С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 юли 2018, 9:19, 2986 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 юли)

В България малко компании имат ясни критерии за сайтовете и темите, където искат да се рекламират; Facebook ще следи за подвеждащо съдържание и в България; Мария Милушева е член на журито и лектор на рекламния фестивал Golden Drum; Президентът Румен Радев обяви назначението си за СЕМ; Facebook и Twitter представят нови инструменти за прозрачност на рекламите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


В България малко компании имат ясни критерии за сайтовете и темите, където искат да се рекламират

Макар в България програматик закупуването на рекламна площ да е все още малка част от всички сделки за онлайн реклама, рискове от използването му съществуват, тъй като залагането на рекламите се случва автоматично, като за по-голяма сигурност предварително се поставят критерии, според които те да се позиционират. Понякога обаче се случват и немалко пропуски, когато например дадена реклама попадне в рисково съдържание с насилие, расизъм, крайно политическо отразяване или др., което може да повлияе негативно на репутацията на бранда. Особено внимание за позиционирането на онлайн рекламите си обръщат от финансовите институции и алкохолните брандове. Голяма част от тях продължават да залагат на директните сделки за закупуване на реклама от медиите или нейтив формати.

За да ограничат рисковете, рекламодателите обикновена съставят ръководни насоки към агенцията им с подробни изисквания за съдържанието, аудиторията и медиите, където може да рекламира или пък изрично забранява това. Колко повече изискваният имат компаниите обаче, толкова повече се увеличава цената. Допълнителна проверка и оценка на съдържанието в онлайн медиите може да се извършва и от трети страни - независими компании, които съставят и обновяват списъците със забранени сайтове и проследяват позиционирането на рекламните съобщения.



Повече примери и мерки за защита на репутацията на бранда може да видите тук>>

Facebook ще следи за подвеждащо съдържание и в България

Социалната платформа внедри и за български пазар алгоритъм, който да засича т.нар. click bait съдържание (новина или друго с подвеждащо заглавие, което има за цел да накара потребителя да кликне на новината – бел. ред.). Целта на Facebook е да изкара на преден план ценните и автентични за потребителите публикации, затова и тези, които целят просто привличане на аудитория чрез лесни коментари или харесвания ще бъдат понижавани в новинарския поток и ще се показват много по-рядко на абонатите. Освен в България алгоритъмът беше внедрен миналата седмица и в Гърция, Румъния, Унгария, Дания, Полша и др.

Мария Милушева е член на журито и лектор на рекламния фестивал Golden Drum


Творческият директор на българската агенция Noble Graphics Мария Милушева е сред членовете на журито на тазгодишното издание на международния рекламен фестивал Golden Drum, който ще се проведе в Порторож. Тя ще оценява кампаниите в състава на т.нар. Why жури, което ще търси основната причина за различните комуникационни практики. Другата група оценяващи, или селекцията What, ще награди най-добрите решения и най-ефикасните реализации. Милушева ще бъде и сред лекторите на Golden Drum 2018.

Крайният срок за подаването на заявки в рекламния конкурс е 13 август, като в него могат да участват агенции, клиенти, рекламодатели, дизайн и продуцентски къщи, медия компании и други фирми, ангажирани със създаването и продукцията на маркетингови комуникации от над 40 държави.

Повече за конкурса може да видите тук>>

Президентът Румен Радев обяви назначението си за СЕМ


Президентът Румен Радев е подписал указ за назначаването на Ивелина Ганчева Димитрова за член на Съвета за електронни медии (СЕМ). Указът влиза в сила веднага.

Димитрова е кадър на БНТ. Продуцент е на социални предавания, сред които "Малки истории" и "Здравето отблизо". За известно време е била и водеща на здравното предаване. Като продуцент на "Малки истории" е била колежка с шефа на кабинета на президента Румен Радев - Иво Христов, който беше водещ на предаването.
Ивелина Димитрова влиза в медийния регулатор на мястото на назначената от предишния президент Росен Плевнелиев Мария Стоянова, чийто мандат изтече преди по-малко от месец и тя се върна на работа също в БНТ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

КЗК отби номера с анализа на медийния пазар

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) прие и публикува на сайта си секторен анализ на конкурентната среда на медийния пазар в България. Антимонополният орган е опитал да анализира състоянието на сектора за 2016 и 2017 г. Една от ключовите препоръки на КЗК е създаването на регистър за собствениците на всички медии и прозрачно финансиране при ползването на публични средства. КЗК е установила проблеми, засягащи само конкуренцията на телевизионния пазар. Като проблем в анализа се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници.

Относно посочения от част от пазарните участници проблем за липсата на надеждна информация за тиражите на печатните издания КЗК препоръчва да се обсъдят от компетентните органи и съответните заинтересовани страни направените в тази връзка предложения с цел предприемане на политики за тяхното решаване.

Повече за анализа на КЗК може да прочетете тук>>

Как Българската банка за развитие се изгуби в рекламата

Телевизионната реклама на срещата 16+1 на Междубанковата асоциация "Китай - ЦИЕ" с организатор Българската банка за развитие (ББР), която вероятно е и рекламодателят, не се отличава с творческо изпълнение, но пък се е излъчва в един от най-скъпите часови диапазони – праймтаймът на Българска национална телевизия (БНТ) и "Нова тв", като само за два дни инвестицията е била почти 28.4 хил. лв. по данни на ГАРБ.

Това поставя проблеми по няколко линии. Доколкото събитието е специализирано и трудно може да се приеме, че засяга широката аудитория, не е много ясно доколко разходът за това от държавната банка е оправдан. Ако целта е да се увеличи посещаемостта на форума, доста по-лесно и евтино би било лично да се поканят заинтересовани да участват представители на финансовия сектор. Самото позициониране на ББР също не носи особени маркетингови ползи - институцията не е активна нито при депозитите, нито при кредитите на дребно.

Повече по темата може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Google променя името на AdWords и DoubleClick

Google обяви миналата седмица, че ще ребрандира два от ключовите си продукти AdWords и DoubleClick. Промените са част от по-масивно пренареждане на приоритетите в компанията, обяви Google в съобщение. След промените AdWords ще стане Google Ads, а DoubleClick ще бъде разделено между Google Marketing Platform и Google Ad Manager, но въпреки това основата на продуктите остава непроменена.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook и Twitter представят нови инструменти за прозрачност на рекламите

Чрез новите функции вече всеки може да види къде, какви и колко реклами дадена страница е пуснала на платформите. Целта на компаниите е да осигури повече прозрачност в социалните мрежи. Това са част от промените, които последваха изборите в САЩ през 2016 г., когато се появиха широки опасения за таргетирани политически реклами и фалшиви новини.

Във Facebook инструментите могат да бъдат намерени във всяка страница зад бутона Info and Ads. Там всеки ще може да види всички настоящи реклами на дадената страница във Facebook, Instagram и Messenger. Инструментите на Twitter засега позволяват да се видят само политически реклами насочени към САЩ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Instagram добави музикални стикери

Потребителите на социалната платформа могат вече да добавят популярни песни към техните публикации през функцията Stories. Музикалното оформление може да се добави чрез стикер, през който след това се избира частта от песента, отговаряща най-добре на публикуваната снимки или клип. От Instagram коментират за изданието The Verge, че всеки ден ще добавят нови популярни песни в платформата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook преразглежда забраната за реклами за криптовалути

След като в началото на годината Facebook блокира всички реклами за криптовалути и ICO (Initial Coin Offering), някои от регулациите ще бъдат свалени скоро. Сега рекламите които попадат в категорията "финансови продукти и услуги с криптовалути", ще бъдат одобрявани отделно. Така промотирането на дадени криптовалути ще бъде позволено, но рекламирането на ICO кампании ще остане забранено.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

New York Media разширява потребителската си база след промяна в рекламата стратегия

За последните четири месеца New York Media подобри собствените си рекорди за трафик, казват те пред изданието Digiday. Според данните на Google Analytics през май издателската група е достигнала 53 млн. души. Същевременно средният дневен трафик е нараснал с 42% от началото на 2018 г.

Според групата трафикът е започнал да се увеличава веднага след вътрешно преориентиране на рекламните канали. С по-малък фокус върху Facebook и премахване на статии от услугата Instant Articles за сметка на висок приоритет на реклами в Google търсачката.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Домашното насилие и световното по футбол

Със световното първенство по футбол идват и редица смесени емоции, а някои от тях далеч не са позитивни. Кампания на рекламната агенция J. Walter Thompson London и "Националния център за домашно насилие във Великобритания" показва нараняванията, които понасят някои жени в следствие на домашно насилие. Видео рекламата показва знамената на Англия, Швейцария и Япония, нарисувани с кръв върху лицата на жени с текста "If England get beaten, so will she" (Ако Великобритания бъде бита ще бъде ли и тя) и "The not so beautiful game" (Не толкова красива игра).
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 юли)



Burger King раздава безплатни бургери на жени шофьори в Саудитска Арабия

Съвсем скоро жените в Саудитска Арабия получиха правото да се явяват на шофьорски курсове и да управляват автомобил. Това веднага отвори нова ниша в пазара и марки като Audi, Nissan, Shell и Frod излязоха с кампании по повода. Сега, веригата за бързо хранене Burger King се присъединява, като раздава безплатно популярния си Whopper бургер на всяка жена, която мине да си поръча храна с колата си. Кампанията е идея на германския рекламен партньор на Burger King, Grabarz and Partners.



Свободни позиции:

Комуникационната група Publicis One обяви свободна позиция за PR стажант.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 543 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1055 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 4446 прочитания

23 авг 2019, 3898 прочитания

23 авг 2019, 2694 прочитания

23 авг 2019, 1975 прочитания

23 авг 2019, 1688 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Планирай сам рекламата си

Агенцията Media Club развива безплатна платформа за медиа планиране за малки и средни рекламодатели.

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота