, Pepsi, Mastercard и Gazprom. От следващия цикъл 2018 - 2021 сред спонсорите влиза и испанската банка Santander.
Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

Technementals Technologies обяви вакантна позиция за Front end web developer.

Компанията за подбор Human Capital Store търси графичен дизайнер на автомобилни етикети.

Dimitrov, Petrov & Co. обяви вакантни позиции за Marketing Coordinator и Marketing and business development manager.

Sarantis Bulgaria обяви вакантна позиция за Shopper marketing manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 2727 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2608 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Сделката за Нова – за Нова година

Комисията за защита на конкуренцията започна задълбочена проверка на покупката на Нова тв от фонда на Петр Келнер PPF

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10