Вторият ден от най-големия творчески рекламен фестивал ФАРА беше посветен изцяло на лекционната програма на тема "Креативност и ефективност", защото именно добрата идея в комбинация с постигнати резултати е формулата за успешна кампания. За трета поредна година организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) целят да предадат добавена стойност на събитието чрез лекции и уъркшопи, водени от международни специалисти. Паралелно днес журито оценяваше заявки в категорията "Интегрирани кампании" и обяви сигурните финалисти в категориите "Филм, "Събития", "Дигитални форми на комуникация", "Форми на директен маркетинг" и "Дигитална кампания" (вижте карето).
Полезни международни практики
Основателят на консултантската компания The Effectiveness Partnership и носител на редица награди за ефективност Гурдийп Пури представи пред публиката насоки за това как се създават творчески решения, които носят резултати. Във времена, когато рекламата се пренася все повече в онлайн пространството, рекламодателите имат нужда повече от всякога от помощта на агенциите. "Те трябва да бъдат насочвани за това как да развият бранда си, а агенциите да играят ролята на защитна мрежа, която да им дава сигурност, че всичко ще бъде наред. Рекламистите от своя страна трябва да са много повече бизнес подготвени, защото ги очакват тежки стратегически разговори с техните клиенти", каза той.
Според Стийв Хенри, създател и творчески директор на агенцията HHCL, повечето кампании не работят много добре, защото потребителите като цяло не се интересуват от рекламата - тя ги кара да харчат пари, казва им какво трябва да правят, какво да си купят или как да изглеждат. "Ето тук идва креативността. Тя е да направиш нещо ново така, че да привлече вниманието на хората. За да се правят реклами, които са не просто добри, а невероятни, трябва да се поемат рискове", казва Хенри като допълва, че за да се поемат рискове, които клиентите да одобрят, добро решение са прототипите. "Така ще тествате идеята си и ще видите дали наистина би работила. Нарушавайте правилата и целете да свържете емоционално бранда с потребителите".
Една най-впечатляващите лекции беше тази на Ричард Мълъндър, работил 30 години в Скотланд Ярд, който говори на тема "Изкуството на преговорите", което се крие в доброто изслушване на събеседника. "Най-важно по време на преговори е да предразположите събеседника си и да слушате за ключови думи в изреченията му, които ще ви дадат много отговори за самия него. Затова ако отивате на бизнес среща не бъдете сами, вземете с вас колега, който да не говори, а просто да записва зададените въпроси по време на срещата и да наблюдава разговора. След това ще разполагате с цялата информация, която ви трябва", каза той. Според Мълъндър също в бизнес отношенията има две важни неща – хората да се харесват и да си имат доверие.
Сред останалите лектори и специалисти в тазгодишния фестивал бяха съоснователят и творчески директор на чешката рекламна агенция Leavingstone с няколко награди от фестивала Cannes Lions и Пол Арнолд, психолог по образование със собствена консултантска фирма и професионален опит в агенциите Saatchi&Saatchi и Grey Advertising, както и в GSK.
В събота лекциите продължават с Катаржина Драганович, работила като творчески директор на агенциите DMB&B, J.Walter Thompson, McCann-Erickson и EURO RSCG, която ще говори на тема "Креативност в радиото", и с ръководителя на глобалното звено на McCann за проучвания Truth Central Родни Колинс с лекцията си "Културни аспекти и влияние върху потребителските нагласи".
В края на деня утре на официална церемония ще бъдат обявени тазгодишните победители в конкурсната програма на ФАРА и ще стане ясно коя е рекламната агенция на годината.
Вижте някои от финалистите във фестивала:
Кампания: Доброто тук
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: Nitram
Кампания: Еййй
Рекламодател: Ростар БГ ЕООД
Агенция: Nitram
Кампания: Лютеници Philicon "Не като от баба, а от баба" (серия от 3)
Рекламодател: Филикон 97 АД
Агенция: reforma
Кампания: RiceUP! Eat smart
Рекламодател: Нухелт АД
Агенция: The Smarts
Кампания: Сравнителната реклама на Крадецът (серия от 3)
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: All Channels Advertising
Категория "Тв реклама и кинореклама" – подкатегория "Услуги"
Кампания: Dare to click (серия от 2)
Рекламодател: Глобал брандс дистрибюшън ООД
Агенция: Ogilvy Group
Кампания: EVN Proposal
Рекламодател: EVN България
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Живееш в телефона си. Защо плащаш сметките на гише?
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: The Smarts
Екип: The Smarts - Cr; Кеворк Асланян - D; Силвестър Йорданов - DoP; Global Films - P
Кампания: Lidl SnM
Рекламодател: Лидл България
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: MyKi Fairytales
Рекламодател: Telenor
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Мечка
Рекламодател: Банка ДСК
Агенция: Noble Graphics
Кампания: Още хиляди причини да вземеш кредит (серия от 3)
Рекламодател: Банка ДСК
Агенция: Noble Graphics
Кампания: Telenor Bulgaria Christmas (серия от 52)
Рекламодател: Telenor
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Telenor Bulgaria Network
Рекламодател: Telenor
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Telenor Hungary Christmas
Рекламодател: Telenor
Агенция: guts&brainsDDB & Tribal Worldwidе София
Категория "Тв реклама и кинореклама" – подкатегория "Социална, политическа и медийна реклама"
Кампания: Sofia Film Fest (серия от 2)
Рекламодател: Международен София филм фест
Агенция: guts&brainsDDB
Категория "Други филмови формати"
Кампания: Безделници
Рекламодател: Клиър лендинг АД
Агенция: Nitram
Кампания: За по-човечно детско правосъдие, Експеримент
Рекламодател: Сдружение "Национална мрежа за децата"
Агенция: reforma
Кампания: LIDL SnM Tour
Рекламодател: Лидл България
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Супер селско видео
Рекламодател: Ростар БГ ЕООД
Агенция: Nitram
Кампания: Trading Revolution
Рекламодател: Трейдинг 212
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Trading Revolution Prerolls
Рекламодател: Трейдинг 212
Агенция: guts&brainsDDB
Категория "Радио реклама"
Кампания: OLX (серия от 4)
Рекламодател: OLX
Агенция: guts&brainsDDB
Категория "Рекламен текст"
Кампания: Авариен разговорник на Volkswagen
Рекламодател: Порше Изток ООД
Агенция: Tribal Worldwide София
Кампания: Лютеници Philicon "Не като от баба, а от баба"
Рекламодател: Филикон 97 АД
Агенция: reforma
Кампания: OLX 1000 думи (серия от 4)
Рекламодател: OLX
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Още хиляди причини да вземеш кредит (серия от 3)
Рекламодател: Банка ДСК
Агенция: Noble Graphics
Кампания: superselsko.eu
Рекламодател: Ростар БГ ЕООД
Агенция: Nitram
Кампания: Супер селски манифест
Рекламодател: Ростар БГ ЕООД
Агенция: Nitram
Кампания: Супер селско изпълнение (серия от 3)
Рекламодател: Ростар БГ ЕООД
Агенция: Nitram
Кампания: Tavex – злато
Рекламодател: Tavex ЕООД
Агенция: Tribal Worldwide София
Категория "Събития"
Кампания: Absolut Crop Circle
Рекламодател: Перно Рикар България
Агенция: guts&brainsDDB
Кампания: Jameson Безстрашни пичове (серия от събития)
Рекламодател: Перно Рикар България
Агенция: All Channels Advertising
Кампания: За по-човечно детско правосъдие
Рекламодател: Сдружение Национална мрежа за децата
Агенция: reforma
Кампания: Коледа без подаръци
Рекламодател: Смартс ООД
Агенция: The Smarts
Кампания: Starobrno - Friendly Fire
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: All Channels Advertising
Кампания: Събитие, скрито във ван
Рекламодател: Порше БГ
Агенция: 121 Agency
Кампания: Trader Event
Рекламодател: Трейдинг 212
Агенция: guts&brainsDDB
Вторият ден от най-големия творчески рекламен фестивал ФАРА беше посветен изцяло на лекционната програма на тема "Креативност и ефективност", защото именно добрата идея в комбинация с постигнати резултати е формулата за успешна кампания. За трета поредна година организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) целят да предадат добавена стойност на събитието чрез лекции и уъркшопи, водени от международни специалисти. Паралелно днес журито оценяваше заявки в категорията "Интегрирани кампании" и обяви сигурните финалисти в категориите "Филм, "Събития", "Дигитални форми на комуникация", "Форми на директен маркетинг" и "Дигитална кампания" (вижте карето).
0 коментара