Как Българската банка за развитие се изгуби в рекламата
Без творческа идея и с голям медиен бюджет институцията инвестира в тв представянето си като домакин на международен форум
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
На фона на залязващото слънце се очертава силуетът на кацащ самолет, последван от картини на футуристични магистрали и натоварени пристанища. На пръв поглед рекламният клип създава колебливо усещане - дали ще говори за бизнес, индустриализация, или просто представя развита държава. Няколко секунди по-късно обаче става ясно, че не е нито едно от трите, защото голям надпис на цял екран показва, че това е телевизионният анонс на срещата 16+1 на Междубанковата асоциация "Китай - ЦИЕ" с организатор Българската банка за развитие (ББР), която вероятно е и рекламодателят.
Това поставя проблеми по няколко линии. Доколкото събитието е специализирано и трудно може да се приеме, че засяга широката аудитория, не е много ясно доколко разходът за това от държавната банка е оправдан. Ако целта е да се увеличи посещаемостта на форума, доста по-лесно и евтино би било лично да се поканят заинтересовани да участват представители на финансовия сектор. Самото позициониране на ББР също не носи особени маркетингови ползи - институцията не е активна нито при депозитите (тя се финансира основно от международни институции), нито при кредитите на дребно. Основни клиенти на институцията по замисъл са другите банки в страната и малки и средни предприятия. "Капитал" изпрати въпроси на ББР за целта на рекламната кампания, отделения бюджет и начина на финансиране, но от банката не отговориха с аргумента, че "не виждат нужда да коментират".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.