Историите на успeха не са точно приказки - Бранимир Братанов, носител на Effie
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Историите на успeха не са точно приказки - Бранимир Братанов, носител на Effie

Историите на успeха не са точно приказки - Бранимир Братанов, носител на Effie

Бранимир Братанов, Global Brand Director Tuborg в Carlsberg Breweries за Effie Awards

3235 прочитания

За доста хора е ясно, че наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. И то идеите, които работят. Неслучайно в него най-важният критерий е тяхната ефективност. Ако финалният резултат от една кампания винаги изглежда като приказка, то реалността е съвсем различна. Зад красивите изображения и сладки думи стои цял един екип от професионалисти, безупречно планиране и много часове работа, прекарани в търсене на най-правилния начин едно послание да достигне до хората, за които е предназначено.

За да поговорим по темата, се срещнахме с Бранимир Братанов, който не само е Global Brand Director Tuborg в Carlsberg Breweries, но и един от малцината горди носители на Effie. Ето какво ни разказа той за Effie Awards.

Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за теб?

За мен Effie са едни от най-смислените награди в индустрията в момента. Те са много добър "reality check" както за компаниите, така и за агенциите и ги подтикват да мислят постоянно за баланса между творчество и ефективност.

Каква е твоята Effie история?

За първи път бях въвлечен през 2011, когато кампания за Jacobs 3in1, по която работих, стана финалист в категория Стоки. Няколко години по-късно, след присъединяването ми към Карлсберг България, екипът, от който бях част, имаше поредица от брилянтни успехи на пазара, много от които бяха отразени и наградени с Effie. В резултат на страхотната работа и партньорство между компанията и Noble Graphics, екипът спечели общо 6 награди в периода 2013-2017.

Кои са предизвикателствата и трудностите, пред които се изправи по пътя към наградата Effie?

Рядко работата по някой проект или продукт започва с мисълта за спечелване на награда – фокусът е да се осъществи проекта и това е достатъчно голямо предизвикателство. Успехът, наградите и признанието обикновено идват доста по-късно. Според мен това е най-трудното – да влагаш максималното в продължение на години в един проект преди да можеш да видиш "плодовете" от него. Това изисква фокус и визия, която може да се получи само в един добре работещ екип.

Как би описал чувството работата ти да бъде оценена от най-значимия конкурс в сферата на маркетинга и рекламата?

Никога не съм приемал наградите като личен успех. Горд съм от работата на екипа, който е осъществил наградените проекти. Обикновено наградите се получават от маркетинг екипа и творческата агенция, но в проектите обикновено са въвлечени далеч по-голям брой хора от различни страни и организации.

Какво се промени за теб след Effie?

Основно две неща – на първо място оценявам много по-добре усилията, които са вложили стотици хора, за да се осъществят проектите, по които работим. Второ, високата оценка на колегите наистина означава много и дава сили да се бориш с трудностите по пътя.

Понякога поглеждаш ли назад, мислейки че нещо в дадена кампания можеше да бъде направено различно?

Най-често се гледа назад, когато даден проект или кампания не са постигнали резултата, на който сме се надявали. И това е добре – не искаме да повтаряме грешките си отново и отново. Според мен това не се прави достатъчно често за проектите, който са успешни – често оттам можем да научим много повече.

Какъв е твоят съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Уважавайте успехите на вашите колеги и конкуренти и се забавлявайте.

За доста хора е ясно, че наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. И то идеите, които работят. Неслучайно в него най-важният критерий е тяхната ефективност. Ако финалният резултат от една кампания винаги изглежда като приказка, то реалността е съвсем различна. Зад красивите изображения и сладки думи стои цял един екип от професионалисти, безупречно планиране и много часове работа, прекарани в търсене на най-правилния начин едно послание да достигне до хората, за които е предназначено.

За да поговорим по темата, се срещнахме с Бранимир Братанов, който не само е Global Brand Director Tuborg в Carlsberg Breweries, но и един от малцината горди носители на Effie. Ето какво ни разказа той за Effie Awards.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK