"БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро

Българските им мениджъри ги купиха от ирландската Communicorp, която вече излезе от целия регион

Мениджърският екип на "Фреш медиа България" Христин Стрижлев (вляво), Атанас Генов (по средата), Николай Янчовичин
Мениджърският екип на "Фреш медиа България" Христин Стрижлев (вляво), Атанас Генов (по средата), Николай Янчовичин
Мениджърският екип на "Фреш медиа България" Христин Стрижлев (вляво), Атанас Генов (по средата), Николай Янчовичин    ©  Надежда Чипева
Мениджърският екип на "Фреш медиа България" Христин Стрижлев (вляво), Атанас Генов (по средата), Николай Янчовичин    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

През 2005-2007 г. българският радиопазар изживяваше своя минибум. Тогава, привлечени от прогнозите за рекламен растеж, в сектора влязоха чуждестранни инвеститори като скандинавската SBS Group, американската Emmis и ирландската Communicorp. И донесоха със себе си силна конкуренция и качествено програмно съдържание.

Към днешна дата тези инвестиции, както много други отпреди кризата, изглеждат като провал от нереализирани очаквания. Свитият рекламен пазар така и не се възстанови, като в електронните медии той е почти изцяло узурпиран от телевизиите. Затова идва и закономерната новина - един от последните двама големи международни играчи, който стоеше зад най-влиятелната българска радиогрупа, напуска пазара. Това е ирландската Communicorp Group, която допреди дни притежаваше радиостанциите "БГ радио", "Нова", Energy, "Радио 1", "Радио 1 Рок", "Вероника" и радио и телевизия City. Сега тя ги продава на видима загуба - за 5.4 млн. евро, на българските мениджъри, движили радиата от създаването на групата. Така единствен международен собственик на радиобизнес в България към момента остава собственикът на bTV - американската Central European Media Enterprises (СМЕ). Тяхната bTV Radio включва пет станции - N-JOY, Z-Rock, Jazz FM, bTV Radio и Classic FM, но на пазара отдавна се коментира и желанието на CME да търси купувач за целия си български бизнес, което потенциално може да остави радиопазара без никакво чуждо участие. Основен конкурент на Communicorp на българския пазар и втори по дял от аудиторията е групата BSS Media, в която влизат радиостанциите "Веселина", "Витоша", Magic FM, радио и телевизия The Voice. За нея на пазара се смята, че е контролирана от депутата от ДПС Делян Пеевски


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    deymus avatar :-|
    deymus
    • - 2
    • + 1

    З РОк не са част от бТВ групата,поне от година.

    Нередност?
  • 2
    goshoe avatar :-|
    goshoe
    • + 2

    "Третият съдружник е свързан с радиопазара в България от 1994 г. - бил е изпълнителен директор на радиостанциите "Фреш" и "Мила голд", член на УС на БНР. В момента Стрижлев преподава в УНСС и е член на борда на директорите на "Про нюз", компанията, издател на "24 часа", "168 часа" и други печатни медии."

    Звучи като Пеевски. Иначе при цитираните печалби, кредитът е напълно поносим.

    Нередност?
  • 3
    lambo avatar :-|
    lambo
    • + 2

    До коментар [#1] от "deymus":

    Все още е на БТВ.

    Нередност?
  • 4
    id_1 avatar :-|
    Виктор Флоров
    • + 2

    Труден бизнес!Как работи рекламата ти, е важно да отчетеш сам ,кой каквото ще да ти говори ако не го виждаш ,'усещаш' в бизнеса си до 6 месеца значи си е на загуба.
    И рекламата не продава само информира и прави продукта фамилиарен на потребителя.Така ,че лоша реклама има !!!
    Да те карат да се срещнеш с партньор ,който е грозен,сприхав и с неоправдани претенции е меко казано загуба на време.А ти едва ли ще посветиш такова след създаденото мнение.

    Нередност?
Нов коментар