ФАРА ден първи: 20% повече заявки в надпреварата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ФАРА ден първи: 20% повече заявки в надпреварата

Събитието беше открито от Николай Караджов, изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции

ФАРА ден първи: 20% повече заявки в надпреварата

Вече са известни част от финалистите в рекламния конкурс

4261 прочитания

Събитието беше открито от Николай Караджов, изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции

© Лилия Йотова


Започна 19-то издание на най-големия български рекламен фестивал ФАРА, който цели да отличи творческите постижения на агенции и рекламодатели през изминалата година. Събитието в Пловдив беше открито от Николай Караджов, изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), която е и организатор на фестивала. Той коментира, че тази година за конкурса са подадени близо 330 заявки от общо 30 български агенции, което представлява ръст от над 20% спрямо миналогодишното издание, както и са заявени с около 100 повече акредитации за събитието. В конкурса не участват агенциите от комуникационната група Publicis One, които традиционно подават голям брой заявки. Решението е наложено на глобално ниво от международната Publicis Group и важи до края на юни 2018 г. с цел групата да се съсредоточи върху разработването на платформа за вътрешна комуникация Marcel.

"Тази година искаме да обърнем внимание, че най-добрите реклами се случват, когато има доверия между клиент и агенция. Колкото усилие коства на агенцията реализирането на кампания, толкова усилие коства и на рекламодателите, наши партньори", коментира Караджов. Затова тази година мотото на фестивала е "Работим заедно. Печелим заедно" и за пръв път наградата, емблематичната статуетка звезда, ще се разделя физически на две – едната половина за рекламодателя, а другата за агенцията.

Оценяването

В първия ден от събитието бяха журирани категориите "Филм, "Събития", "Дигитални форми на комуникация", "Форми на директен маркетинг" и "Дигитална кампания", но финалния избор на журито ще стане ясен по-късно днес. Членовете оценяват заявките в два етапа. В първата фаза гласуват пред широката публика с "да" или "не", а след това допълнително при закрити врати дискутират и аргументират кои кампании със сигурност продължават напред в надпреварата. Именно заради този регламент към момента са известни сигурните финалисти само в някои от категориите. В отговор на дългогодишните полемики сред агенциите на пазара, относно състава на журито, тази година то е разделено в три групи "Аудио-визуални форми и копирайтинг", "Художествено оформление и дизайн" и "Дигитални форми и креативно използване на медиа", всяка от които е съставена от по седем професионално профилирани членове

С най-много заявки тази година във ФАРА участва агенцията guts&brainsDDB - общо 53, с 45 кандидатури е All Channels Advertising, следвана от Tribal Worldwide Sofia с 37 и Noble Graphics с 36. Категориите с най-много заявки пък са традиционно "Художествено оформление" и "Форми на директен маркетинг".

Вижте някои от финалистите във фестивала:

Категория "Пресреклама"

Кампания: Авариен разговорник на Volkswagen

Рекламодател: Порше Изток ООД

Агенция: Tribal Worldwide София

Кампания: България в чаша вино

Рекламодател: Мари Бризар Уайн енд спиритс България ЕООД

Агенция: All Channels Advertising

Кампания: Да прогоним предразсъдъците

Рекламодател: Фондация "ГЛАС"

Агенция: NEXT-DC

Кампания: Преса "Камуфлаж за Пирин"

Рекламодател: WWF България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Съществувате само Вие

Рекламодател: Банка ДСК

Агенция: Noble Graphics

Категория "Външна реклама"

Кампания: Господарите вкъщи (серия от 2)

Рекламодател: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Да закрием БХК (серия от 3)

Рекламодател: Български хелзинкски комитет

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Женски Номера

Рекламодател: Bianki Shoes

Агенция: Yellowmark.

Кампания: За по-човечно детско правосъдие - плакат с откъсване

Рекламодател: Сдружение "Национална мрежа за децата"

Агенция: reforma

Кампания: Кино-класика - плакати (серия от 4)

Рекламодател: Carlsberg България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: RiceUP! Eat smart

Рекламодател: Нухелт АД

Агенция: The Smarts

Кампания: Супер селско изпълнение (серия от 3)

Рекламодател: Ростар БГ ЕООД

Агенция: Nitram

Кампания: Танцът Делхи

Рекламодател: Народен театър "Иван Вазов"

Агенция: The Smarts

Категория "Вътрешна реклама"

Кампания: Внимавай с какво си пълниш главата – стикери в Национален природонаучен музей

Рекламодател: НПО "Еволюционен поглед"

Агенция: reforma

Кампания: В подкрепа на жените шофьори

Рекламодател: Порше БГ

Агенция: NRG BRANDS

Кампания: Късни представления (серия от 3)

Рекламодател: THEATRO

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Менторите 2

Рекламодател: Нов български университет

Агенция: NRG BRANDS

Категория "Корпоративна и бранд индентичност"

Кампания: Via Vinera Karabunar Estate

Рекламодател: изба Карабунар ООД

Агенция: New Moment New Ideas Company

Кампания: Inter Expo Center – ребрандинг

Рекламодател: Inter Expo Center

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Power Pops

Рекламодател: Power Pops

Агенция: FOUR PLUS

Кампания: Практика

Рекламодател: Смартс ООД

Агенция: The Smarts

Кампания: Ребрандиране Фондация Америка за България

Рекламодател: Фондация "Америка за България"

Агенция: Tribal Worldwide София

Кампания: Reinvent

Рекламодател: Reinvent | The Innovation Law Hub

Агенция: FOUR PLUS

Кампания: Силата на общността

Рекламодател: Фондация "Америка за България"

Агенция: Tribal Worldwide София

Кампания: Shoot!

Рекламодател: Shoot!

Агенция: The Smarts

Категория "Опаковки и етикети"

Кампания: Енциклопедия с ненужни факти, Paddy

Рекламодател: "Перно Рикар България" ЕООД

Агенция: Tribal Worldwide София

Кампания: Мед Мен

Рекламодател: "Златен мед"

Агенция: A Team

Кампания: Wine Labels – Via Vinera

Рекламодател: Изба "Карабунар" ООД

Агенция: New Moment New Ideas Company

Категория: Film Craft

Кампания: България в чаша вино

Рекламодател: "Мари Бризар Уайн енд спиритс България" ЕООД

Агенция: All Channels Advertising

Кампания: Господарите вкъщи

Рекламодател: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Dare to click (серия от 2)

Рекламодател: "Глобал брандс дистрибюшън" ООД

Агенция: Ogilvy Group

Кампания: Естрада

Рекламодател: Carlsberg България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Живееш в телефона си. Защо плащаш сметките на гише?

Рекламодател: UniCredit Bulbank

Агенция: The Smarts

Кампания: RiceUP! Eat smart

Рекламодател: "Нухелт" АД

Агенция: The Smarts

Кампания: Sofia Film Fest Almodovar

Рекламодател: Международен София филм фест

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Sofia Film Fest Lynch

Рекламодател: Международен София филм фест

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Trading Revolution

Рекламодател: "Трейдинг 212"

Агенция: guts&brainsDDB

Категория: Art Direction

Кампания: Въздухоплаване в картинки

Рекламодател: Сердика център

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Господарите вкъщи

Рекламодател: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Детски отделения Пирогов

Рекламодател: Фондация "Америка за България"

Агенция: FOUR PLUS

Кампания: Енциклопедия с ненужни факти, Paddy

Рекламодател: "Перно Рикар България" ЕООД

Агенция: Tribal Worldwide София

Кампания: Кино-класика – Плакати

Рекламодател: Carlsberg България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Колекция "Камуфлаж за Пирин"

Рекламодател: WWF България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Късни представления

Рекламодател: THEATRO

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Менторите 2

Рекламодател: Нов български университет

Агенция: NRG BRANDS

Категория: Ambient

Кампания: Absolut Crop Circle

Рекламодател: "Перно Рикар България" ЕООД

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Витрини "Камуфлаж за Пирин"

Рекламодател: WWF България

Агенция: Noble Graphics

Кампания: EVN

Рекламодател: EVN България

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: За по-човечно детско правосъдие - плакат зад решетки

Рекламодател: Сдружение Национална мрежа за децата

Агенция: reforma

Започна 19-то издание на най-големия български рекламен фестивал ФАРА, който цели да отличи творческите постижения на агенции и рекламодатели през изминалата година. Събитието в Пловдив беше открито от Николай Караджов, изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), която е и организатор на фестивала. Той коментира, че тази година за конкурса са подадени близо 330 заявки от общо 30 български агенции, което представлява ръст от над 20% спрямо миналогодишното издание, както и са заявени с около 100 повече акредитации за събитието. В конкурса не участват агенциите от комуникационната група Publicis One, които традиционно подават голям брой заявки. Решението е наложено на глобално ниво от международната Publicis Group и важи до края на юни 2018 г. с цел групата да се съсредоточи върху разработването на платформа за вътрешна комуникация Marcel.

"Тази година искаме да обърнем внимание, че най-добрите реклами се случват, когато има доверия между клиент и агенция. Колкото усилие коства на агенцията реализирането на кампания, толкова усилие коства и на рекламодателите, наши партньори", коментира Караджов. Затова тази година мотото на фестивала е "Работим заедно. Печелим заедно" и за пръв път наградата, емблематичната статуетка звезда, ще се разделя физически на две – едната половина за рекламодателя, а другата за агенцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK