Макар в Effie® Awards основен критерий за успешна комуникация да бъде нейната ефективност, безспорно впечатление на журито и представителите на маркетинг средите прави и значението на една рекламна кампания "Мога там, искам тук" на TELUS International Europe е именно такава. През 2017 година завоюва бронза по време на Effie Awards и донесе признание не само за TELUS International Europe, но и за Proximity Sofia / BBDO Group. Кампанията предизвика широк обществен дебат, накара стотици българи от чужбина да пожелаят да се върнат отново в България и ангажира хиляди хора да станат нейни посланици. И ако днес всичко това изглежда като една приказка с красив финал, то зад нея стои неуморната работа на един цял екип професионалисти. Ето какво ни разказаха Емилия Шикова, Senior Communications Manager в Proximity Sofia / BBDO Group и Захарина Вецева – Senior Corporate Communications и CSR Manager в TELUS International Europe.
Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за теб?
Е.Ш.От първото издание на Effie България досега Proximity Sofia / BBDO Group е носител на 23 награди Effie. За екипа ни Effie е начин на мислене и култура на работа, ориентирана към резултатите. За мен Effie е признание, че добрата работа винаги има значение.
Кампанията "Мога там, искам тук", която спечели бронз на Effie Awards през 2017 година, има изключително силен обществен отзвук. Такава ли беше целта в самото начало?
Е.Ш. Добрият бриф с ясно поставени цели са в основата на всеки успешен проект. Също така, за да има резултат една кампания, тя трябва да бъде разпознаваема за хората, така че съзнателно търсехме силен отзвук. Много често в обществото се зараждат нагласи, водят се дебати и нашата задача като екип е да ги чуем. Така беше и с "Мога там, искам тук" – всички имаме близки, които са получили образование в чужбина и са изправени пред решението дали да търсят реализация там или в България, което в контекста на трудностите, които бизнесът изпитва при намиране на квалифицирани кадри, доведе до комуникационната стратегия, която избрахме. И бяхме прави – само за 2 месеца получихме над 500 CV-та на българи, желаещи да се върнат в България. До края на 2017 постигнахме 29% увеличение на кандидатурите в компанията и ROI от 400%.
Кои са трудностите, пред които се изправи по пътя към наградата Effie в тази кампания?
Е.Ш. Имахме поставени не една, а две равностойни цели. Едната беше изцяло бизнес – 150 работни позиции, за които трябваше да бъдат назначени служители с различен профил. Втората – увеличаване на познаваемостта на компанията като добър работодател. За постигането им трябваше да се съобразим със сравнително ограничен бюджет и кратък срок за подготовка и изпълнение. Но това не са трудности, а само решения, които трябва да бъдат взети.
Какъв е твоят съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?
Е.Ш. Да търсят смисъл, а не само форма/формат, защото добрите идеи могат да водят до промяна.
TELUS е компания с изключително позитивен имидж. Какво е да си част от такъв голям и амбициозен екип?
ЗВ: TELUS International Europe е лидер в BPO сектора и това не е случайно, а плод на много последователност и усилена работа. Доброто възприятие за компанията се дължи и поддържа от редица проекти, насочени от една страна към служителите, които са нашият основен капитал, от друга страна към обществото – инвестицията в едно по-добро бъдеще за всички е част от нашата култура и ценности. Нищо от това не би било възможно без екипа, от който и аз съм част. Благодарение на добро планиране, диалог и мотивация успяваме да се справим с всички предизвикателства.
А коя беше основната трудност в работата по кампанията "Мога там, искам тук"?
ЗВ: За нас кампанията "Мога там, искам тук" е кауза, която ни зареди с много хъс и желание – лично и професионално. Освен кратките срокове, които имахме, основното ни предизвикателство беше как да съобразим кампанията така, че да достигне едновременно до хората в чужбина, както и до приятелите и семействата им тук. Темата е много популярна за обществото ни и беше важно да отправим правилното послание.
Смяташ ли, че работата ви даде своя принос в насока положителна промяна на работната среда в България?
ЗВ: Определено отзвукът, който получи кампанията, помогна да се засили диалогът за работната среда в България. Инициативата "Мога Там. Искам Тук" помогна да покажем, че в България има много възможности за развитие. Вярваме, че бизнесът трябва да променя и задава стандарти. Целта на TELUS International Europe е да инвестираме в нашите служители като им предлагаме възможност за подобряване на квалификацията и кариерно израстване в една мотивираща международна среда.
Какво се промени за теб след Effie?
ЗВ: Наградата Effie носи голямо признание, но и задължението да поставяме още по-високи цели и стандарти на работа.
Макар в Effie® Awards основен критерий за успешна комуникация да бъде нейната ефективност, безспорно впечатление на журито и представителите на маркетинг средите прави и значението на една рекламна кампания "Мога там, искам тук" на TELUS International Europe е именно такава. През 2017 година завоюва бронза по време на Effie Awards и донесе признание не само за TELUS International Europe, но и за Proximity Sofia / BBDO Group. Кампанията предизвика широк обществен дебат, накара стотици българи от чужбина да пожелаят да се върнат отново в България и ангажира хиляди хора да станат нейни посланици. И ако днес всичко това изглежда като една приказка с красив финал, то зад нея стои неуморната работа на един цял екип професионалисти. Ето какво ни разказаха Емилия Шикова, Senior Communications Manager в Proximity Sofia / BBDO Group и Захарина Вецева – Senior Corporate Communications и CSR Manager в TELUS International Europe.
0 коментара