С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 ное 2018, 13:43, 2994 прочитания

Историите на успeха не са точно приказки - Бранимир Братанов, носител на Effie

Бранимир Братанов, Global Brand Director Tuborg в Carlsberg Breweries за Effie Awards

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За доста хора е ясно, че наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. И то идеите, които работят. Неслучайно в него най-важният критерий е тяхната ефективност. Ако финалният резултат от една кампания винаги изглежда като приказка, то реалността е съвсем различна. Зад красивите изображения и сладки думи стои цял един екип от професионалисти, безупречно планиране и много часове работа, прекарани в търсене на най-правилния начин едно послание да достигне до хората, за които е предназначено.

За да поговорим по темата, се срещнахме с Бранимир Братанов, който не само е Global Brand Director Tuborg в Carlsberg Breweries, но и един от малцината горди носители на Effie. Ето какво ни разказа той за Effie Awards.


Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за теб?

За мен Effie са едни от най-смислените награди в индустрията в момента. Те са много добър "reality check" както за компаниите, така и за агенциите и ги подтикват да мислят постоянно за баланса между творчество и ефективност.

Каква е твоята Effie история?



За първи път бях въвлечен през 2011, когато кампания за Jacobs 3in1, по която работих, стана финалист в категория Стоки. Няколко години по-късно, след присъединяването ми към Карлсберг България, екипът, от който бях част, имаше поредица от брилянтни успехи на пазара, много от които бяха отразени и наградени с Effie. В резултат на страхотната работа и партньорство между компанията и Noble Graphics, екипът спечели общо 6 награди в периода 2013-2017.

Кои са предизвикателствата и трудностите, пред които се изправи по пътя към наградата Effie?

Рядко работата по някой проект или продукт започва с мисълта за спечелване на награда – фокусът е да се осъществи проекта и това е достатъчно голямо предизвикателство. Успехът, наградите и признанието обикновено идват доста по-късно. Според мен това е най-трудното – да влагаш максималното в продължение на години в един проект преди да можеш да видиш "плодовете" от него. Това изисква фокус и визия, която може да се получи само в един добре работещ екип.

Как би описал чувството работата ти да бъде оценена от най-значимия конкурс в сферата на маркетинга и рекламата?

Никога не съм приемал наградите като личен успех. Горд съм от работата на екипа, който е осъществил наградените проекти. Обикновено наградите се получават от маркетинг екипа и творческата агенция, но в проектите обикновено са въвлечени далеч по-голям брой хора от различни страни и организации.

Какво се промени за теб след Effie?

Основно две неща – на първо място оценявам много по-добре усилията, които са вложили стотици хора, за да се осъществят проектите, по които работим. Второ, високата оценка на колегите наистина означава много и дава сили да се бориш с трудностите по пътя.

Понякога поглеждаш ли назад, мислейки че нещо в дадена кампания можеше да бъде направено различно?

Най-често се гледа назад, когато даден проект или кампания не са постигнали резултата, на който сме се надявали. И това е добре – не искаме да повтаряме грешките си отново и отново. Според мен това не се прави достатъчно често за проектите, който са успешни – често оттам можем да научим много повече.

Какъв е твоят съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Уважавайте успехите на вашите колеги и конкуренти и се забавлявайте.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3786 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2840 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ВМРО обсъжда принудително затваряне на новинарски сайтове

В дискусия за фалшивите новини с близки до властта медии бяха разменени и още опасни идеи като връщането на затвор за клевета

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10