С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 юни 2018, 9:17, 3736 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни)

Колко инвестира БНТ в световното първенство по футбол; КЗК ще проверява сделката на "Нова" за "Нет инфо" по сигнал на конкуренти; Петя Жекова е новият мениджър "Маркетинг" на Sanofi Pasteur; Бисер Манолов поема управлението на "Forbes България" и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Колко инвестира БНТ в световното първенство по футбол

Инвестицията на Българската национална телевизия (БНТ) е в права за излъчване и въпреки че не обявява цената, която е платила, с аргумента, че е търговска тайна, според два независими източника на "Капитал" инвестицията е малко над 3 млн. евро. Същата сума БНТ инвестира и 2014 г., когато първенството беше в Бразилия.

За времето на световното първенство БНТ е разработила четири премиум пакета, като стойността им зависи от броя рекламни клипове, спонсорски заставки, промоанонсите и импресиите за онлайн рекламата. В зависимост от това кога сте платили за рекламния пакет - през януари или в края на май, броени дни преди световното първенство, рекламодателите могат да ползват отстъпка. Предлагат се и четири стандартни рекламни пакета.
Първенството определено има интерес от страна на рекламодателите, които целят мъжката аудитория, както и тези, които имат връзка с футбола или имат силна лятна сезонност на продажбите. Не случайно секторите с най-голям интерес към световното са бира, телеком, ритейл, автомобили, спортни залози, финанси, уточняват от агенциите.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Петя Жекова е новият мениджър "Маркетинг" на Sanofi Pasteur


Петя Жекова заема поста на мениджър "Маркетинг" за България, Хърватия и Словения на подразделението за ваксини Sanofi Pasteur на френската фармацевтична компания Sanofi. Тя има над 10-годишен опит във фармацевтичната индустрия в областта на ваксините, като в екипа на Sanofi Pasteur е от 2011 г., когато се присъединява в ролята на мениджър "Маркетинг и продажби" за България. На новата си позиция Жекова отговаря за разработването на тригодишните стратегически и оперативни бизнес планове в трите държави в съответствие с цялостния план на групата, както и за разработването и изпълнението на маркетингови стратегии, годишни бизнес планове и оценка на пазарната ситуация във всяка от страните.

Бисер Манолов поема управлението на "Forbes България"

Фотограф: Надежда Чипева

Финансистът Бисер Манолов е новият главен редактор на "Forbes България". Той ще отговаря както за печатното издание, така и за сайта на Forbes, който ще бъде и фокус в развитието на медията. Списанието е част от издателската група "Атика Ева", в която влизат още EVA, OK!, Joy, Playboy и Esquire. Тази година издателството в България удължи лицензионния си договор с американската Forbes Media, който дава права за използването на бранда Forbes у нас. През годините Бисер Манолов е бил главен дилър в UniCredit Bulbank, председател на управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете, както и член на управителния съвет на базираната в Швейцария Международна асоциация за депозитно застраховане.

IKEA представи нова глобална стратегия за устойчиво развитие

Шведският мебелен бранд IKEA представи глобалната си стратегия за природосъобразно производство и начин на живот, която ще се развие под мотото "За хората и планетата". Сред поставените цели и ангажименти на бранда са в световен план да премахне всички пластмасови продукти за еднократна употреба от гамата си до 2020 г., за производството на всички продукти да бъдат използвани само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г. и до 2025 г. да разширят на гамата си от соларни решения за дома. В България компанията обяви и съвместното си партньорство със SPARK, като паркингът на магазина в София става зона за споделяне на електромобили.

Агенцията guts&brainsDDB иска да увеличи драстично приходите си от чужбина

guts&brainsDDB стана агенция на годината на рекламния фестивала ФАРА 2018 г., а втората най-престижна награда - "Рекламодател на годината", получи техният дългогодишен клиент Telenor. Разговаряхме с двете компании за рекламния пазар в България и посоката им на развитие. Сред приоритетите на guts&brainsDDB е увеличаване на проектите, реализирани за чужди пазари, подобряването на творческите идеи и привличането на нови млади и талантливи кадри в агенцията.

От Telenor пък ще продължат да залагат на модела за разказването на истински истории през кампаниите им, който вследствие на показаните резултати в България вече е адаптиран и в други държави, където оперира телекомът. Двете компании се обединиха около мнението, че нивото на българската реклама се вдига, но при все още доминиран от телевизията пазар, липсват отличаващи се дигитални решения. За да има все повече добри примери пък, според тях ФАРА трябва да се отвори и за международни агенции, които да представят работата си в България.
Повече от разговора с guts&brainsDDB и Telenor може да прочетете тук>>

Българска кампания беше отличена на наградите на Международната PR асоциация

Информационна кампания, посветена на отговорното прилагане на антибиотици, е сред наградените проекти на годишните международни награди Golden Word Awards, организирани от Международната PR асоциация (IPRA). Кампанията, отличена в категория "Публичен сектор", е изготвена от комуникационната агенция APRA Porter Novelli BCG в партньорство с Националния център по заразни и паразитни болести и Световната здравна организация.

Дигитален бизнес

Reddit ще предлага нейтив видеореклами


Миналия вторник най-голямата платформа за тематични онлайн форуми Reddit обяви, че вече ще предлага нейтив видеореклами, които ще се пускат автоматично без звук, пише изданието AdAge. Сред първите рекламодатели, възползвали се от новия формат, са Nintendo, Netflix и Audi. Reddit има над 300 млн. потребители, което го прави третия най популярен уебсайт в САЩ, като трафикът надминава този на Facebook и Amazon. "Смятаме, че колкото повече расте трафикът ни заедно с видеосъдържанието ни, толкова по-благоприятна среда създаваме за рекламодателите", каза Джен Уонг, главен оперативен директор на Reddit, в официално съобщение.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медии се обединяват срещу промените в алгоритъма на Facebook

Facebook вече ще третира всички реклами от медии като политическо съдържание, пише AdAge. Това значи, че ако дадена медия промотира статия в социалната платформа, която е на политическа или обществена тематика, тя ще трябва да бъде разглеждана като политическа реклама и ще трябва да премине процес по одобрение, за да бъде публикувана. Тези промени предизвикаха широко недоволство е редица медийни организации в САЩ, които се обединиха и подадоха оплакване до изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг. В него те твърдят, че "конкретно тази част от алгоритъма не успява да разпознае висококачествената журналистика, която е съвсем различна от политически зареденото съдържание из другите части на платформата".
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Comcast конкурира Disney с оферта от 65 млрд. долара за 21st Century Fox

Американският кабелен конгломерат Comcast подобри офертата си за придобиването на голяма част от медийната империя на Рупърт Мърдок 21st Century Fox. Така компанията започна наддаване с гиганта в развлекателния бизнес Walt Disney, която също е кандидат. Новата оферта е 35 долара за акция на Fox, обявиха от Comcast. Това прави оценка от около 65 млрд. долара.

През 2017 г. Disney предложи 52.4 млрд. долара за по-голямата част от филмовия и телевизионния бизнес на групата на Мърдок, като се стигна до споразумение, включващо филмовите студиа на Fox, мрежите National Geographic и FX, Star TV и дяловете в Sky, Endemol Shine Group и Hulu, както и регионални спортни мрежи.
Повече по темата може да прочетете тук>>

AT&T приключва придобиването на Time Warner за 85 млрд. долара

Вторият най-голям мобилен оператор в САЩ - AT&T, приключва сделката за медийната компания Time Warner. Придобиването ще струва на AT&T 85 млрд. долара, което я прави четвъртата най-голяма сделка в телекомуникационната индустрия. Две години след като Министерството на правосъдието заведе дело срещу сделката, федералният съдия Ричард Лион й даде безкомпромисна зелена светлина, като според него подобни сделки са нужни на компаниите, които желаят да конкурират технологични гиганти като Alphabet (Google), Netflix и Amazon. Според AT&T тези компании имат прекалено голям дял от пазара за платено онлайн съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Комуникационната група Ogilvy се ребрандира

Агенциите на Ogilvy, част от най-голямата рекламна група в света WPP, обявиха глобалното си ребрандиране и нов модел на консолидирана работа. Компаниите вече са с ново лого и ще работят под обединения бранд Ogilvy Group вместо, както бяха досега, разделени според специализацията на агенциите. На мястото на 12-те разделения групата представи нови т.нар. способности, в които влизат: творчески умения, стратегия, финанси, технология, бизнес развитие, маркетинг и комуникации и др. Компанията ребрандира и глобалното си стратегическо звено OgilvyRED, което вече се казва Ogilvy Consulting в отговор на тенденцията агенциите все повече да са принудени да се конкурират и с големите консултантски корпорации.

На местния пазар групата оперира под бранда Ogilvy Group Bulgaria, в който влизат рекламната агенция Ogilvy&Mather Advertising, дигиталната Metric DS, PR и BTL агенциите Ogilvy PR и Ogilvy Action, както и медийните Mindshare, MediaCom, Wavemaker и Intomedia. Агенциите в страната също ще последват глобалното ребрандиране на комуникационната група
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни)

Фотограф: Ogilvy


Рекламите в Snapchat стават все по-евтини

Цените на рекламното пространство в Snapchat намаляват, а усилията за набиране на бърза печалба стават все по-отчаяни. През годините компанията твърдеше, че предлага уникална публика, което дори да е така, не решаваше проблема на рекламодателите с невъзможността да бъдат ясно измерени резултати от кампаниите им. Сега според проучване на технологичната маркетинг компания 4С средната цена за хиляда импресии на видеореклама в Snapchat е 2.95 долара, което е доста по-ниско в сравнение с Instagram, където струват 4.20 долара, и Facebook - на цена от 5.12 долара, пише изданието AdAge. Преди около две години цената за видеореклама в Snapchat, която излиза на цял екран и се пуска автоматично с включен звук, беше над 750 хил. долара, а спонсорираните филтри в платформата струваха на брандовете между 300 и 500 хил. долара.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Огромната "Джурасик" кутия на Amazon

Миналата година в нетрадиционно голям кашон за доставка на Amazon се криеше автомобилът Nissan Versa. Сега камионите разнасят друга кутия, в която се крие нещо по-хищно. Според етикета доставката тежи над 8 тона и всеки може да разбере какво се крие вътре, като попита гласовия асистент на Amazon "Алекса". Оттам следва интерактивно пътешествие с динозаври, като накрая всеки получава отстъпка за поредицата филми "Джурасик парк". Кампанията е съвместен проект между Amazon, новия филм Jurassic World: Fallen Kingom и американския автопроизводител Jeep.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни)



Свободни позиции:

Агенцията Huts JWT обяви вакантна позиция за стажант копирайтър.

Агенцията Nitram обяви вакантна позиция за акаунт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1726 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4581 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро

Българските им мениджъри ги купиха от ирландската Communicorp, която вече излезе от целия регион

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг