С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 юли 2018, 16:59, 5105 прочитания

Как Българската банка за развитие се изгуби в рекламата

Без творческа идея и с голям медиен бюджет институцията инвестира в тв представянето си като домакин на международен форум

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На фона на залязващото слънце се очертава силуетът на кацащ самолет, последван от картини на футуристични магистрали и натоварени пристанища. На пръв поглед рекламният клип създава колебливо усещане - дали ще говори за бизнес, индустриализация, или просто представя развита държава. Няколко секунди по-късно обаче става ясно, че не е нито едно от трите, защото голям надпис на цял екран показва, че това е телевизионният анонс на срещата 16+1 на Междубанковата асоциация "Китай - ЦИЕ" с организатор Българската банка за развитие (ББР), която вероятно е и рекламодателят.

Това поставя проблеми по няколко линии. Доколкото събитието е специализирано и трудно може да се приеме, че засяга широката аудитория, не е много ясно доколко разходът за това от държавната банка е оправдан. Ако целта е да се увеличи посещаемостта на форума, доста по-лесно и евтино би било лично да се поканят заинтересовани да участват представители на финансовия сектор. Самото позициониране на ББР също не носи особени маркетингови ползи - институцията не е активна нито при депозитите (тя се финансира основно от международни институции), нито при кредитите на дребно. Основни клиенти на институцията по замисъл са другите банки в страната и малки и средни предприятия. "Капитал" изпрати въпроси на ББР за целта на рекламната кампания, отделения бюджет и начина на финансиране, но от банката не отговориха с аргумента, че "не виждат нужда да коментират".


Колко струва

Рекламата явно не цели да привлече вниманието с уникална продукция, а по-скоро със скъпо позициониране. Тя влиза в ефира на Българската национална телевизия (БНТ) и "Нова тв" на 21 юни, като по данни на мониторинговата агенция ГАРБ клипът на ББР се е излъчвал в един от най-скъпите часови диапазони – праймтаймът. От банката избират да показват клипа на зрителите на обществената телевизия сутрин около 7 ч. и вечер малко преди 20:30 ч., когато през последната седмица тече специално коментарно студио във връзка със световното първенство по футбол. За два дни излъчване (21 и 22 юни) това е струвало на рекламодателя малко над 3.5 хил. лв. по данни на ГАРБ. Доста по-различни са сумите обаче при "Нова тв", където рекламният клип се показва пак два пъти на ден - след 8 ч. и преди 22:30 ч. Отново за този период това вече струва на банката близо 25 хил. лв. Така общата инвестиция в телевизионна реклама през тези два дни е почти 28.4 хил. лв. и вероятно сумата ще продължава да расте, предвид че до събитието остава повече от една седмица.

Неясната цел



Клипът с продължителност 20 секунди остава впечатлението, че не отговаря на основните принципи на рекламата - да има дефинирана аудитория, да носи ясна информация на зрителите и най-важното какви са поставените комуникационни цели. Гласът в рекламата не променя много творческото й изпълнение, защото до голяма степен повтаря това, което се чете на надписа от логото на срещата, добавяйки мотото "Един пояс, един път" и завършвайки с анонса, че домакин на събитието е ББР.

Подобни на пръв поглед необосновани рекламни инвестиции повдигат въпроса дали има действителна стратегия зад тях и каква е целта им, или просто трябва да бъдат изхарчени, вече отделени големи бюджети без значение от последвалите резултати. Реално единствената логика, която може да се види зад тази реклама, е ръководството на банката да трупа точки за активност.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SiteMedia Consultancy: Комуникационната 2019-а в 21 точки SiteMedia Consultancy: Комуникационната 2019-а в 21 точки

Годината е динамична и успешна за професионалната общност

16 дек 2019, 389 прочитания

Помагаме на хората, марките и бизнеса да разгърнат потенциала си за растеж Помагаме на хората, марките и бизнеса да разгърнат потенциала си за растеж

Вече второ десетилетие Българска Медиа Агенция се радва на растеж и продължава да утвърждава успешно партньорство със своите дългогодишни клиенти

15 дек 2019, 1027 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 юли)

В България малко компании имат ясни критерии за сайтовете и темите, където искат да се рекламират; Facebook ще следи за подвеждащо съдържание и в България; Мария Милушева е член на журито и лектор на рекламния фестивал Golden Drum; Президентът Румен Радев обяви назначението си за СЕМ; Facebook и Twitter представят нови инструменти за прозрачност на рекламите

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10