ФАРА ден втори: Отвъд рамките на рекламата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ФАРА ден втори: Отвъд рамките на рекламата

Ричард Мълъндър, главен обучаващ в Звеното за преговори с похитители на Скотланд Ярд

ФАРА ден втори: Отвъд рамките на рекламата

Изкуството на преговорите и създаване на творчески решения с резултати бяха някои от темите на рекламния фестивал

12075 прочитания

Ричард Мълъндър, главен обучаващ в Звеното за преговори с похитители на Скотланд Ярд

© Лилия Йотова


Вторият ден от най-големия творчески рекламен фестивал ФАРА беше посветен изцяло на лекционната програма на тема "Креативност и ефективност", защото именно добрата идея в комбинация с постигнати резултати е формулата за успешна кампания. За трета поредна година организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) целят да предадат добавена стойност на събитието чрез лекции и уъркшопи, водени от международни специалисти. Паралелно днес журито оценяваше заявки в категорията "Интегрирани кампании" и обяви сигурните финалисти в категориите "Филм, "Събития", "Дигитални форми на комуникация", "Форми на директен маркетинг" и "Дигитална кампания" (вижте карето).

Полезни международни практики

Основателят на консултантската компания The Effectiveness Partnership и носител на редица награди за ефективност Гурдийп Пури представи пред публиката насоки за това как се създават творчески решения, които носят резултати. Във времена, когато рекламата се пренася все повече в онлайн пространството, рекламодателите имат нужда повече от всякога от помощта на агенциите. "Те трябва да бъдат насочвани за това как да развият бранда си, а агенциите да играят ролята на защитна мрежа, която да им дава сигурност, че всичко ще бъде наред. Рекламистите от своя страна трябва да са много повече бизнес подготвени, защото ги очакват тежки стратегически разговори с техните клиенти", каза той.

Според Стийв Хенри, създател и творчески директор на агенцията HHCL, повечето кампании не работят много добре, защото потребителите като цяло не се интересуват от рекламата - тя ги кара да харчат пари, казва им какво трябва да правят, какво да си купят или как да изглеждат. "Ето тук идва креативността. Тя е да направиш нещо ново така, че да привлече вниманието на хората. За да се правят реклами, които са не просто добри, а невероятни, трябва да се поемат рискове", казва Хенри като допълва, че за да се поемат рискове, които клиентите да одобрят, добро решение са прототипите. "Така ще тествате идеята си и ще видите дали наистина би работила. Нарушавайте правилата и целете да свържете емоционално бранда с потребителите".

Една най-впечатляващите лекции беше тази на Ричард Мълъндър, работил 30 години в Скотланд Ярд, който говори на тема "Изкуството на преговорите", което се крие в доброто изслушване на събеседника. "Най-важно по време на преговори е да предразположите събеседника си и да слушате за ключови думи в изреченията му, които ще ви дадат много отговори за самия него. Затова ако отивате на бизнес среща не бъдете сами, вземете с вас колега, който да не говори, а просто да записва зададените въпроси по време на срещата и да наблюдава разговора. След това ще разполагате с цялата информация, която ви трябва", каза той. Според Мълъндър също в бизнес отношенията има две важни неща – хората да се харесват и да си имат доверие.

Сред останалите лектори и специалисти в тазгодишния фестивал бяха съоснователят и творчески директор на чешката рекламна агенция Leavingstone с няколко награди от фестивала Cannes Lions и Пол Арнолд, психолог по образование със собствена консултантска фирма и професионален опит в агенциите Saatchi&Saatchi и Grey Advertising, както и в GSK.

В събота лекциите продължават с Катаржина Драганович, работила като творчески директор на агенциите DMB&B, J.Walter Thompson, McCann-Erickson и EURO RSCG, която ще говори на тема "Креативност в радиото", и с ръководителя на глобалното звено на McCann за проучвания Truth Central Родни Колинс с лекцията си "Културни аспекти и влияние върху потребителските нагласи".

В края на деня утре на официална церемония ще бъдат обявени тазгодишните победители в конкурсната програма на ФАРА и ще стане ясно коя е рекламната агенция на годината.

Вижте някои от финалистите във фестивала:

Категория "Тв реклама и кинореклама" – подкатегория "Стоки"

Кампания: Доброто тук

Рекламодател: Загорка АД

Агенция: Nitram

Кампания: Еййй

Рекламодател: Ростар БГ ЕООД

Агенция: Nitram

Кампания: Лютеници Philicon "Не като от баба, а от баба" (серия от 3)

Рекламодател: Филикон 97 АД

Агенция: reforma

Кампания: RiceUP! Eat smart

Рекламодател: Нухелт АД

Агенция: The Smarts

Кампания: Сравнителната реклама на Крадецът (серия от 3)

Рекламодател: Загорка АД

Агенция: All Channels Advertising

Категория "Тв реклама и кинореклама" – подкатегория "Услуги"

Кампания: Dare to click (серия от 2)

Рекламодател: Глобал брандс дистрибюшън ООД

Агенция: Ogilvy Group

Кампания: EVN Proposal

Рекламодател: EVN България

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Живееш в телефона си. Защо плащаш сметките на гише?

Рекламодател: UniCredit Bulbank

Агенция: The Smarts

Екип: The Smarts - Cr; Кеворк Асланян - D; Силвестър Йорданов - DoP; Global Films - P

Кампания: Lidl SnM

Рекламодател: Лидл България

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: MyKi Fairytales

Рекламодател: Telenor

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Мечка

Рекламодател: Банка ДСК

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Още хиляди причини да вземеш кредит (серия от 3)

Рекламодател: Банка ДСК

Агенция: Noble Graphics

Кампания: Telenor Bulgaria Christmas (серия от 52)

Рекламодател: Telenor

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Telenor Bulgaria Network

Рекламодател: Telenor

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Telenor Hungary Christmas

Рекламодател: Telenor

Агенция: guts&brainsDDB & Tribal Worldwidе София

Категория "Тв реклама и кинореклама" – подкатегория "Социална, политическа и медийна реклама"

Кампания: Sofia Film Fest (серия от 2)

Рекламодател: Международен София филм фест

Агенция: guts&brainsDDB

Категория "Други филмови формати"

Кампания: Безделници

Рекламодател: Клиър лендинг АД

Агенция: Nitram

Кампания: За по-човечно детско правосъдие, Експеримент

Рекламодател: Сдружение "Национална мрежа за децата"

Агенция: reforma

Кампания: LIDL SnM Tour

Рекламодател: Лидл България

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Супер селско видео

Рекламодател: Ростар БГ ЕООД

Агенция: Nitram

Кампания: Trading Revolution

Рекламодател: Трейдинг 212

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Trading Revolution Prerolls

Рекламодател: Трейдинг 212

Агенция: guts&brainsDDB

Категория "Радио реклама"

Кампания: OLX (серия от 4)

Рекламодател: OLX

Агенция: guts&brainsDDB

Категория "Рекламен текст"

Кампания: Авариен разговорник на Volkswagen

Рекламодател: Порше Изток ООД

Агенция: Tribal Worldwide София

Кампания: Лютеници Philicon "Не като от баба, а от баба"

Рекламодател: Филикон 97 АД

Агенция: reforma

Кампания: OLX 1000 думи (серия от 4)

Рекламодател: OLX

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Още хиляди причини да вземеш кредит (серия от 3)

Рекламодател: Банка ДСК

Агенция: Noble Graphics

Кампания: superselsko.eu

Рекламодател: Ростар БГ ЕООД

Агенция: Nitram

Кампания: Супер селски манифест

Рекламодател: Ростар БГ ЕООД

Агенция: Nitram

Кампания: Супер селско изпълнение (серия от 3)

Рекламодател: Ростар БГ ЕООД

Агенция: Nitram

Кампания: Tavex – злато

Рекламодател: Tavex ЕООД

Агенция: Tribal Worldwide София

Категория "Събития"

Кампания: Absolut Crop Circle

Рекламодател: Перно Рикар България

Агенция: guts&brainsDDB

Кампания: Jameson Безстрашни пичове (серия от събития)

Рекламодател: Перно Рикар България

Агенция: All Channels Advertising

Кампания: За по-човечно детско правосъдие

Рекламодател: Сдружение Национална мрежа за децата

Агенция: reforma

Кампания: Коледа без подаръци

Рекламодател: Смартс ООД

Агенция: The Smarts

Кампания: Starobrno - Friendly Fire

Рекламодател: Загорка АД

Агенция: All Channels Advertising

Кампания: Събитие, скрито във ван

Рекламодател: Порше БГ

Агенция: 121 Agency

Кампания: Trader Event

Рекламодател: Трейдинг 212

Агенция: guts&brainsDDB
Стийв Хенри, създател и творчески директор на агенцията HHCL
Фотограф: Лилия Йотова
Гурдийп Пури, основател на консултантската компания The Effectiveness Partnership
Фотограф: Лилия Йотова
Пол Арнолд, собственик на консултантска компания
Фотограф: Лилия Йотова

Вторият ден от най-големия творчески рекламен фестивал ФАРА беше посветен изцяло на лекционната програма на тема "Креативност и ефективност", защото именно добрата идея в комбинация с постигнати резултати е формулата за успешна кампания. За трета поредна година организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) целят да предадат добавена стойност на събитието чрез лекции и уъркшопи, водени от международни специалисти. Паралелно днес журито оценяваше заявки в категорията "Интегрирани кампании" и обяви сигурните финалисти в категориите "Филм, "Събития", "Дигитални форми на комуникация", "Форми на директен маркетинг" и "Дигитална кампания" (вижте карето).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK